Şimdi Ara

Supap Ayar Diyagramı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bi' otomotiv öğrencisi olarak finallerim yaklaşıyor ve motor dersimin notunu yükseltmem gerek. Sizlere birkaç soru sormak istiyorum.

    Supap ayar diyagramı neden önemlidir?
    Emme ve egzoz supaplarını tespit etme yöntemleri nelerdir? Açıklayabilir misiniz? Şimdiden teşekkürler yardımcı olanlara



  • Subap ayar diyagramı, özel bir terim ise herhangi bir fikrim yok ama işe yararsa emme subapıyla egzoz supabını ayırt etmeyle ilgili yöntemimi yazayım.

    8V dediğimiz basit bir motorda subaplar manifold ile aynı hizadadır. Renault 19 Chamade modelindeki Cleon motor fotoğrafı koydum. Bu arabada emme manifoldu ikiye ayrılan, egzoz manifoldu üçe ayrılan(ortası geniş) çatal şeklindedir. Tepeden fotoğrafı yok ama hizaları takip edince şöyle bir sıralama ortaya çıkıyor.

    egzoz-emme-emme-egzoz-egzoz-emme-emme-egzoz olarak sekiz adet.

    Kullanımda olan motor subap ayarı istiyorsa tespit için bir yöntem daha üretilebilir. Subap boşluklarına bakılır. Birbiriyle aynı veya çok yakın değerler emme, boşluğu kalmamış veya aşırı boşluk yapmışlar da egzoz olarak tahmin edilebilir.

     Supap Ayar Diyagramı

    Hobi olarak tamir kitaplarından sök-tak yapan biri daha teknik anlatamaz.




  • Hocam teşekkürler bilgiler için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ORANSAL VALF KONTROL PWM
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.