Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (32. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.716
Cevap
67
Favori
416.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • drant D kullanıcısına yanıt
    Yok hocam, zaten hemen gelmez CX3. Siz Subaru'nuzu huzur ve keyifle kullanın. Araç geldiğinde biz sizi gıdıklamaya başlarız...
  • Subaru özellikle Forester bulaşıçıdır dikkat edin ;)
    3 seneye yakın 2004 atmosferık lpg li kullandım daha sonra 8 ay önce 2009 Forester aldım ve 3 hafta önce lpg taktım.
    Önceki Forester aracımı 168000 km aldım ve aldıgım gün milano marka lpg taktırdım. O zamanlar pek bılgılı olmayınca lpg ayarı yüzünden bayagı ugraştım. Ama onun dışında ne katalıtıgınde,ne şanzımanında,nede ön takımında vs.. Bi sıkıntıyla karşılaşmadım ve 215000km de sattım ve 2009 Forester aldım.
    Subarunun yağını,suyunu zamanında değiştirdğiniz sürece ve aracı çok hor kullanmadıgınızda uzun yıllar sizi üzmeyecek bir araç bence..
    Eski aracımda Ön Cam motorunu bir defa söktürdüm ve içindeki kömürleri temizleyınce cillop gibi oldu 30Tl...
    Lpg takınca öncekı aracımda arıza ışığı hep yanıyordu ama bu aracımda hiç yanmıyor,bu da kullanılan kitin kalıtesi ve lpg ayarlarının benzındekı ayarlarla örtüşmesiyle alakalı..
    Adam arabasına bakmamıştır onu yazmaz ama sürekli arıza çıkarıyor diye yazar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolkan

    Subaru özellikle Forester bulaşıçıdır dikkat edin ;)
    3 seneye yakın 2004 atmosferık lpg li kullandım daha sonra 8 ay önce 2009 Forester aldım ve 3 hafta önce lpg taktım.
    Önceki Forester aracımı 168000 km aldım ve aldıgım gün milano marka lpg taktırdım. O zamanlar pek bılgılı olmayınca lpg ayarı yüzünden bayagı ugraştım. Ama onun dışında ne katalıtıgınde,ne şanzımanında,nede ön takımında vs.. Bi sıkıntıyla karşılaşmadım ve 215000km de sattım ve 2009 Forester aldım.
    Subarunun yağını,suyunu zamanında değiştirdğiniz sürece ve aracı çok hor kullanmadıgınızda uzun yıllar sizi üzmeyecek bir araç bence..
    Eski aracımda Ön Cam motorunu bir defa söktürdüm ve içindeki kömürleri temizleyınce cillop gibi oldu 30Tl...
    Lpg takınca öncekı aracımda arıza ışığı hep yanıyordu ama bu aracımda hiç yanmıyor,bu da kullanılan kitin kalıtesi ve lpg ayarlarının benzındekı ayarlarla örtüşmesiyle alakalı..
    Adam arabasına bakmamıştır onu yazmaz ama sürekli arıza çıkarıyor diye yazar.
    CX3 çıktığında, XV'nin yeni sürümü de çıkmış olacağından Subaru keyfini tatmış olanların başka markalara yönelmesi oldukça zor olduğunu da düşünürsek, Subaru'dan devam. Crossover segmentinde XV modelinden ciddi geribildirimler alan Subaru'nun bu deneyimlerini uyguladıkları XV'nin yeni sürümüyle mazda'nın crossover segmentine ilk defa gireceği CX3 arasında XV lehinde önemli farklar olabileceğini düşünmek daha mantıklı geliyor. tabi her iki aracı da canlı kanlı görüp test etmeden kesin birşey söylememek lazım. Sonuçta hem mazda hem de subaru türkiye'de butik markalar.




  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    Subaru ve Mazda arasında, hele ki awd sistemleri, artıları ve eksileri hakkında bilmiyorum Türkiye'de benden daha net yorumlar yapabilecek birisi var mıdır?

