Şimdi Ara

Süperonline'dan Türk Telekom'a ev telefonu transfer çilesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
3.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Süperonline fiber ve ev telefonu abonesiyim. Altyapımızda Gpon ( superonline ve tt sadece fiber hizmet veriyor. Adsl yok).
    Sundukları avantajlı tarifeden dolayı türk telekoma geçmeye karar verdim, vermez olaydım. Türk Telekomun verdiği avantajlı tarife, eğer telefonum varsa geçerliydi. Ben de onun için türk telekoma gittim. Türk Telekom bölge müdürlüğü, telefonun taşınabilmesi için süperonline internet ve telefonun ayrı ayrı hizmet olarak faturalanması gerektiğini söyledi. Bunun üzerine süperonlinea gittim. Onlarda böyle birşeyin olamayacağını, telefonu internet üzerinden verdikleri için ayrı fatura kesemeyeceğini belirtti. Neticede ben top gibi bir oraya bir oraya gittim durdum. Sonuç ikiside ısrarcı. Neticede ben telefonumu iptal ettirdim. Bekleyecem ki telefon boşa çıksın ve türk telekom telefonu aktive etsin. Kaç günde olacağı hakkında kimsenin fikri yok, herkes ayrı şey söylüyor. Bu ne biçim iş, kim suçlu kim haklı kim haksız belli değil.
    Bir bilen bu işi açıklarsa yol gösterici olur.

    10 01 2019 EDIT: Tecrübeli ve bilgili arkadaşların yorumları doğrultusunda, Süperonline'ı aradım. Ve iptal etmekten vazgeçtiğimi belirttim. Numaram tekrar gün içinde aktif olacak.
    10 01 2019 EDIT: Numaram tekrar Süperonline'da aktif oldu.
    28 01 2019 EDIT: Süperonline'dan Netgsm'ye taşıma için evrakları gönderdim ve 9 TL ödeme yaptım
    29 01 2019 EDIT: Netgsm evrakları ve ödemeyi aldığını teyit etti. Taşıma için bekliyorum.
    30 01 2019 EDIT: Netgsm taşıma ile alakalı sözlü onayımı aldı.
    01 02 2019 EDIT: Netgsm'de Voip hattım aktif oldu.

    SONUÇ: Süperonline Voip sabit hattı, TT'ye transfer gereksiz işkence. Eğer Sabit hattınızı aktif tutmak istiyorsunuz NETGSM doğru adrestir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 999999 -- 3 Şubat 2019; 18:4:1 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Yok mudur ev telefonu transfer tecrübesi blgisi olan ( Süperonline'dan Türk Telekom'a)
  • Öne çıkarırsanız sevinirim. Belki bir bilene rastlarım.
  • Ev telefonu kullanan pek kalmadı ki.



    Herkes kapatıyor.



    Telekomun sunduğun tarife ev telefonu olanlara geçerli ama Telekom da en düşük ev telefonu faturası 20 liraydı en son.



    İkincisi telefon numarası çok önemli değilse yeni ev telefonu başvurusu yapabilirsin. Farklı alt yapılar sorun olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bildiğim kadar açıklamaya çalışayım,

    Öncelikle modemin arkasına telefon kablosunu bağlayarak kullandığınız telefon hattına voip deniyor. Bu hatlar internet üstünden çalışıyor ve bir internet sağlayıcısına bağlı aldıysanız interneti iptal ettirdiğinizde bu hat da iptal ediliyor. Superonline'da kullandığınız hat bu şekilde.

    Modemin arkasına bağlamadan, Türk telekomdan apartmanınıza gelen bakır telefon kablosunu direkt ya da splitter kullanarak telefona bağladığınız hatta ise PSTN deniyor. Bu hat internet üzerinden çalışmıyor, o yüzden interneti iptal ettirdiğinizde telefonu kullanmaya devam edebiliyorsunuz. (Türk telekom için pstn telefon ve internet faturası ayrı ayrı geliyor.)

