Şimdi Ara

suyu iyonize edip hidrojen ve oksijene ayıran sistem (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
31.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • büyük bir buluş fakat ilkokullarda bile öğretiliyor.
  • o iş karışık hocam bir sürü söylentisi olan bence foslayacak bir iş. ciddiyse bile mutlaka bi pürüz çıkacak ve bu iş yatacak...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    İyonize edip ne yapacaksın suyu?? Hidrojene çevireyim desen depolama problem. Yakıttan tasarruf edeyim desen araç suyu iyonize ederken zaten belirli bir enerjiye gereksinim duyacak ve bu enerjiyi motordan çalacak. Ayrıca benzinli motor sistemi hidrojenli benzinle çalışmaya müsait değildir . Mutlaka motor sisteminin desteklenmesi gerekir.
    Bunlar balon ve hikaye normal benzin motorlu araçlar hidrojenle çalışmaz çalışamaz... (eski amerikan arabaları dışında)



    78 lesabre m var yaşasınnn.....huhhaqhahauahahah
  • bu cıhazdan kullanan yokmu?
  • eozbek söylediklerinde bir yere kadar haklısın ancak yanıldığın noktalar var.
    öncelikle suyun elektrolizi için gereken enerjiyi motordan alıcaksın diyelimki motordan bu iş için 5 birim enerji aldın motordan aldığın bu enerjinin %75-80 i elektrik enerjisine çevrilicek kaldı elinde 4 birim enerji, bu 4 birim eneryijle suyu elektroliz ederken kayıplar yaşıycaksın, %10 gibi bir kayıp yaşasan kaldı elinde 3,5 birim enerji, şimdi bu kalan enerjiyle elde edilen hidrojenin en başta aldığımız 5 birimden fazla olması lazım ki kara geçelim, ancak burdada devreye thermodinamik giriyor. şöyle bir şey varki hidrojenin yandığında verdiği enerji suyun elektrolizinde harcanan enerjiden daha düşüktür. yani bu sistem motora performans değil aksine ek bir yük getirir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    eozbek söylediklerinde bir yere kadar haklısın ancak yanıldığın noktalar var.
    öncelikle suyun elektrolizi için gereken enerjiyi motordan alıcaksın diyelimki motordan bu iş için 5 birim enerji aldın motordan aldığın bu enerjinin %75-80 i elektrik enerjisine çevrilicek kaldı elinde 4 birim enerji, bu 4 birim eneryijle suyu elektroliz ederken kayıplar yaşıycaksın, %10 gibi bir kayıp yaşasan kaldı elinde 3,5 birim enerji, şimdi bu kalan enerjiyle elde edilen hidrojenin en başta aldığımız 5 birimden fazla olması lazım ki kara geçelim, ancak burdada devreye thermodinamik giriyor. şöyle bir şey varki hidrojenin yandığında verdiği enerji suyun elektrolizinde harcanan enerjiden daha düşüktür. yani bu sistem motora performans değil aksine ek bir yük getirir.


    İçten yanmalı motorların ortalama verimi (enerji dönüşüm verimi) %40 civarındadır.
    Yani, kullandığımız yakıtın içindeki enerjinin yüzde kırkını kinetik enerjiye çevirip otomobillerimizi yürütürken geriye kalan %60, ısı enerjisi olarak çevreye dağılmaktadır.
    İşte bu atılan %60 enerjiyi elektrolizde kullanılarak oksijen ve hidrojeni "bedava" üretebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eozbek -- 24 Kasım 2006; 13:46:17 >




  • bunu adam bosunamı yapmıs?
  • içten yanmalı motorda yakıttan çıkan enerjinin %50 lik bir kısmı eksoz gazları ve soğutma işlemleri sebebiyle kaybedilir, bu %50 lik enerjiyi kullanmak mümkündür ancak bu enerjiyi ısı enerjisidir ve suyun elektrolizinde gereken enerji elektrik enerjisidir. o yüzden motora birde ısı enerjisini elektrik enerjisine çeviricek bir sistem eklemek gerekir.

    ayrıca anladığım kadarıyla bu anlatılan sistemde bu tür bir kullanılamayan enerjiyi kullanılır hale getiren bir sistem mevcut değil sadece arabanın elektrik sisteminden elektrik çekiyor.
  • dün bir oto progamında yine bu ekomax ı tanıtıyordu. adamlar memnunuz falan dediler, geliştirmişler herhalde bu bahsettiğiniz sistemleri. deneyen var mı bu son haliyle??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eozbek

