Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.149
Cevap
203
Favori
1.027.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 250-300tl verip kaput filmi çektirmek yerine kaput deflektörü almayı düşünüyorum 350TL İMİŞ FİYATI,NAKİT 320TL LERE GELİYORMUŞ.HİÇ BİRYERDE DİSTİRİBÜTOR DAHİL ÜRÜN YOK TEMİN SÜRESİ 25 GÜN...KARBON FOLYOMU UYGULATSAM DİYORUM AYNI DEFLEKTÖR BOYUTUNDA AKLIMIN BİR KÖŞESİNDEDE O VAR .Kullanan Gören Yada fikri olanlardan yorumlarını bekliyorum...(bu arada cam rüzgarlığı 590 tl ).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azak6767 -- 4 Ekim 2013; 18:09:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,

    Yeni üye olarak bir konuyu merak ediyorum, XV ye orijinal veya buna benzer tavan rayı taktıran arkadaşlar varsa bunun sağlamlığı ve yapılış yöntemi konusunda bilgi verebilirler ise sevinirim.
  • Boya korumalı araç çizilirmi ?? benim araçta kılcal bir çizik var ön fardan ayna altına kadar dikkatli bakınca belli oluyor. Tekrar boya koruma yaptırınca kapanırmı yada ne yapmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çizilir boya koruma da olsa. Hafif bir pasta cila ile ince çizikler kapanır, merak etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba,

    Uzun süredir Subaru xv yi incelemekte ve forumdan takip etmekteyim, gerçekten faydalı paylaşımlar oldu ve bende XV yi almaya karara verdim, hatta parayı cebime koyup haftaya istanbula gitmeyi düşünüyordum. Dün Suzuki SX4 S-cross u gördükten sonra biraz kafam karıştı. ikiside japon, CVT 1.6 motor, boyutlar hemen hemen aynı, fiyat aralığı aynı. Suzuki daha hafif olduğundan yakıt tüketimi daha iyi, iç konsol ve donanım daha dolu ve daha gösterişli ve modern, XV nin içi oldukça sade ( gerçi kullanışlı bence) , hem 1.6 dizel seçeneğide mevcut ama otomatik vites değil....

    acaba bu iki araba arasında bir inceleme yapan veya fikri olan varmıdır...?

    Teşekkürler..



    Edit: arkada kol dayama var, öndeki de hareketli
     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gilgamess -- 5 Ekim 2013; 10:17:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khaki

    Arkadaşlar merhaba,

    Yeni üye olarak bir konuyu merak ediyorum, XV ye orijinal veya buna benzer tavan rayı taktıran arkadaşlar varsa bunun sağlamlığı ve yapılış yöntemi konusunda bilgi verebilirler ise sevinirim.

    Aracın üzerinde tavan barları takılacak vida yerleri zaten mevcut (tavanda küçük kapakları kaldırın görürsünüz). Fakat o vida yerleri bildiğimiz önden arkaya barlar için değil, soldan sağa olanlar için bırakılmış. Yani Amerikadan XV Crosstrek versiyonunun barlarını getirseniz de uymaz. Orjinal olarak uyumlu olanlar soldan sağa olan barlardır. Bunlar Subaru.com.tr aksesurarlar bölümünde mevcut ve siparişle getirilebilir sanırım.

    Ben o satılan barları sevmiyorum ve almadım. Neden?

    1- Bu tarz daimi barlar soldan sağa olursa sürekli rüzgara mukavemetten dolayı aerodinamik'i bozuyor.
    2- Yine yukarıdaki sebepten dolayı yakıt sarfiyatını arttırıyor. (Aracın dışına takılan her bar bunu yapar ama bu barlar daha çok arttırır)
    3- Çirkin ve pahalı.

    Şimdi gelelim kendin pişir kendin ye olayına; Geçen sene Bostancı'da tavan barları yapan bir firmaya gittim. XV için olabilecek en uyumlu, klasik önden arkaya uzanan alüminyum barları seçtik ve montaja geçtik. Bu aşamada şunu soruyor usta; görüntü olsun diye mi? yoksa yük taşımak için mi?

