Şimdi Ara

-== TEK NOKTADAN ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA LPG PORTALI ==- (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
1
Favori
81.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anterior1


    quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Mpi motorlu metal manifoltlu araçlara tek nokta taktırmak mantıklı hem çalıştırırken gazla çalıştırılır benzin masrafı olmaz kışında benzinle motor ısınana kadar çalıştırılır sıralı sisteme göre daha ekonomik olur.Ama gaz sıkışması yapar hava filitresi kutusu dağilırsa veya birkaç sensör bozulursa masrafı büyük olur.Bu sorundan çekindiğimden ve sıralı sistem taktıracak maddi durumum olmadığından arabam lpg taktıramadım.


    Peki; Clio 1.4 8V.MPI. motorlu Dacia Loganlar plastik manifoldlu mudur?



    75 bg ise evet öyle.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    iyi de buraya kimse tek nokta ile yaşadığı sorunu yazmıyo ? Sıralı topikleri baya kalabalık. Bizden başka tek nokta kullanan yok mu acaba ?




    ben varım


    benim aracımda yaşadığım tek sorun bazen 2000 devirde iken gaza yüklendiğimde gazı tam yemediğini hissediyorum. sanırım avans ayarı yapılamadığı için oluyor diye düşünüyorum


    dedantörden miksere giden boru üzerindeki ayar vidasını 2mm sola çevir düzelir. Yani gaz ayarıyla ilgili bu durum . Sıralılarda ayar bi bozuk olsun bak neler yapıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k.

    Arkadaşlar;

    Ben bugün bi aksilik bişi yoksa ustaya gösterdikten sonra 1.4 Palio tek nokta enjeksiyon lu bir araç alacağım.

    Tek nokta enjeksiyon lpg sistemi taktırmak istiyorum.

    Sanırım emülatörü filan var yani karbüratörlü sistemleden ufak farkları var.


    Sorum şu: geritepme olayı yani backfire bende lur mu? Manifoldu patlatma riski var mı? Performans kaybı yaşanır mı?


    Fiyatlar ne civardadır?

    Sıralı sistemli bi aracım var Opel AStra ve çok memnunum.

    Tek nokta sistemde koku olur mu??

    Güvenlik açısından farkı var mı?


    Hiç bi sorun olmaz. Tek nokta lpg zaten sanin aalacağın araçlar için tek noktalı benzililer için icad edildi. Çok rahat edersin. Benimki çok noktaenj olmasına rağmen tek nokta taktım gayet iyi.




  • Çok noktadan enjeksiyonlu araca tek nokta lpg taktırınca mesela kalkışlarda gazı köklersek gaz sıkışması yapıp patlatmazmı?Veya yolda normal giderken bir anda gaza sonuna kadar basarsak?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Çok noktadan enjeksiyonlu araca tek nokta lpg taktırınca mesela kalkışlarda gazı köklersek gaz sıkışması yapıp patlatmazmı?Veya yolda normal giderken bir anda gaza sonuna kadar basarsak?


    araç bakımlı ise olmuyor. Bu problemin sebebi emme manifoldunun uzun olması. eğer kısa ise hiç olmuyor. Kaynağı ise sübap bindirmesi anında egzozdan yanma odasına ve emme manifolduna alev sirayet etmesi. Yanma düzgün olursa bu olmuyor. zaten yanma düzgün değilse araç çok yakar az gider...SGI dada prblem olur yanii
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V


    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    iyi de buraya kimse tek nokta ile yaşadığı sorunu yazmıyo ? Sıralı topikleri baya kalabalık. Bizden başka tek nokta kullanan yok mu acaba ?




    ben varım


    benim aracımda yaşadığım tek sorun bazen 2000 devirde iken gaza yüklendiğimde gazı tam yemediğini hissediyorum. sanırım avans ayarı yapılamadığı için oluyor diye düşünüyorum


    dedantörden miksere giden boru üzerindeki ayar vidasını 2mm sola çevir düzelir. Yani gaz ayarıyla ilgili bu durum . Sıralılarda ayar bi bozuk olsun bak neler yapıyor.