    Onca Subaru tecrübesine rağmen, Mazda CX-5 aldım ve halen de hem CX-5'i, hem de Subaru Forester'ı beraber kullanan çok nadir kullanıcılardanımdır. Ayrıca XV bir Impreza olduğu ve CX3 de temel olarak kısaltılmış Cx-5 platformunda yer alacağı için her iki firma için de yeni gireceği bir sınıf yok. Sonuçta zaten mevcut araçlarının platformunu, donanımını, motorlarını ve awd'lerini kullanarak varyasyonlarını yaratıyorlar.

    Ayrıca 3. Subaru'suna sahip ve tam bir Subaru fanatiği dostumla birebir muadili CX-5 testi yaptık. Yani bahsettiğiniz testi halihazırda yaptık. Merak ederseniz internette CX-5 ve Forester awd sistemlerini karşılaştırdığım makalelerimi bulabilirsiniz. Ki, bu karşılaştırmalar CX-3 ve XV arasında da geçerli olabilecektir abilerinin awd sistemlerini, platformlarını, şanzımanlarını vb. kullandıkları/kullanacakları için.

    CX3 ne zamana çıkar belli değil ama 2015 sonu gibi bekleniyor. XV'nin 2015 ilk çeyreğinde makyajlanması beklenebilir, bu durumda yeni jenerasyonu da 2017 ilk çeyreği gibi beklenebilir. Arkadaşımın CX-5 ve karşılaştırmalı test görüşlerini subaru4ever.com sitesinde okuyabilirsiniz.

    Subaru ve Mazda markaları dediğiniz gibi butik markalar ama aynı zamanda karakterli ve standartları takip eden değil, kendi standartlarını yaratan markalar. Ancak Mazda bu konuda bir kaç adım öne geçti. Özellikle Mazda kendisini Ford etkisinden kurtarıp, Subaru Toyota etkisine girdikten sonra...

    Bir de çok büyük bir fark yaratacak şu durumu tekrar vurgulamak isterim ki, sevgili dostum drakyuz'e bu sebeple bu bilgiyi vermiştim. Mazda CX-3 1.5 dizel motor ve hem düz hem otomatik seçeneği sunacak. Eğer 1.5 dizel + otomatik + awd seçenekli bir modeli bir araya getirirlerse, bırakın XV'yi, Qashqai'yi bile zora sokabilirler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 23 Temmuz 2014; 17:11:42 >




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Düşük hacimli dizel otomatik ve awd hiç bir markada yok, Japonların bu konuda öncü olacağına inanmıyorum açıkçası. (Bilgiye dayalı bir yorum değil bu tahminim sadece) En olası seçenek 4x2 dizel otomatik gibi geliyor bana ki ondan önce 1.5 dizel manuel olarak gelecektir bence CX-3'e. Subaru'ya gelirsek 4x2'de Subaru'yu bozar ama belki Subaru'da benzer bir alternatif sunar bu zaman diliminde.
  • mkelleci kullanıcısına yanıt
    Japonlarda dizel motor ve awd sisteminin ve hatta çoğunlukla otomatiğin bir araya gelmemesinin sebebi; Japonlar dizel motorlu araçları öncelikle ve yoğunlukla Avrupa pazarı için üretiyor. Avrupa'da da en çok kuzey Avrupa'da rağbet görüyor Japon araçları.
    Bu pazarda da ne otomatik ne de awd henüz yaygın ve popüler değil. Çünkü o bölge refah seviyesi çok yüksek olmasına rağmen, otomobilde önceliği ekonomiye veren bir pazar. Bu sebeple dizel modeller ve özellikle küçük hacimliler hem manuel, hem düşük donanımlı, hem de önden çekişli olma trendindeler.

    Mazda'nın Avrupa'da CX-5 modelini daha başından itibaren dizel + otomatik + awd + ful donanım seçeneğiyle de sunması ve aynı modelin (hacmen ülkemize uymasa bile) Türkiye'ye de gelmesi beni umutlandırdı. Şimdi Mazda'nın elinde awd sistemi + küçük dizel motor + bu dizel motora adaptasyonu tamamlanmış bir mükemmel otomatik şanzıman var. Üstelik bu otomatik şanzıman da awd ile adapte edilmiş durumda. Yani Subaru'nun aksine her şey ellerinde hazır. Mazda TR yönetimi de sizin vurguladığınız bu kombinasyonun Türkiye'de kimsede olmadığını ve getirebilenin uçacağını biliyor.

