Şimdi Ara

Suv ya da 4x4 ile ilgili bir öneri ve uzmanlarından cevaplar...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
6.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli forum sakini arkadaşlarım,..

    suv ve 4x4 konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olan arkadaşlarımızdan açıklama bekliyoruz...

    -2.el temiz bir suv ya da 4x4 almak ve sıralı bir lpg taktırmanın araç randımanı,performansı
    açısından - ve +'ları var mıdır,varsa nelerdir?..

    -Yakıt tüketiminde,örneğin 1800 cc veya 2000 cc motorlarda lpg ile ortalama ne kadar yakıt tüketimi söz konusu olur?..

    -2.el ve lpg'li suv ve 4x4'lerin yaş ve modeline göre vergi oranları nedir?..

    -Son olarak;..

    iyi bir dizel marka otomobili mi (o veya 2.el) yoksa lpg'li temiz bir suv ve 4x4'ü mü tercih edersiniz?..

    Şimdiden cevap ve açıklamalarınız için teşekkür ederim...


    selamlar,..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALBATROS58 -- 11 Kasım 2007; 22:29:24 >



  • İşin 4x4 ile ilgili kısmında, daha spesifik sorular olursa yardımcı olmak isterim.
  • şöyle ki,

    suzuki grand vitara veya subaru foresterin 2000 cc lik bir 2.el modelinde lpg li olduğunda aracın performansı
    nasıldır?..
    Yakıt tüketimi ve ekonomisi nedir?..

    Vergi oranları model yılllarına göre ne kadardır...vs...

    Şimdiden teşekkürler...
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    İşin 4x4 ile ilgili kısmında, daha spesifik sorular olursa yardımcı olmak isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALBATROS58 -- 11 Kasım 2007; 23:10:06 >
  • http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
    Öncelikle vergi kısmını buradan öğrenebilirsiniz.
    Bu iki aracı kısaca karşılaştırmak gerekirse,birisisi simetrik AWD(ağır devirsiz sürekli dört tekerlekten tahrik,otomatik tork dağılımı) diğeri ise isteğe bağlı 4WD'dir.Yeni nesil olduğundan ikisine e sıralı sistem lpg takılabilir ve bu %45~ yakıt tasarrufu demektir.Peformans açısından bir kayıp yaşanmaz.Standart yakıt sarfiyatı açısından Forester turbo beslemeli olduğundan V6 2000 Vitara'ya göre biraz daha fazla yakıt harcayabilir.Ayrıca Forester turbo beslemeli olduğundan takılacak lpg kiti de turbo ile uyumlu olmalıdır.




  • cevap için teşekkürler...
    Diğer forum sakinlerinden de bu konuda cevap ve açıklamalar bekliyoruz...
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
    Öncelikle vergi kısmını buradan öğrenebilirsiniz.
    Bu iki aracı kısaca karşılaştırmak gerekirse,birisisi simetrik AWD(ağır devirsiz sürekli dört tekerlekten tahrik,otomatik tork dağılımı) diğeri ise isteğe bağlı 4WD'dir.Yeni nesil olduğundan ikisine e sıralı sistem lpg takılabilir ve bu %45~ yakıt tasarrufu demektir.Peformans açısından bir kayıp yaşanmaz.Standart yakıt sarfiyatı açısından Forester turbo beslemeli olduğundan V6 2000 Vitara'ya göre biraz daha fazla yakıt harcayabilir.Ayrıca Forester turbo beslemeli olduğundan takılacak lpg kiti de turbo ile uyumlu olmalıdır.




