Şimdi Ara

Taze Taze, Leon ile Passat Kıyaslaması...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar,

    bir önceki aracım 2010 1.6 trendline passat idi. (bilenler olabilir) aynı araçtan kayın pederede almıştık. sonra ben tüp takmaktan vaz geçip aracı aldığım fiyata 42000 e satmıştım. (o hala tüplü biniyor 30.000 km oldu) ne ise, ara sıra k.pederin passatı kullanmak durumunda kalıyorum. kısaca iki araç ile hafta sonu tem ve ş.içi olmak üzere toplamda 500 km ye yakın yol yaptım, taze taze kıyıslayacağım,

    -1.6 tdi dsg, kullanım rahatlığı olarak, manuel 1.6mpi passattan %80 daha iyi,
    demek istediğim, passatta sürekli bir vites değiştirme ihtiyacı var. ş.içinde iki elle direksiyon tutmak neredeyse mümkün değil. 5 vites dez avantajını, 7dsg kullanınca anlıyorsunuz, passat ta 80km de 4 e atıyorsunuz topuk yapıyorsunuz, araçta hızlanma isteği yok, hız ibresi hareket etmiyor, bu durum sadece şanzımandan değil tabiki. 148nm lik düşük tork ile de alakalı. ancak tdi dsg leonu 13000 km dir. hiç bir yorulma sıkılma olmadan kullanıyorum.

    -leonun direksiyon tepkileri çok daha net,
    bu noktada passatın direksiyonun bir tık daha yumuşak olmasının etkisi olabilir. leonun 224 45 17 lerin pozitif etkisi olabilir, ama hissetiğim temde leonla ray üzerinde gider gibi iken, passatı direksiyona küçük müdahaleler yaparak yolda tutmak gerekiyor.

    -yol tutuş da da kesinlikle leon üstün,
    sebebini bilemiyorum, ancak yan rüzgarlardan etkilenme konusunda bile leon daha güvenli hissettirdi,

    -yalıtımda passat üstün,
    benzinli oluşundan dolayı, motor sesi çok daha az, ancak temde yol sesi olarak aşırı bir fark hissetmedim. passat belki %10 daha az teker sesi alıyor diyebilirim.

    -frenleme eşit gibi,

    -performans, da leon üstün
    her ne kadar fabrika verilerinde, 0-100 de 1 sn fark olsada. leonda topuk yaptığınızda hız ibresinin hareketini ve ivmelenmeyi hissediyorsunuz. sonuçta daha küçük dişlide hızlanıyor ve 100nm tork fazlalığı var. kısacası leonu bir motorsiklet edasıyla kullanırken, passatı tır gibi sürmek zorunda kalıyorsunuz.

    -amortisör konforunda passat üstün,
    çukurları hissettirmemede passat üstün, (%20 civarında) ancak kullanılan alt yapının yaklaşık aynı olduğu her şekilde hissediliyor. (passat215 55 16 , leon225 45 17)







  • Paylaşım için teşekkürler , ancak c sınıfı bir araçla d sınıfı bir aracı karşılaştırmak , üstelik turbolu dizel motorla atmosferik benzinli motoru tork olarak karşılaştırmak, 5. vitesle 7 ileri dsg karşılaştırmak pek fazla bir yarar getirmez kanaatindeyim...
  • karşılaştırmada hep leonu övmüşsünüz hatta yan rüzgar olayında daha leon u üstün göstermişsiniz leon un 2 + sı var passatın üstünde
    1.TDI
    2.DSG
  • passatı sütcü beygiri yapmışsın ama o motora bide lpg baglattıkdan sonra bu izlenımı vermesi normal
  • Passat mı kötü yoksa Leon mu iyi, bir karara varamadım.
  • öncelikle c sınıfı ve d sınıfı kıyası olur, çünkü satın alma aşamasında çoğu kişi bu ikilemde kalıyor, otomatik dizel c sınıfımı, benzinli düz d sınıfımı? aynı şekilde genel olarak otomatik ve düz vites seçimindede insanlar net bir karar veremiyor. dizel benzin kıyasına girmiyorum :) benim bakış açımdan taraflı olarak kıyasım bu şekilde. yardımım dokunursa diye üşenmedim paylaştım... darısı diğer arkadaşların başına...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Passat mı kötü yoksa Leon mu iyi, bir karara varamadım.