    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    eozbek söylediklerinde bir yere kadar haklısın ancak yanıldığın noktalar var.
    öncelikle suyun elektrolizi için gereken enerjiyi motordan alıcaksın diyelimki motordan bu iş için 5 birim enerji aldın motordan aldığın bu enerjinin %75-80 i elektrik enerjisine çevrilicek kaldı elinde 4 birim enerji, bu 4 birim eneryijle suyu elektroliz ederken kayıplar yaşıycaksın, %10 gibi bir kayıp yaşasan kaldı elinde 3,5 birim enerji, şimdi bu kalan enerjiyle elde edilen hidrojenin en başta aldığımız 5 birimden fazla olması lazım ki kara geçelim, ancak burdada devreye thermodinamik giriyor. şöyle bir şey varki hidrojenin yandığında verdiği enerji suyun elektrolizinde harcanan enerjiden daha düşüktür. yani bu sistem motora performans değil aksine ek bir yük getirir.


    İçten yanmalı motorların ortalama verimi (enerji dönüşüm verimi) %40 civarındadır.
    Yani, kullandığımız yakıtın içindeki enerjinin yüzde kırkını kinetik enerjiye çevirip otomobillerimizi yürütürken geriye kalan %60, ısı enerjisi olarak çevreye dağılmaktadır.
    İşte bu atılan %60 enerjiyi elektrolizde kullanılarak oksijen ve hidrojeni "bedava" üretebiliriz.

    geri kalan %60 enerji ısı enerjisi olduğu için iş yapabilen bir enerji değil. zaten kullanılsaydı verime %40 denmezdi tekrardan motorda kullanılıp verim artılırdı.




  • http://www.youtube.com/watch?v=jfXhrEaMKcw burada bakarsanız ısıyı kullanmışlar..

  • Aslında sudan hidrojeni ayırmak ve yakmak çok kolay. Evde kendi yaptığım çok basit bir düzenekle bile hidrojeni sudan ayırdım. Netteki videolarda ayrılan hidrojene ateş tutulduğunda parlıyor. Zaten oldukça yanıcı bir gaz. Dünyada bu kadar çok tuzlu su varken, hidrojeni ayrıştırmak bu kadar kolayken vede hidrojen bu kadar yanıcıyken neden sadece hidrojenle çalışan (yada suyla çalışıp hidrojeni ayıran) araçlar motorlar üretmiyorlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Aslında sudan hidrojeni ayırmak ve yakmak çok kolay. Evde kendi yaptığım çok basit bir düzenekle bile hidrojeni sudan ayırdım. Netteki videolarda ayrılan hidrojene ateş tutulduğunda parlıyor. Zaten oldukça yanıcı bir gaz. Dünyada bu kadar çok tuzlu su varken, hidrojeni ayrıştırmak bu kadar kolayken vede hidrojen bu kadar yanıcıyken neden sadece hidrojenle çalışan (yada suyla çalışıp hidrojeni ayıran) araçlar motorlar üretmiyorlar?


    depolamak zor, hidrojen üretirken vereceğin elektrik enerjisini direk olarak elektrikli motorda kullanmak çok daha kolay olur bence.

    şöyle mantıklı olabilir, araçtaki atıl ısıyı iyi bir şekilde toplayıp bundan elektrik üreterek bu elektrikle suyu elektrolize edip çıkan oksijen ve hidrojeni motora katkı olarak vermek. ama çok uzun iş bir de araba buharlı trene döner biraz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 10 Şubat 2010; 22:55:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Aslında sudan hidrojeni ayırmak ve yakmak çok kolay. Evde kendi yaptığım çok basit bir düzenekle bile hidrojeni sudan ayırdım. Netteki videolarda ayrılan hidrojene ateş tutulduğunda parlıyor. Zaten oldukça yanıcı bir gaz. Dünyada bu kadar çok tuzlu su varken, hidrojeni ayrıştırmak bu kadar kolayken vede hidrojen bu kadar yanıcıyken neden sadece hidrojenle çalışan (yada suyla çalışıp hidrojeni ayıran) araçlar motorlar üretmiyorlar?


    depolamak zor, hidrojen üretirken vereceğin elektrik enerjisini direk olarak elektrikli motorda kullanmak çok daha kolay olur bence.

    şöyle mantıklı olabilir, araçtaki atıl ısıyı iyi bir şekilde toplayıp bundan elektrik üreterek bu elektrikle suyu elektrolize edip çıkan oksijen ve hidrojeni motora katkı olarak vermek. ama çok uzun iş bir de araba buharlı trene döner biraz


    Hidrojen üretmek için çok mu elektrik gerekiyor bunu araştırmak lazım. Eğer öyleyse hidrojeni aracın kendi ayrıştırmaz, ayrıştırma istasyonlarında ayrıştırılır, depolanır, dağıtım kanalları ile yakıt satan yerlere (geleceğin benzinlikleri gibi) gönderilir, ordan araca alınır. Ama hidrojeni çok depolamak için basınç lazım sanırım, bunu nasıl çözerler bilmiyorum. Eğer araçta üretilicekse ısı dışında hareket enerjisi, güneş enerjisi, rüzgar enerjiside elektriğe çevrilebilir. Yada bunların karması ile.