    PSTN hatları herkes kolaylıkla taşıyabiliyor. Yani Türk telekom'daki PSTN hattınızı istediğiniz operatöre rahatlıkla taşıyabilirsiniz. Ancak VOIP hattı sadece türk telekom taşıyabiliyor. Diğer operatörler voip hatları taşıyamıyorlar, sadece PSTN hatları taşıyabiliyorlar. Yani voip hattınızı başka bir operatöre taşıyacağınız zaman, önce türk telekoma taşıyıp pstn'e çevirmeniz gerekiyor, türk telekom'a taşıdıktan sonra istediğiniz operatöre taşımanız gerekiyor.

    (Zamanında böyle bir olay olmuştu. Bir internet sağlayıcısındaki müşteri temsilcisi interneti ve telefonunuzu bize taşırız demişti. Adam güvenmiş, superonline adsl interneti ve telefonunu taşıtmıştı. Superonline adsl'de de telefonu voip üzerinden veriyor. Dolayısıyla o sağlayıcı sadece interneti taşıyabilmiş, voip telefonu taşıyamamış ve voip hat internete bağlı olduğundan adamın superonline'daki telefon hattı iptal olmuştu. Daha sonra numara havuza düşmüş, geri almak için uğraştı mı hatırlamıyorum. Kısaca bu konuyu çok fazla bilen yok. Kimseye güvenmeyin. Voip hatları sadece türk telekom taşıyabiliyor. Diğerleri yapamıyor.)

    O zaman türk telekom benim voip hattımı neden taşıyamadı derseniz, voip'ten pstn'e dönüşüm çok yapılan bir işlem değil. Türk telekom müdürlüğünde bile çoğu kişi bilmiyor. Eğer karşıdaki kişi voip hattı taşıyamıyoruz derse amiriniz ya da üstünüz ile görüşmek istiyorum, ona danışmak istiyorum diyebilirsiniz. T1 evrağı olması lazımdı ismi yanlış hatırlamıyorsam, t1 evrağı doldurmanız gerekiyor. Bir taraftan da ev avantaj 100 tarifesine başvuru yapmanız gerekiyor. Telefonunuz türk telekom'a taşındıktan sonra istediğiniz operatöre taşıyabilirsiniz.

    (Tabi sizin binanızda bakır telefon kablosu yok, sadece voip üzerinden telefon hizmeti alınıyor. PSTN hatlar bakır üzerinden çalışıyor. Türk telekom bu durumda başka operatörden nasıl taşır, voip'den voip'e taşıyabilir mi, önce internetiniz mi olması gerekiyor bilmiyorum. Ancak binanızda superonline fiber, türk telekom bakır olsaydı, ev telefonu numaranızı kurtarmak ya da başka operatöre taşımak için yukarıdaki şekilde yapacaktınız.)

    Yukarıdakileri yapmadık, hattı iptal ettik. Gelelim iptalden sonraki duruma. Numara 30 gün içinde havuza düşer ve ilk operatörüne iade edilir. Burda 2 ay için hattın türk telekomdaki son sahibine rezerve edilir. O sırada ev telefonu için başvurup alabilirsiniz. Hattın son sahibi derken burada şöyle bir durum var. Örneğin numara türk telekomdayken babanızın üzerine kayıtlıydı. Daha sonra babanız superonline'a taşıdı ve hattı size devretti. Siz hattı iptal ettirdiğinizde numara havuza düşer ve türk telekom'dan taşımadan önce son sahibi kimse(babanız) ona rezerve olur. Yani numara havuza düştükten sonra superonline'a taşımadan önce hat sahibi kimse onun müracaat etmesi gerekiyor. Hat sahibi sizseniz sorun yok

    Ekleme:Superonline'dan türk telekom'a numara taşırken de yukarıdaki olay oluyor. Yani türk telekom'dan superonline'a kim taşıdıysa, superonline'dan türk telekom'a aynı kişinin taşıma gerekiyor. Yoksa sistem red verebiliyormuş. Numara taşındıktan sonra superonline'da devir işlemi olduysa, numarayı taşıyabilmek için hattı eski sahibine devretmeniz gerekiyor.