    yakıt artar mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 25 Eylül 2007; 10:01:00 >




  • Yakıtın artacağını sanmam. yakıtın artma olayı biraz teknik bi konu . Gazı çoğaltığım halde niye artmaz dersen açıklıım.

    yakıt molekülleri buji kıvılcımı ile bujinin tırnakları arasında tutuşur ve alev moleküllerin birbirini tutuşturması ile yayılır. Eğer yanma odasındaki havanın içinde moleküller birbirine alevi ileterek tutuşturacak kadar yakın olacak şekilde kalabalık değilse yani hava içinde yakıt molekülü yeteri kadar çok değilse alev yanma odasının her yerine yayılmaz. segmanlara yakın yerdeki moleküller genelde tutuşmadan egzoza gider. bu durumda yakıtın hepsi pistonu ittirmek için kullanılmamış olur. Yanmamış yakıt molekülleri egzozda tutuşur ve ziyan olur gider. Ayrıca egzozda alev oluturarak egzoz sübabı kapanırken emme sübabının açılmaya başladığı anda yani sübab bindirmesi sırasında egzozdaki alev, yanma odasına yeni girmeye başlayan temiz hava ve içindeki yakıtı tutuşturur yanma odasındaki alev emme sübabı açık olduğu için emme manifolduna da sirayet ederek emme manifoldundaki karışımı tutuşturup patlama dediğimiz olayı meydana getitir. yani gaz ayarı çok kısık olduğunda tasarruf sağlamaz takıtın hepsi işe dönmez çok yakar güç düşük olduğundan az gider. Gazı açtığımızda yakıt molekülleri birbirine yakın olacağından ateşleme anından sonra kısa zamanda karışımın hepsi tutuşur ve egzoz sübabı açıldığında egzoz manifolduna sadece sıcak gazlar ve az da alevimsi bişy çıkar ki emme sübabı açılana kadar alev kaybolur patlamaya yol açmaz. Ayrıca yakıtın tamamı işe dönüştüğünden araç daha tasarruflu olur az yakar çok gider. Ancak gaz gereğinden fazla açılırsa bu sefer de yanma odasında ki yakıtı yakacak kadar oksijen olmayacağından yanma sırasında kimyasal reaksiyonlar ile işe yaramaz maddelere dönüşen yakıt tamamı yakılıp işe dönüşmeden egzozdan atılır ve çürük leş kokusu olarak duyulur.

    Yani anlatmak istediğim gazı gereğinden fazla kısmak ve açmak yakıt sarfiyatını artırır. Ama tam ayar en eko ve en güçlü kullanımı sunar.

    Sizin dediğinize göre gaz ayarını çok hafif açmanız tam ayarı yakalamanızı sağlayacağına kanaat ettim. O yüzden 2mm açın dedim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Yakıtın artacağını sanmam. yakıtın artma olayı biraz teknik bi konu . Gazı çoğaltığım halde niye artmaz dersen açıklıım.

