Şimdi Ara

SUZUKI SWIFT FUN CLUB (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.409
Cevap
86
Favori
185.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yanlış anlamadıysam p den r ye frene basmadan vites geçirmeye çalışıyorsunuz. Bu inanılmaz bir hata. Yanlış anladım var sayıyorum. Freen tamamen basarak vites atın. D-3-2-L arasında ise hareket halinde yani frensiz geçiş yapabilirsiniz. P den R ye P den D ye N den D ye geçişlerde MUTLAKA fren kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam,

    Bütün gelen cevapları, yargılamaları, endişeleri ve mutlulukları okuyor.

    mkemalyigit arkadaşımız çok güzel bir başlık atmış, zaten bu başlık üzerine çoğunuzun oturup düşünmesi lazım, " Endüstrinin yarattığı sanal marka algısı " bakın bu cümle çok önemlidir. Daha önceki yazılarımda da bahsettim. VW grubu diyelim artık, bir 10 - 15 yıl öncesine kadar ki araçlarını gözüm kapalı alırdım. Ancak bugün Hobbiest arkadaşımızın dediği gibi yok 9 ileri yok 20 ileri araçlar var vs..vs.. bunlar pazarlama yalanları, Çünük artık araçlarına 5 vites koyup bunu bir de üstüne ekonomik yapamıyor. Neden mi Motor bloğunda 1 kg az aluminum kullansa, bunu da 200.000 araçla çarpsa toplamda 200 ton aluminum karı olurki bu da ortalam 150 araç daha ürettirir bu firmalara. Haliyle motor bloğundan azaltılan hammadde bu araçın gerek gücü üretmesi için küçüldüğü anlamına gelir. Bunun içinde DSG, TCT, vs...vs... gidi karmaşık kavramalar çıkartıp, üzerine birde TSi diye bir kavram koyunca, bu aracı bir de ekonomik yapim dediğinde ortaya çıkan sonuç hüsran. DSG Şanzumanın hikayesinide bilen bilr. Aslında bugatti veron için tasarlanıp üretilmiş bir şanzumandır. sonrasında neden araçlara koymayalım dediler ve koydular. Ama emin olun Veron daki performansını bineklerde vermiyor. Adamalar sırf araç satmak için bile emisyon hileleri yaptı. Sadece onlar mı? Hayır Renault, Nissan da bu furyaya katıldı. Renault ile Fiat a bile hala araç diyenlerimiz var. Senelerce kazalarda ikiye bölünen araçlara bindiniz, 2010 lu yıllarda bile 1975 model modifiye edilmiş araç motorlarını kullandınız, Fiat'ın ceo su çıktı dediki "Türkiye olmasaydı batmıştık...." tabii ki batmıştın çünkü ucuz etin yahnisini bu millet kazalarda canıyla ödedi. Hadi hodri meydan, 2000 Model orjinal fransız 1.6 clio ile 2001 model Türkiye bantlarından çıkmış Renault clio ları karşılaştırın. Hem de her detayı, Adamlar 2001 model olanı fransa da satmaya kalksalardı, tüketicile canlarını okurdu onların.

    Aklı selim olan arkadaşlara sesleniyorum, Fabrikasyon kelimesinin anlamı nedir. ( Standart üretim ) Yani her parça ayını özende ayını nanometrik ölçülere sahip aynı battan çıkan aynı malzeme kalitesi ile üretilen, aynı alışıma sahip dökülmüş metal, çelik yada aluminum dan üretilmiş ve aynı koşullarda kalite ve kontrolden geçirilmiş seri üretim demektir. Şartlar koşullar üretim aşamasında aynı olup, farklı bir sonuç bekleyebilirmisiniz. Albert Einstein'nin sözü geldi aklıma, " Aynı problemi defalarca çözüp farklı sonuç beklemek aptallıktır" Bu araçları iyi güzel ve kalite kullananlarda sorun yaşıyor hor kullanan da, tabii ki hor kullanan daha fazla sıkıntı yaşıyacaktır.Ancak aynı bantlardan çıkan ürünler nasıl oluyorda iyinin elinde de patetes oluyor. Bu endüstriyel bir yalan artık. Ama artık dikkatinizi başka yere vermeniz lazım. Sizlerin çoğu aracımın ikinci eli ne olur kaygısıyla araç alıp satıyorsun, almadan önce bile siz dahil cevreniz daha doğmamış çocuğa don biçiyorlar, "e ikinci elinide düşün, o satmaz , o prim etmez, o şöyle olmaz " Yani sizler aslında endüstriyel bir satın alım gözüyle bakıyorsunuz. Kalitesi umrunuzda bile değil. Çok satmış o yüzden iyidir. Hayır arkadaşım Almanyaya git vw dediğin aracın fiyatı yerlerde, sende %45 gümrü vergisi, o vergisi bu vergisi olduğu için aracın fiyatı 60-70 ler de dolaşıyor. Vw alanyada sınıfının en ucuz arabası. Oradaki ailelerin marker alış veriş arabası bu arabalar. Çoğunluğu SUV, Mersedes, BMW, Audi, Smart kullanıyor keyif için. Saab dünyanın en kalite arabasıydı. Neden battı? Çünkü araba iyi sorun çıkartmıyor, adam servis dışında yedek parça satamıyor, çünkü araç gerçekten iyi. Bu da firmayı zarar ettirdi. Keza Volvo, yine o kadar kaliteli ki adamlar servis dışında para kazanamıyorlardı. Bunlara verilecek örnek çok. Tüketim dünyasında yaratılmış algılarla mal alınıyor, kimse araştırmıyor ( yeteri kadar ) Kulaktan dolma, ordan duyma, bundan bilme gibi teorik kazanımlarla satın alım yapıyoruz. Çok satması açısından bilgi olarak bir kenara not alın isterseniz, Suzuki 2014 yılın dünya genelinde 55 milyon araç sattığını yazdı. He bu son 10 yılda dır veya 5 yılda dır. Bu rakkamıda o zaman azımsamayın derim. Peki Mersedes.... Mersedes Karl Benz tarafından kurulmuş bir şirkettir. Kuruluşunda en büyük sebep ise kızgınlıktır. Dönemin araç üreticisine gider ve araç almak ister. Ancak fiyatlarının dudak uçuklattığını görünce bu fiyata böyle araba mı satılırmış ben daha iyisini daha ucuza yaparım diye kızar ve şirketini kurup araç yapmaya başlar. Peki bügün bir Mersedes alabiliyormusunuz ? Kendi politikası ile tezat düşen bir firma.

