Şimdi Ara

Resimli soru Subab Ve Karbüratör ayarı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • S.a arkadaşlar biliyorsunuz mh drift motorum var geçen gün yağ keçesi için konu açmıştım o sorunu halletim bu seferki sorunum çok farklı ilk defa başıma geldi işin içinden çıkamadım size danışmak istedim yaklaşık 1000 1500 km önce ateşleme bobini kablosu pipo başlığı bujiyi değiştirdim karbüratörün ayarlarına hiç dokunmadan söküp temizledim motor tıkır tıkır çalışıyordu sıkıntı yoktu ama bu seferki sorun biraz farklı cumartesi akşamı silivriden tekirdağa okulama geldim aksam moturu her zamanki yerine aldım bıraktım pazartesi günü öğlen okula gitmek için moturu çıkardım bir türlü çalışmadı ilk işim elektrikğe baktım geliyormu diğe karbüratöre baktım benzin geliyormu diğe geliyordu buz gibi havada tek marşla çalışan motor çalışmadı bugün bujiyi söktm birde baktım simsiyah olmuş (kurummu yoksa yağmı ) anlayamadım buyiji biraz ocakta ısıtıp zımpara çektim marşla çalışmadı vurdurdum motoru zar zor çalıştırdım ilk baş soğukken motor düşük devirde gaz vermede falan stop etti bende rölanti ayar vidasından rölantiyi 4 5 binlere çektim doğru saniyiye 5 6 km uzak sonra ustaya götürdüm anlattım durumu sonra rölantiyi normale çekti stop etti tek marşta çalıştı motor bu sefer dedi usta işte benzini fazla çekiyor birde motor 20.000 bine tamamladım 12binde almıştım hiç subab ayarı yaptırmadım usta dedi işte sübab ayarı ve karbüratör ayarı yapıcam dedi bu ne kadar doğru olabilir arkadaşlar ustayı pek gözm tutmadı iş konusunda size danışmak istedim birdee başka bir ustada sübablar sıkılaşmıştır dedi km arttıkça sübablar sıkılaşır dedi yardımcı olursanız sevirim teşekkür ederim motorun şuan gidişinde birşey yok egzozdan duman atma falanda yok jikle normal anlamadım bir türlü
     Resimli soru Subab Ve Karbüratör ayarı
     Resimli soru Subab Ve Karbüratör ayarı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhan97 -- 1 Kasım 2016; 16:14:16 >







  • Bu yazdıklarını bir de Türkçe'ye çevirip yazarsan belki birisi anlar da yardımcı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entarhan

    Bu yazdıklarını bir de Türkçe'ye çevirip yazarsan belki birisi anlar da yardımcı olur.

    Soru gayet açık farklı bir dil bildiğim yok kısaca neden bu kadar zor çalışıyor yazının özeti bu arkadaş ve neden bu kadar kısa surede buji bu hale gelmiş olabilir subablar km yükseldik ve sikilasirmi sorular bunlar dikkatli okursaniz anlaşılmayacak birşey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben söyleyeceğimi söyledim, artık bu mesaja ilişkin yorum yapmayacağım.
  • İzalatör ucu kurum yapmış gibi duruyor. Alt taraftada yağ var gibi duruyor.

    Kurum dan dolayı motor ilk çalışmada cok zorlanır. Çalışırken kesik ateşleme varsa parça parça kesin sebebi kurumlama. Hava filtreni kontrol et. Hava-Yakıt karışımı düzgün ayarlanmadıysa çok çabuk kurumlanır. Ustan büyük ihtimal bu yüzden şüphe etmiş hava-yakıt ayarı yapacaktır.

    Eğer orası komple yağ ise ve izalatörde yanık yağ varsa durum daha vahim. En ufak problemi motora cok yağ koymuşsundur. Sonrasında ise subap kayıkları,silindir,segman da aşınmadan dolayı kaçak var.

    Bence inşallah kurumdur. Yazında bir daha kine noktalama işaretlerini kullanırsan belki daha anlaşılır bir yazı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    İzalatör ucu kurum yapmış gibi duruyor. Alt taraftada yağ var gibi duruyor.

