Şimdi Ara

Suyla Çalışan Otomobil Başarılı Oldu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
32.927
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • gordugum en salak arabalardan biri, prius gibi ısıklarda beklerken stop etmiyor, yada onun gibi belirli bi hıza kadar elektrik motoru belli bi hızdan sonra benzinli seklinde degıl benzinli motor hep calısıyo, ole ciddi bi yakıt ekonomiside yok zira hayvan gibi araba yani son derece agır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CosmoKRAMER

    Hondanın civic modeli ülkemizde de hybrit olarak satılmaktadır. fiyatı 50bin ytl civarında .....
    Ayrıca petrol şirketleri deniyor ki izin vermeyecektir. Artık bir son vermeliyiz herşeyi tüketiyoruz geri dönüşüm diye bişe yok. herşey ambalaj amblajın bile ambalajı var. petrol şirketleri dediğimiz şeyin sahiplerini toplasak 10 kişi eder korkmaya gerek yok ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DR_SHARP

    quote:

    Orjinalden alıntı: Auto engineeR


    quote:

    Orjinalden alıntı: DR_SHARP

    Dogrusu bana cok mantiksiz geldi bu arkadaslarNeden derseniz yok yerden enerji uretmek imkansizdir.Tamam suyun parcalanmasi ile aciga cikan gaz yakilarak bu elde edilebilir fakat tekrar suyun olusmasi imkansiz.Cunku su anda bildigim kadariyla suyu ayristirmasi o kadar kolay ki siz evde kendiniz bile yaparsiniz fakat hidrojen ve oksijen gazini kullanarak su olusturmakta bir o kadar imkansiz.Yoksa niye gelecekte su icin savaslar yapilacak yorumlari olsun
    He hadi diyelim adamlar suyu feda ederek suyla calisan motor yaptilar.Peki bunn sonu nereye gider acaba?Gercekci olmak gerekirse 3. dunya savasiGuclu olan suyu bol memleketi istila edecek.Birde suyun benzin gibi birgun bitecegide unutulmamali.Anliycaginiz bu teknoloji ne kadar bulunursa bulunsun ki zaten emin olun bulunmus vaziyette yinede kullanilamaz taki ki insanoglu kendi suyunu kendi yapacak teknolojiye gelene kadar.Belki farkinda degiliz ama suda bir cesit elmas gibi arkadaslar.Siz nasil elmasi yapacak kosullari sagliyamiyorsaniz suan suyu yapacak kosullarimizda mevcut degil.Bunun icin suyu parcalamadan once onu tekrar yapacak teknolojinin bulunmasi lazim

    arkadaşım, madem suyun hidrojen we oksijene ayrıştırıldığını biliyorsun, o zaman oksijen we hidrojenin de suyu oluşturacağını bilmen lazım!!
    su, elektrik werilerek hidrojen we oksijene dönüştürülür(hidroliz).. oksijen we hidrojen biraraya geldiğinde ise, enerji açığa çıkar.. günümüzde de bu çıkan enerjiiyi elektriğe çewiriyorlar..
    yani arabaya başta suyun hisrolizinden açığa çıkan hidrojen yükleniyor, sonra arabada bu hidrojen oksijenle buluşturularak elektrik elde edilior..
    suyun yok olması ile alakasız bişi. sonuçta gene aynı miktarda su oluşuyor.. kayıp yok, olamaz da


    Arkadasim yanlisin var malesef
    1.Suyu ayristiriken enerji elde etmezsin aksine ayristirmak icin elektrik enerjisi verirsin ve bunun sonucunda yanici olan hidrojen gaziyla yakici olan oksijen gazini elde edersin.Bu gazlari yakarakta enerjiyi elde etmis olursun
    2.Herkes elmasin sadece ve sadece bildigimiz karbon oldugunu yani komurle ayni madde oldugunu bilir.Peki ayni elementi hem komur yapan hemde milyarlara satilan elmas yapan nedir?İste burada fizik sartlari devreye giriyor.Sen karbonu cok cok yuksek sicakliklarda cok buyuk basinca maruz birakirsan elmaz elde edersin ki su anda o teknolojiye ulasilmis degilSuda ayni sekilde tabiki oksijen ve hidrojenden su elde edilebilir ama bu su an halen teorikte benim bildigim kadariyla yani tipki elmas mantigindaki gibi oksijenle hidrojeni birlestirip su yapacak sartlari elde ettigimiz teknoloji mevcut degil.Yoksa millet neden bu yol dururken milyonlarca dolar para harcayip deniz suyunu kullanilabilir hale getirmeye ugrassin dimi
    3. ve son olarak senin anlatimina gore hicbirsey kaybetmeden enerji kazanmis oluyoruz ki bu imkansiz malesef.Sen hem suyla calisan araba yaptim diyecen hemde kullandigi suyu aynen geri kazaniyo yani hic israf olmuyo diyecen.Sencede mantik disi degilmi.Bir sekilde enerji elde etmek icin birseyin yok olmasi lazim cunku enerji yoktan var edilemez sadece sekil degistirir bunu unutmamak lazim


    Perpetium Mobile mi deniliyordu buna hocam?