    Hobbiest arkadaşım,

    Suzuki 4 AT dediğin araç aslında 5 vites ki bunu daha öncede kanıtladım. Aşağıdaki video da izleyebileceğin gibi 5.vites te 90 km hızda 2300 devir/dk. da kalıyor bu araç, dediğin gibi 2600 değil. Video link'i aşağıda.

    https://www.youtube.com/watch?v=vcJXu3Hp2cM

    Bir araçta turbo olması, beygiri yüksek olması, hızı 280 km/h olması ne sağlıyor size, egolarınızı yenmeniz dışında, 280 kadran olsa ne olacak, Almanyad a mı yaşıyorsun ( No Limit ) hız sınır olmayan yolların mı var, ne kadar hacim güç...! o kadar vergi kazığı yiyorsun, Suzuki de o yok bu yok şu yok deyip pazarsal bir uslüp ile hareket ederseniz zaten elinizde seçenekler daimi olarak kısıtlı kalacak. Öncelikle Suzukinin sahip olduğu teknolojileri de inceleyin derim.

    https://www.youtube.com/watch?v=txAdIaXwZuo
    https://www.youtube.com/watch?v=2SswlsyuXb4

    Eğer kaliteye olan talepleriniz artarsa bunlara hepimiz sahip oluruz. He bu aralar distribütör sorunu var ve çok ciddi bir şekilde var. Başarısızlar, ürünün arkasındaki pazarlama ekibi zayıf, medya tarafı hüsran, bir arkadaşın vitara ile yaşadığı sıkıntı ( enteresan ) Çünkü normal de bir distribütör önce yedek parçaları getirtmesi lazım sonrasında aracı getirmesi lazım. Distribütör yine laik'i ile bu aracı temsil edemiyor. Bir öncekiler de nasılsa suzukiyi bilen yok diyip pazara hiç asılmadır.

    Bir başka konu, ozk991 nikli arkadaşım için....

    Küçük segmentli arabaları aşağılamak demek buradaki tüketicileri aşağılamak demektir. " Ayrıca bana göre bu araba uzun yol için değil de daha çok şehiriçi için tasarlanmış." cümlesini kurmak az da olsa bu segment e parası yeten insanlara hakaret oluyor. Peki o zaman soruyorum, bu araçların spec lerinde neden iki ayrı yakıt tüketimi ölçümü var, yine soruyorum neden o zaman bu araçların uzun yolda 4-5 kişi ile gideceksen lastik basınçlarının şu olması lazım dedikleri şöför kapısında bir tablo var ? Bu araçlar biz mühendis değiliz ama toplumun uygun bütçeli insanları da uzun yol yapabilsin ve gezebilsin diye tasarlanıyor ve üretiliyor. Bu tazr bi kendinize göre yaklaşım geneli aşağılamak olur. Bu gün yaris'e binen bir insanı hor göremezsiniz, Ayrıca suzuki A segmentinde bir araç olup neden bir mersedesin A serisine laf etmiyorsunuz veya BMW nun 1 serisine, fark ne 1.6 motor olmaları mı ? Mersedes ve BMW politikaları neredeyse 100 yıldır değişmedi. Bu firmalar en küçük araçlarına bile 1.6 motor koyar. Kimse alırken bunu sorgulamıyor ama. Heee Eğer Mitsubishi Cold alırsan ayrı çünkü mercedes ona özel küçük motor üretmiştir. Ve en verimli motorlardan biridir. Bu arada Mercedes'in kuruluş yılı 1926 dır. Suzuki'nin 1909 dur. 27 yıl fazladan bir tecrübeye sahiptir.

    Yineliyerek söylüyorum, bir aracın çok satması kalitesini yada iyi olduğunu göstermez, bu firmaların piyasadaki yeni pazar dediği ( yani yeni pazar sizle oluyorsunuz, adamlar bizi mal görüyor arkadaş ne yapacan ) bizlere araç satmak için her türlü oyunu reklamı, satış stratijisini, yeni ürün çıkartmış gibi göstermeyi ve bizleri kandırmayı beceriyorlar. Çıktıkları reklamlarda sana herşey var diyor ama altta alt yazı geçiyor bunlar en üst model de var bu reklama kanıpta ladığın araçta bunlar çıkmazsa beni dava etme diye. Mersedes A serisi aracın satış fiyatı 105.000 TL ama oda olsun bu da olsun dediğinde araba 295.000 TL fiyata çıkıyor bu ayıptır. Açık söylüyorum 2009 dan sonra Türkiye de VW modeli Golf hariç araç alınmaz, çünkü çoğu filo kiralamadan çıkan araçlar, özel anlaşmaları olduğu için hiç birinin kazası belası için servis ve tramer kayıtları yok. Temiz araç aldığınızı düşünür ve yanılırsınız.

    Başka bir konu ; sahbaz061 arkadaşıma ve genele....

    AT kullanan arkadaşlar, Suzuki yada başka bir araç hiç fark etmez, Araçlarınızı park ettiğinizde

    1. Aracı N ye alın,
    2. El Frenini çekin,
    3. Ayak frenini bırakın ve araç lastiklerde kalan yükü de boşaltsın,
    4. El Frenini bir tık daha çekin,
    5. Park vitesine alın.

    Bu yaparsanız AT şanzumanınızı bir ömür boyukullanırsınız.

    Aracınızı harekete geçirirken,

    1. Araca bindiğinizde ilk iş fren e basın
    2. kontağı çalıştırın,
    3. Vitesteki mandala basıp aracı N ye alın,
    4. El Frenini bırakın,
    5. Harekete geçeceğiniz zaman aracı Önce D ye alın sonra ayak freni bırakın.

