Şimdi Ara

Suzuki Swift 1.2 GL AT (Makyajlı) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
2
Favori
10.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ,
    550 km yapmışken ve mezil 35 km. gösterirken birden menzil sıfıra düştü ve benzin lambası yandı... Sizce 30 km gider miydi yoksa en fazla
    kaç km giderdi ? güvenilir
  • gokhan_sozumcetin G kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun bende 2. araç olarak eşime düşünüyorum.Dreksiyon sertliği ve görüş açısı nasıl acaba.Birde servisleri nasıl suzukinin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnrskr

    Hayırlı olsun bende 2. araç olarak eşime düşünüyorum.Dreksiyon sertliği ve görüş açısı nasıl acaba.Birde servisleri nasıl suzukinin.

    Direksiyon çok çok iyi. Servis için de olumsuz birşey olacağını düşünmüyorum. Ben çok memnunum. Paramı geri verseler yine aynısını alırdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhan_sozumcetin -- 29 Kasım 2014; 20:58:42 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • gokhan_sozumcetin G kullanıcısına yanıt
    ben de arkadaşın daha üst model clio hb otomatik vitesi kullanınca ilginç gelmişti, ayağı frenden çekince gaza basılmış gibi gidiyordu. trafikte ışıkta iyi değil. rölanti ayarının yüksek olmasından kaynaklı swift de düşük olması trafik ve ışıklarda hafifçe ilerlemeyi sağlıyor bence o daha iyi
  • wander_ kullanıcısına yanıt
    Evet haklısınız

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klima sıcak üflüyor. Aralık ayında sıfır aldığım aracımın nasıl olur da kliması sıcak üfler benim aklım almıyor arkadaşlar. Sıcaklı ayarını maviye alıyorum , fan hızını ayarlıyorum 1 veya 2 neyse. A/c düğmesine basıyorum ve düğme üzerindeki lamba yanıyor. Kadranda herhangi bir lamba yanmıyor ve sıcak üflüyor yani soğuk üflemiyor. Nerede yanlış yapıyorum sizce

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brdst

    Sehir ici yogun trafikte (18-19 saatleri arasi mecidiyekoyde) 7,5lt ortalama gordum en fazla. Normal trafikte 6,7- 7lt arasinda.

    Uzun yolda 100e sabitleyince 5,1lt 120ye sabitleyince 5,4lt yakiyor. 140+ hizlarda tuketim artiyor.

    Yol sesi konusunda cok sessiz diyemeyiz sonucta b sinifi bir arac ama 120km hizda ses rahatsiz etmiyor.

    Simdiye kadar 6000km uzun yol yaptim sinifina gore rahat bir arac kesinlikle yormuyor. Kucuk olmasina ragmen yuksek hizlarda guven veriyor. Eksi olarak gordugum tek sey kol dayamasi olmamasi. Uzun yolda sag kolunu koyacak yer ariyor insan.

    Icerisinde kullanilan malzeme sert plastik ama trim sesler yok. Direksiyon deri kaplama. Klimasi agustosta antalyada bile yeterliydi.

    on koltuklar genis ve rahat ama arka diz mesafesi cok dar. Bagaj cok kucuk.

    Aklima gelenler bunlar. Ekstra sormak istedikleriniz olursa cevaplarim.



    Merhaba

    Ben de Suzuki Swift 1.2 AT almayı düşünüyorum. Açıkcası biraz özetleyecek olursak; önümüzdeki günlerde iş için eşimle birlikte belki günlük 20-35 km kadar yolu git-gel yapmamız gerekecek. Bu nedenle 25,000 TL civarı bir paraya 2. el Hb otomatik bir araç almayı düşünüyordum (eşim illa otomatik olsun istiyor ) Kayınpederin "Boş ver, sıfır bir araç alın, nasıl olsa öderken sizin pek sıkıntınız olmaz, 2. elin derdiyle uğraşmayın, her zaman temiz bulmak kolay olmuyor vs vs " gazlarına gelerek sıfır araç almakta karar kıldık
    Şimdi, kayınpederin de tavsiyesiyle ilk önce i20 baktık. Yakışıklı araç ama, sınıfına göre yakıtı fazla. araştırırken ederken sıfır fiyatı da uygun olan bu aracı gördüm. Donanımı da güzel. (Bu arada sadece MT ve AT olarak Türkiye'ye tek donanım paketi için manuel veya otomatik vites olarak geliyor sanırım. Yani baz, dolu vs ayrı seçenekleri yok. O zaman standart paket en dolu paketi olmuş oluyor değil mi şundan soruyorum, yurtdışında exclusive, sport vb gibi farklı seçenekleri var sanırım). Böyle bakınıp dururken iyice kanım kaynadı Swift'te.