    ''Görüntü'' dersen yapıştırıyor üstüne bitiyor iş. Niye işe yaramayacak bir parçayı yapıştırır ki insan arabasına, sırf şekil olsun diye mi? diye sordum. En çok yapıştırma işi yaptıklarını söyledi, araçları jip'e(!) benziyormuş o zaman. ''Vay milletin haline'' dedim. Bizim millet yüksek ve üstünde tavan barı olan 2 çeker araçlara da ''jip'' diyor malesef...

    Ben yazın 2 adet bisiklet taşıyorum, kışın da kayaklar, boardlar filan taşıyorum. O yüzden yapıştırma olmayacak. Burada ustanın marifeti önemli tabi. Bu seçtiğimiz barları aracın üzerinde hali hazırda var olan vida yerlerine uygun olacak şekilde adapte ediyor ve barları toplam 4 adet deliğe vidalıyor. Yani Subarunun da sattığı yanal barları da bu şekilde vidalayacaklarını düşünürseniz mantık ve sağlamlık olarak fark edeceğini sanmıyorum.

    Neyse bir senedir kışın kayak malzemeleri, yazın 2 adet bisiklet tavan'da onlarca kez gittim geldim. Bağlasan arabayı bile kaldırır. Ama çok ağır port bagaj ( 70 - 100 kg filan) bağlamam yine de... ne olur ne olmaz. :)

    Burada bir diğer önemli nokta barların üzerine koyacağınız ara barlar ve onların üzerine koyacağınız port taşıyıcılar (örn: kayak taşıyıcı veya yük çantası) Yani barları yaptırdıktan sonra da üzerine koyacağınız aparatların kalitesi çok önemli. Size Thule öneririm. Piyasada ''No name'', markasız ara barlar falan satılıyor ama iç gerek yok risk almaya. Hatta keşke önden arkaya tavan barlarının kendisi de orjinal ve ya Thule olabilseydi. Subaru bu konuda XV sahiplerini mağdur ediyor.

    Not: Eğer Subaru.com.tr deki gibi soldan sağa barlar sizin için Ok ise, siz yine de o kadar para vermektense Thule'ün de soldan sağa uyumlu sistemleri satılıyor onlara bakın, hem daha kaliteli hem de daha uygun fiyata gelir.

    Tavan barları konusunda biraz uzun bir yazı oldu ama XV'de en çok rahatsız / mağdur olduğum konu budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farma2000

    arkadaşlar ikisini de kullanan biri acaba xv ile forester ı kıyaslayabilir mi ?
    kararsız kaldım da..


    Spesifik olarak merak ettiğiniz noktaları sorarsanız yardımcı olmaya çalışırım.
  • Link234 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, bostancidaki yaptırdığınız yerin adresini verebilirmisiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Link234

    quote:

    Orijinalden alıntı: farma2000

    arkadaşlar ikisini de kullanan biri acaba xv ile forester ı kıyaslayabilir mi ?
    kararsız kaldım da..


    Spesifik olarak merak ettiğiniz noktaları sorarsanız yardımcı olmaya çalışırım.

    ilginiz ve yardımlarınız icin öncelikle tesekkur ederim.

    Xv ile benzinli forester i kıyasladığınızda: Hangisi alınır ve Sizce neden?

    1-Beni 1. sırada etkileyen yol sesi alması ve sürüş keyfi açısından iki araç nasıldır?
    Xv ile benzinli forester i kıyasladığınızda:

    2-performans çok mu farklı ..çok seri kullanışım yok ama yine de girmem gereken oldukça bozuk ve dik olan yaklaşık 1 km lik bir yolum var

    3-arka koltuk konforu ve bagaj hacmi..qasqai den en çok arka orta koltuk darlığı ve sıkıntısı için vazgeçtim.aracın arka orta koltuğuna oturulduğunda vites kutusu nerdeyse bacakları acıp arasına girecek kadar yakındı.yani 3. kişi hazırolda oturacaktı :)

    4-yakıt =çok mu farklı ? etkileme faktörü son sırada geliyor gerçi (yılda en fazla yapacağım km 10 000)..forester için farklı arkadaşlar farklı ortalamalar veriyor ..bir arkadaş 8 lt verirken başka bir arkadaş 11 -12 litre veriyor.

