Şimdi Ara

Sünnet ve Farz Arasındaki Fark Nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
31.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Az önce bir topicte geçti anlayamadım

    quote:

    Orjinalden alıntı: batuhanbb


    quote:

    Orjinalden alıntı: FenderX5

    Niyet etmen lazım.

    o işin sünneti farz değil eminim



    İkisinin anlamını okudum çok benzer şeyler
    İkiside Allahın emirleri anlamına geliyor ama aradaki farkı tam olarak anlayamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dgo_34 -- 3 Temmuz 2008; 15:49:48 >



  • Bildiğim kadarızla Sünnet peygamberimizin (sav) yapdıgı işler farz ise ALLAHIN emrettiği şeyler
    Bide farzı yapmasan günah işlemiş olursun ama sünneti yapmaman seni günahkar yapmaz ama yaparsan sevab tabi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meydey_3 -- 3 Temmuz 2008; 14:41:32 >
  • Sünnet 2 ye ayrılıyor
    Peygamberimizin sünneti (temizlik , iyi niyet , kılık kıyafet vs.)
    Ve dinimizce var olan sünnet şeklinde (oruç , namaz , sünnet olmak vs.)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meydey_3

    Bildiğim kadarızla Sünnet peygamberimizin (sav) yapdıgı işler farz ise ALLAHIN emrettiği şeyler
    Bide farzı yapmasan günah işlemiş olursun ama sünneti yapmaman seni günahkar yapmaz ama yaparsan sevab tabi..


    doğru

    @dgo_34 namaz, oruç farzdır.bilgilerini gözden geir lütfen
  • Peygamberin yaptığı sünnet.
    Allahın emri farz.


    Sünneti yapmazsan günaha girmesin,yaparsan beleş sevap.
  • Sünnet'i yaparsan sevap fakat yapmassan günah değil...Farz'ı yapmassan günah...Yanlışım varsa düzeltin
  • sünnet 2 ye ayrılmaz
    Farz Allah'ın emirleridir kesinlikle uyulması gereken birşeydir

    Sünnet peygamber efendimizin yaptığı şeylerdir öbür tarafta onun şefaatine nail olmak amacıyla(namazın sünneti,peygamber ahlakı,abdest alırken 3 kere aynı hareketleri tekrar etmek) gibi
    Yapılması zorunlu değildir

    hangi içkiyle ne gider hangisinden %kaç alkol var dersek herkes söyler daha sünnet,farz nedir bilmiyoruz
    (kınamak amaçlı söylemedim sadece bir tespit)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StummScream -- 3 Temmuz 2008; 14:47:20 >
  • Cevaplar için teşekkürler...


    @StummScream Sana hak vermemek elde değil .
  • Sünnet kelimesi yerine göre, farklı anlamlarda kullanılır:
    1- Kitab ve sünnet ifadesindeki sünnet, hadis-i şerifler demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Allah'ın kitabına, Peygamberin sünnetine sarılırsanız hiç sapıtmazsınız.) [Hakim]

    2- Farz ve sünnet ifadesindeki sünnet, Resulullah efendimizin farz olmayarak yaptığı işler demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Ümmetim bozulunca, sünnetime uyana şehid sevabı verilir.) [Hakim]

    3- Sünnet, yalnız olarak kullanılınca, İslamiyet demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Bir zaman gelecek ki, ortalık bozulduğu zaman sünnetime [İslamiyet�e] tutunmak avuçta ateş tutmak gibi olacaktır.) [Hakim]


    4- Sünnet, yol, çığır gibi manalara da gelir. Mesela sünnet-i hasene iyi çığır, sünnet-i seyyie kötü çığır demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Bir kimse, sünnet-i hasene çıkarırsa, [iyi bir çığır açarsa] onun sevabı ve kıyamete kadar onunla amel edenlerin sevabı kadar sevap alır. Bir kimse de sünnet-i seyyie çıkarırsa, [kötü bir çığır açarsa] onun günahı ve kıyamete kadar onu işleyenlerin günahı kadar günah kazanır.) [Müslim]