    Ama merak ettiğim birkaç nokta var:
    1-Öncelikle uzun yolda yol tutuşu gerçekten güzel mi? Şöyle ki, senede belki 2 bilemedin 3 kez uzun yol yapma ihtiyacımız da olacak.
    2-Yukarıda değinilmiş ama, daha fazla kullanarak kesin kanaat sahibi olmuş arkadaşların fikrini merak ediyorum: motor, yol ve rüzgar ses yalıtımı nasıl acaba?
    3-İç donanımı sert plastik olması konfor açısından kötü denilmiş yukarıda, acaba ne gibi dezavantajı olur ki sert plastik olmasının? Yani kastedilen torpido vs ise, sert olması pek olumsuz bir şey değil sanırım. Yani dokununca verdiği hissi mi kastediyorsunuz acaba?
    4-Fiyat/Performans olarak rakibi olabilecek, bakmamızı tavsiye ettiğiniz gözümüzden kaçan başka bir marka-model araç var mıdır? (Gerçi diğer modellere genel olarak baktım ama ekserisinin fiyatı yüksek, 50,000'in üstünde. Bu araç ise sanki bizim için biçilmiş kaftan Yani i20 düşünürken 48-49,000 TL beni biraz zorlamış olacaktı mesela. Opel Corsa tavsiye edenler var, ama ben düşünmüyorum pek. Honda Jazz, Mitsubishi Colt diyorlar: Birinin sıfırı yok, diğeri de hem pahalı hem sanırım artık onun da sıfırı yok. O nedenle Swift'te takıldım. Aklımda alternatif de yok şu an, bilemiyorum)
    5-Otomatik vitesinin performansı nasıl acaba? Şöyle bir otomatik vitesli araç araştırması yapsak herkes HONDA, CVT şanzuman diyor başka bir şey demiyor. Arkadaş iyi de, Honda'lar pahalı yau
    6-i20 demişken, i20'nin otomatik en dolusuyla bunun +/- yönünden bariz farkları var mı? Yani Swiftin yakıt olarak çok belirgin farkı var ama, demek istediğim i20 veya başka bir araçta bulup da bunda bulamayacağım bir nokta var mıdır ki?
    7-Tork olayının önemi nerede ortaya çıkar? Bunun için yabancı bir incelemede 4800 devirde maksimum torku 118 newtonmetre diyordu. Tork sadece ilk ivmelenmede mi önemlidir, yoksa bölünmüş yollarda araç sollarken önemi var mı? Ha, aklıma gelmişken Swift'in bu özelliği nasıldır? Yani memlekete giderken bölünmüş yol çok olacak benim için. Araba sollarken ne kadar yeterli gelir, ne kadar bayılır? Neticede üstündeki 1.2 motor, ama yeni nesil güçlü 1.2 motorlardan mı bilmiyorum. (Tabi kastettiğim 1.8-2.0 motorlarla kıyaslamak değil. Sınıfına göre nasıldır diye merak ediyorum.)
    8-Otomatik vitesteki 2 ve L gibi dik yokuşta daha rahat gitmesi için konulmuş seçenekler köy şartlarında (Ağrı için) ulaşım kolaylığı açısından da verimli olur mu acaba, bilginiz var mı? (Yani bu 2 ve L seçeneği tam olarak nasıl çalışıyor bilmiyorum. Daha önce emanet bi Suzuki Alto kullanmıştım, onda görmüştüm. Sanki otomatik yerine vites küçültmüşsün gibi oluyordu. Dediğim şartlar için avantajı olur mu acaba?)

    Hasıl-ı kelâm; bu fiyata bu donanımda otomatik araç en iyi bu var sanırım. Haklı mıyım? Alıp 2 seneden satma düşüncesi içinde değilim. Hatta hanım diyor ki, değiştirmek falan yok, bu benim olur sen kendine yeni araba alırsın diyor hehe
    O nedenle genel ihtiyaca fazlasıyla cevap verebilecek bir araç olarak gördüm bunu, ne dersiniz?