  • İlginç!
    Forumdaşların bu tip arabalara rağbeti yokmudur ?..
    Hala bilgilendirme bekjliyoruz...

    selamlar,..
    quote:

    Orjinalden alıntı: LÜTFİ AKARÇAY

    cevap için teşekkürler...
    Diğer forum sakinlerinden de bu konuda cevap ve açıklamalar bekliyoruz...
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
    Öncelikle vergi kısmını buradan öğrenebilirsiniz.
    Bu iki aracı kısaca karşılaştırmak gerekirse,birisisi simetrik AWD(ağır devirsiz sürekli dört tekerlekten tahrik,otomatik tork dağılımı) diğeri ise isteğe bağlı 4WD'dir.Yeni nesil olduğundan ikisine e sıralı sistem lpg takılabilir ve bu %45~ yakıt tasarrufu demektir.Peformans açısından bir kayıp yaşanmaz.Standart yakıt sarfiyatı açısından Forester turbo beslemeli olduğundan V6 2000 Vitara'ya göre biraz daha fazla yakıt harcayabilir.Ayrıca Forester turbo beslemeli olduğundan takılacak lpg kiti de turbo ile uyumlu olmalıdır.






  • Yok mu bu konu hakkında bilgilendirecek arkadaşlar?..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALBATROS58 -- 13 Kasım 2007; 18:02:32 >
  • 1-sıralı sistemde maximum %3-5 performans kaybı olur.randıman almaya devam edersin
    2-bizim araç 1.8 turbo şehir içi 0.215 şehir dışı 0.140 yakar 2.0 araçlardada hemen hemen aynıdır.
    3-google dan mtv yaz vergi oranalrını bulursun
    4-biz tercihimizi benzinli alıp lpg taktırmaktan yana kullandık.dizelle arasında 10 binlira fark vardı
    hayırlı günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: LÜTFİ AKARÇAY

    Değerli forum sakini arkadaşlarım,..

    suv ve 4x4 konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olan arkadaşlarımızdan açıklama bekliyoruz...

    -2.el temiz bir suv ya da 4x4 almak ve sıralı bir lpg taktırmanın araç randımanı,performansı
    açısından - ve +'ları var mıdır,varsa nelerdir?..

    -Yakıt tüketiminde,örneğin 1800 cc veya 2000 cc motorlarda lpg ile ortalama ne kadar yakıt tüketimi söz konusu olur?..

    -2.el ve lpg'li suv ve 4x4'lerin yaş ve modeline göre vergi oranları nedir?..

    -Son olarak;..

    iyi bir dizel marka otomobili mi (o veya 2.el) yoksa lpg'li temiz bir suv ve 4x4'ü mü tercih edersiniz?..

    Şimdiden cevap ve açıklamalarınız için teşekkür ederim...


    selamlar,..




  • bende seat toledo yeni kasa 2.0 tdi 140 hp
    araç var düz ileri 6 vites
    1750 devirde 320 nm tork üretiyor, esp tcs abs var
    km de şehir dışı 170 bin (17 krş) yakıyor performansı çok iyi
    özellikle yokuş yukarı
    kar ve buzda da kullandım kış lastiği ile
    bir arkadaş toyota rav4 lpg li kullandı 2000 motor ve 150 hp idi
    çok yaktığını söylüyordu
    sattı ve peugeot 1.6 dizel araç aldı
    uzun sözün kısası soru şu
    1-performans istiyorsanız yakıyor diye üzülmeyin benzinli araç lpgli olsada yakacak çünkü (4x4 için ağırlıkta var) tork üretimi 3500 devirden sonra başlar
    2-ekonomi ve performans için dizel bence daha iyi bir seçenek dezavantajı ise alırken yukarıdaki giza arkadaşın dediği gibi daha yüksek fiyat ödüyorsunuz
    lpg li daha önce araç kullandım ancak broadwaydi ve kışın sabah çalışma sorunları oluyordu soğukta şimdi yeni sistemler daha iyi ve durmaya yakın
    araç benzine geçiriliyor
    en önemli şey bence şu Türkiye de araç kullanmak yakıt açısından çok pahalı vergiler pahalı alırken çok iyi düşünmeli ve bence ev ödevi açısından arabam .com vb sitelerdeki testlere de bakmalı
    (bence büyük şehirlerde toplu taşıma kullanmalı)




  • giza ve meta80 teşekkürler açıklamalarınız için...