    Daha önce forumda okuduklarımdan aklımda kalanları yazdım hocam, eksik - unuttuğum bilgi varsa kusura bakmayın. Umarım işinize yarar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnemyTerritory -- 9 Ocak 2019; 16:40:12 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Unutun hocam tasinmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Üşenmeden açıklayıcı ve detaylı cevap için çok teşekkürler. Sanki ilgili personel ile konuşuyormuşum hissini uyandırdınız. Sözkonusu hattın yasal sahibi hep bendim. Hattım ise eski bir hat olup, ilk PSTN olarak açılmış sonrasında sırasıyla TTnet Voip,Superonline Voip olarak kullanılmıştır. Şu anda iptal ettim ve tekrar TT voip olarak hizmet vermesini umut ediyorum. Oturduğum yerde bakır kablo yok ve TT dahil hepsi Voip hizmeti verebiliyor. Aslında TT, Voip yi taşırdı ama bana Superonline'nın telefonla interneti ayırması gerektiğini söyledi ancak Superonlne da bunu yapamayacağını söyledi. Bir nevi sidik yarışına girdiler ve transfer yerine, ben iptal ederek taşımak durumunda kaldım gibi görünüyor. ( Şu anki duruma göre, Superonline iptal etti ve TT o hattı tekar canlandıracakmış, tabi bu arada ben telefonsuz kaldım.) Göreceğim bakalım ev hattımı taşıyabilecek miyim..
    Her ne kadar genel olarak ev telefonuna gerek olmasa da, benim için gerekli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fibermax

    Unutun hocam tasinmaz.
    Niye unutayım Hocam. Kaç yıldır o numarayı kullanıyorum.
  • Merhaba tekrar;
    Unutun dedim ama kastettigim sey su;
    Superonline operatorune tasidiginiz numara karasal hat olarak yani internet uzerinden veriliyor ses hizmeti. Bu ses hizmetini tt ye tasimak mumkun degil. Tabi cok sansli degilseniz. Dogrudan dogruya tasnmiyor, once iptal ediyosunuz sona tt havuzuna aliniyor eger baskasina verlmediyse ayni numarayi istediginiz belirtip alabiliyorsunuz. Cok ugrasacaksiniz malesef

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yukarida yazmidlar sol fiberden tt yr zor olucak belki olmayacak bile. Sol dsl olsaydi aninda gecerdiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fibermax

    Merhaba tekrar;
    Unutun dedim ama kastettigim sey su;
    Superonline operatorune tasidiginiz numara karasal hat olarak yani internet uzerinden veriliyor ses hizmeti. Bu ses hizmetini tt ye tasimak mumkun degil. Tabi cok sansli degilseniz. Dogrudan dogruya tasnmiyor, once iptal ediyosunuz sona tt havuzuna aliniyor eger baskasina verlmediyse ayni numarayi istediginiz belirtip alabiliyorsunuz. Cok ugrasacaksiniz malesef
    Şu anda ben de o yolu izliyorum. Bakalım ne olacak !!! TT havuzunda beklerken eski sahibine yani bana umarım bir öncelik tanırlar..
  • Superonline'ın telefonla interneti ayırması imkansız. Superonline telefon hizmetini internet üzerinden voip olarak veriyor. Telefon ile internet tek faturada oluyor. Pstn olarak hizmet verseydi telefon ayrı, internet ayrı faturada olabilirdi. Türk telekomdaki elemanlar voip'ten taşıma olmayacağını düşünüp, pstn'den taşıma yapmaya çalıştıkları için ayırmalarını istemiş olabilirler. Neyse, arada bir numaranın havuza düşüp düşmediğini kontrol ettirerek havuza düşer düşmez numarayı almak için başvurabilirsiniz. Bu durum niye bu kadar zor ben de bilmiyorum. Keşke sabit hat taşıma da en azından mobil hat taşıma kadar kolay olsaydı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnemyTerritory -- 9 Ocak 2019; 21:08:23 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • BU arada bakıyorum VOİP hizmeti veren firmalara hepsi sabit numara taşımadan falan bahhsediyor. Sanki bu iş çok kolaymış gibi lanse ediyorlar.. Diğer taraftan da bakıyorum acaba yalın internet alıp, avantajlı Voipfirmasına mı geçsem.. Ama Onların da ne oldukları belli değil ya da ben tecrübesizim bana öyle geliyor. Bir liste falan da bulamadım yetkili Voip operatörleri falan..
  • EnemyTerritory E kullanıcısına yanıt
    Sorma valla.. Zaten tt deki kıza pek güvenmedim açıkçası ((nakil,devir,iptal vs. bölümü), ama ne yapayım bağlı bulunduğum türk telekom müdürlüğünde çalışıyor. TT Yetkili ofisi aradım, o da bölge müdürlüğüne gitmemi söyledi. Hatta başka bölge müdürlüğüne gittim o da bağlı bulunduğun bölge müdürlüğüne git, burdan yaparsam süreç uzar dedi