    Bu arada yabancı sitelerde Maruti Swift diyorlar buna. Maruti derken??




  • selman.pelit S kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Aileniz kalabalik degilse dogru bir karar vermissiniz.

    Uzun yolda oldukca guven veriyor. Kucuk ama hafif bir arac degil. Vites tam otomatik oldugu icin hem daha saglam hem de konforlu. Dezavantaji manuel olarak vites buyutup kucultemiyorsunuz. Ama arac sollarken dip gaz yapinca vites kucultup ivmeleniyor arac. L ve 2 secenegini 1 ve 2 olarak dusunebilirsiniz. Bu pozisyonlarda arac 1ve 2 de gidiyor vites buyutmuyor. 2 konumu uzun mesafeli inislerde iyi oluyor, surekli frene basmak zorunda kalmiyorsunuz.

    Sert plastik olmasinin bence bir zarari yok, zaten bu siniftaki araclarda yumusak plastik yok. Yumusak olanlar dokununca daha kaliteli hissi veriyor ve cizilmeye karsi daha dayanikli.

    Maruti, suzukinin anlasmali oldugu bir firma diye biliyorum. Bazi ulkelerde suzukinin modellerini uretip satiyor.

    Araci sifir alip 1-2 sene sonra satacaksaniz opel, vw falan bakin ama fiyat/performans olarak iyi bir arac alip 4-5sene binerim diyorsaniz swift dogru secim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brdst -- 3 Şubat 2015; 21:32:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brdst

    Merhaba,

    Aileniz kalabalik degilse dogru bir karar vermissiniz.

    Uzun yolda oldukca guven veriyor. Kucuk ama hafif bir arac degil. Vites tam otomatik oldugu icin hem daha saglam hem de konforlu. Dezavantaji manuel olarak vites buyutup kucultemiyorsunuz. Ama arac sollarken dip gaz yapinca vites kucultup ivmeleniyor arac. L ve 2 secenegini 1 ve 2 olarak dusunebilirsiniz. Bu pozisyonlarda arac 1ve 2 de gidiyor vites buyutmuyor. 2 konumu uzun mesafeli inislerde iyi oluyor, surekli frene basmak zorunda kalmiyorsunuz.

    Sert plastik olmasinin bence bir zarari yok, zaten bu siniftaki araclarda yumusak plastik yok. Yumusak olanlar dokununca daha kaliteli hissi veriyor ve cizilmeye karsi daha dayanikli.

    Maruti, suzukinin anlasmali oldugu bir firma diye biliyorum. Bazi ulkelerde suzukinin modellerini uretip satiyor.

    Araci sifir alip 1-2 sene sonra satacaksaniz opel, vw falan bakin ama fiyat/performans olarak iyi bir arac alip 4-5sene binerim diyorsaniz swift dogru secim.