    Bu bilgiler ışığında, malzeme hazır, aşçının yapmaya bilgisi var, neden aşure olmasın? Ben eğer olursa CX-3 de manuellerin önden çekişli olacağını, otomatiklerde ise hem düz hem awd seçeneği olabileceğini düşünüyorum. Ama benimki de sadece bir tahmin tabii... Üstelik böyle bir şey olursa da ben kesinlikle müşterisi değilim, buna rağmen söylüyorum.




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Benim tahminim altında da şu var aslında. Mesela VW grubuna bakalım. 2.0 Dizel DSG 4x4 var, aynı DSG şanzıman 1.4 benzinli, 1.6 dizel motorlarla uzun zamandır başarılı bir şekilde çalışıyor ama, düşük hacimlerde ne benzinli ne de dizel otomatik ve 4x4 opsiyonu yok. Burada teknik bir engel/zorluk olduğunu düşünüyorum. Bu zamana kadar bunu benzinlide aşan Subaru XV oldu ve şu an rakibi yok. Ama dizelde bunu aşmak kısa vade de daha zor olur herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkelleci -- 24 Temmuz 2014; 10:48:10 >
  • mkelleci kullanıcısına yanıt
    Öncelikle şunu belirteyim, aynı dsg şanzıman değil. Ayrıca evet teknik bir güçlük var. Kuru tip çift kavramalı bir otomatik şanzıman ile sıcak, nemli havalarda ve yoğun şehir içi dur kalk trafikte bile çok fazla sıkıntı yaşanıyor. Sistem ısıya karşı çok hassas ve bu tip ortamlarda ısınmaya da meyilli. Bunu DSG için değil bütün otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar için söylüyorum. Siz bir de bu şanzımanı alıp, hafif arazi kabiliyeti olan bir araca koyarsanız??? Hafif arazi kullanımı tozda, kumda, toprakta, çimende, çamurda patinaja düşmek demektir. Bu tip hassas yapıda otomatiklerle bu biraz bence riskli olurdu. 1.4 TSI motorlu VW'lerde kullanılan DSG şanzımanın maksimum 250 Nm tork kapasiteli 7 ileri kuru tip olduğunu hatırlıyorum. 2.0 dizelde ise daha yüksek tork kapasiteli ve yanlış değilsem 6 ileri yağlı tip olması lazım. Ama bu noktadan tam emin değilim.

    Özetle şöyle söyleyeyim; hafif arazide illa otomatik şanzıman kullanılacaksa, bu durumda en uygun şanzıman klasik tork konvertörlü şanzımandır. Bırakın otomatikleştirilmiş manuelleri, CVT tipliler bile tork konvertörlü kadar ısı absorbe kapasitesine sahip değiller.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Japonlarda dizel motor ve awd sisteminin ve hatta çoğunlukla otomatiğin bir araya gelmemesinin sebebi; Japonlar dizel motorlu araçları öncelikle ve yoğunlukla Avrupa pazarı için üretiyor. Avrupa'da da en çok kuzey Avrupa'da rağbet görüyor Japon araçları.
    Bu pazarda da ne otomatik ne de awd henüz yaygın ve popüler değil. Çünkü o bölge refah seviyesi çok yüksek olmasına rağmen, otomobilde önceliği ekonomiye veren bir pazar. Bu sebeple dizel modeller ve özellikle küçük hacimliler hem manuel, hem düşük donanımlı, hem de önden çekişli olma trendindeler.

    Mazda'nın Avrupa'da CX-5 modelini daha başından itibaren dizel + otomatik + awd + ful donanım seçeneğiyle de sunması ve aynı modelin (hacmen ülkemize uymasa bile) Türkiye'ye de gelmesi beni umutlandırdı. Şimdi Mazda'nın elinde awd sistemi + küçük dizel motor + bu dizel motora adaptasyonu tamamlanmış bir mükemmel otomatik şanzıman var. Üstelik bu otomatik şanzıman da awd ile adapte edilmiş durumda. Yani Subaru'nun aksine her şey ellerinde hazır. Mazda TR yönetimi de sizin vurguladığınız bu kombinasyonun Türkiye'de kimsede olmadığını ve getirebilenin uçacağını biliyor.

