Şimdi Ara

*** T-ROC KULLANICI KULÜBÜ *** (254. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: eiskent
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 10 Misafir (6 Mobil) - 4 Masaüstü7 Mobil
5 sn
5.087
Cevap
183
Favori
449.189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
94. Sırada  bugün en iyi #13
Sayfa: önceki 251252253254255
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • drkayzer kullanıcısına yanıt

    Akıllı anahtar varsa kodlama ile yapılıyor. Sürücü kapısı kapatıldığında eğer anahtar dışarda ise kilitleme yapıyor.


    Ben yapmıştım ama sonra iptal ettim. Çünkü sürücü ben olmama ve bir çok şeyi kontrol edip iniyor olmama rağmen benimkiler hep benden sonra iniyor  Ben yanlışlıkla kapımı kapatırsam, yolcu kapıları açıksa aracı kilitliyor ama yolcu kapıları sonradan kapatıldığı için açık kalıyor.

    Bir süre sonra sinir harbine dönüştü herkes çıksın da kapıyı kapatayım diye beklemek, ben de iptal ettim.


    Bazı basit teknolojileri bazı "dev firma" dediklerimiz beceremiyorlar işte  Benim eski aracım CAPTUR'du. Onda tüm kapılar kapanınca ve araçtan uzaklaşınca otomatik kilitleniyordu.Çok rahatlık sağlıyordu. Anahtarı da kart gibi olduğu için cüzdana koyuyordum aylarca anahtar gün yüzü görmüyordu:) şimdi sustalı anahtar ile cebimde şey gibi dolaşıyorum :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gozcelik -- 9 Eylül 2025; 12:49:23 >




  • gozcelik kullanıcısına yanıt

    Hocam zaten bundaki mantık uzaklaşınca kilitlemesi lazım. Kapıyı kapatınca kilitlerse çok mantıksız olur.

  • drkayzer kullanıcısına yanıt

    Evo platformu vw grubu araçlarda mevcut. Yeni kasada olacaktır.



    Bu özellik olan araçlarda anahtar pili daha kısa sürede bitiyor.


    Birde kitledi mi kitlemedi mi dönüp bakmak lazım. Çevrede sinyali etkileyen bir şey olur mu olur.


    Benim için çok elzem bir şey değil ama kişisel zevkler tercihler işte

  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Dokunmatik ekranın sol alt tarafında(ekranı açma kapatma tuşunun altında) CAR yazıyor. Oraya bastığınız zaman aracın yakıt tüketimlerini rahatlıkla görebilirsiniz. View tuşundan çok daha kolay bir yöntem. Ben buradan bakıyorum yakıt tüketimime.

    Şimdi de benim bir sorum olacak.

    Araçla seyahat sonunda park ettikten sonra klimayı kapatıp müziği de kapatıp rölantide aracı dinliyorum bir haftadır sanki motor daha sesli çalışıyor. Hafif rahatsız edici bir ses. Motordan geliyor. Sanki daha önce almıyordum bu sesi ya da dikkat etmiyordum.

    Dizel araç kullanıyordum hep ilk defa benzinli bir araç kullanıyorum. Tamamen sessiz olması mı gerekiyor bu motorun.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sercigs S kullanıcısına yanıt

    Aynen motor yorgun olduğu zaman aşırı sesli çalışıyor hatta dizel gibi "cat cat" diye vuruntulu ses geliyor araçtan. TSI dizel gibi.

    Kilometre arttıkça bence seste artıyor. En azından bizim araçta gözlemim bu şekilde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugarb kullanıcısına yanıt
    Evet ben ilk zamanlarda pek duymazdım. Ya da biraz dikkat kesilince ve fark edince artık algıda seçicilik mi oldu ne ! Şu an araç 2300km 2 aylık araç.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @sercigs Sanki sizin tarif ettiğiniz gibi bir tüketim gördüm, bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.


    Ben geçen cuma gününden bu yana 1.000km'yi devirdim, büyük çoğunluğu şehirlerarasında yaptım. Motordan gelen gırlama sesi duyuyorum ya da bir motor tınısı duyuyorum fakat bir sorun olacağını sanmıyorum. Bugün kaputu açınca kaput tutma çubuğunun ortalarında bir yere denk gelen, bu kaput kilidinin hizasında bir plastik parça var. Tam çubuğun altına denk geliyor, çubuğu hafif oynatınca o plastiğe dokunup ses yapıyor, bu motordan geldiğini düşündüğüm ses buradan da kaynaklanıyor olabilir.


    Çözüm, çubuğu kumaş bantla sarmam lazım ve aracı aynı şartlarda kullanırken sese dikkat etmem gerek.