  • bmw çok kastı hidrojen için ancak şuanda bildiğim kadarıyla bıraktılar hidrojen teknolojisinden yeterli verimi alamadılar heralde....
    hibrid ve elektrikli araçlara çalışıyorlar....

    http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/efficient_dynamics/phase_2/clean_energy/bmw_hydrogen_7.html
    http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/cleanenergy/phase_2/cleanenergy.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 10 Şubat 2010; 23:27:28 >




  • benim verdiğim örnekte hidrojen kullanmıyolar.. ben ustteki arkadaşların yazdıklarına karşılık verdim bunları.. ısı yoluyla benzin ve su karışımı buhar yakıyor araç..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilo_cu

    benim verdiğim örnekte hidrojen kullanmıyolar.. ben ustteki arkadaşların yazdıklarına karşılık verdim bunları.. ısı yoluyla benzin ve su karışımı buhar yakıyor araç..

    ben hidrojenden bahsedildiği için ekledim sizin örneğiniz bakımından değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilo_cu

    benim verdiğim örnekte hidrojen kullanmıyolar.. ben ustteki arkadaşların yazdıklarına karşılık verdim bunları.. ısı yoluyla benzin ve su karışımı buhar yakıyor araç..


    su buharının ne gibi bir katkısı olabilir motora anlayamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree


    quote:

    Orjinalden alıntı: eozbek

    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    eozbek söylediklerinde bir yere kadar haklısın ancak yanıldığın noktalar var.
    öncelikle suyun elektrolizi için gereken enerjiyi motordan alıcaksın diyelimki motordan bu iş için 5 birim enerji aldın motordan aldığın bu enerjinin %75-80 i elektrik enerjisine çevrilicek kaldı elinde 4 birim enerji, bu 4 birim eneryijle suyu elektroliz ederken kayıplar yaşıycaksın, %10 gibi bir kayıp yaşasan kaldı elinde 3,5 birim enerji, şimdi bu kalan enerjiyle elde edilen hidrojenin en başta aldığımız 5 birimden fazla olması lazım ki kara geçelim, ancak burdada devreye thermodinamik giriyor. şöyle bir şey varki hidrojenin yandığında verdiği enerji suyun elektrolizinde harcanan enerjiden daha düşüktür. yani bu sistem motora performans değil aksine ek bir yük getirir.


    İçten yanmalı motorların ortalama verimi (enerji dönüşüm verimi) %40 civarındadır.
    Yani, kullandığımız yakıtın içindeki enerjinin yüzde kırkını kinetik enerjiye çevirip otomobillerimizi yürütürken geriye kalan %60, ısı enerjisi olarak çevreye dağılmaktadır.
    İşte bu atılan %60 enerjiyi elektrolizde kullanılarak oksijen ve hidrojeni "bedava" üretebiliriz.

    geri kalan %60 enerji ısı enerjisi olduğu için iş yapabilen bir enerji değil. zaten kullanılsaydı verime %40 denmezdi tekrardan motorda kullanılıp verim artılırdı.



    sadece su buharı değil.. dikkat ettiysen benzin ve su karışıyor ekzoz ısısıyla buharlaştırılıyor.. resmin üstünde ki video da..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilo_cu -- 11 Şubat 2010; 0:37:48 >




  • böyle sistemler bi işe yaramıyor. gidip honda fcx alıcaksınız arabanız %100 hidrojenle çalısıcak. evinizede hondanın hidrojen donuşturme sistemini alıcaksınız solar panellerden üretilen elektirik suyu iyonlaştırıp hidrojen üreticek o hidrojeni arabanıza koyup gidiceksiniz istediginiz yere zaten 500 km civari menzil var. bu araça ayda 600 dolara 3 yil taksitle 21 bin dolar vererek sahip olabiliyorsunuz. tabi bunlarin hiçbiri 3. dünyasi olan ülkemizde geçerli degil. nasıl ki prius 10 yil sonra geldi fcx i 2020 de görürüz. fiyatida normal arabaların 2 kati olur. sosyetik kızlar ve mankenler çevreci diye alır. bizde bakarız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 11 Şubat 2010; 0:53:34 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.