    Bu bilgiler ışığında, malzeme hazır, aşçının yapmaya bilgisi var, neden aşure olmasın? Ben eğer olursa CX-3 de manuellerin önden çekişli olacağını, otomatiklerde ise hem düz hem awd seçeneği olabileceğini düşünüyorum. Ama benimki de sadece bir tahmin tabii... Üstelik böyle bir şey olursa da ben kesinlikle müşterisi değilim, buna rağmen söylüyorum.
    mustafa hocam mazda kombinasyonu yaparsa çok güzel olur elbet ama dizeli heralde yanılmıyorsam 105 bg olacak ve bu güç awd yi ne kadar çevirir kuşkuluyum; hele otomatikte...opelin reno nun yeni jenerasyon dizelleri olsa ya da geçtim onları, honda nın 1,6 120 lik dizeli olsa.....
    bir subarucu olarak(ki gittiğim her uzun yolda hayranlığım artar) herkesin aksine ve şaşırtıcı olarak boxer motora değil subarunun awd sine vurgunum...yani şu boxer benzinli yerine dizel 1,6 LIK XV NIN hatta imprezanın ilk müşterisi ben olurdum heralde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drakyuz -- 25 Temmuz 2014; 11:05:16 >




  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    1.5 dizelin 105 bg versiyonu Mazda 2'de kullanılacak versiyon. Mazda 3'de bunun bir güçlü versiyonu kullanılacak diye bir bilgim var. Büyük ihtimal benzer motorlar gibi 120 bg civarı olur diye düşünüyorum ama henüz tam ve kesin bir bilgi yok.

    Ancak bir de şu açıdan bakalım XV'deki 150 NM torka sahip (hem de 4.000 D/D ) motor kaldırıyorsa awd sistemini, 1.5 dizelin 250 NM ve 1.500 - 2.500 D/D arası sürekli verilecek torku haydi haydi kaldırır. Bir performans makinası olamaz tabi ki ama yeterli olur ve ekonomik de olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 24 Temmuz 2014; 11:28:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    1.5 dizelin 105 bg versiyonu Mazda 2'de kullanılacak versiyon. Mazda 3'de bunun bir güçlü versiyonu kullanılacak diye bir bilgim var. Büyük ihtimal benzer motorlar gibi 120 bg civarı olur diye düşünüyorum ama henüz tam ve kesin bir bilgi yok.

    Ancak bir de şu açıdan bakalım XV'deki 150 NM torka sahip (hem de 4.000 D/D ) motor kaldırıyorsa awd sistemini, 1.5 dizelin 250 NM ve 1.500 - 2.500 D/D arası sürekli verilecek torku haydi haydi kaldırır. Bir performans makinası olamaz tabi ki ama yeterli olur ve ekonomik de olur...
    Bende Forester hastasıyım.Ama mtv lerden dolayı 2.5 turbo almıyorum :)
    Şöyle yeni Forester'a 2.0 turbo değilde 1,4 yada 1,6 motorlu turboyla birlikte 200hp civarları güç elde eden bi araç olsa tadından yenmezdi..
    Tabi burda merak ettiğim bir konu da arazi şartlarında turbonun verimi ve dayanıklılığı atmosferık motora göre nasıl?




  • erolkan kullanıcısına yanıt
    Eğer karşılaştırma yapacağımız motorlar 2.5 turbo ile 3.5 veya 4.0 V6, V8 gibi atmosferik makinalarsa, sadece arazi kullanımı ve dayanıklılık üzerine atmosferik olanı seçerim.