    Hocam cevabınız için teşekkür ederim.
    Evet, 1-2 seneye satma gibi niyetim yok. Nasipse sıkılıncaya kadar bineyim diyorum. Hatta dediğim gibi, hanım ilerki zamanlarda el koymak istiyor
    Bu arada arabaya iyice içim ısındı. Önümüzdeki hafta konyaya gideceğiz inşaAllah, o zaman test sürüşü yapıp nasipse almayı düşünüyoruz. Yukarıdaki mesajı yazdıktan sonra özelliklerini biraz daha araştırdım. Nedense kendi kataloğunda ve sitesinde çok ayrıntılı bilgi yok. O nedenle öğrendiklerimi buraya da yazayım, belki bi arkadaşa yardımı olur:
    Öncelikle motoru sitesinde sadece 1.2 olarak geçiyor. Ayrıntı olarak kaç hb, maks. devri kaç, emisyon değeri ne, bunlar var. Ama nasıl bir teknolojisi olduğu yazmıyor. Biraz araştırınca ayrıntısını öğrendim. Suzuki Swift 1.2GL'deki motoru, suzukinin K12B diye sınıf ismi verdiği bir motor. Yaygın bilinen haliyle ise 1.2 16V DOHC motor. Bu motoru başka araçlar için öven arkadaşlar görmüştüm forumda. Yine DOHC hakkında ayrıntılı bilgi forumda mevcuttur. Kısaca aracımızın motorunu özetlersek, 16 valfli(yani her silindirde 4 valf var) ve yukardan çift ekzantrikli (DOHC bu demek oluyor) motor. Anladığım kadarıyla, böyle olunca performansı sıradan 1.2 motorlardan veya 1.2 SOHC(yukardan tek ekzantrikli) motorlardan daha iyi oluyor ve yakıtı da daha ekonomik oluyor.
    Vitese gelince, tam otomatik deniyor ama, hangi teknoloji olduğu çok net değildi sanki. Tam otomatik olan 4AT olduğunu öğrendim. Yani CVT değil de, 4AT. Bu da sanırım vites geçişlerini azıcık hissedebilirsiniz demek oluyor. Ama aracı henüz kullanmadığım için pratikte nasıl bilmiyorum. Otomatik vitesler hakkında ayrıntılı bilgi için aşağıdaki linki tıklayabilirsiniz:
    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=50255365&p=1#50255365
    Özetle: motoru, şanzımanı, donanımı, yakıtı ve de sıfır fiyatı göz önüne alındığında Suzuki Swift 1.2GL (MT veya AT farketmez) gerçekten parasını hakediyor gibi. Tabi bu yaptığım araştırmalar sonucu söylediğim bir şey. Aracı henüz tecrübe edemedim. Nasip olur da alırsak deneyimlerimi de paylaşırım inşaAllah.
    Bu arada, Swift'e alternatif araç bakarken Mitsubishi Space Star gözüme takıldı. Benim gibi araç arayışı içinde olanlar varsa fikir olması açısından paylaşmak isterim: Motoru Swift ile aynı özellikte. Otomatik şanzımanı Swift'te 4AT iken Space Star'da CVT. CVT veya 4AT ikisi de güzel. Tam otomatik olduktan sonra çok problem değil. Ama araç incelemelerinde belirtilen birkaç negatif husus var, Mitsubishi'nin iç konforu ve sürüş konforu iyi değilmiş. İçeri yol sesi benzeri değişik bir ses geliyormuş. Deposu 35 litre, boyu da Swift'ten 14 cm daha kısa. Bir de incelemelerden birinde adam "Sanki mitsubishi iç ambiyans olarak Hyundai'nin ancak 20 yıl önceki ambiyansında bir araç üretmiş. Ayrıca sanki 20 yaşında bir arabayı kullanıyorum gibi his veriyor" gibi çoook iddialı ve de sanki mübalağalı bir yorum yapmış. Her neyse, yorumlardan ziyade, sürüş konforunun çok da iyi olamaması ve içeri çok ses gelmesi gibi nedenlerle aklımdan çıkardım şimdilik. (+ olarak yakıt değeri katalogda Swift'e göre daha ekonomik verilmiş. Bilemiyorum. Ayrıca bir de tam tur dönüş çapı mitsubishi'de 4,küsür metre iken Swift'te 9 metre civarı diyor. Ne artı getirir, bilmiyorum. Sanırım manevra kaabiliyeti artmış oluyor. Benim için çok da önemli değil)
    Her neyse, Swift test sürüşü için sabırsızlanıyorum İnşaAllah araştırmalarımın bende oluşturduğu heyecanlı ve yüksek beklentiler test sürüşünde hüsrana dönüşmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • selman.pelit S kullanıcısına yanıt
    Swiftin degeri donus capi, mitsubishinin verdigi deger yaricap yani kiyaslamak icin x2 yapmalisiniz.

    Swift motor olarak daha iyidir. Daha guclu ve daha sessiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brdst -- 4 Şubat 2015; 9:47:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brdst

    Swiftin degeri donus capi, mitsubishinin verdigi deger yaricap yani kiyaslamak icin x2 yapmalisiniz.

    Swift motor olarak daha iyidir. Daha guclu ve daha sessiz.