    5-Hernekadar dayanıklı ve uzunömürlü bir araç olsa da eninde sonunda satılacak.. forster ların 2. eli satışının çok sıkıntılı olduğunu satılık ilanlarının durgunluğundan anlıyorum..ilersi için 2. el öngörüleriniz nedir? son sahibi olma riski yüksek midir? :)

    6-bütçe olarak xv alırsam sıfır , forester alırsam benzinli 2011 model alma durumundayım.Araçtan hiç ama hiç anlamadığım için2. el almak açıkçası korkutuyor beni.satılık ilanlarında 27000,57000 gibi kilometrelerden sözediliyor..aracı yetkili servislerden herangi birine ekspertiz yaptırtmak ne kadar güvenilirdir?

    7-Şehir içi parkında çok sorun yaşatır mı? (daha önce kullandığım araç mazda 3)

    Nihayetinde : xv sıfır 67.000 tl
    Forester benzinli 2011 model 65.000 tl
    forester benzinli 2010 model 52.000 tl civarında ...2011 e yaklaşık 10.000 tl fark vermeye değer mi?

    not:önceki araçlarımdan biri 2. eldi ..gösterdiğim yetkili servis aracın önden vuruk olduğunu sakladı benden ..kaput radyatör vs hep değişmiş..ertesi gün torpido gözünde kaza raporunu görünce servise gittim ve bu ciddiyetsizliklerini sorguladığımda.....görmemişiz akşam karanlığıydı ,önemli bişey değil vs gibi baştan sağma bahaneler uydurdular..bu servislerde sık raslanan bir durum mudur yoksa bana mı rasgeldi?

    vereceğiniz yanıtlar ve öneriler için şimdiden teşekkürler.




  • Link234 kullanıcısına yanıt
    Ben de Maslak sanayiye bir uyarlama sipariş ettim, hazır olunca haber verecekler.
    Ben taşıma yapmayacağım, görüntü olarak barsız XV nin eksik göründüğünü düşünüyorum, o yüzden yaptıracağım.

    Bir de tüketim bilgisi güncelleme yapayım, daha önce dikkat eden arkadaşlar olmuşsa sıklıkla kısa mesafe kullanıyorum ve bu mesafede beni iflas ettirecek bu araç, bugün Tekirdağ'a gitmeden önce ort. tüketimim nerede ise 12 litre civarında idi.
    Tekirdağ'a 134 km yol yaptım. 1:29 (1 saat 29 dakika) süre tutan yol sonunda, ortalama tüketimim 9.2 litreye düşmüştü, bu 134 km.lik yolu genelde cruise ile 110 km hız civarında gittim, 7.2 litre ortalama tüketim gösteriyordu. Hemen hiç duraklama yapmadan rahat bir sürüşle gittim, aslında daha az olmasını bekliyordum, ama buna da şükür.

    Dönüş yolundan sonra İstanbul'a geri geldiğimde genel ort. tüketimim de 9.2 litreden 8.6 litreye düşmüştü. Bu sürüşlerde klima hemen hemen hiç açık olmadı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gilgamess

    Merhaba, bostancidaki yaptırdığınız yerin adresini verebilirmisiniz...

    E-5'den Bostancı'ya girince 100 m. ileride sağda görürsünüz, Saygılı Oto yanılmıyorsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sucar2012

    Ben de Maslak sanayiye bir uyarlama sipariş ettim, hazır olunca haber verecekler.
    Ben taşıma yapmayacağım, görüntü olarak barsız XV nin eksik göründüğünü düşünüyorum, o yüzden yaptıracağım.