    yakıt molekülleri buji kıvılcımı ile bujinin tırnakları arasında tutuşur ve alev moleküllerin birbirini tutuşturması ile yayılır. Eğer yanma odasındaki havanın içinde moleküller birbirine alevi ileterek tutuşturacak kadar yakın olacak şekilde kalabalık değilse yani hava içinde yakıt molekülü yeteri kadar çok değilse alev yanma odasının her yerine yayılmaz. segmanlara yakın yerdeki moleküller genelde tutuşmadan egzoza gider. bu durumda yakıtın hepsi pistonu ittirmek için kullanılmamış olur. Yanmamış yakıt molekülleri egzozda tutuşur ve ziyan olur gider. Ayrıca egzozda alev oluturarak egzoz sübabı kapanırken emme sübabının açılmaya başladığı anda yani sübab bindirmesi sırasında egzozdaki alev, yanma odasına yeni girmeye başlayan temiz hava ve içindeki yakıtı tutuşturur yanma odasındaki alev emme sübabı açık olduğu için emme manifolduna da sirayet ederek emme manifoldundaki karışımı tutuşturup patlama dediğimiz olayı meydana getitir. yani gaz ayarı çok kısık olduğunda tasarruf sağlamaz takıtın hepsi işe dönmez çok yakar güç düşük olduğundan az gider. Gazı açtığımızda yakıt molekülleri birbirine yakın olacağından ateşleme anından sonra kısa zamanda karışımın hepsi tutuşur ve egzoz sübabı açıldığında egzoz manifolduna sadece sıcak gazlar ve az da alevimsi bişy çıkar ki emme sübabı açılana kadar alev kaybolur patlamaya yol açmaz. Ayrıca yakıtın tamamı işe dönüştüğünden araç daha tasarruflu olur az yakar çok gider. Ancak gaz gereğinden fazla açılırsa bu sefer de yanma odasında ki yakıtı yakacak kadar oksijen olmayacağından yanma sırasında kimyasal reaksiyonlar ile işe yaramaz maddelere dönüşen yakıt tamamı yakılıp işe dönüşmeden egzozdan atılır ve çürük leş kokusu olarak duyulur.

    Yani anlatmak istediğim gazı gereğinden fazla kısmak ve açmak yakıt sarfiyatını artırır. Ama tam ayar en eko ve en güçlü kullanımı sunar.

    Sizin dediğinize göre gaz ayarını çok hafif açmanız tam ayarı yakalamanızı sağlayacağına kanaat ettim. O yüzden 2mm açın dedim.



    çok teşekkür ederim. cevabınız oldukça açıklayıcı oldu




  • arkadaşlar bi soru sormak istiyorum 1997 model opel corsam var 1 ay önce aldesa marka lpg taktırdım.aracım tek noktadan enjeksiyonlu.şikayetim şu aracı stop ediyorum yani etmeye çalışıyorum motor tam susuyor tekrar çalışıyor ve ondan sonra stop ediyor buna ters çalışma deniliyormuş bunu nasıl çözebilirim.lpg yi taktırdığım yere sordum sağlıklı bir cevap alamadım.birde aldesa marka lpg yi aracı çalıştırdığımız zaman benzinden lpg ye geçirmek için aracı 4000 devire getirmek gerekiyormuş başka yolu yokmuş bu doğrumu
  • arakadaşlar selamlar 1997 model opel corsam var 1 ay önce aldesa marka lpg taktırdım.sorunum şu aracı stop etmek için kontağı kapatıyorum araç tam susmak üzereyken tekrar çalışmaya başlıyor ve ondan sonra susuyor (kontak kapalıyken) buna ters çalışma deniyormuş bu sorunu nasıl halledebilirim lpg taktırdığım yere sordum sağlıklı cevap alamadım birde aldesa marka lpg yi benzinden lpgye geçirmek için aracı 4000 devire vurdurmakmı lazım? aracım tek nokta enjeksiyonlu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: s.celebi

    arkadaşlar bi soru sormak istiyorum 1997 model opel corsam var 1 ay önce aldesa marka lpg taktırdım.aracım tek noktadan enjeksiyonlu.şikayetim şu aracı stop ediyorum yani etmeye çalışıyorum motor tam susuyor tekrar çalışıyor ve ondan sonra stop ediyor buna ters çalışma deniliyormuş bunu nasıl çözebilirim.lpg yi taktırdığım yere sordum sağlıklı bir cevap alamadım.birde aldesa marka lpg yi aracı çalıştırdığımız zaman benzinden lpg ye geçirmek için aracı 4000 devire getirmek gerekiyormuş başka yolu yokmuş bu doğrumu


    Abicim bunlar çok basit şeyler.

