Şimdi Ara

subaru forester 1999 s-turbo atiker lpg yardım bilgi ve paylaşım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
8.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    Merhabalar ,
    Sıkıntınızı Gayet iyi anladım, Subaru'lara Özel bir ilgim var. subaru sahibi değilim ama inşallah bir gün olurum,
    Ustanız beni Arayabilirse konuyu Onunla birlikte çözeceğiz siz Rahat olun Saygılarımla, Metin Usta 0532 414 73 72


    anlıyorum ama bir ustaya "başka bir ustayı ara o çözecekmiş" diyemem. Eğer burdan yardımcı olursanız memnun olurum. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx

    aynı aracın 2003 modeline teleflex taktıran biride vardı onunda problemi vardı, problemi benle aynı değildi belki ama ayarı bozuluyor 2 haftada bir ayar yapmak gerekiyor diyordu. Yani "atikerden oldu, brc teleflex falan taksaydın" diye birşey değil olay.. bence tabi.


    Fatih bey selam. Sanırım bahsettiğiniz araç benim aracım. Sizinle de sohbet etmiştik hatırlarsanız...

    Evvela benim aracımdaki soruna değineyim. Aracım hararet problemiyle yetkili bir Subaru bayisinde conta değişimi gördü. Bundan önce Telefleximle hiç sorun yaşamamama rağmen, bayi kiti bilinçsiz ellerde söktürüp taktırdıktan sonra aracım bir türlü ayar tutmadı. Sağolsun Serkan bey başkalarının bozduğunu 1 kuruş almadan sizin de dediğiniz gibi günlerce uğraşarak çözdü ve halletti. Günler sürmesinin sebebi, her yerden bilnçsizce ellenmiş olan sistemimdeki arızayı bulmak için pekala.. Şuan aracımı sıkıntısız ve randımanlı halde kullanabiliyorum.

    Sizin sorununuza gelirsek, o gün Serkan beyin orada konuştuğumuzu tekrar etme ihtiyacı duyacağım. Bmw Mercedes dahil her türlü aracı çok sık değiştirip, hepsine de sayısını hatırlamayacak kadar lpg taktırdım. Her aracımda çeşit çeşit sorunlar yaşamış biri olarak, neredeyse bir lpgci kadar bilgi ve deneyim sahibi oldum. Bazı markaların genel merkezlerine kadar akraba olmuş vaziyetteyim. Sizin aracınızdaki sorunun ateşlemeyle ilgili olduğundan bahsetmiştim. Bu benim sıkça yaşadığım bir sorun. Neticede aracınız 11 yaşında. Benzinin oktanı 95, lpg oktanı 110 dur. Benzinin tolere edebildiği ateşleme sorununu, lpg affetmez ve direk seçer. Bunu o kadar çok yaşadım ki, size de daha önce söylediğim gibi, aldığım 10 yaş civarı araçlarda masrafı hep lpg kiti + bobin değişimi olarak hesap etmeye başladım ve araçları alır almaz direk bobin değişimi yaptırdım. Neticede hemen sıkıntı yaşatmasa da, birkaç ay içinde ateşleme sorunu nüksediyor muhakkak. Lpg takmadan önce bobin değişimi yapınca, böylece lpgciye de konuşma şansı bırakmamış oluyorum. Sizin aracınızı da inceledim, benim şahsi görüşüm bobin ve buji kablolarını değiştirirseniz sorun ortadan kalkacaktır. Bobin kapalı kutudur pek anlaşılmaz ama buji kablolarını bayağı bir yıpranmış gördüm.

    Sadede gelirsek can sıkmaya hiç gerek yok. Bu tip sıkıntılar hep olacak ve hepsi de bir şekilde çözülecek. Neticede aracın üzerine harici bir sistem tatbik ediliyor. Sorunlar sistemdeki herhangi bir parçanın arızasından tut da, montaj hatası veya aracın kendinden kaynaklanan bir hataya kadar gider. Tekrar söylüyorum ateşleme sorunu lpg montajlarında çok sık yaşanır fakat araç benzinli halindeyken, hali hazırda zaten var olan sorun kendini göstermez.