  • 2 yıl sonra müdahil olduğum bu konuda en fazla hidrojeni içinde bulunduran madem bor madenidir borun yakıt olma hikayeside bu nedenledir sudan çk daha küçük bir hacimde sudan çok daha fazla hidrojen üretilmesini sağlıyor zaten abd de bir kaç füzede borlu yakıt hücreleri kullanılıyor. su yun yakıta karışması ile ilgili bir video izledim ama tatmin edici gelmedi adam 2sinide depoya koyuyor motor çalıştırıyorda iyide kardeşim su ile benzin birbirine karışmazki benzin yukarıda kalır su altta sen akıtı yukarıdan alırsan oldu size ilizyon su ile çalışan araba.

    su plaması denen bir olay var suyu çok yüksek basınçla fışkırtıp metal v.s. kesiyorlar hatta baya baya kalın çelik levhaları kesiyor altındaki şeyleri zarar vermesin die kesilen objenin altında su tankı var yine. illa ateş çıkacak die birşey yok. ancak su ile mazot biraz farklı.

    mazot yada yağ yanarken su değmesi durumunda kızgın tava ya düşmüş su damlasının nasıl sıçradığını düşünün bu yanarken olursa çok kuvetti alev oluşmasını sağlar zannımca buda bu mantıkla hareket ediyor yan, patlama şiddetini arttırarak daha az yakıtla aynı gücü almayı sağlıyor ama motorda orta vadede oksidasyon v.s. problemleri ile uğraşılır manasına gelir.




  • (Hort ama dayanamadım.)
    Elektrolizle hidrojen elde etmek bebek işidir.Elektroliz tatlı suda olmaz, sadece tuzlu, bazlı veya asitli suda olur. Deniz suyunda kolayca olabilir. Arabada güneş enerjisi veya standart fişlerle şarj olan aküler yerleştirilirse elektroliz yardımıyla elde edilen oksijen ve hidrojen kolaylıkla yakılabilir. Ortaya tatlı su çıkacaktır. Tatlı su tuzlu suyun bulunduğu hazneye geri döner ve böylece elektrikle çalışan bir araba elde edilmiş olur. Bu yollla hidrojenin depolanmasına gerek kalmaz. Elektrik faturasından başka maliyeti olmaz.(Bakım masrafları hariç.) Ayrıca güneş enerjisi kullanılarak sistem bedavaya çalıştırılabilir. Tek sorun sistemin maliyetinin minimum 40-50 bin tl olmasıdır.(En az 5-6 bin tl'lik güçlü ve verimli aküler, en az 3-4 bin tl'lik güneş panelleri, Özel motor, Pompa mekanizması, borular ve hafif bir araba)
  • Bu arada formül

    HO2+Elektrik+Tuz= H+O2+Tuz. Tuz depoda kalır, Gaz olan Hidrojen ve Oksijen motora gider.
    Yanma tepkimesiyle:
    H+O2=HO2+Isı+Kinetik enerji
    motor çalışır ve ortaya çıkan su depoya geri döner.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Suyla araba mı çalışır kardeşim, bırakın bu işleri. Fiziğe ve bilime hakaret bu tür şeyler.

    suyla araba çalışır...sudaki oksijen değil sudaki oksijen ve hidrojenin ayrışmasından açığa çıkan enerjiyle çalışır...

    Hayır. Enerji oksijen ile hidrojeni ayrıştırmak için kullanılır. Ayrışan oksijen ile hidrojenin yanma tepkimesiyle birleşmesi ile açığa çıkan enerji(depolanan enerji) kullanılır.
    Bir düşünün: Birbirini sıkıca çeken iki atomu birbirinden ayırınca enerji mi açığa çıkar? Tam tersi. Enerji harcanır. Daha sonra(ayrıldıktan sonra) birbirlerine uyguladıkları çekim kuvveti yardımıyla enerji üretilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerokeso


    quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Suyla araba mı çalışır kardeşim, bırakın bu işleri. Fiziğe ve bilime hakaret bu tür şeyler.

    suyla araba çalışır...sudaki oksijen değil sudaki oksijen ve hidrojenin ayrışmasından açığa çıkan enerjiyle çalışır...