    Bunları yapmazsanız ve aracı P den D, N, R, L, 2 gibi viteslere alırken sarsmalı bir şekilde geçerse bilin ki şanzumanınızın ömrü çok uzun vaadeli olmayacak. Bu Tüm AT ler için geçerlidir.

    Son konu gokhan_sozumcetin arkadaşımıza ve yine genele...

    benim rekorum 860 km. yolun %100 ü uzun yol. Hız ortalamam 90-100 km/h. bu aralıklarda kullandığında 0,20 - 0,19 kuruş a kadar düşüyorsunuz.


    Özet :

    İyi insanların arkasında durusanız sizi bir üst basamağa taşır, Distribütörüne rağmen iyi kaliteli ve segmentinde en başarılı bir aracın arkasında durusanız, yarın Ciaz, ile de bu ülke tanışır, Baleno ile de tanışır, Kizashi ile de tanışır. İşte o zaman rekabet neymiş başkaları düşünür. Belki bizler çocuğu büyütürken kakasını çişini çekeceğiz ama, erişkinliğe geldiğinde hiç birimiz emeğimiz veya katkımız yok diyemeyecek.


    Hepinize saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bakinci -- 27 Haziran 2016; 12:10:41 >




  • mkemalyigit M kullanıcısına yanıt
    ben de yıldıray usta'ya gidiyorum. çok ilgili ve samimi biri. tilkilik yapmıyor tabiri caizse. istanbul için bostancı oto sanayide yıldıray ustayı tavsiye ederim ben de. arayan ilgilenen arkadaşlara duyurulur.
  • iyi GÜNLER KOLAY GELSiN
    DÜN BENDE ALDIM BiR TANE SWiFT COK TEMiZ SIFIR AYARINDA 2013 MODEL 11000 KM DE
    simdilik SORMAK istedigim ACiL BSY VAR
    YOL BiLGSAYARI BiRiMLERi NASIL DEgisiyor ?
    SU ANDA ANLIK YAKIT TERS CALisiYOR GB AYAGIMI GAZDAN CEKiNCE 30 A CIKIYOR BASTIKCA 6 7 YE KADAR DÜşÜYOR..
  • Değerli arkadaşlar,
    Bu forumun amacının Suzuki markasında Swift modelini almış arkadaşların deneyimlerini (iyi ya da kötü), tecrübelerini, varsa yaşadıkları sorunları paylaşmak veya fikir danışmak, buna mukabil bu modeli almayı düşünen insanlara da bir ön fikir vermek olduğunu değerlendiriyorum.

    Bugüne kadar 40 civarı sıfır araç almış birisi olarak (BMW, Mercedes, Audi, VW, Seat, Nissan, Ford, Dacia, Peugeot, Suzuki, Hyundai, Opel, Fiat) hiç markaya fanatik olarak bağlanmayıp, ihtiyaçlarımı ön plana çıkararak otomobil/SUV aldım. Şimdi sahip olduğumuz markayı övelim, sevelim ama kimseyi yanıltmadan, ön yargılı olmadan, reel olarak yapalım. Örneğin bana göre yeni Vitara; donanım olarak çok iyi, ama konfor ve malzeme kalitesi olarak çok kötü. Şehir içindeki yollarda tangur tungur olan bir araçla araziye nasıl gireceksiniz? Bu konu göreceli bir kavram. Benim bir ay zor tahammül edip sattığım bir araca genel olarak kötüdür diyebilir miyiz? Tabii ki hayır. Ama bana göre kötü.
    Benim çok beğendiğim X marka bir araca iyidir diyebilir miyiz? Tabii ki hayır. Yani bir araçta herkesin aradığı kavram farklı olabilir. Bir kaç kişinin görüşü kendisini bağlar. Ama çoğunluğun fikri, çoğunluğun tercihi, piyasanın tercihi genellikle doğrudur. (her model marka için geçerli diyemeyiz tabii ki)

    Otomobil üreticilerinin ürettikleri motorlar en az 300.000 km dayanacak şekilde üretilir. Kullanıma bağlı olarak, siz motoru 150.000 km.de de bitirebilirsiniz, 500.000 km.de de. Yeni jenerasyon turbolu motor üniteleri de bu ortalamaya göre dizayn edilir.
    Gelelim çok popüler olan turbolu Tsi ünitelerin ve onlara entegre DSG şanjımanların patlamasına, çatlamasına;
    - TSi motorlu bir araç neden tercih edilir? Vergi avantajı, yüksek güç, yüksek tork ve ekonomi. (1.4 lt, 125-150 hp / 200-250 Nm 1500 d/d)
    - DSG niye tercih edilir? Çok hızlı değişim, konfor ve yakıt ekonomisi. (DSG7 250 Nm ile sınırlıdır)
    - Kimler alır? Her kesimden insan. Performanlı kullanacak, hatta çip tuning yaparak DSG dayanma sınırını bilerek geçen gençler, ve benim gibi her aracı yumuşak kullanan kesim.
    - 2015 yılında 195.000 araç, 2009 yılında ülkemize giren TSİ motorlu araçlardan bugüne kadar toplamda dizellerde dahil DSG üniteli 500.000 adet satıldı diyelim.
    - Bu araçları alanların 100.000 tanesini gençlerin ve filo kiralamaların kullandığını varsayalım.
    - 100.000 aracın da 20.000 tanesinin sert ve hor kullanıldığını varsayalım.
    - 20.000 aracın 2.000 tanesinin de turbo ve DSG arızası ile servise geldiğini varsayalım.
    - Alın size Tsi, Tdi ve DSG efsanesi.

    Gelelim atmosferik motorlu araçların sorunsuzluğuna;
    1.2, 1.6 lt atmosferik motorlu bir araca kim ne kadar modifiye yapar? Neredeyse hiç kimse. Çünkü yaptığınız masrafın karşılığını alamazsınız. Peki atmosferik motorlu araç alan bir kişi:
    - Motorun performansını bildiği için zorlar mı?
    - Zorlasa da turbolu motor gibi gider mi?
    - Turbolu motorlarda 1.500 d/d gelen muhteşem tork, neredeyse aynı hacimde yarısı kadar olan atmosferiklerde 4.000 d/d ve üzerinde gelmez mi?
    - Yokuşlarda düşük torkdan dolayı bayılır mı? gibi soruların cevaplarını bildiği için genellikle sakin kullanır. Motoru zorlamaz.
    Hele bir de şu anda sahip olduğumuz ve 2015 yılında 177 adet satılan Suzuki markasının 3 modeli olan Vitara, Jimny ve Swift’e bakalım. Bu araçların performans iddiası var mı? Bu araçları alan kişiler ben de dahil motor kesiciye kadar motoru zorlar mı? Tork düşük olduğu için şanjımana çok yük biner mi? Bu durumda 177 araçtan kaçı arıza yapar?