    Şu linkini verdiğim araca sıralı lpg monte edilirse nasıl olur?..

    http://www.araba.com/338747.html

    1800 cc ve 120 hp...

    selamlar,..
    quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    bende seat toledo yeni kasa 2.0 tdi 140 hp
    araç var düz ileri 6 vites
    1750 devirde 320 nm tork üretiyor, esp tcs abs var
    km de şehir dışı 170 bin (17 krş) yakıyor performansı çok iyi
    özellikle yokuş yukarı
    kar ve buzda da kullandım kış lastiği ile
    bir arkadaş toyota rav4 lpg li kullandı 2000 motor ve 150 hp idi
    çok yaktığını söylüyordu
    sattı ve peugeot 1.6 dizel araç aldı
    uzun sözün kısası soru şu
    1-performans istiyorsanız yakıyor diye üzülmeyin benzinli araç lpgli olsada yakacak çünkü (4x4 için ağırlıkta var) tork üretimi 3500 devirden sonra başlar
    2-ekonomi ve performans için dizel bence daha iyi bir seçenek dezavantajı ise alırken yukarıdaki giza arkadaşın dediği gibi daha yüksek fiyat ödüyorsunuz
    lpg li daha önce araç kullandım ancak broadwaydi ve kışın sabah çalışma sorunları oluyordu soğukta şimdi yeni sistemler daha iyi ve durmaya yakın
    araç benzine geçiriliyor
    en önemli şey bence şu Türkiye de araç kullanmak yakıt açısından çok pahalı vergiler pahalı alırken çok iyi düşünmeli ve bence ev ödevi açısından arabam .com vb sitelerdeki testlere de bakmalı
    (bence büyük şehirlerde toplu taşıma kullanmalı)






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALBATROS58 -- 13 Kasım 2007; 18:18:57 >




  • hocam araç çok güzel ve temiz görünüyor
    fiyatı da iyi
    km olarak 106000 olunca bu aracı alırsanız neler yaptırmak gerekir ve neler değişecek diye liste yapmak lazım
    ben bazı araçların 100000 km testlerini okudum
    amortisör
    körükler
    rot balans
    lastikler (fren için önemli)
    balatalar
    klima gazı vb aklımıza gelen yerlerin aşınmaları (101 nokta inceleme) oluyor
    yani servise götürün özel serviste olabilir ustaya sorun
    mesela triger kayışı değişmişmi
    yani lpg den önce bu aracı güvenli ve uzun süreli nasıl kullanırım ne kadar masrafım olur diye sorun
    -örneğin ben aracımla tatilde 2000 km yapıp eve geliyorum bir sorun yok-
    yani verilen paranın yanında aracın güvenli kullanılması da önemli ayrıca bu tür araçların fren mesafesi bira uzun
    Genel Bilgiler

    Safkan arazi araçlarıyla ünlü Land Rover'ın Honda CR-V, Subaru Forester, Toyota RAV4 ve Suzuki Grand Vitara'ya rakip olarak ürettiği Freelander ilk kez 1997 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilendi ve bu yılın başında satışa sunuldu. Üç ve beş kapılı iki karoser versiyonu bulunan Freelander'da 1,8 litre 120 HP benzinli ve 2.0 litre 97 HP direkt enjeksiyonlu dizel motor seçenekleri bulunuyor. Freelander şu anda sadece 5 kapılı karoser ve 1.8 litrelik motorla ithal ediliyor.