    Peygamber efendimizin yaptığı işlere sünnet denir. Hatta birisini bir şey yaparken görüp de bir şey demediği işlere de sünnet denir. Peygamber efendimiz bu yaptıklarını ya ibadet olarak veya âdet olarak yapardı. Âdet olarak yaptıklarına sünnet-i zevaid denir. Uzun entari giymesi, saçlarını uzatması veya kısaltması, sakal bırakması gibi. Bir kimse, (Peygamberimiz, kadınlar gibi entari, uzun gömlek giyermiş) diyerek alay etse, imanı gider. Yahut sakalı beğenmeyen veya sünnete uygun sakalı olana çember sakallı, top sakallı diye hakaret eden kâfir olur. Çünkü Peygamber efendimizin yaptığı işleri yani sünnetini, beğenmemiş olur. Halbuki Allahü teâlânın bütün insanların en üstünü olarak yarattığı ve âlemlere rahmet olarak gönderdiği Peygamberini beğenmemek, Allah�ı beğenmemek olur. (Niye böyle Peygamber gönderdin) demek olur. Allah�ı beğenmeyenin de kâfir olacağı pek açıktır. Kur'an-ı kerimde, Peygamber efendimizin emrettiğini yapmak, yasakladığından kaçmak gerektiği bildiriliyor. (Haşr 7)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beylerbeyi01 -- 3 Temmuz 2008; 14:56:53 >




  • Hocam bu kadar bilen var bu konuda bende konudan zeval bilgimi sınayayım..

    Gusülün farzları nelerdir?
  • Farz Allah ın emrettiği ve bizim sorumluğu olduğumuz davranışlar Sünnet ise Peygamber Efendimizin Yaptığı davranışlar fakat Sünnetleride yapmalıyız çünkü Peygamber Efendimizden Şefaat istiyoruz Sünnetleri o yüzden yapmalıyız
    Benim bildiğim
  • farzları muhakkak yapmalıyız.yapmazsak günah

    sünnetse Peygamber efendimizin ya bizzat yaptığı,ya tembihlediği olaylardır.sünnet çeşitlerinden bir diğeriyse takriri sünnettir.
    (Takriri sünnet: Hz. Peygamber'in görüp işittiği bir işe karşı çıkmaması ve onu kabul etmesidir. Çünkü Allah'ın Rasûlü bir işin yapıldığını gördüğü veya işittiği halde onu reddetmemiş ve susmuşsa, bu durum onun bu işi tasvip ve kabul ettiği anlamına gelir.)
    Sünnetleri yerine getirmek şefaat açısından yararımıza. şefaat: Peygamber Efendimizin bizim için af dilemesi


    yanlışım yoktur umarım. internetten yardım aldım. 3 çeşit sünnet var.eksik bilgi vermeyelim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .Mirliva.

    Hocam bu kadar bilen var bu konuda bende konudan zeval bilgimi sınayayım..

    Gusülün farzları nelerdir?


    Hanefi mezhebinde:

    1- Ağzın içini yıkamak,
    2- Burnun içini yıkamak,
    3- Bedenin her yerini yıkamak.
    [Göbek içini, bıyık, kaş ve sakalı ve altlarındaki derileri ve baştaki saçları yıkamak farzdır. Gözleri ve kapalı küpe deliğini yıkamak gerekmez.]

    Maliki mezhebinde:
    1- Niyet,
    2- Bedenin her yerini yıkamak,
    3- Delk,
    4- Muvalat,
    5- Saçları hilâllemek.

    Şafii mezhebinde:
    1- Niyet,
    2- Bedenin her yerini yıkamak.
    [Bazı kitaplarda, Şafiide guslün farzı üçtür deniyor, bedendeki necaseti temizlemeyi de ekliyorlar. Beden yıkanınca, necaset de temizlenmiş olacağı için, guslün farzına iki denmesinin mahzuru olmaz.]