    Geçmişte satılan Vitara’nın 1.9 dizellerinin arızalarını da unutmayalım.

    Ülkemizdeki dizel çılgınlığını çoğu kesim yakıt ekonomisi yüzünden sanıyor. Halbuki dizel motorlardaki turbodan kaynaklı tork ve performans yüzünden ayrı bir tercih nedeni. İnsanlar artık yükten etkilenmeyen, yokuştan etkilenmeyen, sollamaya çıktığımda geçermiyim geçemezmiyim tereddütünü yaşamadan otomobil kullanmak istiyorlar. Ekonomi de bunun yanında cabası.

    Teknolojiye direnen veya geliştiremeyen markaların sonu bellidir. Zamanında en kaliteli ve çok satan Nokia nerede? Niye herkes eski teknolojili ama sağlam, sorunsuz Nokia kullanmıyor? Niye herkes akıllı telefon alıyor?

    Bugün malum ilan sitesine bakarsanız 300.000 km giden turbolu araçları görürsünüz.

    Yeni teknolojileri kötülemek, piyasanın gerçeklerini görmezden gelmek, yedek parça, servis gibi konulardaki problemleri yazmamak doğru olmaz.




  •  SUZUKI SWIFT FUN CLUB

    Bu katalogda neden 4 ileri yazıyor?
    Eğer 5 ileri ise, Suzuki markasının ciddiyetsizliği mi yoksa ilgisizliği mi diyeceğiz?
  • KKKDERE K kullanıcısına yanıt
    Selam Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanın.

    Şimdi bunu biraz anlatmak zor ama deneyecem.

    Seçenek 1...

    Diyelim ki vites D de gidiyorsunuz ve yavaşladınız N ye aldınız duracağınıza yakınsınız veya yol müsait D de giderken N ye aldınız süzülüyorsunuz, o zaman araç viteste olmadığından lastik dönüş hızını esas alarak rolentide giderken "11.5" gibi sarfiyet değerleri gösterebiliyor. Aslında real bir oran değil. Mesela ben 100 ile giderken 4.1 görüyorum, vitesi N ye aldığımda ( süzülürken ) 2.4 / 1.8 gibi değerler görürken, yine 100 ile giderken %4 eğimli bir yolda aracı vites te tutup ayağımı gazdan çektiğimde ise tüketin 0.0 olarak görünüyor. Böyle bişey olabilir.

    Seçenek 2...

    Gerçekten yanlış ölçüm yapıyor olabilir bir servis görmesinde fayda var. 11.000 km de ise garantisi devam ediyodur.

    Seçenek 3...

    2013 modellerde yol bilgisayarı biz 2011 modellerden farklı şekilde çalışıyor olabilir. ( ama mantık hatası var )




  • mkemalyigit M kullanıcısına yanıt
    Yanlış anladınız. Ben zaten frene basarak vites değiştiriyorum ama cevap verdiğim arkadaş için söyledim ben onu.
    Yoksa ben de biliyorum frene basmam gerektiğini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada bende şu anda TSİ DSG kombinasyonunda bir araç olmamasına rağmen niye örnek verdim?

    Başka markaları kötüleyerek Suzuki'yi yüceltemeyiz. Suzuki kendisi kendisini bu ülkede bir yere getirebilir.

    Satış-servis dağılımı, yedek parça stoku, müşteri memnunuyeti vs.

    Bulunduğum şehirde Mazda bayii kapandı. Mazda kötü bir araç mıydı? Kesinlikle hayır? Ama satış politikası, fiyat vs. kapandılar.

    Buradaki satış müdürü onunla tanışmamdan sonra en az 20 adet sıfır araç almama rağmen bana hiç Mazda satamadı. Çünkü hep kendi aracının iyi yanlarını, üstün taraflarını anlatacağına, bana hep DSG sorunu dedi.

    Ama insanlar bazı sebeplerden dolayı, DSG sorunlu(???) araçları almaya devam ediyorlar ve edecekler.

    Sonuç; bu markanın ve modelin iyi-kötü ve üstün taraflarını tarafsızca ortaya koyalım.




  • Selam,

    Güzel yazmışınız, zaten bu noktada kendi kendinize de yakalanmışsınız. Burada konuşulan insanlara minimum oradan sorun yaşatacak araçlar ve aynı zamanda ekonomi yapacak araçlar. Dizel araç kullananların çoğu evet tork istiyor ekonomi istiyor vs..vs.. yılda 50000 km yapmıyor bile. Bu araçların onlara maliyet fazla ve kimi farkında kimi değil. Sonra araba 100.000 km geldiğinde partikül filtersini değiştirmeden hoppp elinden çıkartıyor, alan adam da bilmiyorsa ohhhh suyundan da koy girdi 5000 TL.

    1.4 motorların bizim ülkemizde vergi avantajı yok. 1.6 ile aynı muameleyi görüyorsun. E o zaman 1.6 alırım arkadaşım, hem aracı ve kasasını taşır hemde performası istidiğim gibi olur. Fasulye yi pişişken içinde mercimek olmaz... Hem güç hem tork hem ekonomi derseniz, ne DSG si iş görür ne de TSi iş görür. Fizik kanunları bellidir. Maddelerin sıkışma oranları bellidir. Bizler nükleer reaktör kullanmıyoruz ki, araba kullanıyoruz. Türkiyedeki vergileri motor hacmine göre değil de emisyon oranlarına göre ( avrupadaki gibi ) yapın bakalım, kim bu forumda 2000 motordan aşağısına bir araca binecek. Siz dahil bir allahın kulu 1.2 / 1.3 /1.4 /1.5 /1.6 /1.8 araca binmeyecek. Doğamız bu güüüüçççççç. ( Aslında ego başka bişey değil ) Evet Dizellerin 1700 d/dk verdiği torku benzinliler 4000 d/dk veriyor.