    Karoser, iç mekan
    Freelander, son yıllarda ortaya çıkan ve kendine geniş bir pazar bulan SUV (Sport Utility Vehicle; Sportif Amaçlı Araç) sınıfında yer alıyor. 4382 mm'lik boyuyla Freelander kompakt sınıftaki hatchback ve sedan otomobillerin arasında boyutlara sahip. Land Rover'ın ürettiği ilk şasisiz, yani monokok gövdeye sahip Freelander'ın 1228 mm'lik yüksekliğiyse binek otomobillerden bir hayli fazla. İç mekanda da klasik Land Rover özellikleri dikkat çekiyor. Düz kokpitte kubbe gibi yükselen gösterge tablosu Discovery'yi olduğu kadar lüks kardeş Range Rover'ı da hatırlatıyor. Freelander'ın 370 litrelik bagaj hacmi iki parça halinde yatırılabilen arka koltuklar sayesinde 1315 litreye kadar yükseltilebiliyor.
    Motor, performans
    Land Rover Freelander'da Rover' ın K Serisi 1.8 litrelik motoru bulunuyor. Tamamı alüminyumdan üretilen çok noktadan enjeksiyonlu motor üstten çift egsantrikli ve 16 supaplı. Maksimum gücü 5550 d/d'de 120 HP olan motor 165 Nm'lik maksimum torkunu 2750 d/d'de üretiyor. Kısa oranlı şanzıman sayesinde ilk hızlanmada sürücüsünü tatmin eden Freelander, ara hızlanmalarda aynı başarıyı gösteremeyip son iki viteste üst devirlere tırmanmakta zorlanıyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Freelander'da normal şartlarda gücün yüzde 95'i ön aksa aktarılırken ön tekerlekler patinaja düşmeye başladığında güç arka tekerleklere yönlendiriliyor. 0'dan 100 km/s hıza 11.2 sn'de ulaşan Freelander 100 km mesafade 10.8 litrelik yakıt tüketti. Yürüyan aksam, kullanım Kalın ve küçük çaplı direksiyon simidi ele iyi oturuyor. Sert dolgulu koltuklar rahat ve yeterli oturma alanı sunuyor. Ön koltukların yan yükseltileri off-road kullanımında yetersiz kalabiliyor. Freelander yüksek bir araç olmasına karşın kompakt sınıftaki otomobillere yakın yol tutuş özellikleri gösteriyor, Sert karakterli süspansiyonu sayesinde virajlarda fazla yatmayan Freelander sürücüsünü huzursuz etmeden izini takip ediyor. Direksiyon sistemi biraz geç tepki veren Freelander, hafif arazi koşullarında başarılı bir performans gösterirken yetersiz teknik donanımı yüzünden ağır arazi şartlarında zorlanıyor. Fren testlerinde 100 km/s hızda 43 metrede durmayı başaran Freelander'ın bu değeri ağırlığı ve bir arazi aracı olduğu düşünülürse başarılı.
    Test ve Teknik Veriler

    STANDART DONANIM
    ABS, çift hava yastığı, klima, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, çekiş kontrol sistemi, HDC (Eğim iniş kontrolü), sunroof, elektrikli dış aynalar, elektrikli ön camlar, elektrik kumandalı arka kapı camı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, alarm, immobilizer, 60/40 oranında yatan arka koltuklar, aluminyum alaşım jantlar, radyo-teyp, üçüncü fren lambası
    FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
    Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindir, çok noktan enjeksiyon, 16 supap Hızlanma
    Motor Hacmi : 1.795 cc 0-50 km/s : 3.8 sn
    Çap/Strok: 80x89.3 0-100 km/s : 11.2 sn
    Sıkıştırma Oranı : 10.5 0-130 km/s : 24.3 sn
    Motor Gücü : 5550 d/d'de 88 kW (120 HP/ECE) Esneklik (60-100 km/s)
    Max. Tork : 2750 d/d'de 165 Nm 4. Viteste : 12.4 sn
    Vites Oranları : 1-3.025, 2-1.189, 3-1.22, 4-0.85, 5-0.65, geri-3.0 5. Viteste : 16.5 sn
    Son Dişli : 4.2 Max. Hız 165 km/s
    Frenler : Önde hava kanallı disk, arkada kampana, ABS Dönme Çapı : 11.6 m
    Bagaj : 370/1315 İç Gürültü
    Boyut : 4382/1800/1228 3.Vites 50 km/s : 64 dB(A)
    Ağırlık : 1.425 kg 4.Vites 100 km/s : 72 dB(A)
    Lastikler : 215/65 R 16 5.Vites 130 km/s : 74 dB(A)
    100 - 0 km/s ve süresi : 43 m /3.3 sn
    Test Tüketimi : 10.8 lt/100km
    Depo Kapasitesi : 59 lt
    Menzil : 546 km
    bu da arabam.com sitesinden alınmış bilgidir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    hocam araç çok güzel ve temiz görünüyor
    fiyatı da iyi
    km olarak 106000 olunca bu aracı alırsanız neler yaptırmak gerekir ve neler değişecek diye liste yapmak lazım
    ben bazı araçların 100000 km testlerini okudum
    amortisör
    körükler
    rot balans
    lastikler (fren için önemli)
    balatalar
    klima gazı vb aklımıza gelen yerlerin aşınmaları (101 nokta inceleme) oluyor
    yani servise götürün özel serviste olabilir ustaya sorun
    mesela triger kayışı değişmişmi
    yani lpg den önce bu aracı güvenli ve uzun süreli nasıl kullanırım ne kadar masrafım olur diye sorun
    -örneğin ben aracımla tatilde 2000 km yapıp eve geliyorum bir sorun yok-
    yani verilen paranın yanında aracın güvenli kullanılması da önemli ayrıca bu tür araçların fren mesafesi bira uzun
    Genel Bilgiler