    Hanbeli mezhebinde:

    Guslün farzı birdir, bu da bütün vücudu yıkamaktır. Bu, guslün rüknüdür. Yani guslün içindeki farzdır. Gusle başlarken, niyet etmek ve Besmele çekmek de farzdır. Ağzın ve burnun içi, bedenin dışı sayıldığı için, buraları da yıkamak farzdır. Bunlar da ilave edince, guslün farzı 5 oluyor:
    1- Niyet etmek,
    2- Besmele çekmek,
    3- Bedenin her yerini yıkamak,
    4- Ağzın içini yıkamak,
    5- Burnun içini yıkamak.

    Bunlar farzları idi...Sünnet üzere gusül abdesti almak için, önce, temiz olsa bile, iki eli ve avret yerini yıkamalıdır. Sonra bedeninde necaset varsa yıkamalı, sonra, gusle niyet ederek tam bir abdest almalı. Sonra bütün bedene üç defa su dökmelidir. Önce üç defa başa, sonra üç defa sağ omuza, sonra üç defa sol omuza dökmeli, her döküşte, o taraf tamam ıslanmalı. Birinci dökmede ovmalıdır. Gusülde, bir organa dökülen suyu, başka organlara akıtmak caiz olup, orası da temizlenir; çünkü gusülde bütün beden, bir organ sayılır. Abdest alırken bir organa dökülen suyla , başka organ ıslanırsa, yıkanmış sayılmaz. Gusül tamam olunca, tekrar abdest almak mekruhtur. Gusül ederken abdesti bozulursa, gusle zararı olmaz, fakat namaz kılmak için bir daha almak lazım olur.




  • katılıyorum dostum
    quote:

    Orjinalden alıntı: StummScream

    sünnet 2 ye ayrılmaz
    Farz Allah'ın emirleridir kesinlikle uyulması gereken birşeydir

    Sünnet peygamber efendimizin yaptığı şeylerdir öbür tarafta onun şefaatine nail olmak amacıyla(namazın sünneti,peygamber ahlakı,abdest alırken 3 kere aynı hareketleri tekrar etmek) gibi
    Yapılması zorunlu değildir

    hangi içkiyle ne gider hangisinden %kaç alkol var dersek herkes söyler daha sünnet,farz nedir bilmiyoruz
    (kınamak amaçlı söylemedim sadece bir tespit)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: schumacher01


    quote:

    Orjinalden alıntı: .Mirliva.

    Hocam bu kadar bilen var bu konuda bende konudan zeval bilgimi sınayayım..

    Gusülün farzları nelerdir?


    Hanefi mezhebinde:

    1- Ağzın içini yıkamak,
    2- Burnun içini yıkamak,
    3- Bedenin her yerini yıkamak.
    [Göbek içini, bıyık, kaş ve sakalı ve altlarındaki derileri ve baştaki saçları yıkamak farzdır. Gözleri ve kapalı küpe deliğini yıkamak gerekmez.]

    Maliki mezhebinde:
    1- Niyet,
    2- Bedenin her yerini yıkamak,
    3- Delk,
    4- Muvalat,
    5- Saçları hilâllemek.

    Şafii mezhebinde:
    1- Niyet,
    2- Bedenin her yerini yıkamak.
    [Bazı kitaplarda, Şafiide guslün farzı üçtür deniyor, bedendeki necaseti temizlemeyi de ekliyorlar. Beden yıkanınca, necaset de temizlenmiş olacağı için, guslün farzına iki denmesinin mahzuru olmaz.]

    Hanbeli mezhebinde:

    Guslün farzı birdir, bu da bütün vücudu yıkamaktır. Bu, guslün rüknüdür. Yani guslün içindeki farzdır. Gusle başlarken, niyet etmek ve Besmele çekmek de farzdır. Ağzın ve burnun içi, bedenin dışı sayıldığı için, buraları da yıkamak farzdır. Bunlar da ilave edince, guslün farzı 5 oluyor:
    1- Niyet etmek,
    2- Besmele çekmek,
    3- Bedenin her yerini yıkamak,
    4- Ağzın içini yıkamak,
    5- Burnun içini yıkamak.