    Bir de tüketim bilgisi güncelleme yapayım, daha önce dikkat eden arkadaşlar olmuşsa sıklıkla kısa mesafe kullanıyorum ve bu mesafede beni iflas ettirecek bu araç, bugün Tekirdağ'a gitmeden önce ort. tüketimim nerede ise 12 litre civarında idi.
    Tekirdağ'a 134 km yol yaptım. 1:29 (1 saat 29 dakika) süre tutan yol sonunda, ortalama tüketimim 9.2 litreye düşmüştü, bu 134 km.lik yolu genelde cruise ile 110 km hız civarında gittim, 7.2 litre ortalama tüketim gösteriyordu. Hemen hiç duraklama yapmadan rahat bir sürüşle gittim, aslında daha az olmasını bekliyordum, ama buna da şükür.

    Dönüş yolundan sonra İstanbul'a geri geldiğimde genel ort. tüketimim de 9.2 litreden 8.6 litreye düşmüştü. Bu sürüşlerde klima hemen hemen hiç açık olmadı.

    Bana kızmayın ama sizin tüketim değerlerinde bir gariplik var. Ben hiç o değerleri görmüyorum. Full şehiriçi kullanıma birşey diyemem ben full şehiriçi kullanmıyorum.

    Tekirdağ yolculuğunuzun 7.2 LT olduğunu hangi ekranda görüyorsunuz? Yolculuk ekranı mı? yoksa genel tüketim ekranı mı? Böyle yolculuklarda yolculuk ekranına baktığınızı var sayarak devam ediyorum aşşağıya...

    Hayatımda hiç gitmediysem 100 kere gitmişimdir, Tekirdağ yollarını iyi bilirim, pek tırmanış falan da yok, hem paralıdan hem de E-5'ten...
    Gerçi XV ile hiç gitmedim Tekirdağ'a ama diyorsunuz ki; ''110 km hızla cruise da 134 km Tekirdağ yolu''. Ben onun gibi düz ve uzun yollarda 110 km ortalamayla gittiğimde rahat 6 LT'ye düşüyorum. Mesela geçen gün Ümraniye'den Gebze'ye gittim 60 km. 120 130 km civari hızla TEM'den gittim ve ve yolculuk ekranında 6.5 LT ortalama tüketim vardı. 110 km hıza düşsem rahat 6 LT ye düşerdi. Hatta 80 km ye düşünce 5.5 litrelere iniyor.

    Bir de birşey söyliyim, gaz pedalında ayak hassasiyetiniz iyiyse ve dikkatliyseniz cruise'dan daha tasarruflu kullanabilirsiniz. Ben yapıyorum. Cruise inişlerde de yakıyor. Veya tırmanışlarda hızı sabitleyebilmek için fazla gaz verebiliyor.




  • farma2000 F kullanıcısına yanıt
    Kendim XV kullanıyorum şuan ama Forester'in her kasasından da aldık(en son 2013 forester yeni kasa hariç) geçenlerde en son 2011 dizel forester'i satıp yerine Outback 2013 dizel otomatik aldık. Dizel neden düşünmüyorsunuz eğer otomatik şart değilse tabi? Hem torku daha iyi, hem de daha az yakıyor doğal olarak. Biz değerlendirmeyi Forester benzinli 2.0 AT ile yapalım. Yalnız şunu da düzeltelim yanlış hatırlamıyorsam. Forester 2009'dan 13'e aynı kasa oluğu için 10.000 tel fark değmez. 2010 kasa ile 11 aynı oluyor bu durumda.

    1- Ses yalıtımı konusunda bir fark yok. Yol sesi için de geçerli.

    2- XV ile de Forester'in girdiği her yere girersiniz ama varış noktasına Forester'dan geç varırsınız. Forester 2.0 koltuğa yapıştırır. XV 1.6 yapıştırmaz.

    3- İç hacimleri çok benzer ama Forester'ın bağajı daha büyük ve bir de arka koltukta kol dayama var.

    4- Forester benzinli yakıt konusunda üzer sizi. Hem de çok.