    O zaman neden şunu konuşmuyoruz, gaz pedalını motordan çıkaracak kadar bastığını ama 180 gelene kadar benzinlinin gözden kaybolacağınıda koşuşalım. Ya BMW kullanmışınız o zaman onun handycap'ı konuşalım, yarı bele kadar suya girdiğinizde arabanın ertesi gün kız gibi duruken nasıl pert'e çıktığını. Neden mi ? Çünkü ön mazgalların en alt kısmı aracın havalandırma kanalı. Ve es kaza yarı bele kadar suya girseniz su motor bloğuna kadar ve hatta koltuk altındaki beyin'e kadar gidiyor. Sonra ertesi sabah araba servislik oluyor, bir rapor geliyor ki araç pert. Peki BMW bu duruma ne diyor bizim aracımız bu. Burnundan kıl aldırmıyor adam, ve bu yanlışı bile düzeltmeye uğraşmıyor ki, bu kullanıcıya bile söylemiyor bizim aracımızın handcap bu arkadaş dikkat edin diye.

    Buradaki mantalite bellidir. Al - Sat başım ağrımasın. Vw grubunu her yazımda onurlandırdım, ancak gerçekten okuyup anlamak isteyen bu farkı gördü. Vw. 2009 dan sonra bitmiştir. Servis kalitesi olarak, anlayış olarak, müşteri memnuniyetinin en alt seviyesi olarak ( Çünkü adam satmış filolara 100.000 araç seni beni mi takar ) Dünya da bir araç 3 kere aynı arıza verirse değişir, ama Türkiye de allem ediyorlar kullem ediyorlar yok bu bilindik problem diyip müşterinin ağzından girip burnundan çıkıyolar ve o arabayı yine de değiştirmiyorlar. Bu Büyük markaların yarattığı endüstridir. Araçlar fabrikasyondur. Aynı banttan çıkan araçlar da aynı arıza standart ve fixtir. Kalıp uzmanları bilir, çıkarttığınız kalıpta unuttuğunuz bir çapak parçası, onun içinde yapılacak tüm dökümlerde üretilen her parçada hataya sebep olacak. E o zaman 500.000 araç sattım 2000 tanesi geri döndü. Böyle bir dünya yok. Malzeme belli, üreten belli, işçilik ve kalite kontrol belli. Biz burada pazarcılık yapmıyoruz, kasamıza 3-5 suzuki koyup buyrun gelin bunları alın diye kimseye seslenmiyoruz. 177 Araç demek büyük bir başarıdır. Çünkü başarısız distribütörlük ve pazarlamaya rağmen bu rakkamlar varsa işte bu o aracın kalitesini gösterir. Bir mersedes bmw veya audi değil bu araçlar. Ve iddia bile etmedik. Dez avantajları yok mu, var olanıda söylüyoruz. Aracımızın iyisi ile kötüsü ile arkasındayız. Buradaki en büyük sıkıntı, anlamak istenmeyen konu, Piyasa daki Fiyat + performansa göre en iyisi swift diyoruz. Vitara demiyoruz, jimmy demiyoruz. Burası swift form'u. Buradakilerden kaç kişiye sorsanız evinize ses sistemi alacaksınız bu markalardan hangisini alırsınız diye

    Sony
    Pioneer
    Onkio
    Maranz
    Nakamichi
    Bose
    Klipsch


    çoğu duyduğu için bose u seçer. Halbuki dünyanın en iyisi Nakamichi ve Klipsch tir. Çünkü göz önünde değildir ve sadece kalitesini bilene satar.

    O beğenmediğiniz atmosferik motorlu araçlar 1976 model w115 kasa mersedecler hali hazırda benim swift'imi sollar gider. İşin şu mantığınıda hiç anlamam zaten, arabyı alırsın, köklersinde köklersin, zorlarsın, yardırırsın, eninde sonunda motoru eline alırsın, ne oldu peki...! Zevk... Ya insanoğlu parayı senle kazanmıyorum ama yazıktır, kesene yazık ailene yazık, zevk istiyorsan al bir tane tek zamanlı bahçe çim biçme makinası sök motorunu yap go-car yak yakabildiğin kadar.

    Teyzemin eşi 1.000.000 km. ( km sayacı sıfırlandı ) yapmış 1976 model w115 kasa mersedesini sattı. şimdikiler zaten 300.000 görüyorsa öpsünler başlarına koysunlar. Yine anlamak isteyen herkes için yine yazıyorum. Suzuki'nin 1.2 94hp motoru 55 derece eğimli bir yokuşu araç içinde toplam kişi sayısı 5 yetişkin 2 çocuk olacak şekilde banamısın demeden çıkmıştır. o sebeple bu aracı azımsamayın küçümsemeyin diyoruz.

    Nokia örneği vermişsin, haklısın, Android işletim sistemine geçmeye direnmeseydi, bugün samsung yada apple konuşulmuyor olacaktı. Nokia, Sony, LG falan konuşuluyor olacaktı. Ama samsung akıllı davrandı, baktı ki elindeki kendi sistemi olmuyor kasılıyor, kitleniyor, sorunlu, nokia ile baş edemiyor, ne yaptı değiştirdi. Android e geçti ve liderliğe oturdu. Diyoruz ki 100.000 yada 2000 hiç önemli değil insanları üzdükten sonra yolda bıraktıktan sonra gözünü habire kadranda hata mesajı bekletirken kimse kaliteden artık bahsedemez. Baktın olmuyo değiştir DSG yi TSi, iyi kullananıda kötü kullananıda üzme, direnme ben DSG ve TSi yaptım çok iyi yaptım diye. Önceki mesaj daki link'lerede bakın Suzuki kendisi değişim üretiyor zaten bir firma altında çıkarıp ta bunu bütün grup markalarına yaymıyor. En azından kendisi için yapıyor.