    Bakın o çap/yarıçap konusu dikkatimi çekmemişti. Çok önemsemediğim için iyice bakmadım, ondan sanırım
    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selman.pelit S kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    Öncelikle tebrik ediyorum, doğru bir tercihe doğru gidiyorsunuz, sonra aracı kesinlikle tavsiye ediyorum, pişman olmazsınız. Tam bir çekirdek aile arabası bey, hanım bir iki çocuk için ideal.bagajı küçük gibi lakin yeterli.
    Muadillerine göre çok daha yakışıklı, dizaynı farklı çekici ayrıcalıklı bir araç.
    Edindiğim tecrübeler kadarıyla ,kendi aracım üzerinden örnekler vererek, aracın teknik kısmına gelince,,
    Akşam üzeri köprü trafiğinde, sehiriçinde 6.5-6.9 lt., şehirdışı 100 km-130 km. sabit hızla, 5.2- 5.5 lt. fakat ben otobanda hızlı giderim derseniz , 160-170 km hızla 10 lt. yakıyor. 42 lt. benzin deposu.
    Klasik otomatik vites, kesinlikle ama kesinlikle vites geçişlerini hissetmiyorum. Ani hızlanmalar gerektiren durumlarda (sollama gibi vs.) gaz pedalına yüklenince, anlık vitesi küçültüyor ve araç çok güzel hızlanıyor işte bu hızlanma esnasında motorun homurtusunu duyabilirsiniz, (bu homurtu sesi şahsen çok hoşuma gidiyor, bence gücünün de göstergesi, zaman zaman yaparım:) , test sürüşünde bunu mutlaka deneyin)
    İç dizaynı nda, araç küçük olsada iç hacim ferah ve rahat. Ön koltuklar rahat, oturuşu rahat. Arka diz, baş mesafesi yetiyor, hani nasıl denir , arka taraf ,çok uzun boylu kilolu olanlar için sıkıntılı olabilir.
    Direksiyon deri, ön konsol, orta konsol dizaynı gösterişli, Ama sert plastikten,tıkırdı gıcırtı sesi yok.
    Frenleri ve amortisörleri sert, amortisörlerin sert oluşu şehir içinde sürüş konforunu etkiliyor, kasisleri çukurları hissediyorsunuz, uzun yolda ve virajlarda güvenli bir sürüş sağlıyor.

    Naçizane tavsiyem, uzun yıllar mutlu kazasız belasız ailenizle sürmek için alınız, fakat aklınızda alırım kısa bir süre sonra satarım düşüncesi varsa, diğer markalarada bir bakın.
    Iyi karar verin , test sürüşü yapın.

    Şimdilik aklıma bunlar geldi. Sizin sormak istediğiniz, aklınıza takılan şeyler olursa yardımcı olmaya çalışırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gokhan_sozumcetin G kullanıcısına yanıt
    Klima gazı ile ilgili bir problem olamaz aracı yeni aldım diyorsunuz.Garanti kapsamında dır, servise gösteriniz.
    Bişey sorucam , klima açık halde geri vitese takıp hareket ettiğinizde motor kısmından "tınn"" tınn" diye 2,3 saniye arayla sesler geliyormu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi geri vitesi hiç denemedim. Denerim... Klima gazını tamamen boşaltıp yeni bastılar düzeldi gibi hava soğuk tam anlayamıyorum.


    Bu arada devirdaim civatası değiştirmeleri gerekiyormuş bilgisi olsun herkesin.. Geri çağırıyorlarmış.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • gokhan_sozumcetin G kullanıcısına yanıt
    Devirdaim civata sı dediğiniz klima ile mi ilgili.. önemli sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suzuki Swift 1.2 AT

    Devirdaim civata sı dediğiniz klima ile mi ilgili.. önemli sanırım.

    Yok klima ile alakalı değil ama fabrika geri çağırmış biz tesadüfen öğrendik herkes gidip sorsun en azından

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selman.pelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: brdst

    Sehir ici yogun trafikte (18-19 saatleri arasi mecidiyekoyde) 7,5lt ortalama gordum en fazla. Normal trafikte 6,7- 7lt arasinda.

    Uzun yolda 100e sabitleyince 5,1lt 120ye sabitleyince 5,4lt yakiyor. 140+ hizlarda tuketim artiyor.

    Yol sesi konusunda cok sessiz diyemeyiz sonucta b sinifi bir arac ama 120km hizda ses rahatsiz etmiyor.

    Simdiye kadar 6000km uzun yol yaptim sinifina gore rahat bir arac kesinlikle yormuyor. Kucuk olmasina ragmen yuksek hizlarda guven veriyor. Eksi olarak gordugum tek sey kol dayamasi olmamasi. Uzun yolda sag kolunu koyacak yer ariyor insan.

    Icerisinde kullanilan malzeme sert plastik ama trim sesler yok. Direksiyon deri kaplama. Klimasi agustosta antalyada bile yeterliydi.

    on koltuklar genis ve rahat ama arka diz mesafesi cok dar. Bagaj cok kucuk.