    5- Forester 2.el alıp 2. el satarsanız çok kaybınız olmaz. Sıfır alıp satan için geçerli o dediğiniz. 2011 de 105.000 TL ye sıfır alınan araç 65.000 TL ye satılıyor. XV forester gibi çok değer kaybetmez ama...

    6- Exspertiz konusunda bir bilgim yok. Ama sıfır araba almayı tercih ederim her zaman.

    7- XV ile Foresteri park ederken pek fark yok. Dönüş çapı konusunda XV biraz daha iyi. Sorun yaşamazsınız bence.

    Sizin durumunuzda XV'nin (XV sıfır 1.6i CVT) Forester'dan üstün yanları:

    - Daha az yakar.
    - Göreceli daha iyi yol tutuyor.
    - Bence daha konforlu.
    - Tasarımı daha modern.
    - Sıfır alabiliyorsunuz.
    - İkinci el'de daha itibarlı şimdilik.
    - Vergisi daha düşük.

    Forester'ın (2010-11 i2.0 AT için) üstün yanları:

    - Hızlanma (Önemli bir artı)
    - Başka da XV'ye karşı bir üstünlüğü yok :)


    2013 kasa Forester opsiyonlar arasında olsaydı, O zaman forester alın derdim tabii ki.




  • Link234 kullanıcısına yanıt
    Tabii tabii, yolculuk ekranı, üç değeri yanyana gördüğümüz ekran, süre, km, o seyahat için ort. tüketimin yanyana verildiği ekran, motoru her çalıştırdığınızda sıfırdan başlayarak hesaplayan ekran.
    7.2 litre ort ile gittim 134 km yi, gelirken üç kişi geldik, biraz da bagajı doldurduk, bu defa 7.6 litre ile geldim.

    Ben de dediğiniz gibi uzun yolda 5-6 litre olur diye ümid etmiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sucar2012 -- 6 Ekim 2013; 0:57:40 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sayın Link234 arkadaşım;

    öncelikle ayrıntılı yorum ve değerlendirmeleriniz için çok çok teşekkür ederim..
    xv yeni bir araç olduğu için zamanla iyi ya da kötü yönleri ortaya çıkar endişesi taşıyordum ..

    objektif olduğuna inandığım ayrıntılı değerlendirmeleriniz sonucunda biraz daha yakınlaştım..

    kia sportage ve nissan qasqai ile test sürüşleri yaptım ..sportage ı sert süspansiyonu ve yol sesini aşırı almasından dolayı direkt eledim (belki de benim kullandığım araç test sürüşlerinde yıpranmıştı bilemiyorum ..kamyon gibi yol ve tekerlek sesi alıyordu)

    qasqai ı da arka koltuk rahatsızlığı nedeniyle elemiştim...Müthiş sessizdi..sürüş keyfi mükemmeldi..xv yi henüz denemediğim için kıyaslamasını yapamıyorum ama 4 çeker olması ve marka prestiji nedeniyle araştıryorum en kıza samanda izmirde varsa eğer test sürüşünü yapmayı düşünüyorum..görünüş olarak çok hoş görünüyor olmasa da , diğer artıları ağır basarsa direkt düşünebilirim .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farma2000

    sayın Link234 arkadaşım;

    öncelikle ayrıntılı yorum ve değerlendirmeleriniz için çok çok teşekkür ederim..
    xv yeni bir araç olduğu için zamanla iyi ya da kötü yönleri ortaya çıkar endişesi taşıyordum ..

    objektif olduğuna inandığım ayrıntılı değerlendirmeleriniz sonucunda biraz daha yakınlaştım..

    kia sportage ve nissan qasqai ile test sürüşleri yaptım ..sportage ı sert süspansiyonu ve yol sesini aşırı almasından dolayı direkt eledim (belki de benim kullandığım araç test sürüşlerinde yıpranmıştı bilemiyorum ..kamyon gibi yol ve tekerlek sesi alıyordu)

    qasqai ı da arka koltuk rahatsızlığı nedeniyle elemiştim...Müthiş sessizdi..sürüş keyfi mükemmeldi..xv yi henüz denemediğim için kıyaslamasını yapamıyorum ama 4 çeker olması ve marka prestiji nedeniyle araştıryorum en kıza samanda izmirde varsa eğer test sürüşünü yapmayı düşünüyorum..görünüş olarak çok hoş görünüyor olmasa da , diğer artıları ağır basarsa direkt düşünebilirim .