    Safkan arazi araçlarıyla ünlü Land Rover'ın Honda CR-V, Subaru Forester, Toyota RAV4 ve Suzuki Grand Vitara'ya rakip olarak ürettiği Freelander ilk kez 1997 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilendi ve bu yılın başında satışa sunuldu. Üç ve beş kapılı iki karoser versiyonu bulunan Freelander'da 1,8 litre 120 HP benzinli ve 2.0 litre 97 HP direkt enjeksiyonlu dizel motor seçenekleri bulunuyor. Freelander şu anda sadece 5 kapılı karoser ve 1.8 litrelik motorla ithal ediliyor.

    Karoser, iç mekan
    Freelander, son yıllarda ortaya çıkan ve kendine geniş bir pazar bulan SUV (Sport Utility Vehicle; Sportif Amaçlı Araç) sınıfında yer alıyor. 4382 mm'lik boyuyla Freelander kompakt sınıftaki hatchback ve sedan otomobillerin arasında boyutlara sahip. Land Rover'ın ürettiği ilk şasisiz, yani monokok gövdeye sahip Freelander'ın 1228 mm'lik yüksekliğiyse binek otomobillerden bir hayli fazla. İç mekanda da klasik Land Rover özellikleri dikkat çekiyor. Düz kokpitte kubbe gibi yükselen gösterge tablosu Discovery'yi olduğu kadar lüks kardeş Range Rover'ı da hatırlatıyor. Freelander'ın 370 litrelik bagaj hacmi iki parça halinde yatırılabilen arka koltuklar sayesinde 1315 litreye kadar yükseltilebiliyor.
    Motor, performans
    Land Rover Freelander'da Rover' ın K Serisi 1.8 litrelik motoru bulunuyor. Tamamı alüminyumdan üretilen çok noktadan enjeksiyonlu motor üstten çift egsantrikli ve 16 supaplı. Maksimum gücü 5550 d/d'de 120 HP olan motor 165 Nm'lik maksimum torkunu 2750 d/d'de üretiyor. Kısa oranlı şanzıman sayesinde ilk hızlanmada sürücüsünü tatmin eden Freelander, ara hızlanmalarda aynı başarıyı gösteremeyip son iki viteste üst devirlere tırmanmakta zorlanıyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Freelander'da normal şartlarda gücün yüzde 95'i ön aksa aktarılırken ön tekerlekler patinaja düşmeye başladığında güç arka tekerleklere yönlendiriliyor. 0'dan 100 km/s hıza 11.2 sn'de ulaşan Freelander 100 km mesafade 10.8 litrelik yakıt tüketti. Yürüyan aksam, kullanım Kalın ve küçük çaplı direksiyon simidi ele iyi oturuyor. Sert dolgulu koltuklar rahat ve yeterli oturma alanı sunuyor. Ön koltukların yan yükseltileri off-road kullanımında yetersiz kalabiliyor. Freelander yüksek bir araç olmasına karşın kompakt sınıftaki otomobillere yakın yol tutuş özellikleri gösteriyor, Sert karakterli süspansiyonu sayesinde virajlarda fazla yatmayan Freelander sürücüsünü huzursuz etmeden izini takip ediyor. Direksiyon sistemi biraz geç tepki veren Freelander, hafif arazi koşullarında başarılı bir performans gösterirken yetersiz teknik donanımı yüzünden ağır arazi şartlarında zorlanıyor. Fren testlerinde 100 km/s hızda 43 metrede durmayı başaran Freelander'ın bu değeri ağırlığı ve bir arazi aracı olduğu düşünülürse başarılı.
    Test ve Teknik Veriler