    İşin sırrı orda üstadım, saygılar...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 6 yorum ve öneriler
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bence oguz passata biraz erken binmişsin,pasat senın araban değil kayınpederının ve onun yaşındakılerının arabası.senın beklentılerıne cevap vermek ıcın vwagen,golfu satıyor.
    pasatta yasadıgın negatıf hıssıyatı, yası bıraz ılerlemıs araba kullanıcıları passat ıle yasamaz.

    sen bır de leon ıle golfu kıyasla,ruhuna hıtap edenı bulman kolaylasır

    senı tenzıh edıyorum,turkıyede gormemıslık cok oldugu ıcın 25 yasında nasıl 10-15 yasında mersecedes E alanlar var ise ,4omılyarın ustu parayı denkleyıp statu gorunusu için pasata gecenler var,kardesım yasınızın arabasına bınsenıze

    şimdi bende 75mılyar para var gıdıp jeep'e mı bınıyorum,hayır,30 yasında ne cipi,atlıyorum astrama gıdıyorum her yere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi b_sevki -- 17 Kasım 2011; 12:39:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_sevki

    Bence oguz passata biraz erken binmişsin,pasat senın araban değil kayınpederının ve onun yaşındakılerının arabası.senın beklentılerıne cevap vermek ıcın vwagen,golfu satıyor.
    pasatta yasadıgın negatıf hıssıyatı, yası bıraz ılerlemıs araba kullanıcıları passat ıle yasamaz.

    sen bır de leon ıle golfu kıyasla,ruhuna hıtap edenı bulman kolaylasır

    senı tenzıh edıyorum,turkıyede gormemıslık cok oldugu ıcın 25 yasında nasıl 10-15 yasında mersecedes E alanlar var ise ,4omılyarın ustu parayı denkleyıp statu gorunusu için pasata gecenler var,kardesım yasınızın arabasına bınsenıze

    şimdi bende 75mılyar para var gıdıp jeep'e mı bınıyorum,hayır,30 yasında ne cipi,atlıyorum astrama gıdıyorum her yere



    öncelikle golfe binmediğim anlalışmasın. jetta,octavia,a3,a4 dahil bir çok aracı kullandım, gerek test sürüşü, gerek yakınlarımın araçlarını.

    gelelim passata erken binme mevzusuna,bu düşüncenizden passatı gözünüzde büyüttüğünüz anlaşılıyor, buda kullanmamanızdan kaynaklanıyor, ve yaşla ilgili (32 yaşım) değil ben tır gibi araçları sevmediğimi anladım. YAni 60 yaşınada gelsem o tarz araçlar tercih etmemeyi düşünüyorum. bir aracın kullanımı kolay olmalı, trafikte, ara sokaklarda akıcı sürülebilmeli.

    bu belki benim aşırı ş.içi kullanımımın sonucudur. uzun yol yapsam daha ağır (passat,leon,golf çok ağırlık farkları yok) ve büyük araçlar düşünürdüm bilemiyorum. ama şuandaki durum bu, leon bana daha güzel,rahat,seri ve konforlu geliyor... sebebine dsg diyin, dizel diyin, daha hafif diyin, daha küçük diyin (kesinlikle ön içi daha geniş)ne ise ne. çok önemli değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: b_sevki

    Bence oguz passata biraz erken binmişsin,pasat senın araban değil kayınpederının ve onun yaşındakılerının arabası.senın beklentılerıne cevap vermek ıcın vwagen,golfu satıyor.
    pasatta yasadıgın negatıf hıssıyatı, yası bıraz ılerlemıs araba kullanıcıları passat ıle yasamaz.

    sen bır de leon ıle golfu kıyasla,ruhuna hıtap edenı bulman kolaylasır

    senı tenzıh edıyorum,turkıyede gormemıslık cok oldugu ıcın 25 yasında nasıl 10-15 yasında mersecedes E alanlar var ise ,4omılyarın ustu parayı denkleyıp statu gorunusu için pasata gecenler var,kardesım yasınızın arabasına bınsenıze

    şimdi bende 75mılyar para var gıdıp jeep'e mı bınıyorum,hayır,30 yasında ne cipi,atlıyorum astrama gıdıyorum her yere



    öncelikle golfe binmediğim anlalışmasın. jetta,octavia,a3,a4 dahil bir çok aracı kullandım, gerek test sürüşü, gerek yakınlarımın araçlarını.

    gelelim passata erken binme mevzusuna,bu düşüncenizden passatı gözünüzde büyüttüğünüz anlaşılıyor, buda kullanmamanızdan kaynaklanıyor, ve yaşla ilgili (32 yaşım) değil ben tır gibi araçları sevmediğimi anladım. YAni 60 yaşınada gelsem o tarz araçlar tercih etmemeyi düşünüyorum. bir aracın kullanımı kolay olmalı, trafikte, ara sokaklarda akıcı sürülebilmeli.

    bu belki benim aşırı ş.içi kullanımımın sonucudur. uzun yol yapsam daha ağır (passat,leon,golf çok ağırlık farkları yok) ve büyük araçlar düşünürdüm bilemiyorum. ama şuandaki durum bu, leon bana daha güzel,rahat,seri ve konforlu geliyor... sebebine dsg diyin, dizel diyin, daha hafif diyin, daha küçük diyin (kesinlikle ön içi daha geniş)ne ise ne. çok önemli değil...