    Kurum dan dolayı motor ilk çalışmada cok zorlanır. Çalışırken kesik ateşleme varsa parça parça kesin sebebi kurumlama. Hava filtreni kontrol et. Hava-Yakıt karışımı düzgün ayarlanmadıysa çok çabuk kurumlanır. Ustan büyük ihtimal bu yüzden şüphe etmiş hava-yakıt ayarı yapacaktır.

    Eğer orası komple yağ ise ve izalatörde yanık yağ varsa durum daha vahim. En ufak problemi motora cok yağ koymuşsundur. Sonrasında ise subap kayıkları,silindir,segman da aşınmadan dolayı kaçak var.

    Bence inşallah kurumdur. Yazında bir daha kine noktalama işaretlerini kullanırsan belki daha anlaşılır bir yazı olur.

    Yorumlarınız için teşekkür ederim bugün bıraktım ustaya sabahtan karbüratör ayarı ve sübab ayarı yapacağını söyledi.Öğleden sonra saat 2 gibi teslim aldım moturu. Sübablar sıkışık olduğu için çalışmadığını söyledi fakat şuan sübablar ses yapıyor. Ustaya ses yaptığını söyledim asıl motor çalışırken sübab sesi duymazsan sıkıntı dedi ufaktan motorda yağ yakma olduğunu söyledi ama çok büyük problem olmaz dedi.Hava filtesini yeni değiştirmiştim, şuan sübab lardan ses geliyor ve rölanti ayar tutmuyor 1,500 gibi çalışırken 3,000 4,000 oluyor tekrar düzeliyor usta karbüratörün ayar tutmadığını söyledi anlam veremedim bir türlü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan97


    quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    İzalatör ucu kurum yapmış gibi duruyor. Alt taraftada yağ var gibi duruyor.

    Kurum dan dolayı motor ilk çalışmada cok zorlanır. Çalışırken kesik ateşleme varsa parça parça kesin sebebi kurumlama. Hava filtreni kontrol et. Hava-Yakıt karışımı düzgün ayarlanmadıysa çok çabuk kurumlanır. Ustan büyük ihtimal bu yüzden şüphe etmiş hava-yakıt ayarı yapacaktır.

    Eğer orası komple yağ ise ve izalatörde yanık yağ varsa durum daha vahim. En ufak problemi motora cok yağ koymuşsundur. Sonrasında ise subap kayıkları,silindir,segman da aşınmadan dolayı kaçak var.

    Bence inşallah kurumdur. Yazında bir daha kine noktalama işaretlerini kullanırsan belki daha anlaşılır bir yazı olur.

    Yorumlarınız için teşekkür ederim bugün bıraktım ustaya sabahtan karbüratör ayarı ve sübab ayarı yapacağını söyledi.Öğleden sonra saat 2 gibi teslim aldım moturu. Sübablar sıkışık olduğu için çalışmadığını söyledi fakat şuan sübablar ses yapıyor. Ustaya ses yaptığını söyledim asıl motor çalışırken sübab sesi duymazsan sıkıntı dedi ufaktan motorda yağ yakma olduğunu söyledi ama çok büyük problem olmaz dedi.Hava filtesini yeni değiştirmiştim, şuan sübab lardan ses geliyor ve rölanti ayar tutmuyor 1,500 gibi çalışırken 3,000 4,000 oluyor tekrar düzeliyor usta karbüratörün ayar tutmadığını söyledi anlam veremedim bir türlü.

    Subap sesi şıkırtı şeklinde ise yataklar da problem vardır. Zaten motor yağ yakıyorsa durum kötüye gitmekte demektir. O ufak yağ kaçakları ileride problem yaratacaktır. Devir yüksek tutuyorsa rölantide, ya benzin yada hava karışımı ayarında hata vardır zaten usta hava karışımında sorun olduğunu söylemiş. Bunun sebebi subap ise yataklar tekrar düzeltilmesi gerekir. Belkide subaplar değişir. İşin gerçek kısmına bakmak lazım bu fiyattaki bir motorda bu kadar masrafa gerek var mı ? Bence motoru öldür. Çünkü bu segmentteki motorların genel sorunu başlayınca bitmiyor. 20bin de motor düzgün bakılmadıysa zaten ardı arkası kesilmicek.