    Ama karşılaştırma olarak 2.0 veya 2.5 4 silindir atmosferiklerse konu, 2.5 ve hatta 2.0 turbo makinayı seçerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Japonlarda dizel motor ve awd sisteminin ve hatta çoğunlukla otomatiğin bir araya gelmemesinin sebebi; Japonlar dizel motorlu araçları öncelikle ve yoğunlukla Avrupa pazarı için üretiyor. Avrupa'da da en çok kuzey Avrupa'da rağbet görüyor Japon araçları.
    Bu pazarda da ne otomatik ne de awd henüz yaygın ve popüler değil. Çünkü o bölge refah seviyesi çok yüksek olmasına rağmen, otomobilde önceliği ekonomiye veren bir pazar. Bu sebeple dizel modeller ve özellikle küçük hacimliler hem manuel, hem düşük donanımlı, hem de önden çekişli olma trendindeler.

    Mazda'nın Avrupa'da CX-5 modelini daha başından itibaren dizel + otomatik + awd + ful donanım seçeneğiyle de sunması ve aynı modelin (hacmen ülkemize uymasa bile) Türkiye'ye de gelmesi beni umutlandırdı. Şimdi Mazda'nın elinde awd sistemi + küçük dizel motor + bu dizel motora adaptasyonu tamamlanmış bir mükemmel otomatik şanzıman var. Üstelik bu otomatik şanzıman da awd ile adapte edilmiş durumda. Yani Subaru'nun aksine her şey ellerinde hazır. Mazda TR yönetimi de sizin vurguladığınız bu kombinasyonun Türkiye'de kimsede olmadığını ve getirebilenin uçacağını biliyor.

    Bu bilgiler ışığında, malzeme hazır, aşçının yapmaya bilgisi var, neden aşure olmasın? Ben eğer olursa CX-3 de manuellerin önden çekişli olacağını, otomatiklerde ise hem düz hem awd seçeneği olabileceğini düşünüyorum. Ama benimki de sadece bir tahmin tabii... Üstelik böyle bir şey olursa da ben kesinlikle müşterisi değilim, buna rağmen söylüyorum.

    Aynen abi geçen sene Vilnius'a gitmiştim ortalık subaru, toyota, mitsubishi outlander ve lexus kaynıyordu.Bi kaç tuareg dışında bir tane bile vw göremedim.




  • gralcan kullanıcısına yanıt
    3 ay önce bende Vilnius ve Klaipedadaydım Subaru özellikle Outback bolluğu dikkat çekiciydi, neredeyse her köşebaşında vardı. Özellikle ağır kış şartları bu tarz araçları kullanmaya itiyor onlarıda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    3 ay önce bende Vilnius ve Klaipedadaydım Subaru özellikle Outback bolluğu dikkat çekiciydi, neredeyse her köşebaşında vardı. Özellikle ağır kış şartları bu tarz araçları kullanmaya itiyor onlarıda.
    Yalnız abi araba fiyatları çok hesaplı oralarda.Hele ikinci eller sakız parası neredeyse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Yalnız abi araba fiyatları çok hesaplı oralarda.Hele ikinci eller sakız parası neredeyse
    66.000 Km de olan servis bakımlı, değişen parça ve boyası olmayan 2009 Model Forester 2.0TD limited aracımı satıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    66.000 Km de olan servis bakımlı, değişen parça ve boyası olmayan 2009 Model Forester 2.0TD limited aracımı satıyorum.

    Alıntıları Göster
    2005- 2006 model benzinli otomatik vites tercihen az km li bir forester arıyorum.çevrenizde satmak isteyen varsa yada siz satmak istiyorsanız lütfen haberleşelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga

    2005- 2006 model benzinli otomatik vites tercihen az km li bir forester arıyorum.çevrenizde satmak isteyen varsa yada siz satmak istiyorsanız lütfen haberleşelim.

    Alıntıları Göster
    Selam; hiç 2013- 2014 model xt alıp,modifiye eden ya da araştıran var mı??
  • yutuna Y kullanıcısına yanıt
    İlanı gördüm aracınız çok iyi görünüyor maşallah, sattıktan sonra pişman olmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forester-14

    İlanı gördüm aracınız çok iyi görünüyor maşallah, sattıktan sonra pişman olmayın.
    Araç almasam kesin alırdım arabanızı
  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.