    Hatta sonra başka bölüm olan çözüm masasına sordum, O da o bölüme yönlendirdi.
  • Konu başlığını da editledim. Sizin bilgi ve tecrübeleriniz doğrultusunda, superonline iptalimden vazgeçtim. Onlarda kabul ettiler. Ve telefon numara tekrar kavuştum.
    Verimor voip firmasını aradım. Voip'yi 2 gün içinde taşırız diyorlar. Türk Telekom'un becer(e)mediğini nasıl oluyor da voip firması yapabiliyor anlayamadım.
    Bu arada Verimor firmasını tanımıyorum ama herhangi bir masraf almadan taşıyor, yönlendirme yapılabiliyor ve tarife üzerinden ödeme yapıyormuşsunuz. Diğer baktığım Voip hizmeti verenler alo paket almayı şart koşuyorlar ve bazıları yönlendirme için ekstra bedel istiyor. Yalnız, şirket olursanız bu geçerli galiba, şirket olmaz iseniz paket almak zorundasınız.
  • Verimor en son bireysel abone almıyordu galiba. Sitesinde bireysel aboneliğe kapalıdır yazıyordu. Onun dışında evde ev telefonuna bağlayacaksanız sağlayıcıların verdiği modemler sadece onların voip servisleri ile çalışıyor. Sizin voip bilgilerinizi gireceğiniz kısmı modem arayüzünden kapatıyorlar. Oraya erişebilmek için root kullanıcısının şifresini bilmeniz gerekiyor ve bunu size vermiyorlar. Çoğu modemin root şifresi bilinmiyor. Root şifresi bilinen/voip'e uygun yazılım atılmış bir modem almanız ya da voip adapter denen cihazlardan almanız gerekiyor.

    Ev telefonuna bağlamayacaksanız akıllı telefonunuza voip için program indirebilirsiniz, eve bağlı kalmadan, ev numaranızla internet olan her yerden konuşabilirsiniz. (Yurt dışındayken bunu kullanarak türkiye'yi arayanlar vardı. Bu sayede türkiye içi konuşma yapmış gibi görünüp, fazla fatura ödemiyorlardı. Benzer şekilde 0212 gibi istanbul numaraları sadece istanbul içinde kullanılabilir ve taşınabilirken, bu sayede istediğiniz yerde kullanabilirsiniz. Tabi numara yine istanbul dışına taşınamıyor, adresinin istanbul'da olması gerekiyor.)

    Yukarıdaki durumda telefon/internet sürekli açık kalıyor. Şarj biraz daha hızlı bitebilir. Telefon için internet paketiniz yoksa onun için de ekstra masraf yapmanız gerekir. Onun yerine yönlendirme kullanılabilir. Bazı voip operatörleri yönlendirmeden ücret alıyor, kontrol etmek lazım.