    Dediğim gibi hava ya da yakıt farketmiyor. İkisinden biri bozulmaya başlıyınca bütün motora etki ediyor. Burada senin analiz yapıp ona göre tamir ettirmen gerekiyor. Ve bu işler makro ölçeğinde yapılması gereken işler olduğundan başta sağma yapan birine gidersen komple geri dönüşü olmayan bir yere gider işler. Gömlek atıp blok kırdıran biliyorum 13bin km de regal raptora. Aslında motorun hiç bir şeyi yoktu.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan97


    quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    İzalatör ucu kurum yapmış gibi duruyor. Alt taraftada yağ var gibi duruyor.

    Kurum dan dolayı motor ilk çalışmada cok zorlanır. Çalışırken kesik ateşleme varsa parça parça kesin sebebi kurumlama. Hava filtreni kontrol et. Hava-Yakıt karışımı düzgün ayarlanmadıysa çok çabuk kurumlanır. Ustan büyük ihtimal bu yüzden şüphe etmiş hava-yakıt ayarı yapacaktır.

    Eğer orası komple yağ ise ve izalatörde yanık yağ varsa durum daha vahim. En ufak problemi motora cok yağ koymuşsundur. Sonrasında ise subap kayıkları,silindir,segman da aşınmadan dolayı kaçak var.

    Bence inşallah kurumdur. Yazında bir daha kine noktalama işaretlerini kullanırsan belki daha anlaşılır bir yazı olur.

    Yorumlarınız için teşekkür ederim bugün bıraktım ustaya sabahtan karbüratör ayarı ve sübab ayarı yapacağını söyledi.Öğleden sonra saat 2 gibi teslim aldım moturu. Sübablar sıkışık olduğu için çalışmadığını söyledi fakat şuan sübablar ses yapıyor. Ustaya ses yaptığını söyledim asıl motor çalışırken sübab sesi duymazsan sıkıntı dedi ufaktan motorda yağ yakma olduğunu söyledi ama çok büyük problem olmaz dedi.Hava filtesini yeni değiştirmiştim, şuan sübab lardan ses geliyor ve rölanti ayar tutmuyor 1,500 gibi çalışırken 3,000 4,000 oluyor tekrar düzeliyor usta karbüratörün ayar tutmadığını söyledi anlam veremedim bir türlü.

    Subap sesi şıkırtı şeklinde ise yataklar da problem vardır. Zaten motor yağ yakıyorsa durum kötüye gitmekte demektir. O ufak yağ kaçakları ileride problem yaratacaktır. Devir yüksek tutuyorsa rölantide, ya benzin yada hava karışımı ayarında hata vardır zaten usta hava karışımında sorun olduğunu söylemiş. Bunun sebebi subap ise yataklar tekrar düzeltilmesi gerekir. Belkide subaplar değişir. İşin gerçek kısmına bakmak lazım bu fiyattaki bir motorda bu kadar masrafa gerek var mı ? Bence motoru öldür. Çünkü bu segmentteki motorların genel sorunu başlayınca bitmiyor. 20bin de motor düzgün bakılmadıysa zaten ardı arkası kesilmicek.

    Dediğim gibi hava ya da yakıt farketmiyor. İkisinden biri bozulmaya başlıyınca bütün motora etki ediyor. Burada senin analiz yapıp ona göre tamir ettirmen gerekiyor. Ve bu işler makro ölçeğinde yapılması gereken işler olduğundan başta sağma yapan birine gidersen komple geri dönüşü olmayan bir yere gider işler. Gömlek atıp blok kırdıran biliyorum 13bin km de regal raptora. Aslında motorun hiç bir şeyi yoktu.

    İşte diyorum ya ses yoktu şıkır şıkır ses yapmaya başladı motor ustadan aldıktan sonra, bana o şıkırtının normal olduğunu söyledi son 3 4 gündür böyle bir problem var anlamıyorum bir türlü ve yağ yakan motor duman atması gerekmez mi? Egzozdan hiç duman atma falan yok çünkü. Ve buji neden bu hale geldi 1000 kmde anlayamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan97


    quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan97


    quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    İzalatör ucu kurum yapmış gibi duruyor. Alt taraftada yağ var gibi duruyor.