    Hayır. Enerji oksijen ile hidrojeni ayrıştırmak için kullanılır. Ayrışan oksijen ile hidrojenin yanma tepkimesiyle birleşmesi ile açığa çıkan enerji(depolanan enerji) kullanılır.
    Bir düşünün: Birbirini sıkıca çeken iki atomu birbirinden ayırınca enerji mi açığa çıkar? Tam tersi. Enerji harcanır. Daha sonra(ayrıldıktan sonra) birbirlerine uyguladıkları çekim kuvveti yardımıyla enerji üretilir.

    Konu ile ilgili bilgi almak isteyen herkes lütfen şu iki sayfayı incelesin, belki birine faydası olur. Konunun en gerçek ve bilimsel anlatımı için lütfen şu iki tepkimeyi anlayın:
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektroliz

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Yanma_reaksiyonlar%C4%B1




  • Youtube de gördüm geçenlerde, japonlar su ile çalışan araba yapmışlar. Üstelik su da özel bir şey yok


    deniz suyu, çay. Ne bulursanız çalıştırıyormuş arabayı. Çok hoşuma gitmişti
  • türkiyede hiç görmedim böyle bir araba
  • Arkadaşlar araç su ile çalışmaz tabi,

    Mantık basitçe şu
    Su + enerji= hidrojen

    Hidrojeni araçta yakarak tekrar suya dönüştürüp, ilk eklediğimiz enerjiyi kullanmış oluyoruz (genelde elektrik) böylece çevrimi bitiriyoruz...

    Yani elektrik enerjisini içten yanmalı bir motor ya da yakıt hücresinde kullanmak üzere sudan kopardığımız hidrojende olarak depoluyoruz da denebilir...

    Avantajlı mı????

    Fosil yakıtlara kıyasla avantajlı olabilir

    Ancak sadece elektriği kullanmaya kıyasla değil, çünkü hidrojeni üretmek dağıtmak ve deplamak başlı başına problem.
    Enerji çevrimini önce kimyasal bağı koparmaya sonra da yanmayı eklediğimiz için özellikle ısı olarak kayıplar olacaktır.
    ve kullanıp yaygınlaştırmak gerçekten pahalı.

    Alternatifi var mı?

    Evet, polimer batarya teknolojisi,
    şu an pilli araçları yapamamızın tek nedeni bir araç için yeterli enerjiyi depolayacak batarya teknolojisini bulamamış olmamız.
    Halen gelişen polimer teknoloji ile ürettiğimiz elektriği bir arabada kullanılabilecek ölçüde depolayıp, kullanabileceğiz,

    Böylece hidrojenle uğraşmadığımız gibi, enerjinin çevrimi sırasındaki kayıpları da önlemiş olacaağız.

    Bunun diğer tarafında ise her halükarda kullandığımız elektriği nasıl ürettiğimizde gizli bir nüans var.
    Çevre için; kömür veya doğal gaz yakarak üretilen elektrikle çalışan bir aracın benzinle çalışandan pek farkı yok.

    Öncelikle elektriği daha çevreci yollarla üretmeliyiz ki bir işe yarasın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fox913 -- 4 Kasım 2012; 14:40:58 >




  • bir coğunuz hayatın yarısını yaşadı dünyayı hala pembe dünya olarak görme cabasından kurtulun, kimse size bedava dolaşma hakkı vermeyecek olmayacağından değil vermek istemediklerinden , sistem bunu gerektiriyor, sahipler üretecek bizler onların uygun gördüğü şekillere yönetiliceğiz inanacağız tapacağız , yaşayacağız, sömürüleceğiz, kısaca bakış acısını değiştirmediğiniz sürece bu böğle devam edicek
  • Düşünce mantıklı ama bir de enerji hesaına girmek lazım, suyun elektrolizi ile üretilen hidrojenle araç ne kadar gidebilecek?
    Biraz araştırın, göreceksiniz ki hiçte öyle beklediğiniz gibi olmayacak...

    Bu arada burada uzun uzun hesaplayabilirim ama nasılsa yapılan hesaba doğru düzgün bakılmadan hemen eleştiri başlayacak....
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.