    1-- Motor sıcaklığı yazın yüksek olur ve yanma odasına giren lpg sıcak noktalardan etkilenerek buji ateşleme yapmadığı halde yanar ve emme manifoldundaki karışımı almaya devam ettiği için bu yanma kısa bir süre motor çalışıyomuş gibi yapar. Soğutma sistemin iyi çalışmalı. Yazın bende de oluyor çözümü kontağı kapatacağın anda gaz verip motor devri 1200 e doğru gelirken kontağı kapatmak. eğer böle yaparsan sorun kalmaz. Bu aylarda yapmaz mesela şu an benimki yapmıyor bu olayı sadece yazın motor fan açma derecesine kadar ısınınca yapıyor. Emme manifoldu uzun olmayan araçlarda hiç yapmaz mesela. senin ki kısa olmalı tek nokta enj dediğine göre. Gaz ayarın çok açık da olabilir yakıt sarfın nasıl ?

    2-- Gaza geçme devri için gaz benzin değiştirme anahtarının arkasında bi ayar yeri var ordan devrini ayarlıyosun. Oto elektrikçi ayarlar. saatçi tornavidan varsa sende ayarlarsın ben 1300 e ayarladım. Senin lpg taktırdığın yere slm söle tarif ettiğim yeri de göster öğrensinler..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V


    quote:

    Orjinalden alıntı: s.celebi

    arkadaşlar bi soru sormak istiyorum 1997 model opel corsam var 1 ay önce aldesa marka lpg taktırdım.aracım tek noktadan enjeksiyonlu.şikayetim şu aracı stop ediyorum yani etmeye çalışıyorum motor tam susuyor tekrar çalışıyor ve ondan sonra stop ediyor buna ters çalışma deniliyormuş bunu nasıl çözebilirim.lpg yi taktırdığım yere sordum sağlıklı bir cevap alamadım.birde aldesa marka lpg yi aracı çalıştırdığımız zaman benzinden lpg ye geçirmek için aracı 4000 devire getirmek gerekiyormuş başka yolu yokmuş bu doğrumu


    Abicim bunlar çok basit şeyler.

    1-- Motor sıcaklığı yazın yüksek olur ve yanma odasına giren lpg sıcak noktalardan etkilenerek buji ateşleme yapmadığı halde yanar ve emme manifoldundaki karışımı almaya devam ettiği için bu yanma kısa bir süre motor çalışıyomuş gibi yapar. Soğutma sistemin iyi çalışmalı. Yazın bende de oluyor çözümü kontağı kapatacağın anda gaz verip motor devri 1200 e doğru gelirken kontağı kapatmak. eğer böle yaparsan sorun kalmaz. Bu aylarda yapmaz mesela şu an benimki yapmıyor bu olayı sadece yazın motor fan açma derecesine kadar ısınınca yapıyor. Emme manifoldu uzun olmayan araçlarda hiç yapmaz mesela. senin ki kısa olmalı tek nokta enj dediğine göre. Gaz ayarın çok açık da olabilir yakıt sarfın nasıl ?

    2-- Gaza geçme devri için gaz benzin değiştirme anahtarının arkasında bi ayar yeri var ordan devrini ayarlıyosun. Oto elektrikçi ayarlar. saatçi tornavidan varsa sende ayarlarsın ben 1300 e ayarladım. Senin lpg taktırdığın yere slm söle tarif ettiğim yeri de göster öğrensinler..



    birde sizi yakalamışken bişey daha sorayım.

    aracımı direk lpg'de çalıştırıyorum, bazen tek marşta almıyor. bazen sabah bazen öğlen sıcağında bazen akşam.
    çoğu zaman sabahları bile tek marşta alıyor. ama arada sırada almıyor bunun nedeni ne olabilir ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    2-- Gaza geçme devri için gaz benzin değiştirme anahtarının arkasında bi ayar yeri var ordan devrini ayarlıyosun. Oto elektrikçi ayarlar. saatçi tornavidan varsa sende ayarlarsın ben 1300 e ayarladım. Senin lpg taktırdığın yere slm söle tarif ettiğim yeri de göster öğrensinler..