    Gene bu forumda 2012 outback incelemem var, sizinle aynı incemeleri yapmıştım, Kararınızı etkileyebilir diye düşünüyorum. Quasqaı kasa değiştirecek birde çok fazla var. XV nin yoltutuşuda cabası, bence Subaru bu nedenle alınmalı.

    Birde arkadaşınbiri yorumda bulunmuş 2011de 105 satılan araç 69 tl diye... Bilip bilmeden araştırmadan yorum yapmamak lazım 2011de 105 e satılan forester yoktu hatta yeni kasa şuan 95 tlden başlıyor. Örnek vereyim 2011 model diesel Forseter aldık arkadaşıma gecen hafta aracın fatura bedeli 86 tl imiş 0 ken, biz aldığımızda 65.000kmde sağ arka kapıda boya vardı 67000 tlye aldıkki fiyatı piyasanın en uygunlarından biriydi. Ben size BMW x3 den örnek vereyim donanımsız 180 tl 0km (alındığı yıl itibariyle 170 tl) satılan aracı 140 tl ye alabiliyorsunuz. Özellikle 2.0 araçlarda ötvnin %80 e değişmesiyle 2010-2011 modellerde inanılmaz fiyat farkı oldu. Bunda ikinci ellerde değer kaybı gibi algılanıyor, yada bazı çakallar sanki pahalı almış gibi yüksek fiyattan satmaya çalışıyor. Bunları göz önünde bulundurun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce


    quote:

    Orijinalden alıntı: farma2000

    sayın Link234 arkadaşım;

    öncelikle ayrıntılı yorum ve değerlendirmeleriniz için çok çok teşekkür ederim..
    xv yeni bir araç olduğu için zamanla iyi ya da kötü yönleri ortaya çıkar endişesi taşıyordum ..

    objektif olduğuna inandığım ayrıntılı değerlendirmeleriniz sonucunda biraz daha yakınlaştım..

    kia sportage ve nissan qasqai ile test sürüşleri yaptım ..sportage ı sert süspansiyonu ve yol sesini aşırı almasından dolayı direkt eledim (belki de benim kullandığım araç test sürüşlerinde yıpranmıştı bilemiyorum ..kamyon gibi yol ve tekerlek sesi alıyordu)

    qasqai ı da arka koltuk rahatsızlığı nedeniyle elemiştim...Müthiş sessizdi..sürüş keyfi mükemmeldi..xv yi henüz denemediğim için kıyaslamasını yapamıyorum ama 4 çeker olması ve marka prestiji nedeniyle araştıryorum en kıza samanda izmirde varsa eğer test sürüşünü yapmayı düşünüyorum..görünüş olarak çok hoş görünüyor olmasa da , diğer artıları ağır basarsa direkt düşünebilirim .

    Gene bu forumda 2012 outback incelemem var, sizinle aynı incemeleri yapmıştım, Kararınızı etkileyebilir diye düşünüyorum. Quasqaı kasa değiştirecek birde çok fazla var. XV nin yoltutuşuda cabası, bence Subaru bu nedenle alınmalı.

    Birde arkadaşınbiri yorumda bulunmuş 2011de 105 satılan araç 69 tl diye... Bilip bilmeden araştırmadan yorum yapmamak lazım 2011de 105 e satılan forester yoktu hatta yeni kasa şuan 95 tlden başlıyor. Örnek vereyim 2011 model diesel Forseter aldık arkadaşıma gecen hafta aracın fatura bedeli 86 tl imiş 0 ken, biz aldığımızda 65.000kmde sağ arka kapıda boya vardı 67000 tlye aldıkki fiyatı piyasanın en uygunlarından biriydi. Ben size BMW x3 den örnek vereyim donanımsız 180 tl 0km (alındığı yıl itibariyle 170 tl) satılan aracı 140 tl ye alabiliyorsunuz. Özellikle 2.0 araçlarda ötvnin %80 e değişmesiyle 2010-2011 modellerde inanılmaz fiyat farkı oldu. Bunda ikinci ellerde değer kaybı gibi algılanıyor, yada bazı çakallar sanki pahalı almış gibi yüksek fiyattan satmaya çalışıyor. Bunları göz önünde bulundurun.