    ne yazık kı demek ıstedıgımı yanlıs anlamıssın 40 kusur paraya alınan passatı gozumde ne buyuteceğim;coluk cocugun elıne dusmus bıle(lutfen kastım burada sız değilsin),

    passata,bastın mı kacmayı dusunmedıgın yaslarda bınmen gerekır ,passata onundekı kırmızından yesıle dondugunde kalkmadıgı halde elının klaksona gıtmedıgı yaslarda bınmelısın,passata yol kenarındakı hız levhalarına uymayı prensıp edındıgın yanı koprulere kavsaklara agresıf gırmeyeceğin yaslarda,oralarda sollamaya kalmayacağın yaslarda bınmelısın

    haa bunları yaparak passata bınersen leon sana daha cazıp gelır cunku passat bu ruh halıne performans olarak cevap vermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi b_sevki -- 17 Kasım 2011; 19:32:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    merhaba arkadaşlar,

    bir önceki aracım 2010 1.6 trendline passat idi. (bilenler olabilir) aynı araçtan kayın pederede almıştık. sonra ben tüp takmaktan vaz geçip aracı aldığım fiyata 42000 e satmıştım. (o hala tüplü biniyor 30.000 km oldu) ne ise, ara sıra k.pederin passatı kullanmak durumunda kalıyorum. kısaca iki araç ile hafta sonu tem ve ş.içi olmak üzere toplamda 500 km ye yakın yol yaptım, taze taze kıyıslayacağım,

    -1.6 tdi dsg, kullanım rahatlığı olarak, manuel 1.6mpi passattan %80 daha iyi,
    demek istediğim, passatta sürekli bir vites değiştirme ihtiyacı var. ş.içinde iki elle direksiyon tutmak neredeyse mümkün değil. 5 vites dez avantajını, 7dsg kullanınca anlıyorsunuz, passat ta 80km de 4 e atıyorsunuz topuk yapıyorsunuz, araçta hızlanma isteği yok, hız ibresi hareket etmiyor, bu durum sadece şanzımandan değil tabiki. 148nm lik düşük tork ile de alakalı. ancak tdi dsg leonu 13000 km dir. hiç bir yorulma sıkılma olmadan kullanıyorum.

    -leonun direksiyon tepkileri çok daha net,
    bu noktada passatın direksiyonun bir tık daha yumuşak olmasının etkisi olabilir. leonun 224 45 17 lerin pozitif etkisi olabilir, ama hissetiğim temde leonla ray üzerinde gider gibi iken, passatı direksiyona küçük müdahaleler yaparak yolda tutmak gerekiyor.

    -yol tutuş da da kesinlikle leon üstün,
    sebebini bilemiyorum, ancak yan rüzgarlardan etkilenme konusunda bile leon daha güvenli hissettirdi,

    -yalıtımda passat üstün,
    benzinli oluşundan dolayı, motor sesi çok daha az, ancak temde yol sesi olarak aşırı bir fark hissetmedim. passat belki %10 daha az teker sesi alıyor diyebilirim.

    -frenleme eşit gibi,

    -performans, da leon üstün
    her ne kadar fabrika verilerinde, 0-100 de 1 sn fark olsada. leonda topuk yaptığınızda hız ibresinin hareketini ve ivmelenmeyi hissediyorsunuz. sonuçta daha küçük dişlide hızlanıyor ve 100nm tork fazlalığı var. kısacası leonu bir motorsiklet edasıyla kullanırken, passatı tır gibi sürmek zorunda kalıyorsunuz.

    -amortisör konforunda passat üstün,
    çukurları hissettirmemede passat üstün, (%20 civarında) ancak kullanılan alt yapının yaklaşık aynı olduğu her şekilde hissediliyor. (passat215 55 16 , leon225 45 17)


    Elinize sağlık.Paylaşım için teşekkürler Oğuz bey...




  • passat ezilmiş passatları pek sevmezdim ama bi ısınma oldu passata karşı millet o zaman leon alsın ayrıca o motorlar lpg ile uyumlu degil araçta 1.6 motor var mesela 1.300 ton leonda 1.6 motor var 1.100 1.150 ton agırlıklarını bilmedigim için örnek verdim passat d sınıfı agır araba leon c sınıf spor daha küçük daha hafif bir otomobil
  • En kısa sürede 1.4 tsi + dsg passat ile kıyaslamanı bekliyorum......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TT46

    Paylaşım için teşekkürler , ancak c sınıfı bir araçla d sınıfı bir aracı karşılaştırmak , üstelik turbolu dizel motorla atmosferik benzinli motoru tork olarak karşılaştırmak, 5. vitesle 7 ileri dsg karşılaştırmak pek fazla bir yarar getirmez kanaatindeyim...

    Aslında arkadaşa katılıyorum,tamamen zıt karakterli iki farklı araç.Birbirlerinin alternatifi olan araçlar olmadığı için bende kıyaslamanın yarar sağlamayacağı kanaatindeyim.Ama araçlar hakkında bilgi sahibi olduk..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.