Şimdi Ara

Taksi çıkması multijet albea (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
38.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Taksi çıkması araç alınırmı adamlar balataları bitip diske temas sesi geldiğinde değiştiriyorlar ki bu sadece en basitinden balata bakımsız motor da cabası
  • Burada aslolan arabanın durumudur. Burada yazılan çizilenin hiç bir önemi yoktur. Araba iyiyse iyidir.

    Motor saglam ise bunu yağ kaçağı ve iyi bir sürüs ile anlayabilirsiniz. Bir motorcuya götürebilirsiniz siz anlamıyorsanız...

    Taksi arabalara kötü deniyor ama bindiginiz taksilerin kmsini bakın 400 bin 500 bin 600 bin...

    Madem çok reziller nasıl 600 bin yapabiliyor bu taksiler bir de bunu düşünün...

    Klavyesi olan yazıyor...
  • Ayrıca aynı fiyata almıyorsun neredeyse 8-9 milyar fark var..

    8 -9 milyar senin cebinden çıkacak buradakilerin değil. Ayrıca fren balatası lastigi zartı zurtu döşemesi falan kabaca 1 milyar liran gider çok.. Balata falan konusu ise zaten tüm arabalar için geçerli adam 30 bin kmde balatayı bitirebiliyor...

    Güzel bir iç temizlik .. İç tavan döşemeleri arka cam önü döşemeleri falan kirli ise yenilersin onlarında astronomik bir fiyatı yoktur..

    Para senin bütçe senin...

    Arabaya para harcamak marifet degil önemli olan ayagını yorganına göre uzatmak ve işini görmesi ...

    Ha sana gözü kapalı git oluk oluk yağ kaçıran sürüşte tekleyen arabayı da al demiyoruz bunu böyle bilesin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi proffesor -- 23 Aralık 2010; 21:02:48 >
  • Taksi çıkmalarının yarı yarıya ucuz oluşu sizi cezbetmesin, kesinlikle karınız olmaz bu işte..
    Normali 15.000 lira olan bir aracın taksi çıkmasını 7.000 liraya almak yerine gidin başka 7.000 liralık bir aile aracı alın daha iyi.. En azından az sayda binici tarafından kullanılmıştır, kaportası elli defa vurulup düzeltilmemiştir, muhtemelen taksinin yarısı kadar bile km yapmamıştır, sadece yaşından ötürü fiyatı düşmüştür o kadar..
    Bunu 450-500bin devirmiş bitik taksiler için yazıyorum..
    Olur ya 150 binde falan bir araç bulursunuz o zaman iş değişir.. KMsi düşürülmemişse gerçekten temiz olabilir ama onu da zaten ucuza vermezler.. yine karınız olmaz..

    Bu arada bilmeden yazan biri olmadığımı belirteyim, 1980lerin başından 2010 yılına kadar taksi işindeydik.. Çıkmalar çok iyi olsaydı son çıkmamızı ben alır kullanırdım.. Motoru yeni yapılmış 2005 symbol 8.000e gitti.. aman gitsin uzak olsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 23 Aralık 2010; 21:55:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: proffesor


    Burada aslolan arabanın durumudur. Burada yazılan çizilenin hiç bir önemi yoktur. Araba iyiyse iyidir.

    Motor saglam ise bunu yağ kaçağı ve iyi bir sürüs ile anlayabilirsiniz. Bir motorcuya götürebilirsiniz siz anlamıyorsanız...

    Taksi arabalara kötü deniyor ama bindiginiz taksilerin kmsini bakın 400 bin 500 bin 600 bin...

    Madem çok reziller nasıl 600 bin yapabiliyor bu taksiler bir de bunu düşünün...

    Klavyesi olan yazıyor...