    Beyfendi, ''Bilip bilmeden araştırmadan yorum yapan arkadaşın biri'' ben oluyorum. Ne demişim: ''105.00'ye sıfırı satılan dizel Forester araç 69.000 tl'ye 2. el de satılıyor''

    Geçen ay sattığım, ailemizin araçlarından biri oluyor o 105.000'tl aldığımız ve 69.000 tl'ye sattığımız o dizel Forester. Nesini araştırayım, zaten kendimden örnek veriyorum işte?

    Bir de, yeni çıkan 2013 kasa bile 95.000 den başlıyor diyorsunuz, doğru ama tespitiniz yanlış; bu yeni kasadan önceki kasanın liste fiyati 109.000 TL den başlıyordu onu da bilgi olarak veriyim lazım olur belki. İndirimle de 105.000 TL'ye alabiliyordunuz, ki biz ölye almıştık.

    Asıl siz araştırmadan yazmışsınız.

    Not: Hatta belki sizin arkadaşın aldığı 2011 dizel Forester bizim sattığımız bile olabilir, malum Subaru piyasası küçüktür. 87.000 Tl ye faturalanan araç 87.000 Tl ye alınmış anlamına gelmiyor. Kasko değerlerini düşürmek için eskiden yapılabiliyordu bu fiyatı faturada küçük gösterme olayı. Ya da bayiden baya iyi bir indirim de alınmış olabiir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Link234 -- 7 Ekim 2013; 0:05:38 >




  • Merhaba ben bu bilgiye sadece aldığımız araçtan değil Subaru satışındanda ulaştım. O dönemdeki 2010 aralık ta satışı bu fiyatlarmış. Aracınız Daloğluna bırakılan araç ise olabilir. Ayrıca herkes aracını ihtiyaç durumuna göre satar,bütçesine görede alır. ucuza vermek biraz sizin tercihiniz olmuşta olabilir. Artı şuanda satışta diesel Forester bulunmuyor.

    Şuanki Forester (yeni kasa) referans olarak fiyatlar;
    http://mobile.subaru.com.tr/pdf/subaru-fiyatlistesi-eylul.pdf

    Subaru 2010 yılı fiyat listesi ( ötv zammı öncesi )

    Subaru Forester Modeli Subaru Forester Liste Fiyatı Kampanyalı Forester Satış Fiyatı
    FORESTER AWD 2.0X 4AT Trend
    69.901 TL
    65.901 TL
    FORESTER AWD 2.0XS 4AT Comfort
    77.587 TL
    73.587 TL
    FORESTER AWD 2.0XS 4AT Limited
    81.690 TL
    77.690 TL
    YENİ FORESTER AWD 2.0 TD 6MT Comfort
    80.704 TL
    80.704 TL
    YENİ FORESTER AWD 2.0 TD 6MT Limited
    84.860 TL
    84.860 TL
    YENİ FORESTER TURBO AWD 2.5XT 4AT
    104.477 TL
    104.477 TL

    Siz ötv sonrası aldınız sanırım ama 69 a satmanız hakikaten şaşırtıcı?? Ben görsem hemen alırdım yani :)
    Enson liste fiyatı 109du 98'e alabilyordunuz 2012 (outback aldım oradan biliyorum)

    Lütfen kişisel almayın forum ortamında tamda söylemek istediklerimizi yansıtamıyoruz.. Maksadımız konuşmak bilgi alışverisinde bululnmak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada eger bayii'e verdiyseniz kesin öldürmüşlerdir fiyatı.. Bir arkadaşımın outbackine subaru bayii 45 verirken kendi elden 65 e sattı. Piyasa o duruma geldi.. 2013 başı outback, haziran 2007 impreza, eylül forester alarak ve aldırarak gerekli piyasa araştırmalarını yaptım, ancak kaynaklarımız farklı olabilir.