    Aklima gelenler bunlar. Ekstra sormak istedikleriniz olursa cevaplarim.



    Merhaba

    Ben de Suzuki Swift 1.2 AT almayı düşünüyorum. Açıkcası biraz özetleyecek olursak; önümüzdeki günlerde iş için eşimle birlikte belki günlük 20-35 km kadar yolu git-gel yapmamız gerekecek. Bu nedenle 25,000 TL civarı bir paraya 2. el Hb otomatik bir araç almayı düşünüyordum (eşim illa otomatik olsun istiyor ) Kayınpederin "Boş ver, sıfır bir araç alın, nasıl olsa öderken sizin pek sıkıntınız olmaz, 2. elin derdiyle uğraşmayın, her zaman temiz bulmak kolay olmuyor vs vs " gazlarına gelerek sıfır araç almakta karar kıldık
    Şimdi, kayınpederin de tavsiyesiyle ilk önce i20 baktık. Yakışıklı araç ama, sınıfına göre yakıtı fazla. araştırırken ederken sıfır fiyatı da uygun olan bu aracı gördüm. Donanımı da güzel. (Bu arada sadece MT ve AT olarak Türkiye'ye tek donanım paketi için manuel veya otomatik vites olarak geliyor sanırım. Yani baz, dolu vs ayrı seçenekleri yok. O zaman standart paket en dolu paketi olmuş oluyor değil mi şundan soruyorum, yurtdışında exclusive, sport vb gibi farklı seçenekleri var sanırım). Böyle bakınıp dururken iyice kanım kaynadı Swift'te.

    Ama merak ettiğim birkaç nokta var:
    1-Öncelikle uzun yolda yol tutuşu gerçekten güzel mi? Şöyle ki, senede belki 2 bilemedin 3 kez uzun yol yapma ihtiyacımız da olacak.
    2-Yukarıda değinilmiş ama, daha fazla kullanarak kesin kanaat sahibi olmuş arkadaşların fikrini merak ediyorum: motor, yol ve rüzgar ses yalıtımı nasıl acaba?
    3-İç donanımı sert plastik olması konfor açısından kötü denilmiş yukarıda, acaba ne gibi dezavantajı olur ki sert plastik olmasının? Yani kastedilen torpido vs ise, sert olması pek olumsuz bir şey değil sanırım. Yani dokununca verdiği hissi mi kastediyorsunuz acaba?
    4-Fiyat/Performans olarak rakibi olabilecek, bakmamızı tavsiye ettiğiniz gözümüzden kaçan başka bir marka-model araç var mıdır? (Gerçi diğer modellere genel olarak baktım ama ekserisinin fiyatı yüksek, 50,000'in üstünde. Bu araç ise sanki bizim için biçilmiş kaftan Yani i20 düşünürken 48-49,000 TL beni biraz zorlamış olacaktı mesela. Opel Corsa tavsiye edenler var, ama ben düşünmüyorum pek. Honda Jazz, Mitsubishi Colt diyorlar: Birinin sıfırı yok, diğeri de hem pahalı hem sanırım artık onun da sıfırı yok. O nedenle Swift'te takıldım. Aklımda alternatif de yok şu an, bilemiyorum)
    5-Otomatik vitesinin performansı nasıl acaba? Şöyle bir otomatik vitesli araç araştırması yapsak herkes HONDA, CVT şanzuman diyor başka bir şey demiyor. Arkadaş iyi de, Honda'lar pahalı yau
    6-i20 demişken, i20'nin otomatik en dolusuyla bunun +/- yönünden bariz farkları var mı? Yani Swiftin yakıt olarak çok belirgin farkı var ama, demek istediğim i20 veya başka bir araçta bulup da bunda bulamayacağım bir nokta var mıdır ki?
    7-Tork olayının önemi nerede ortaya çıkar? Bunun için yabancı bir incelemede 4800 devirde maksimum torku 118 newtonmetre diyordu. Tork sadece ilk ivmelenmede mi önemlidir, yoksa bölünmüş yollarda araç sollarken önemi var mı? Ha, aklıma gelmişken Swift'in bu özelliği nasıldır? Yani memlekete giderken bölünmüş yol çok olacak benim için. Araba sollarken ne kadar yeterli gelir, ne kadar bayılır? Neticede üstündeki 1.2 motor, ama yeni nesil güçlü 1.2 motorlardan mı bilmiyorum. (Tabi kastettiğim 1.8-2.0 motorlarla kıyaslamak değil. Sınıfına göre nasıldır diye merak ediyorum.)
    8-Otomatik vitesteki 2 ve L gibi dik yokuşta daha rahat gitmesi için konulmuş seçenekler köy şartlarında (Ağrı için) ulaşım kolaylığı açısından da verimli olur mu acaba, bilginiz var mı? (Yani bu 2 ve L seçeneği tam olarak nasıl çalışıyor bilmiyorum. Daha önce emanet bi Suzuki Alto kullanmıştım, onda görmüştüm. Sanki otomatik yerine vites küçültmüşsün gibi oluyordu. Dediğim şartlar için avantajı olur mu acaba?)