    bu devrin gaza geçirmek için harcadığımız anlık benzin dışında bir önemi var mı? benimkini sanırım 2000 devir civarına ayarlamışlar. düşürmenin ya da yükseltmenin bir artısı ya da eksisi olur mu? benzin harcamak dışında?

    sıralılarda da mı öyledir? geçen kurcalayım dedim landi renzo nun ufak kutusunu zaten sıkı bir şey değil. çekince çıkar gibi oluyor, fazla kurcalamadım.
  • UTKUCAY ABİ Emme manifoldunda lpg ile karışmış hava hazır var ise araç kolay çalışır. Ama zaman geçip emme manifoldundaki gaz kayboldu ise ( araç rüzgar alırsa bile hava filtresinden gaz kaçaıp manifoldda gaz kalmayabilir) yada benim yazın sıcaklarda yaptığım gibi gaza basarak motoru kapattıysanız manifoldda gaz kalmaz ve araç lpg de çalışması için motorun 6-8 devir yapıp içeri emdiği hava ile beraber gazı çekene kadar çalışmayabilir bu çok normal. ben hep benzinde çalıştıryom yazın sıcaklarda gaza basarak kapattığım için motor benzinde 4 tur atınca çalışıyor. kışın gaza basmadan kapatıyom şimdilerde falan çalıştırırken yarım tur olmadan çalışıyor çünkü manifoldda gaz var bide benzin verince sanki kontağı açar açmaz çalışıyor.
  • 1999 siena teşekkür ederim deneiycem inşallah olur ve ters çalışma olayı dediğn gibidir birde bir sorum daha var aracımı geri vitese takıp yaklaşık yarım metre gittikten sonra lpg ye geçiyor bu normalmidir ileri giderken geçmeyen araç neden geri giderken otomatik geçiyor birde bu söylediğin benzin lpg değiştirme kutusunun arkasındaki ayar vidası bütün markalarda aynı yerdemi bende sadece kablolar gözüküyor diye hatırlıyorum hiç bakmadım ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi s.celebi -- 25 Eylül 2007; 17:00:43 >
  • Sayın CCAPARALLİ gaza geçiş devri eğer motoru çalıştırdığınız anda gaza basarak lpg ye geçiyosanız ne kadar düşük ise o kadar iyi ç.ünkü motor yağlanmadan yapılan ani gazlama motorun aşınmasına yol açar. eğer benzinde 10 sn kadar çalıştırıp gaza geçiyosanız 2000 devir yüksek değil. ama 4000 yüksek. Sıralıda değişik bi durum var. Gaza geçişin seçenekleri var. 1-- motor 40 dereceye yada seçilen dereceye kadar ısınacak 2-- motor devri 2000 yada seçilen değer olacak 3-- tankdaki basın şu kadar olacak gibi seçenekler var hepsi sağlanamayınca gaza geçmez. bunlar bilg ile prg dan ayarlanıyor. ama tek noktada sadece anahtarlı kutunun arkasındaki ince deliğe saatçi tornavidası sokularak ayarlanıyor. O kutuyu çekince bişy olmaz arkasında bi soket ve kablo grubu var rahatklıkla söküp takabilirsiniz çok basit bişy.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 25 Eylül 2007; 17:05:11 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: s.celebi

    1999 siena teşekkür ederim deneiycem inşallah olur ve ters çalışma olayı dediğn gibidir birde bir sorum daha var aracımı geri vitese takıp yaklaşık yarım metre gittikten sonra lpg ye geçiyor bu normalmidir ileri giderken geçmeyen araç neden geri giderken otomatik geçiyor birde bu söylediğin benzin lpg değiştirme kutusunun arkasındaki ayar vidası bütün markalarda aynı yerdemi bende sadece kablolar gözüküyor diye hatırlıyorum hiç bakmadım ama


    kabloların yan tarafında küçük bi delik var ordan içeri ince tornavida sokup ayarlıycan.