    6-7 milyar cazib bir fiyat diye hiç bir şekilde bu araçlardan tarafa olmam bindiğimiz taksilerden herşey anlaşılıyor 2006 modelide aynı 2003 modelide aynı
    Bu araçların alınmaması taraftarı olan arkadaşlar zaten nedenlerini yazmış bunları göz önüne alırsak en mantıklısı almamak başka bir araca yönelmek
    ama zevkler ve renkler farklıdır böyle araçları alıp başıma dert etmezdim ben şahsen




  • Forumda dengesiz abicim.Bi bakıyorsun 100 bindeki arabaya öldü diyorlar , bir bakıyorsun 500 bindeki araba daha gider diyorlar.

    Bir kere o arabanın sadece motoru değil her şeyi 500 bin km yapmış.Elektrik aksamından tut, süspansiyondaki parçasına kadar.Ve bunu ş.içinde yapmış oluyorlar.Kapıları binlerce kez açılıp kapanıyor.Girdiği çukur sayısı belli bile değil.Bu arabaları yürütmenin manası nedir çözemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Forumda dengesiz abicim.Bi bakıyorsun 100 bindeki arabaya öldü diyorlar , bir bakıyorsun 500 bindeki araba daha gider diyorlar.

    Bir kere o arabanın sadece motoru değil her şeyi 500 bin km yapmış.Elektrik aksamından tut, süspansiyondaki parçasına kadar.Ve bunu ş.içinde yapmış oluyorlar.Kapıları binlerce kez açılıp kapanıyor.Girdiği çukur sayısı belli bile değil.Bu arabaları yürütmenin manası nedir çözemiyorum.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Forumda dengesiz abicim.Bi bakıyorsun 100 bindeki arabaya öldü diyorlar , bir bakıyorsun 500 bindeki araba daha gider diyorlar.

    Bir kere o arabanın sadece motoru değil her şeyi 500 bin km yapmış.Elektrik aksamından tut, süspansiyondaki parçasına kadar.Ve bunu ş.içinde yapmış oluyorlar.Kapıları binlerce kez açılıp kapanıyor.Girdiği çukur sayısı belli bile değil.Bu arabaları yürütmenin manası nedir çözemiyorum.


    İnsanlara uygun fiyat geliyor birazcıkta olsa ben buna 2 bin tl fln harcar onu değişirim bunu değişirim şunu yaparım olur diyor ama gerçektende çok mantıksız dediğinizde son derece haklısınız benim içimden geçenleri yazıya aktarmışsınız

    Bu araçları almak zaten mantık kurallarına aykırı




  • Aracı bedelinin %40 ı na alıyor olsanız dahi, yüksek işcilik ve yedek parça ücretleri yüzünden kısa sürede benzer toplam maliyeti yakalıyorsunuz. Dizel araçlar rektefiye edilebiliyor ancak iş sadece motorla bitmiyor, aracın tüm yürüyen aksamı bitmiş oluyor, sürekli şehir içerisinde kullanıldıgı için bırakın yorgunlugu irili ufaklı onlarca kaza yapmış olabiliyor, bu tip araçların ne kaportası ne yürüyen aksamı dikiş tutuyor. Zaten ucuza maledilebilecek seviyede oldugu sürece taksiciler aracı elden çıkarmıyor, ne zaman ki aracı adam etme maliyeti eşdeger 2. el araç fiyatını buluyor taksiciler bu araçları o dönemde ellerinden çıkarıyor.
    Sahibinden.com da dikkat ederseniz hasarlı araçların bile taksi çıkması araçlardan daha pahalı satıldıgını göreceksiniz.
  • "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" diye bir laf vardı. ben motorunu falan hiç düşünmez içine binen binlerce kişinin oturduğu döşemeyi düşünür almazdım. ama konuyu açan arkadaş için vardır cazip bir tarafı elbet. saygılarımı sunarım.
  • Arkadaşlar son yaptığım araştırmalara göre taksiler en fazla 5 yaşında olabiliyormuş ticaride çalışabilmesi için. bu yüzden arabalar ucuz ve modeli yüksek dedi bir taksici. temizini bulursanız alın bence yüksek model iyiy fiyat biraz bakım al sana gül gibi araba
  • Biraz bakımdan çok daha ötesi gerekecektir.
    Sanayi ile aranız iyiyse, iyi motorcu, uygun fiyatla iş yapan parçacı tanıdığınız varsa,
    Sanayide vakit geçirmeyi, çay, kahve içmeyi, ustalarla sohbet etmeyi seviyorsanız,
    Alınabilir neden olmasın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkankan

    Arkadaşlar son yaptığım araştırmalara göre taksiler en fazla 5 yaşında olabiliyormuş ticaride çalışabilmesi için. bu yüzden arabalar ucuz ve modeli yüksek dedi bir taksici. temizini bulursanız alın bence yüksek model iyiy fiyat biraz bakım al sana gül gibi araba


    Yok o olayın aslı farklı..

    Mesela benim ticari plakam var diyelim, bir de 5 yaşında az kullanılmış araç buldum, alır takarım, taksi olarak kullanırım.
    6 yaşında bir araç işime yaramaz, üzerine ticari plaka takamam..

    yani gördüğünüz gibi taksinin temiz olup sırf 5 yaşına geldiği için mecburiyetten satılması gibi bir durum sözkonusu değil..

    Zaten öyle bile olsaydı işinize yaramazdı, çünkü istanbulda taksiye koyulan sıfır km bir araç 5 yılda 450-500.000 yapıyor..

    Külüstür araçlara plaka takılıp halkın can güvenliği tehlikeye atılmasın diye çıkmış bir kanundur bu.. Yalnız hala tekrar tekrar rektifiye yaptırıp buna direnen şahinler var tek tük..
    Araç 5 değil 15 yaşına bile gelse siz çıkarmadığınız sürece kimse gelip plakayı sökemiyor..


    Ekleme:
    sorduğunuz şöför günlükçüyse (yövmiyeciyse) yani araç sahibi değilse olayı bilmiyor olabilir..
    Ben de taksilere binince şöförlerden neler neler duyardım, yok plaka trilyona vurmuş, yok 3 ay içinde belediye tüm taksilere el koyacakmış, yok ruhsatın sahibinden başkası şöförlük yapamayacakmış, daha ne efsaneler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 26 Aralık 2010; 20:15:04 >




  • Fahişe olan bi kızla evlenirmisin? Buna evet diyosan git çıkma taksi al, hayır gelmez bu araçlardan,.
  • Geçen gün bindiğim Albea 600bindeydi. Oha oldum. :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superhead

    3 kuruş fazla ver veya 2 model düşük al normal kullanıcıdan al.

    aynen katılıyorum dostum sana ıkı model dusuk al kafan rahat olsun
    hergun basına ıs acıcak satarkende gobegın catlıyacak gereksız bır rısk
  • selam ben 2004 albea multijet aldim temiz sayilir 160,000 km de ve su an 220,000 oldu masallahh diyelim.. ve ayni zaman da taksicilik yapiyorum
    sadece trigel zincirini ve kasnaklarını degistim .. motor arıza vermedigi müdetce kullanacam hedefim 500,000 km .. motor niye yapilmasin 2nci defa yapilan motor neden tutmaz.? bilelim.. tutar dogrumudurr. 7,bin lira ? yag ve genel bakimi yapildigi müdetce zaman nin degisen hava filtersi bence motor un ömrünü uzatır..
  • 2004 model albea yi normal kullanicidan aldim . rahatim yani motor yapilacaksa o kadar tutmaz diye düsünüyorum.. zaten 12,000 tl verdim..
  • slm .. tamam ben katiliyorum taksi cikmasindan da normal biniciye gitmezz.. ben bir taksici olarak da .. tavsiye etmiyorum temiz al basin agrimasin.. :)))))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 74_aytug_74

    slm .. tamam ben katiliyorum taksi cikmasindan da normal biniciye gitmezz.. ben bir taksici olarak da .. tavsiye etmiyorum temiz al basin agrimasin.. :)))))



    Albea'lardan çok şikayetçi taksiciler. Eski Şahin'ler gibi sağlam değil diyorlar. Şimdi daha çok Accent Era'lar tercih ediliyor sanırım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.