    STANDART DONANIM
    ABS, çift hava yastığı, klima, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, çekiş kontrol sistemi, HDC (Eğim iniş kontrolü), sunroof, elektrikli dış aynalar, elektrikli ön camlar, elektrik kumandalı arka kapı camı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, alarm, immobilizer, 60/40 oranında yatan arka koltuklar, aluminyum alaşım jantlar, radyo-teyp, üçüncü fren lambası
    FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
    Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindir, çok noktan enjeksiyon, 16 supap Hızlanma
    Motor Hacmi : 1.795 cc 0-50 km/s : 3.8 sn
    Çap/Strok: 80x89.3 0-100 km/s : 11.2 sn
    Sıkıştırma Oranı : 10.5 0-130 km/s : 24.3 sn
    Motor Gücü : 5550 d/d'de 88 kW (120 HP/ECE) Esneklik (60-100 km/s)
    Max. Tork : 2750 d/d'de 165 Nm 4. Viteste : 12.4 sn
    Vites Oranları : 1-3.025, 2-1.189, 3-1.22, 4-0.85, 5-0.65, geri-3.0 5. Viteste : 16.5 sn
    Son Dişli : 4.2 Max. Hız 165 km/s
    Frenler : Önde hava kanallı disk, arkada kampana, ABS Dönme Çapı : 11.6 m
    Bagaj : 370/1315 İç Gürültü
    Boyut : 4382/1800/1228 3.Vites 50 km/s : 64 dB(A)
    Ağırlık : 1.425 kg 4.Vites 100 km/s : 72 dB(A)
    Lastikler : 215/65 R 16 5.Vites 130 km/s : 74 dB(A)
    100 - 0 km/s ve süresi : 43 m /3.3 sn
    Test Tüketimi : 10.8 lt/100km
    Depo Kapasitesi : 59 lt
    Menzil : 546 km
    bu da arabam.com sitesinden alınmış bilgidir





    Değerli meta80,..

    verdiğin bilgiler için teşekkürler...
    Eğer bu 100 km 10.8 litre doğruysa-ki öyle görünüyor- o takdirde normal 1.4 cve 1.6. benzinli binek otolardan fazla yakmıyor anlamına gelir...
    Tabii uzun mesafeli yollarda bu oran daha da düşecektir...
    Lpg sisteminde ise daha ekonomik olacağı da aşikar...
    Fakat burada en önemli faktör senin de belirttiğin gibi 100 bin km ye ulaşmış bir araçtaki kronik sorunlar
    ve parça problemi!!..
    Buna dikkat etmek gerekiyor zira suvların parça ve servislerinin,zannediyorum,normal binek araçlardan daha pahalı olması gerekiyor...
    Alırken özellikle bu noktalara dikkat etmek ve tabii aracı bilen birisiyle testten geçirmek gerekiyor...

    selamlarımla,..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.