Şimdi Ara

Tekleme ve debriyaj sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uzun bir yazı olacak ama lütfen sonuna kadar okuyup öyle cevap verin, aracım 1.6 cruze lpgli fakat ben benzinde kullanıyorum uzun zamandır, ancak lpg veya benzin farketmeksizin özellikle birinci vitesde düşük süratlerde giderken araç ileri geri sanki stop edecekmiş gibi sallama yapıyor.Nasıl tarif edeyim bilmiyorum, tıpkı acemi bir şoförün arabayı kaldırırken sanki her an stop ettirecekmiş gibi sallayarak kaldırması gibi yapıyor.Haliyle araç içindekiler rahatsız oluyor bende bu durumdan oldukça rahatsızım.


    Bunu genellikle birinci vitesde ve ayağımı gazdan çektiğim zaman yapıyor, mesela önümde çok ağır akan bir trafik var ve hafif rampa yukarı.Vitesi boşa alıp salamazsın arabayı, ayağını gaza basamazsın öndeki araba çok yakındır.Mecbur ayağımı gazdan çekiyorum, normalde rolanti devrinde 1. vitesde o hafif rampayı tırmanması gerekir ki zaten tırmanıyorda.Ancak gazı bıraktığım ilk anda yavaş yavaşda bırakmış olsam bir anda ileri geri sallıyor sanki aniden frene basıp çekmiş gibi bir etki yapıyor.


    Aynı şey 2. vitesde de oluyor üçdede oluyor ama daha az oluyor yüksek viteslerde, mesela 3. vitesde gidiyorum ikibin devir civarında baktım ileride trafik oluştu ayağımı gazdan çekiyorum işte o ayağımı gazdan çektiğim anda bir ileri bir geri kafa sallıyor araç anlamsız bir biçimde.Birde ilk kalkış anlarında çok yapıyor, ikibin ikibin beşyüz devire kadar gaz vermişim ayağım ise hala kavrama noktasında ağır ağır arabayı yürütüyorum tam kalkışı tamamladıktan sonra ayağımı debriyajdan tamamen çektikden sonra bu sefer ayağım gazda olsa bile ( gaza %15 felan basıyorum ) araba yine aynı sallamayı yapıyor sanki tekler gibi yapıyor ama aslen motorda tekleme yok yani bunun motorla alakalı olduğunu kesinlikle sanmıyorum.


    Çünkü arabanın herşeyi yeni, içinde değişmeyen bir ben kaldım diyebilirim.Eksantrik dişlisinden, triger kayışına, termostadından, motor yağına, bujilerine kadar, hatta ve hatta karter tapasına hatta civatasına kadar herşeyi yep yeni aküsü bile sıfır takıldı orjinal gm, yetkili serviste herşeyi sıfırlandı.Ancak nedense böyle bir sorun var.Motor ilk çalıştırmada bin devirin üstünde çalışıyor 1100 devir gibi daha sonra ısındıkça bin devirin altına düşüyor.Motorda bir ses bir performans düşmesi felan hiçbir problem yok fakat böyle bir sıkıntı yaşıyorum işte garip bir şekilde.


    Ben bu sıkıntının aktarma organlarıyla alakalı olduğunu düşünüyorum daha çok, sizce doğru mu düşünüyorum ? Çünkü bu sıkıntı önceden yoktu, son zamanlarda arttı.Baskı balata değişeli 10 bin km oldu sadece ve baskı balata değişirken debriyaj bilyasıda dağıldığı için oda değişti.Malesef gece vakti yolda kaldığım için sanayide tanımadığım çoğunlukla linealara albealara taksicilerin araçlarına bakan bir dükkanda baskı balata değiştirtmek durumunda kaldım ve işi yapan ustayı hiç gözüm tutmadı.Zaten arabayı götürdüğümde çırağı ustasına " usta bizde bunun parçası yok ki nasıl yapıcaz bu arabayı " felan dedi, adam çocuğu azarlayıp uzaklaştırdı hemen.Yaparız felan diye geçiştirdi.