  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. CAR tuşuna bastıktan sonra sürüş bilgileri menüsünden 3 farklı tüketimi yana kaydırarak görebiliyorsunuz. Sonrasında CAR tuşuna bir kere basmanız yeterli bu tüketimi görebilmek için.

    Ben de kaputu açtım dinledim ama pek anlayamadım sesin nereden geldiğine dair. Kayışa yaklaştım normal gibiydi. Biraz daha gözlemleyelim bakalım. Cevabınız için teşekkürler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @sercigs Sizin bahanenizle şimdi gittim, kumaş bantla çubuğu sardım. Plastik parça dediğim parça, kaput kilit mekanizması kutusu (ismi nedir bilmiyorum). Kaputu mandalını açtıktan sonra elle sola itmek için kullandığımız tetiğin mekanizmasının olduğu üstü kapalı bir plastik kutu diyeyim... Sağlam olsun diyerek çubuğu kumaş bantla sardım, rahatsız edici değil ama ses motordan mı geliyor anlamakta zorlanıyorum.


    Geçen gün hız sınırlama yok demiştim, pazar günü yolda aklıma takıldı ve aracı çektim kenara ve hız sınırlama, hız sabitlemeyi buldum. Buldum bu menülere ya da bu asistanlara ulaşmak bu kadar mı zor olur yahu? ACC'yi açmak-kapatmak kadar kolay olsa çok iyi olurdu.


    Şu ana kadar tecrübe ettiğim, Autohold sıkışık trafikte kullanımı pratik bir şey, hele bir de bu kavrama ömrüne faydası varsa çok iyi bir donanım. İlk aldığım kullanmaktan uzak durdum fakat şimdi sürekli açık, aktif olarak kullanıyorum. Kullandığım önceki otomatik araçlardan alışkanlıkla araç durduktan sonra fren pedalına baskıyı biraz arıtıyorum. Bu durumda, diğer araçlarda da olduğu gibi rölanti devri düşüyor. Motor ve şanzıman bağlantısı sanırım böyle yapınca tam anlamıyla kesiliyor.


    Neyse... zaten siz kullanıcıların yeterince tecrübesi vardır, ahkâm kesmek gibi olmasın. Amatör, ortalama yad a biraz daha altında bir şoför, bir kullanıcıyım, Sizlerle birlikte yeni şeyler öğrene öğrene yoluma devam edeceğim.


    İyi akşamlar.





  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    Youtube ta bunu görmüştüm ancak bizdeki bu değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    Auto-hold’u neden kullandığınızı anlamadım. Benim bildiğim araç eğimli bir yerde ise ve durmak zorunda kaldıysak aracın kaymasını engellemek için kullanılıyor. Benim aracımda autohold hep kapalı, sadece eğimli bir yerde durduysam açıyorum, kavramaya bir faydası olduğunu sanmıyorum, eskiden yokuş kalkış desteği derdik.

  • @ugarb Bizdeki bu değil dediğiniz motor sesi mi, kaput çubuğu mu anlayamadım.


    @Ümit5725 Hocam, benim geçmişte easytronic maceram var. Araç fren üstünde dururken bu kavramayı tam ayırması lazım. Ayırmıyorsa problemler başlıyor (hoş o easytronic'in evveliyatı da sorunluymuş da neyse, konumuz bu değil).


    Uzamn değilim, düşüncemi paylaşıyorum: Bence, autohold aracı frene basmadan tutabildiğine göre demek ki kavramayı da ayırıyor, kavrama ömrüne faydası olacağını düşünüyorum (böyle olduğunu bilmiyorum, böyle olacağını düşünüyorum). Hafif eğim dahi aracın kendini ileri ya da geri salması da kavramayı tam yapamadığından kaynaklanıyor diye düşünüyorum, bu salma istemediğim bir hareket. Bu sebeple ben, sürekli açık halde kullanmaya başladım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    @ugarb Bizdeki bu değil dediğiniz motor sesi mi, kaput çubuğu mu anlayamadım.


    @Ümit5725 Hocam, benim geçmişte easytronic maceram var. Araç fren üstünde dururken bu kavramayı tam ayırması lazım. Ayırmıyorsa problemler başlıyor (hoş o easytronic'in evveliyatı da sorunluymuş da neyse, konumuz bu değil).


    Uzamn değilim, düşüncemi paylaşıyorum: Bence, autohold aracı frene basmadan tutabildiğine göre demek ki kavramayı da ayırıyor, kavrama ömrüne faydası olacağını düşünüyorum (böyle olduğunu bilmiyorum, böyle olacağını düşünüyorum). Hafif eğim dahi aracın kendini ileri ya da geri salması da kavramayı tam yapamadığından kaynaklanıyor diye düşünüyorum, bu salma istemediğim bir hareket. Bu sebeple ben, sürekli açık halde kullanmaya başladım.