    Artık son mesajınızda kitapçıktan bir bölüm koymuşunuz ve ciddiyetsizlikle suçlamışsınız suzuki yi. Bu konu da da yazdım, bir sebepten ötürü bu bizim bilmediğimiz bir sebep firma bu aracın lansmanını 4 vites olarak yapıyor. Ancak 3 tane video çektim koydum ve 5 olduğunuda ıspatladım. Bu konuda daha fazla ne yorum yapabiliyorum, ne de algılayabiliyorum. Fakat sonuç 5 vites.




  • :)

    Mazda, Mitsubishi, Daihatsu gerçekten başarılı araçlardır. Ancak bu araçlarda distribütör, pazarlama kurbanı araçlardır. Hep döünyoruz aynı yere geliyoruz. Endüstriyel marka bağımlılığı. Bilmediğimiz markalara yaşama hakkı vermiyoruz. Halbuki bir çok isim yapmış firmalardan iyiler. Biz tarafsızız.

    Sorun 1 : Bagaj küçük..
    Çözüm1 : Port Bagaj al
    Sorun 2 : Amortisör sert
    Çözüm 2 : Evet sert ama ne zamanlarda sert olduğunu kullananlar bilir. her çukurda yada her kasiste değil. Sert girilenlerde sert.
    Sorun 3 : Blutooth yok.
    Çözüm 3: Evet yok.
    Sorun 4 : Parça sıkıntısı var.
    Çözüm 4: Distribütör ve servislere şarlayınız. ( Başka türlü akıllanmayacaklar )
    Sorun 5 : İkinci eli zayıf
    Çözüm 5 : Alma o zaman
    Sorun 6: lastik ebatları özel ve pahallı
    Çözüm 6 : 195/55/R16 kullanabilirsiniz.

    Tek iddiamız, fiyat + Performansta paranızın alabileceği en iyi seçeneklerin başında geliyor.




  • bakinci B kullanıcısına yanıt
    Sayın @bakinci. Bence siz beni yanlış anladınız. Ben ne küçük segmenti ne de kullanıcılarını aşağıladım ki zatenkendim de bu arabayı kullanıyorum.
    Ben arabanın uzun yolda gidişine veya çekişine falan da bişey demiyorum. Dikkat ederseniz benim dediğim bagaj konusu. Bu arabayla 4 kişi tatile gidecek olsanız eşya almamanız gerekir. Benim kastım bu. Yoksa ben eşimle kaç defa uzun yola gittim ve hiç bi sıkıntı yaşamadım ama dediğim gibi 2 kişiyiz ve en fazla 1 valiz bir de piknik malzemelerimiz var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakinci

    Selam,

    Bütün gelen cevapları, yargılamaları, endişeleri ve mutlulukları okuyor.

    mkemalyigit arkadaşımız çok güzel bir başlık atmış, zaten bu başlık üzerine çoğunuzun oturup düşünmesi lazım, " Endüstrinin yarattığı sanal marka algısı " bakın bu cümle çok önemlidir. Daha önceki yazılarımda da bahsettim. VW grubu diyelim artık, bir 10 - 15 yıl öncesine kadar ki araçlarını gözüm kapalı alırdım. Ancak bugün Hobbiest arkadaşımızın dediği gibi yok 9 ileri yok 20 ileri araçlar var vs..vs.. bunlar pazarlama yalanları, Çünük artık araçlarına 5 vites koyup bunu bir de üstüne ekonomik yapamıyor. Neden mi Motor bloğunda 1 kg az aluminum kullansa, bunu da 200.000 araçla çarpsa toplamda 200 ton aluminum karı olurki bu da ortalam 150 araç daha ürettirir bu firmalara. Haliyle motor bloğundan azaltılan hammadde bu araçın gerek gücü üretmesi için küçüldüğü anlamına gelir. Bunun içinde DSG, TCT, vs...vs... gidi karmaşık kavramalar çıkartıp, üzerine birde TSi diye bir kavram koyunca, bu aracı bir de ekonomik yapim dediğinde ortaya çıkan sonuç hüsran. DSG Şanzumanın hikayesinide bilen bilr. Aslında bugatti veron için tasarlanıp üretilmiş bir şanzumandır. sonrasında neden araçlara koymayalım dediler ve koydular. Ama emin olun Veron daki performansını bineklerde vermiyor. Adamalar sırf araç satmak için bile emisyon hileleri yaptı. Sadece onlar mı? Hayır Renault, Nissan da bu furyaya katıldı. Renault ile Fiat a bile hala araç diyenlerimiz var. Senelerce kazalarda ikiye bölünen araçlara bindiniz, 2010 lu yıllarda bile 1975 model modifiye edilmiş araç motorlarını kullandınız, Fiat'ın ceo su çıktı dediki "Türkiye olmasaydı batmıştık...." tabii ki batmıştın çünkü ucuz etin yahnisini bu millet kazalarda canıyla ödedi. Hadi hodri meydan, 2000 Model orjinal fransız 1.6 clio ile 2001 model Türkiye bantlarından çıkmış Renault clio ları karşılaştırın. Hem de her detayı, Adamlar 2001 model olanı fransa da satmaya kalksalardı, tüketicile canlarını okurdu onların.

