Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (354. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.029
Cevap
198
Favori
983.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 352353354355356
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kvadankpakal kullanıcısına yanıt
    Sadece XV değil, bir çok marka ve model için geçerli bu. Ayrıca biz nasıl 1.6 atmosferik motordan şikayet ediyorsak onlar da yaklaşık 150 beygirlik 2 litrelik motoru beğenmiyor. Onlar da karşılaştırmalarını kendi piyasalarındaki diğer arabalara göre yapıyorlar tabii. Bu arada Levorg'un motor performansı 2 litrelik XV motorundan daha iyi yanılmıyorsam. Ama buna rağmen bir İngiliz forum sitesinde Levorg'u da performanssız bulup 2.0 GT versiyonu niye gelmiyor diye şikayet edenler de vardı.

    Türkiye'de hala 1.6 atmosferik motorlu Corolla, Civic, Tucson, Sportage satılıyor. Hatta Tucson ve Sportage, fiyat farkından dolayı turbo motorlu paketlerinden daha çok satıyor olabilir. Ama eninde sonunda hepsi tamamen turbo motora geçecek, sadece zaman meselesi. Bizde tabii motor konusunda daha yenilikçi bir yaklaşım izleyen VW, Renault gibi Avrupa markaları pazara hakim olduğu için atmosferik motor tercihi çok garip geliyor.

    İkinci bir nokta, 4x4 oluşunun da etkisi var ama bence XV'nin ağır hissettirmesinin asıl sebebi şanzımanı. Yoksa yukarıda saydığım gibi benzer performansa sahip başka modeller de var Türkiye'de ve epey de satıyorlar. Ama yine bu şanzıman sayesinde XV'nin yakıt tüketimi neredeyse tüm 4x4'lerden daha düşük. Hatta önden çekişli Sportage ve Tucson'dan da düşük.




  • Daha önce paylaştığım bir kaynakta, Subaru'nun otomatik şanzımanlı modellerde kullandığı ATS (Active Torque Split) çekiş sisteminin ilk kalkışlarda ve ön aksta tutunma olmayınca motor gücünü ön ve arka aks arasında 50:50 oranına kadar paylaştırdığı ama 60 km/s üzerindeki hızlarda normal sürüşte 90:10 oranında ön aksa daha çok yönlendirdiği yazıyordu. Aklıma takıldı, bu fark tüm araçlarda var ama XV'nin şehir içi ve dur kalk trafikteki tüketim değeri ile 70-80 km/s ve üzeri hızlarda akan trafikteki tüketim değeri arasında gerçekten çok büyük fark var. Bu büyük fark çekiş sisteminin bu özelliğinden kaynaklanıyor olabilir diye düşünüyorum. Aracın bir 4x4'e göre düşük ortalama yakıt tüketiminde de bu özelliğin payı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 10 Mart 2017; 15:12:39 >
  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Subaru araçlarda bu dağılım Manuel ve Cvt esaslı modellere göre değişiyor,sanırım yanlış hatırlamıyorsam XV ile Forester da aynı oran var.

    Aşağıdaki kaynakta da belirtildiği gibi normalde ön 60/arka 40 oranında,fakat off road şartlarda ,kum,kar,buz gibi durumlarda sistem gerçek zamanlı tepki göstererek gerekli tork ve çekiş dağılımını yaparak her koşulda güvenli sürüş sağlıyor.





    SUBARU XV achieves exciting levels of response and efficiency with Lineartronic Continuously Variable Transmission. This compact and lightweight transmission dramatically improves fuel efficiency by keeping the engine in its optimal rev range, and preserving momentum that’s often lost during a gear shift. Working in unison with Lineartronic, Active Torque Split AWD sends 60 percent of its torque to the front wheels, and 40 percent to the rear wheels under normal conditions. When conditions are more demanding, the system reacts in real-time by adjusting the front and rear wheel torque distribution as well as the transmission. This further increases the stability of the AWD system to deliver a safe and agile driving experience.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Freebirdx F kullanıcısına yanıt
    Haklısınız, ben de şimdi hatırladım başka kaynaklarda 60:40 oranının verildiğini. Belki yukarıda bahsettiğim kaynak, ATS steminin diğer markalarda uyguladığı genel oranı yazmıştır. Bu konu da Subarular hakkında en çok tartışılanlardan biri. İşin ilginci bu konuda Subaru tarafından açıklanmış resmi bir bilgi içeren kaynağa rastlayamadım hiç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni kasadaki fark face lift gibi dursa da platformda geleceğe dair büyük bir yatırım var. Aynı platform benzinli, hibrid ve tam elektrikli üretime uygun. Yani 2020 olmadan hibrid xv'ler gelmeye başlayabilir. Belli ki şu an biz 1,6 115 bg dışında bir yeni seçenek göremeyeceğiz. Tasarımdaki farklar da ah dedirtecek cinsten değil açıkçası. Ben hibrid gelene kadar eldekiyle devam derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün 2014 model Subaru Xv min 30 bin bakımı yapıldı. 10000-18000 ve 30.500 km de 3. Kez girdi bakıma. Balatalar şu an iyiymiş. Kötü de olsa dışarıda değiştireceğim artık. Bosch 200 civarı değişiriz dedi. Serviste son oldu artık. Garanti Nisan 2017 de bitiyor. 1180 tl bayagı fazla oldu gibi.
  • Siğorta da 450 tl tuttu. Hasarsızlık indirimim iyiymiş. Geçen sene 500 tl civarıydı. Şehir Konya. Sefer oto servis. Yağ değişimi 650 civarı dediler. Buji 450. Artı KDV ler. 1000+180
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdarcan

    Yeni kasadaki fark face lift gibi dursa da platformda geleceğe dair büyük bir yatırım var. Aynı platform benzinli, hibrid ve tam elektrikli üretime uygun. Yani 2020 olmadan hibrid xv'ler gelmeye başlayabilir. Belli ki şu an biz 1,6 115 bg dışında bir yeni seçenek göremeyeceğiz. Tasarımdaki farklar da ah dedirtecek cinsten değil açıkçası. Ben hibrid gelene kadar eldekiyle devam derim.

    Bugün satış temsilcisine sordum. Xv yeni motorla gelir mi diye. Net bilgi gelmeyecek diyor. Levorgu test ettim. Motor süper. Ama Xv nin görüş açısı falan daha iyi. Bu ay konya 5 Subaru satmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanya sitesinde 2017 sonu 2018 başı satışa sunulacağını ve henüz fiyatının belli olmadığı yazıyor.



    https://www.subaru.de/showroom/der-neue-subaru-xv.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese iyi akşamlar,
    İçimizde Nokian kış lastiği kullanan var mı acaba? Benim XV icin gelecek kışa Nokian 225/55 R17 97H WR D4 ya da aynısının RunOnFlat modelini alma niyetim var, tavsiye edermisiniz? Ya da Nokian'ın 4 Mevsim modellerini? Şimdiye kadar eski araçlarımda hep Bridgestone Blizzak kullandım ve memnun kaldım ama özellikle Fin markası olması sebebiyle Nokian'a da bir şans vermek istiyorum açıkçası.
    Saygılar,
    E.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sukurela S kullanıcısına yanıt
    Dostum yağ filtresi hava filtresi ve benzin filtresini bosch marka 100 tl ye alabiliyordunuz
    yağı da sadece 150 tl ye alabilirdiniz çok para vermişsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun

    Dostum yağ filtresi hava filtresi ve benzin filtresini bosch marka 100 tl ye alabiliyordunuz
    yağı da sadece 150 tl ye alabilirdiniz çok para vermişsiniz

    Uyumlu mu sıkıntı olmuyor mu. Yağ yine motul de mi. Zoruma giden bujiyi bana sormadan değişiyorlar. Birşey olursa yukarıda oturuyorum dedim.Kafalarına göre değişmişler. En önemlisi de önden ses geliyor kasislerde. 2 aydır yapacaklar. Bakımda halledelim dediler. Nerden geldiğini bilemediler. Önceki gelişimde altta bir plastik parçadan olabilir gevremiş dediler. Yok garantiye girer mi diye soralım diyorlar. Ama soran yok. Öyle geri gönderdiler. Sinir oldum. Servisten çıktım yine ses var. Böyle servis arabandan soğutuyor adamı. Servise hayatta adım atmam artık. 500 tllik şeye 1200 verdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.otokokpit.com/2018-yeni-kasa-subaru-xv-teknik-ozellikleri-aciklandi/

    X-mode. Eğim iniş. Eyesight. Harekete duyarlı dönen,otomatik uzun far sistemi. Güçlendirilmiş kasa. Daha iyi yol tutuş. Daha esnek. Direksiyondan vites. Yeni jant. Motor aşağıya biraz daha yaklaştırılmış. Yerden yükseklik 22 cm yine. Yeni koltuklar çok şık. Büyük ihtimalle amortisör ses yalıtımı daha iyidir. Kalite artmış. Yeni direksiyon. Motor hala belirsiz. Yol bilgisayarı vb göstergelerde de farklılık olabilir. Yeni vites görünümü. Eskisi daha iyiydi. Eleganttan itibaren anahtarsız giriş görünüyor. Benim okuduklarım ve videodan görebildiklerim değişiklikler bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sukurela S kullanıcısına yanıt
    Gayet uyumlu sıkıntı olmuyor, ama ben BOSCH değil de jaspa Subaru deneyimli özel servise yaptıracağım.
    Bu arada ben özel serviste yaptırarak 10 ay kalmış garantiyi yakıyorum, o kadar enayi yerine konulmaya dayanamıyorum yani anlayın

    İnternetten günlerce araştırdım filtreleri Subaru zaten kendisi yapmıyor, üzerine subaru yazdırıyor. Türkiye de devlet ve ithalatçı firma parça vergileri karları yüzünden bizi korkutarak zorluyorlar fahiş fiyatlara ama yemez.

    işte linkleri yeniden vereyim ben garantiyi yakıyorum, isteyen yine yetkili servise verir parasını kendi bilir;
    http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/motul-8100-eco-lite-0w-20-4-litre-269945245

    ben 5 litreyi 150 tl ye almıştım ellerinde şu an bu var sanırım.2 tane alıp birinin 1 litresini kullanıp saklasanız bile karlısınız.
    http://urun.n11.com/filtre-setleri/subaru-xv-2012-2017-bosch-3lu-filtre-seti-P147713246

    burası da altunizade de isterseniz yerinden de alabilirsiniz.