    Ben de tam tersini düşünüyorum çünkü araç frene basılmadığı halde duruyorsa demek ki yazılım bir süre bizim yerimize fren yapıyor, bu da kavramayı arttırıyor olabilir. Eğer autohold kavramayı korusaydı neden aç kapa yapmamıza izin versinler ki? Madem aracı koruyor her zaman açık tutarlardı ya da açık olmasını tavsiye ederlerdi.





  • Ümit5725 Ü kullanıcısına yanıt

    Idururken fren pedalına tam olarak basılmalı, yarım-çok az frene basmak kavramaya zarar verir. Frene tam basıldığında kavrama boşa cikar,ayrıca yokuslarda gazla aracı sabit tutmak dsg ye zarar verir .Autohold u yokus yukarı hareket halinde kullanmanız dsg üzerindeki yükü azaltır. Dsg bildiğimiz tam otomatik şanziman gibi değil vw geliştirmiş ve yıllardır kullanılıyor ve devamlı gelistiriliyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi o.uygur -- 9 Eylül 2025; 22:38:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o.uygur kullanıcısına yanıt

    ben de sizinki gibi dedim zaten. Sadece autoholdu eğilimli yerde kullanıyorum sürekli açık tutmuyorum dedim.

  • Ben AUTOHOLD'u hep açık tutuyorum. ışıkta bir yerde durunca ben gaza basana kadar benim yerime frende tutuyor. Bunun kavrama vs. için bir zarar olacağını sanmıyorum. Zaten DSG EDC gibi çiftkavramalı sistemler milimetrik olarak vitese geçiş noktasında bekliyorlar diye biliyorum. Yani vitesi boşa almadıktan sonra frenle de dursanız autohold'da da dursanız her an çarka geçişe hazır olarak bir kaç milim ayrık duruyor.


    Bu da benim amatör fikrim. Varsa bu işlerin bir ustası bizleri aydınlatsın*** T-ROC KULLANICI KULÜBÜ *** 


    Ama ben alıştım artık. Bu saatten sonra kapatmam. Ayağımı frenden çekince araba giderse, öndekine toslarım*** T-ROC KULLANICI KULÜBÜ *** 

  • Ümit5725 Ü kullanıcısına yanıt

    Haklısınız ben birazdaha açıklama yapmak istedim sorun çıkarsa çok maliyetli olabilir .hatta park ederken ayak frende iken vitesi boşa alin N ayağınızı fernden cekin askıda kalsın sonra tekrar frene basin el frenini çekin parka P alın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ümit5725 Ü kullanıcısına yanıt

    Hocam kılavuzda autohold'u park manevrası yaparken geçici kapatmaktan bahsedildiğini okudum, elbette "sürekli açık olsun, faydalıdır veya zararlıdır" gibi bir ifade de yoktu. Park manevrasında bir miktar geri kaçırma ya da salma yapması isteniyor olabilir. Bunu neden yazdım?


    Trafikte gözlemlediğim şu oldu: Gerek tam otomatik kullananlar, gerekse yarı otomatik (dsg gibi) kullananların bir çoğunun ışıklardan kalkışta araçlarının hafifçe burun kaldırıyor. Bu, frene tam baskı yapılmadığından kaynaklanıyor. Mokka'da 8 ileri tam otomatik şanzıman var. Onda da aracı durdurmaya yetecek kadar frene basar ve araç durduktan sonra frene baskıyı artırmazsam, yokuş yukarı dahi olsa kalkışta araç hafiften kafa kaldırıyor. Frene baskıyı artırarak ışıklarda beklediğimde, kalkışlar bu durum yaşanmıyor. Auothold açık araçlarda (gözlemlediğim ve anladığım kadarıyla) araç sahibi, gaza dokunup bırakıyor ki araç frenden kurtulsun, bunu yaptığında d aracın arkası iniyor ve ani hareketlenme oluyor.


    Bana göre ya ışıklarda araç durduktan sonra frene baskıyı artırmak lazım ya da autohold'la (böyle bir fonksiyonu var mı bilmiyorum) aracın otomatik olarak frende dururken, kavramayı da ayırmasını sağlamak lazım. Ben tedbiren autohold açık olsa da, frene baskıyı artırarak bekliyorum.


    Belki şu şekilde daha doğru olabilir: Autohold açıkken, ışıklarda duruyorken vitesi boşa almak. Burada amaç kavramayı sürekli yük altında bırakmamak ya da sık kullanılmasının önüne geçmek olabilir.





  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    Vw kitapçıkta alıntı

    *** T-ROC KULLANICI KULÜBÜ ***

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar makyajlı kasa , içeri çok fazla yol sesi almıyor mu.
    Yalıtım ve konfor yönünden siz ne düşünüyorsunuz troc hakkında

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 251252253254255
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.