    Ancak şimdi başka şeyler aklıma geldi. ileri giderken gaza geçmiyo geri giderken geçiyo yazmışın. Buji kablolarının üzerine sarılan bi tel var onun ucu 5 cm kadar soyulmuş olmalı ve 3 hatta mümkünse 4 buji kablosunu saracak şekilde sarılmış olmalı üzeride izole bantla sarılmalı. bu sarma elle sıkıca yapılmalı. zannedersem ayar işi değilde ateşleme algılaması sorunu olabilir. o kablo buji kablolarının sadece 1 i ne sarılır yada 3 ü ne de olsa sıkı sarılmazssa ateşlemeyi iyi algılamadığı için gaza geçmeyebilir o yüzden 4000 devire gelmen gerekebilir. muhtemelen geri giderken motor içerde esneme yapıyor ve kablolar temas ederek ateşlemeyi algılayıp gaza geçiyor.. Bence ii bi anlayana incelet yada kendin o kabloyu tekrar sar..




  • tekrar teşekkürler 1999 siena dediklerini aynen yapıcam inşallah sorun çözülür kafayı yedirtti bana bu lpg dediğin gibiyse önemli bir problem yok bugün deniycem yarın sonucu bildiririm sana
  • Saatci tornavidası ile lpg göstergesinin arkasında geçiş devir ayarı var ordan yapabilirsin
    Buji koblosunun hepsine sarmana gerek yok bobin kablosuna sar ve bantla yeter.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V


    quote:

    Orjinalden alıntı: s.celebi

    1999 siena teşekkür ederim deneiycem inşallah olur ve ters çalışma olayı dediğn gibidir birde bir sorum daha var aracımı geri vitese takıp yaklaşık yarım metre gittikten sonra lpg ye geçiyor bu normalmidir ileri giderken geçmeyen araç neden geri giderken otomatik geçiyor birde bu söylediğin benzin lpg değiştirme kutusunun arkasındaki ayar vidası bütün markalarda aynı yerdemi bende sadece kablolar gözüküyor diye hatırlıyorum hiç bakmadım ama


    kabloların yan tarafında küçük bi delik var ordan içeri ince tornavida sokup ayarlıycan.

    Ancak şimdi başka şeyler aklıma geldi. ileri giderken gaza geçmiyo geri giderken geçiyo yazmışın. Buji kablolarının üzerine sarılan bi tel var onun ucu 5 cm kadar soyulmuş olmalı ve 3 hatta mümkünse 4 buji kablosunu saracak şekilde sarılmış olmalı üzeride izole bantla sarılmalı. bu sarma elle sıkıca yapılmalı. zannedersem ayar işi değilde ateşleme algılaması sorunu olabilir. o kablo buji kablolarının sadece 1 i ne sarılır yada 3 ü ne de olsa sıkı sarılmazssa ateşlemeyi iyi algılamadığı için gaza geçmeyebilir o yüzden 4000 devire gelmen gerekebilir. muhtemelen geri giderken motor içerde esneme yapıyor ve kablolar temas ederek ateşlemeyi algılayıp gaza geçiyor.. Bence ii bi anlayana incelet yada kendin o kabloyu tekrar sar..




  • Oğuzhan abicim tek yada çok nokta enjeksiyonlu araçlarda ateşleme bobinine giren ve beyinden gelen +12 v luk uyartım ucu 2 adet ve bi adet şaseleme ucu var. Bu kablolarda yüksek gerilim yok. Bu araçlarda distribütör olmadığı için bobinden tek kablo çıkıp dağıtım makarası ile dağıtma düzeni de yok. silindirlere ayrı ateşleme olayı beyinden gelen 2 adet uyartım voltajı ile bobinin şarjı ile oluyor. 2 bobin var ve bujiler 2 şer ateşliyor. yani ateşleme bobininden çıkan tek kablo yok. sadece bujilere giden 4 adet yüksek gerilim kablosu var. mecburen buji kablolarına sarılacak. bazı modellerde dağıtım makarası düzeni var onlarda değin yapılamlıdır öncelikle tabii



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 26 Eylül 2007; 7:32:49 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.