    Bunlar farzları idi...Sünnet üzere gusül abdesti almak için, önce, temiz olsa bile, iki eli ve avret yerini yıkamalıdır. Sonra bedeninde necaset varsa yıkamalı, sonra, gusle niyet ederek tam bir abdest almalı. Sonra bütün bedene üç defa su dökmelidir. Önce üç defa başa, sonra üç defa sağ omuza, sonra üç defa sol omuza dökmeli, her döküşte, o taraf tamam ıslanmalı. Birinci dökmede ovmalıdır. Gusülde, bir organa dökülen suyu, başka organlara akıtmak caiz olup, orası da temizlenir; çünkü gusülde bütün beden, bir organ sayılır. Abdest alırken bir organa dökülen suyla , başka organ ıslanırsa, yıkanmış sayılmaz. Gusül tamam olunca, tekrar abdest almak mekruhtur. Gusül ederken abdesti bozulursa, gusle zararı olmaz, fakat namaz kılmak için bir daha almak lazım olur.


    Hocam teşekkürler bilgiler için..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: schumacher01

    Sünnet kelimesi yerine göre, farklı anlamlarda kullanılır:
    1- Kitab ve sünnet ifadesindeki sünnet, hadis-i şerifler demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Allah'ın kitabına, Peygamberin sünnetine sarılırsanız hiç sapıtmazsınız.) [Hakim]

    2- Farz ve sünnet ifadesindeki sünnet, Resulullah efendimizin farz olmayarak yaptığı işler demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Ümmetim bozulunca, sünnetime uyana şehid sevabı verilir.) [Hakim]

    3- Sünnet, yalnız olarak kullanılınca, İslamiyet demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Bir zaman gelecek ki, ortalık bozulduğu zaman sünnetime [İslamiyet�e] tutunmak avuçta ateş tutmak gibi olacaktır.) [Hakim]


    4- Sünnet, yol, çığır gibi manalara da gelir. Mesela sünnet-i hasene iyi çığır, sünnet-i seyyie kötü çığır demektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Bir kimse, sünnet-i hasene çıkarırsa, [iyi bir çığır açarsa] onun sevabı ve kıyamete kadar onunla amel edenlerin sevabı kadar sevap alır. Bir kimse de sünnet-i seyyie çıkarırsa, [kötü bir çığır açarsa] onun günahı ve kıyamete kadar onu işleyenlerin günahı kadar günah kazanır.) [Müslim]

    Peygamber efendimizin yaptığı işlere sünnet denir. Hatta birisini bir şey yaparken görüp de bir şey demediği işlere de sünnet denir. Peygamber efendimiz bu yaptıklarını ya ibadet olarak veya âdet olarak yapardı. Âdet olarak yaptıklarına sünnet-i zevaid denir. Uzun entari giymesi, saçlarını uzatması veya kısaltması, sakal bırakması gibi. Bir kimse, (Peygamberimiz, kadınlar gibi entari, uzun gömlek giyermiş) diyerek alay etse, imanı gider. Yahut sakalı beğenmeyen veya sünnete uygun sakalı olana çember sakallı, top sakallı diye hakaret eden kâfir olur. Çünkü Peygamber efendimizin yaptığı işleri yani sünnetini, beğenmemiş olur. Halbuki Allahü teâlânın bütün insanların en üstünü olarak yarattığı ve âlemlere rahmet olarak gönderdiği Peygamberini beğenmemek, Allah�ı beğenmemek olur. (Niye böyle Peygamber gönderdin) demek olur. Allah�ı beğenmeyenin de kâfir olacağı pek açıktır. Kur'an-ı kerimde, Peygamber efendimizin emrettiğini yapmak, yasakladığından kaçmak gerektiği bildiriliyor. (Haşr 7)



    Beğenip beğenmemek ayrı hakaret ayrı...! Kimsenin topsakal beğenmiyor diye kafir olacağını düşünmüyorum




  • önemli değil kardeş...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.