    Kurum dan dolayı motor ilk çalışmada cok zorlanır. Çalışırken kesik ateşleme varsa parça parça kesin sebebi kurumlama. Hava filtreni kontrol et. Hava-Yakıt karışımı düzgün ayarlanmadıysa çok çabuk kurumlanır. Ustan büyük ihtimal bu yüzden şüphe etmiş hava-yakıt ayarı yapacaktır.

    Eğer orası komple yağ ise ve izalatörde yanık yağ varsa durum daha vahim. En ufak problemi motora cok yağ koymuşsundur. Sonrasında ise subap kayıkları,silindir,segman da aşınmadan dolayı kaçak var.

    Bence inşallah kurumdur. Yazında bir daha kine noktalama işaretlerini kullanırsan belki daha anlaşılır bir yazı olur.

    Yorumlarınız için teşekkür ederim bugün bıraktım ustaya sabahtan karbüratör ayarı ve sübab ayarı yapacağını söyledi.Öğleden sonra saat 2 gibi teslim aldım moturu. Sübablar sıkışık olduğu için çalışmadığını söyledi fakat şuan sübablar ses yapıyor. Ustaya ses yaptığını söyledim asıl motor çalışırken sübab sesi duymazsan sıkıntı dedi ufaktan motorda yağ yakma olduğunu söyledi ama çok büyük problem olmaz dedi.Hava filtesini yeni değiştirmiştim, şuan sübab lardan ses geliyor ve rölanti ayar tutmuyor 1,500 gibi çalışırken 3,000 4,000 oluyor tekrar düzeliyor usta karbüratörün ayar tutmadığını söyledi anlam veremedim bir türlü.

    Subap sesi şıkırtı şeklinde ise yataklar da problem vardır. Zaten motor yağ yakıyorsa durum kötüye gitmekte demektir. O ufak yağ kaçakları ileride problem yaratacaktır. Devir yüksek tutuyorsa rölantide, ya benzin yada hava karışımı ayarında hata vardır zaten usta hava karışımında sorun olduğunu söylemiş. Bunun sebebi subap ise yataklar tekrar düzeltilmesi gerekir. Belkide subaplar değişir. İşin gerçek kısmına bakmak lazım bu fiyattaki bir motorda bu kadar masrafa gerek var mı ? Bence motoru öldür. Çünkü bu segmentteki motorların genel sorunu başlayınca bitmiyor. 20bin de motor düzgün bakılmadıysa zaten ardı arkası kesilmicek.

    Dediğim gibi hava ya da yakıt farketmiyor. İkisinden biri bozulmaya başlıyınca bütün motora etki ediyor. Burada senin analiz yapıp ona göre tamir ettirmen gerekiyor. Ve bu işler makro ölçeğinde yapılması gereken işler olduğundan başta sağma yapan birine gidersen komple geri dönüşü olmayan bir yere gider işler. Gömlek atıp blok kırdıran biliyorum 13bin km de regal raptora. Aslında motorun hiç bir şeyi yoktu.

    İşte diyorum ya ses yoktu şıkır şıkır ses yapmaya başladı motor ustadan aldıktan sonra, bana o şıkırtının normal olduğunu söyledi son 3 4 gündür böyle bir problem var anlamıyorum bir türlü ve yağ yakan motor duman atması gerekmez mi? Egzozdan hiç duman atma falan yok çünkü. Ve buji neden bu hale geldi 1000 kmde anlayamadım.

    Yoğun yağ yakarsa koyu renkte duman atar. Az yakıyorsa bunu anlaman çok zor. Parçayı açtığında gördüğün ile egzoz dan çıkan arasında baya fark var. Egzoz dan çıkan artık bırak beni durumu oluyor.




  • Anladim teşekkür ederim buji neden bu duruma geldiği anlaşılıyor şimdi yapacak birşey yok yaptircaz. Bu sekilde elden çıkartıp başkasının başını ağritmaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.