    Aklı selim olan arkadaşlara sesleniyorum, Fabrikasyon kelimesinin anlamı nedir. ( Standart üretim ) Yani her parça ayını özende ayını nanometrik ölçülere sahip aynı battan çıkan aynı malzeme kalitesi ile üretilen, aynı alışıma sahip dökülmüş metal, çelik yada aluminum dan üretilmiş ve aynı koşullarda kalite ve kontrolden geçirilmiş seri üretim demektir. Şartlar koşullar üretim aşamasında aynı olup, farklı bir sonuç bekleyebilirmisiniz. Albert Einstein'nin sözü geldi aklıma, " Aynı problemi defalarca çözüp farklı sonuç beklemek aptallıktır" Bu araçları iyi güzel ve kalite kullananlarda sorun yaşıyor hor kullanan da, tabii ki hor kullanan daha fazla sıkıntı yaşıyacaktır.Ancak aynı bantlardan çıkan ürünler nasıl oluyorda iyinin elinde de patetes oluyor. Bu endüstriyel bir yalan artık. Ama artık dikkatinizi başka yere vermeniz lazım. Sizlerin çoğu aracımın ikinci eli ne olur kaygısıyla araç alıp satıyorsun, almadan önce bile siz dahil cevreniz daha doğmamış çocuğa don biçiyorlar, "e ikinci elinide düşün, o satmaz , o prim etmez, o şöyle olmaz " Yani sizler aslında endüstriyel bir satın alım gözüyle bakıyorsunuz. Kalitesi umrunuzda bile değil. Çok satmış o yüzden iyidir. Hayır arkadaşım Almanyaya git vw dediğin aracın fiyatı yerlerde, sende %45 gümrü vergisi, o vergisi bu vergisi olduğu için aracın fiyatı 60-70 ler de dolaşıyor. Vw alanyada sınıfının en ucuz arabası. Oradaki ailelerin marker alış veriş arabası bu arabalar. Çoğunluğu SUV, Mersedes, BMW, Audi, Smart kullanıyor keyif için. Saab dünyanın en kalite arabasıydı. Neden battı? Çünkü araba iyi sorun çıkartmıyor, adam servis dışında yedek parça satamıyor, çünkü araç gerçekten iyi. Bu da firmayı zarar ettirdi. Keza Volvo, yine o kadar kaliteli ki adamlar servis dışında para kazanamıyorlardı. Bunlara verilecek örnek çok. Tüketim dünyasında yaratılmış algılarla mal alınıyor, kimse araştırmıyor ( yeteri kadar ) Kulaktan dolma, ordan duyma, bundan bilme gibi teorik kazanımlarla satın alım yapıyoruz. Çok satması açısından bilgi olarak bir kenara not alın isterseniz, Suzuki 2014 yılın dünya genelinde 55 milyon araç sattığını yazdı. He bu son 10 yılda dır veya 5 yılda dır. Bu rakkamıda o zaman azımsamayın derim. Peki Mersedes.... Mersedes Karl Benz tarafından kurulmuş bir şirkettir. Kuruluşunda en büyük sebep ise kızgınlıktır. Dönemin araç üreticisine gider ve araç almak ister. Ancak fiyatlarının dudak uçuklattığını görünce bu fiyata böyle araba mı satılırmış ben daha iyisini daha ucuza yaparım diye kızar ve şirketini kurup araç yapmaya başlar. Peki bügün bir Mersedes alabiliyormusunuz ? Kendi politikası ile tezat düşen bir firma.

    Hobbiest arkadaşım,

    Suzuki 4 AT dediğin araç aslında 5 vites ki bunu daha öncede kanıtladım. Aşağıdaki video da izleyebileceğin gibi 5.vites te 90 km hızda 2300 devir/dk. da kalıyor bu araç, dediğin gibi 2600 değil. Video link'i aşağıda.

    https://www.youtube.com/watch?v=vcJXu3Hp2cM

    Bir araçta turbo olması, beygiri yüksek olması, hızı 280 km/h olması ne sağlıyor size, egolarınızı yenmeniz dışında, 280 kadran olsa ne olacak, Almanyad a mı yaşıyorsun ( No Limit ) hız sınır olmayan yolların mı var, ne kadar hacim güç...! o kadar vergi kazığı yiyorsun, Suzuki de o yok bu yok şu yok deyip pazarsal bir uslüp ile hareket ederseniz zaten elinizde seçenekler daimi olarak kısıtlı kalacak. Öncelikle Suzukinin sahip olduğu teknolojileri de inceleyin derim.

    https://www.youtube.com/watch?v=txAdIaXwZuo
    https://www.youtube.com/watch?v=2SswlsyuXb4

    Eğer kaliteye olan talepleriniz artarsa bunlara hepimiz sahip oluruz. He bu aralar distribütör sorunu var ve çok ciddi bir şekilde var. Başarısızlar, ürünün arkasındaki pazarlama ekibi zayıf, medya tarafı hüsran, bir arkadaşın vitara ile yaşadığı sıkıntı ( enteresan ) Çünkü normal de bir distribütör önce yedek parçaları getirtmesi lazım sonrasında aracı getirmesi lazım. Distribütör yine laik'i ile bu aracı temsil edemiyor. Bir öncekiler de nasılsa suzukiyi bilen yok diyip pazara hiç asılmadır.

    Bir başka konu, ozk991 nikli arkadaşım için....

    Küçük segmentli arabaları aşağılamak demek buradaki tüketicileri aşağılamak demektir. " Ayrıca bana göre bu araba uzun yol için değil de daha çok şehiriçi için tasarlanmış." cümlesini kurmak az da olsa bu segment e parası yeten insanlara hakaret oluyor. Peki o zaman soruyorum, bu araçların spec lerinde neden iki ayrı yakıt tüketimi ölçümü var, yine soruyorum neden o zaman bu araçların uzun yolda 4-5 kişi ile gideceksen lastik basınçlarının şu olması lazım dedikleri şöför kapısında bir tablo var ? Bu araçlar biz mühendis değiliz ama toplumun uygun bütçeli insanları da uzun yol yapabilsin ve gezebilsin diye tasarlanıyor ve üretiliyor. Bu tazr bi kendinize göre yaklaşım geneli aşağılamak olur. Bu gün yaris'e binen bir insanı hor göremezsiniz, Ayrıca suzuki A segmentinde bir araç olup neden bir mersedesin A serisine laf etmiyorsunuz veya BMW nun 1 serisine, fark ne 1.6 motor olmaları mı ? Mersedes ve BMW politikaları neredeyse 100 yıldır değişmedi. Bu firmalar en küçük araçlarına bile 1.6 motor koyar. Kimse alırken bunu sorgulamıyor ama. Heee Eğer Mitsubishi Cold alırsan ayrı çünkü mercedes ona özel küçük motor üretmiştir. Ve en verimli motorlardan biridir. Bu arada Mercedes'in kuruluş yılı 1926 dır. Suzuki'nin 1909 dur. 27 yıl fazladan bir tecrübeye sahiptir.