    2. el arabaları vergi yüzünden USA sıfır fiyatına alınca aman ne ucuza aldık diyoruz ne hale getirdiler bizi.

    Dayanamadım 2.edit yapıyorum kendim aldığım filtreler ve 5lt yağ 250 tl ye geldi 100 tl de servis işçilik.350 tl
    servis kaç istiyor 750 tl, hadisinler oradan. Sorunca da böyle arabaya bu rakam çok değil diyorlar, mantığa bak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thai-Fun -- 12 Mart 2017; 15:54:29 >




  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Altunizade için yer bilgisi verirmisiniz, bende almam lazım direk yerinden almış olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sercann.34 S kullanıcısına yanıt
    Tabii dostum,

    İlgili kişi Vedat YAZAR TEL: 545-4451665

    Üsküdardan Altunizadeye çıkan büyük uzun yokuşun sağ çıkış şeridinde. Yol kenarından BOSCH oto servisi görününce onun cadde tarafında binanın üst setine çıkan merdivenler var orada küçük bir girişi var.

    Oradaki BOSCH servisine sormuştum bizim bakım faturamız ile yapınca garanti bozulmuyor deyip malzeme hariç 25.000 bakıma 100 tl vermişlerdi. Ama ben uzmanlığa güvenmediğim için JASPA yı deneyeceğim sanırım.

    Ben de açık adres almamıştım bu telefondan adres de alabilirsin.
  • bende cuma günü bakımını yaptırdım motul yağ 5 lt si 150 tl verdim yağ filtresine 20tl ve polene 25tl verdim 20 tl de yağ değişimi ve yağ filtre değişimine verdim. Toplamda 215 Tl tuttu. hava filtresi değişimi yapmadım K&N filtre kullanıyorum.http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/motul-8100-eco-lite-0w-20-5-litre-270774959 yağı burdan aldım tabi netten değil drekt yerinden aldım bana çok yakın olduğu için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soclose -- 13 Mart 2017; 11:51:13 >
  • soclose S kullanıcısına yanıt
    Budur tebrikler

    Birazdan buradan yetkili servis savunucuları çıkar ya bişey olursa ye şu olursa falan.
    Tamam yetkili servisleri aslında severim CADDE en iyilerindendir mesela.
    Ama sonuçta ana firma onlara da bakım faturanda yağı filtreyi vs göreceğim mecbursun benden alıp yüksek fiyata satmaya diye dayatıyor. Onlar kendi holdinglerini yaşatacaklar diye ben soyulamam kusura bakmasın kimse.

    Yetkili servislerde çok başarılı ve iyi niyetli insanlar var ama onlar da ana firmanın mecburcusu kabahatleri yok.
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim bilgi için.

    Bakım seti çok incelik ustalık istemediği için herhangi bir yerde veya bosch servisinde yaptırmayı düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla malzemeleri aldım tanıdık bi motorcu usta vardı gittim 10 dk da değiştirdi borcum dedim 20 versen yeter dedi bu yapılan işlem ustalık gerektiren bir işlem değil.imkanınız varsa siz bile değiştirirsiniz polen ve hava filtrelerini ben değitiriyorum zaten ustaya yada servise gitmeye bile gerek yok.Garantide bittiği için çok rahat müdahale edebilirsiniz. Geçen sene sol arka kapı camını patlatmıştı hırsızlar serviste cam değişimi yapıldı bir müddet sonra baktım kapıyı kapatırken tınlama tarzı garip bi ses geliyor arkadaş la söktük kapı döşemesini içi cam kırıklarıyla dolu temizledik güzelce bide izolasayon yaptım canavar gibi oldu. şimdi tüm kapıları söküp izolasayon yapacağım ses için.aracın bütün parçaları rahatlıkla sökülüyor japonları bu yüzden çok seviyorum.
    genel olarak araca yaptıklarımı anlatayım size: kesinlikle hiçbir servis yada ustaya gitmeden yapılanlar:

    1. bagaj havuzunu kommple söküp ses izolasyonu yaptım
    2. bagaj kapağını komple söküp ses izolayonu yaptım
    3. teybi söktüm ve pioneer multimedia taktım
    4. koltuk altı subwoofer montajı yaptım
    5. sol arka kapı ses izolasyonu yaptım
    6. şöfor koltuğu tarafındaki el tutamaçını söktüm güneş gözlüklüğü taktım




  • 
Sayfa: önceki 352353354355356
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.