    Şöyle söyliyim, bitik baskı balata bile bir şekilde kavrıyordu yürütüyordum arabayı ve kavrama noktası tamamen sabitti.Herhangi bir araçta sallanma sirkeleme yoktu.Ancak bu baskı balata ve debriyaj bilyasımıdır nedir o parça değiştikden sonra orada bu aracın kullanımı çok değişti.Zaten aracı ilk almaya gittiğimde hareketleri ofsayttı, tamam bitti dediler aldım arabayı güvenip yola çıkıcam ama debriyaj baktım basmıyor, dedim bu nasıl iş hani halletmiştiniz.Sonra geri soktuk içeriye aracı felan baktılar ettiler, biraz kurcaladılar sonra hava yapmış felan dediler sonradan düzelttiler.Bende araçtan anlamadığım için pek üstelemedim çıktım yola.


    Fakat o gün bugündür aracın debriyajında bir adilik var, tam anlamıyla tarif etmem gerekirse debriyaj bir kavrıyor bir kavramıyor ve kavrama noktası bazen değişiyor.Aracı ilk aldığımda zaten debriyajdan ayağımı çektikçe tak tuk sesler geliyordu, dedim bunda bir iş var ama o taktuk sesler bir zaman sonra düzelince gitmedim geri sanayiye.Sonra baktım debriyaj pedalı bir en dipte kavrıyor araba sıcakken birde bakıyorsun sabah çalıştırınca ortada biryerlerde kavrıyor.Hele sabah trafiğine girince acemi şoför gibi el freni çekerek kalkmak zorunda kalıyorum çünkü debriyaj bir kavrıyor bir kavramıyor.Motor sıcakken araba yol yapmışken en dipte kavrayan debriyaj, ertesi gün bakıyorsun en yukarda kavrıyor.Hatta bazen kullanırken bile aracı bazen debriyajın ayırmadığı oluyor.Mesela geçen beşiktaşda ışıklardan kalktım taksime çıkarken vitesi ikiye alayım dedim debriyaja sonuna kadar bastım vitesi ikiye çekerken birden cart diye ses geldi şanzımandan elim ayağım birbirine dolaştı ne oluyor diye bakındım.Acaba dalgınlığıma geldide debriyajamı basmadım dedim fakat baktım debriyaj pedalına dibine kadar basmışım var gücümle.Peki neden ayırmadı bu debriyajda neden geçmedi o vites ikiye ? Şanzımanda bir sorun olsa bunu devamlı yapması lazım ikiye geçerken ama bu bir kere oldu.Bir kerede üçe atarken aynısı olmuştu.Bunlar birşey değilde, bazen ilk kalkışlarda debriyaj gerçekten kavramıyor.Kavrama noktasında tutsam bile bir kavrıyor bir kavramıyor kararsız kalıyor arabayı birazda o tekletiyor gibime geliyor.İyice acemi şoföre döndüm bu baskı balata değiştikden sonra.


    Ben hayatımda ilk kez araba sürdüğümde bile stop ettirmemiş insanım, her kalkışta arabayı acemi gibi salladıkça acayip sinir oluyorum.Sizce sıkıntı nerede bana bir yol gösterin motorda bi sıkıntı yok ona eminim ama sıkıntı şanzımanda mı yoksa balatada mı nasıl anlarım bir yardımcı olun.Bir halt bilmeden sanayiye gidip dolandırılmak istemiyorum.








  • Bu motorda subaplar tamamen çelik mi yoksa magnezyum alaşımlı mı?

    Araç kaç binde ve ne kadar süre lpg ile binildi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1-2 Paragraf okuyabildim kusura bakmayın ancak belirttiğiniz şeyler motor üst takozlarından oluyor olabilir. Değiştirin sorun düzelecektir  

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.