    Siz aslında asıl konuyu kaçırdınız, demek istediğim ÖTV zammı öncesi ve sonrası fiyatlandırma nedeniyle ve 2010da satılan 2011 model mantığı nedeniyle 2.0 ve üzeri araçlarda herkes tuturabildiğine satıyor. Bu durum sadece subaru için değil tüm 2.0 araçlar için geçerli. Örnegin outback (2.5 motor)sıfırı 158 tl iken nasıl olur 2011 model 89a satılır diye kafayı yedim. Sonra ötv %130 çıkınca fiyat 158 olmuş ama alanlar 98-105 almışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erceerce -- 7 Ekim 2013; 22:35:15 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • gilgamess kullanıcısına yanıt
    Herkese merhaba

    Bir Suzuki Swift sever olarak Suzuki S-Cross'u uzun süre takip ettim, İngiltere ve Fransa'da yapılan birçok testi okudum ve almaya karar verdim. Yakıt ekonomisi, allgrip sistemi, 1.6 dizel 320 tork motor, geniş açılır tavan, yüksek donanım ve quashquai'dan ucuz olacağı beklentisi ile aracın gelmesini bekledim. İnternette fiyat açıklandığında 1.6 dizel 4x4 GLX (en yüksek donanım)'in 86.000 TL'lik fiyatı beni düş kırıklığına uğratsa da aracı Ankara'ya geldiği gün gidip gördüm: İkinci düşkırıklığı, aracın içinde sıkıştım kaldım. Boyum 1.82 ve eşimin Suzuki swift'ini zevkle kullanıyorum, kabininde de çok rahatım. Ne var ki S-Cross'da ön ve arka baş mesafesi çok alçak ve sürücü koltuğu kendime göre ayarlı iken arkada da diz mesafesi kalmıyor. Hele arka koltukta başım tavana değiyor, kasislerde çarpar herhalde ! Tabii bunca hevesle beklediğim araçtan vazgeçtim ve 2 gün sonra Subaru Ankara yetkili bayii'nde 2012 model 10.000 km'de 2. el XV ilanı görünce aracı görmeye gittim. Sonuç: Bence iç mekan S-Cross ile kıyas olmaz, çok ferah, görüş çok rahat, araç çok karakterli ve S-Cross'dan çok daha güzel görünüyor ve sizlerin de bildiği Subaru özelliklerini taşıyor: 4WD, denge, sağlamlık, boxer motor. En büyük çekincem yakıt tüketimi idi, bu forumu baştan aşağı okudum ve aracın özelliklerinin benim ku ()llanımıma uygun olduğuna karar vererek aracı aldım. Sonuç: Suzuki'nin 1.6 dizel MT motoru çok verimli olabilir ama araçın iç mekanı oldukça kısıtlı ve fiyatı pahalı (86.700 TL). S-cross 1.6 GLX benzinli AT 4x4 fiyatı (69.400 TL) XV ile hemen hemen aynı, daha az benzin yakıyor (fabrika verisi şehir içi 6.8, ort 5.7) ama iç ve dış tasarım, ferahlık ve marka kalitesi olarak Subaru'yu tercih ettim. S-Cross'un 2. el fiyatının düşük olacağını sanıyorum, kanımca sıfır fiyatları ile de quashquai'ın yeni kasasına da rakip olamaz- her ne kadar Suzuki'yi Nissan'dan daha çok sevsem de mantığım böyle söylüyor. Bu arada 2007 1.3 4x4 Swift'in de sınıfında denge, yol tutuş ve pratiklik açısından mükemmel olduğunu söylemeliyim, yakıtı da şehir içi 7 lt (gerçek veri).




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.