    Hasıl-ı kelâm; bu fiyata bu donanımda otomatik araç en iyi bu var sanırım. Haklı mıyım? Alıp 2 seneden satma düşüncesi içinde değilim. Hatta hanım diyor ki, değiştirmek falan yok, bu benim olur sen kendine yeni araba alırsın diyor hehe
    O nedenle genel ihtiyaca fazlasıyla cevap verebilecek bir araç olarak gördüm bunu, ne dersiniz?

    Bu arada yabancı sitelerde Maruti Swift diyorlar buna. Maruti derken??



    Maruti fabrikasında üretilenler maruti marka.

    Buraya beklerim :

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=101792283&p=3#102199416

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selman.pelit


    quote:

    Orijinalden alıntı: brdst

    Swiftin degeri donus capi, mitsubishinin verdigi deger yaricap yani kiyaslamak icin x2 yapmalisiniz.

    Swift motor olarak daha iyidir. Daha guclu ve daha sessiz.

    Bakın o çap/yarıçap konusu dikkatimi çekmemişti. Çok önemsemediğim için iyice bakmadım, ondan sanırım
    Teşekkürler

    Ayrıca araç arkadan ve yandan mini cooper a benziyor. Ama ondan daha uzun ve yüksek. Tek dezavantajı bagajı çok büyük değil. Ama o çok güzel ve elit bir araç.. Fazla sayıda olmaması da çok hoş. Dikkat çekici oluyor. Şase çok sağlam ve unutmadan tam 7 airbag var ki başka araçta yok. Abs ebs falan saymıyorum bile. Arka camlar kendinden filmli. Bedava stepne...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar tatlı bir heyecanla Konyaya gitmeyi, dolayısıyla Swifte kavuşmayı beklerken kayınpederden aldığım acı bir haberle yıkıldım. Kayınpeder Konyada Suzuki yetkili satıcısına gidip aracı sormuş. Adamlar "2015 modeller daha gelmedi, suzuki turkiyeye bir yıl geç geliyor biz de şu an 2013 modeli satıyoruz (2014 bile değil ) ve elimizde tek Swift var o da manüel" demişler Yıkıldım ki ne yıkıldım, çok umut bağlamıştım bu araca. Akşamdan beri alternatif araç bakıyorum. İkinci ele de girmeye cesaret edemiyoruz (piyasada pek tanıdığımız yok, güvenemiyoruz). Şimdi aynı yetkili satıcıda 2013 modelin ikinci el otomatik vites olanı var. 2013 ve 2015 modelleri arasında donanım olarak fark var mi acaba? Mesela benim gözüme çarpan sadece 2015'de start için düğme varken 2013'te bildiğimiz anahtarla çalışıyor. Bir de sanırım 2013'de anahtar üzerindeyken kapı koluna dokununca kilit açma özelliği yok gibi gözüme çalındı. Bilginiz var mı? Aslında bunlar ufak tefek şeyler. Asıl merak ettiğim, ESP, Hill Holder vs gibi 2015'de standart olan bütün güvenlik ve diğer donanımlar 2013'de de mevcut mu acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selman.pelit -- 6 Şubat 2015; 1:11:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir de şunu sormak istiyorum. Kia Picanto, Nissan Micra gibi araçlar sanırım A segmentindeyken Swift yanlış anlamadıysam B segment bir araç. Eni boyu nereyse Micra ile aynı olmasına rağmen, segment farkına Micra 3 silindir iken Swiftin 4 silindir olması, ayrıca Micradan 100kg daha ağır olması mı sebep oluyor acaba? Yoksa ben toptan yanlış mı biliyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.