    Voip firmalarını pek bilmiyorum ama yönlendirme yapılmayacaksa ve siz bir yeri aramayacaksanız, sadece gelen aramaları alacaksanız internette kısaca araştırınca iki firma gördüm. "Voip telekom" firması gelen aramalardan ücret almıyor, numaranız için yıllık bir sabit ücret almıyor. Sitesi kurumsal gibi gözüküyor. Bireysele bakıyorlar mı bilmiyorum, arayıp sormak lazım. "Netgsm" firması gelen aramalar için ücret almıyor ancak yıllık 9 tl sabit ücret alıyor. Bireysele de bakıyor bu firma. Yani voip telekom ile ücretsiz, netgsm ile yıllık 9 tl'ye gelen çağrıları alıp numarayı hayatta tutabiliyorsunuz.

    Arada sırada bir yerleri aramam gerekiyor diyorsanız, netgsm yine mantıklı. Arama yönüne göre dakikası 5-10 kuruş arasında değişiyor. Ama çok konuşmam gerekiyor, aylık en az 50-100 dk lazım diyorsanız o zaman internet sağlayıcınızdan telefon hizmeti almak daha mantıklı. Türk telekom alo 2,90 tl'ye 100 dk, 4.90 tl'ye 250 dk, 6.90 tl'ye 500 dk veriyor. Türksat kablonet 3 tl'ye 50 dk, 4 tl'ye 100 dk veriyor. Superonline 7 tl'ye 100 dk veriyor. Netgsm 8 tl'ye 100 dk veriyor. O zaman internet sağlayıcılarının verdiği telefon hizmeti daha ucuza geliyor. Onun dışında telefon numarasını hayatta tutmak ve gelen çağrıları almak için voip operatörleri daha mantıklı oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • EnemyTerritory E kullanıcısına yanıt
    Açıklamalar için çok teşekkür ediyorum. Gerçekten açıklayıcı ve yol gösterici.. Verimor, evet bireysele kapalıymış. Diğer taraftan söylediğin üzere Netgsm ile görüştüm. Zaten Netgsm'den Faks hizmeti de alıyorum.

    Netgsm ile görüşmemde, sizin dediklerinizi aynısını tekrarladı. İlave olarak, 9 TL yıllık sabit bedelin haricinde, 9 TL kontör yüklemem gerekiyormuş. Söylediğiniz gibi kesinlikle çok aktif olmayan telefonu, Voip olarak hayatta tutmak için Netgsm mantıklı seçim gözüküyor. Ve Netgsm den faks hizmeti almaya başladığımda, bir problem vardı yazılımda, hemen bir kaç gün içinde yazılımı güncellediler ve problemi hallettiler. Onun için Netgsm benim için pozitif kredili bir firma.

    Neticede sizin verdiğiniz bu bilgiler, bu karmaşa içinde yol bulmak isteyenler için çok iyi bir rehber niteliğindedir.

    Ben kendi adıma çok çok teşekkür ediyorum. Buna göre ilk mesajıma da gelişmeleri ekleyip, sayenizde diğer insanları da bilgilendrmiş olurum.




  • bu kadar güzel denk gelir..aynı sorun bizde de var..superonline üzerinde telefon numarası kaldı ve bu numara çok önemli..türk telekom üzerinden fiber internet aldık ama telefonu taşıyamadığımız için hem sol hem ttnet aynı anda açık...ve biz çözüm bulmaya çalışıyoruz...
  • uzil kullanıcısına yanıt
    EnemyTerritory E kullanıcısına yanıt
    Enemy Territory bu konuda çok açıklayıcı bilgiler verdi. Umarım yardımcı olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • uzil kullanıcısına yanıt
    Bu arada tt ve sol fiberleri kıyasladığında hız anlamında bir fark var mı ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.