    Yineliyerek söylüyorum, bir aracın çok satması kalitesini yada iyi olduğunu göstermez, bu firmaların piyasadaki yeni pazar dediği ( yani yeni pazar sizle oluyorsunuz, adamlar bizi mal görüyor arkadaş ne yapacan ) bizlere araç satmak için her türlü oyunu reklamı, satış stratijisini, yeni ürün çıkartmış gibi göstermeyi ve bizleri kandırmayı beceriyorlar. Çıktıkları reklamlarda sana herşey var diyor ama altta alt yazı geçiyor bunlar en üst model de var bu reklama kanıpta ladığın araçta bunlar çıkmazsa beni dava etme diye. Mersedes A serisi aracın satış fiyatı 105.000 TL ama oda olsun bu da olsun dediğinde araba 295.000 TL fiyata çıkıyor bu ayıptır. Açık söylüyorum 2009 dan sonra Türkiye de VW modeli Golf hariç araç alınmaz, çünkü çoğu filo kiralamadan çıkan araçlar, özel anlaşmaları olduğu için hiç birinin kazası belası için servis ve tramer kayıtları yok. Temiz araç aldığınızı düşünür ve yanılırsınız.

    Başka bir konu ; sahbaz061 arkadaşıma ve genele....

    AT kullanan arkadaşlar, Suzuki yada başka bir araç hiç fark etmez, Araçlarınızı park ettiğinizde

    1. Aracı N ye alın,
    2. El Frenini çekin,
    3. Ayak frenini bırakın ve araç lastiklerde kalan yükü de boşaltsın,
    4. El Frenini bir tık daha çekin,
    5. Park vitesine alın.

    Bu yaparsanız AT şanzumanınızı bir ömür boyukullanırsınız.

    Aracınızı harekete geçirirken,

    1. Araca bindiğinizde ilk iş fren e basın
    2. kontağı çalıştırın,
    3. Vitesteki mandala basıp aracı N ye alın,
    4. El Frenini bırakın,
    5. Harekete geçeceğiniz zaman aracı Önce D ye alın sonra ayak freni bırakın.

    Bunları yapmazsanız ve aracı P den D, N, R, L, 2 gibi viteslere alırken sarsmalı bir şekilde geçerse bilin ki şanzumanınızın ömrü çok uzun vaadeli olmayacak. Bu Tüm AT ler için geçerlidir.

    Son konu gokhan_sozumcetin arkadaşımıza ve yine genele...

    benim rekorum 860 km. yolun %100 ü uzun yol. Hız ortalamam 90-100 km/h. bu aralıklarda kullandığında 0,20 - 0,19 kuruş a kadar düşüyorsunuz.


    Özet :

    İyi insanların arkasında durusanız sizi bir üst basamağa taşır, Distribütörüne rağmen iyi kaliteli ve segmentinde en başarılı bir aracın arkasında durusanız, yarın Ciaz, ile de bu ülke tanışır, Baleno ile de tanışır, Kizashi ile de tanışır. İşte o zaman rekabet neymiş başkaları düşünür. Belki bizler çocuğu büyütürken kakasını çişini çekeceğiz ama, erişkinliğe geldiğinde hiç birimiz emeğimiz veya katkımız yok diyemeyecek.


    Hepinize saygılar.



    Arkadaşım , ne kadar güzel yazmışsın.. emeğine sağlık.. çok büyük zaman harcamışsın başlığa... çok teşekkürler..

    Hyundai , mazda , Toyota vs. gibi trafikte sıkça her yerde karşılaşılan bir araca sahip olmamak , özel hissettiriyor. sizce de öyle değil mi ?




  • @bakinci
    teşekkür ederim ama demek istediğim o değil şu anda yol bilgisayarında birim değiştirme gb bsy buldum başka konularda akşam onu deneyeceğim olursa haber veririm
  • Özür dilerim o zaman :)) Evet malesef hepimiz aynı sıkıntıyı yaşıyoruz ama adamlar onunda çözümünü bulmuş. Ben port bagaj aldım biri 4 biri daha 1 yaşında da iki çocuğum var ve port bagaj sonrası gerçekten başka bir araç dahi düşünmeme. Çünkü artık araç bize hayli hayli yetiyor.
  • KKKDERE K kullanıcısına yanıt
    Devir saati camı önündeki iki siyah düğmeden sol ya da sağdakine bas.. bir tarafta anlık veya ortalama yakıt tüketimi verir litre olarak.. diğer taraftaki da A ya da B mesafesini verir..
    A mesafesi de B mesafesi de farklı olabilir.. sıfırlamak için uzun basın
  • gokhan_sozumcetin G kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle. Piyasada az olması da bi başka çekiciliği zaten Swift'in. Daha önce Clio 4 kullanmıştım. Kafamı çevirdiğimde Clio görmekten bıkmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gokhan_sozumcetin G kullanıcısına yanıt
    Aslında sorunsuz bir araca binmek evet güzel ve farklı. Ancak 2017 modelleri yakında görücüye çıkacak. Malesef üzülerek söylüyorum ki beklentimin çok altında kaldı yeni kasası. Eğer kalan iyi özelliklerinden ve kalitesinden ödün vermediyse sevinirim. Mazda başarılı arabadır ancak kesenize zarar verir çok içer benzini. Dizeli varsa bilemem. Hyundai ' yi taksicilere sorun size kısaca özetler zaten :)) Toyota ise, malesef onlarda filo işine girdikten sonra kalitesini çok indirdiler. Ben isterim ki Suzuki Ciaz modelini getirsin, 1.3 dizel sınıfında bakalım başka hangi araç arabasını satabilecek Ciaz gelirse. İşte o zaman Farklı hissederiz.

    Bu amblemini daha çok gördükçe :))


     SUZUKI SWIFT FUN CLUB




  • bakinci B kullanıcısına yanıt
    Hakılısınız.. Mesela Subaru... Bir efsanedir... Ya da ona bakarsanız Bugatti de kötü... çünkü Türkiye'de çok az satıyor :)

    Japon arabaları her zaman iyidir , sağlamdır.
  • bakinci B kullanıcısına yanıt

    Kalabalık için port bagaj işi çözer dediğiniz gibi. Ben de aynı siz gibi bu arabayı satmam. Belki yeni kasası falan çıkarsa onu alırız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.