    Sorununuzun en kısa sürede çözülmesini dilerim. Kolay gelsin…




  • evet bahsettiğim araç hem sizinki hemde sizden sonra bir arkadaşta daha gördüm ondada vardı oda halletmiş burda :) . dediğim gibi yani kitle alakası yok başka bir şey. serkan bey bugün bujileri ve bobinleri denetiyormuş başka bir yerde, bakalım gelince ne olacak durum.

    ama yinede el elden üstündür araştırıyoruz belki bir tecrübesi olan vardır diye. biriyle görüştüm enjektör sıralamasından bahsetti, benzer problem sonucu epey uğraşarak çözmüş oda ve not almış bir daha sorun çıkmasın diye, notları arasında aradı buldu sıralamayı söyledi bana bakalım akşam ileteceğim ama inşallah iletmeye kalmaz problem halledilmiş olur.

    tam bunları yazarken erol usta aradı. bobinde sorun yokmuş ama buji kabloları zayıfmış ayrıca buji tırnakları 0.60 olacak dedi. bakalım şimdi onu yaptıralım umarım çözülür sorun.

    gelişmelerden haberdar ederim.

    canım sıkılıyor valla ne yapayım, aracı aldım alalı binemedim gitti, bende serkan usta gibi benzin döküp yaksakmı falan diyorum bazen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihfx -- 20 Ekim 2010; 20:25:50 >






  • MUTLU SON !

    buji kabloları değişti ve sorun ortadan kalkmış görünüyor. otoyol denemesinden sonra tüketimede bakıcam onlarda uygunsa bilgi vereceğim tekrar. umarım aksilik çıkmaz.

    not : buji tırnak aralığını değişmedim. o işe kalmadan problem düzeldi. yalnız performans istiyorsan 0.6 yap dediler yinede. ben memnunum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihfx -- 22 Ekim 2010; 19:49:02 >




  • Gözünüz aydın diyelim.
  • Tam dediğim gibi çıktı... Kablolar "ben ölmüşüm" diye bağırıyordu resmen.
    Hallolduğuna sevindim güle güle kullan...
  • sizin aracın durum nedir bu arada ?
  • otoyol problemi devam ediyor

    80-90 veya 190 önemli değil gazı kestiğiniz zaman bir daha toplamıyor araba. mecbur hemen benzine alıp devam ediyorum.

    şehir içinde ise problem yok. ister yokuş olsun ister normal düz yol. ister sert kullanın ister normal problemsiz.

    ya gaz yetmiyor ya başka birşey var anlamadım. fulledim depoyu yinede aynı.
  • Selam...
    Benim aracın onarımı bitmek üzere. Servisten çıkınca akü kutup başı sökülüp takılmış olacağı için, yeniden lpg programı isteyecek. Alır almaz Serkan Beye götürceğim programlatmaya...
    Şehir içinde yapmayıp, otoyolda yapması enteresan ama ben hala diyorum ki, mutlak bobin de değişmeli.. Buji kabloları değişimi ile bayağı toparladı ama o araç bobin de istiyor kanımca...
  • bobini bizzat baktırdılar, bobinde sorun yokmuş. şehir içinde problem yok zaten, e5 ve özellikle otobanda problem yapıyor.
  • şimdi yeni bir durum çıktı arabayı çalıştırıyorum sabah 5-10 saniye sonra lpg enjektörleri çalışmaya başlıyor. halbuki araç lpg ile çalışmıyor kesin yani depoyu devre dışı bırakıyorum gaz gelmediği kesin ama yinede çalışıyor hatta içerdeki kumanda paneli bile araba benzinle çalışıyor diye gösteriyor. zaten kış ayındayız en az 500-1000 metre sonra geçmesi lazım ama sapıttı iyice, bende mecbur başta kapatıyorum lpg yi 1 km sonra falan açıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx

    şimdi yeni bir durum çıktı arabayı çalıştırıyorum sabah 5-10 saniye sonra lpg enjektörleri çalışmaya başlıyor. halbuki araç lpg ile çalışmıyor kesin yani depoyu devre dışı bırakıyorum gaz gelmediği kesin ama yinede çalışıyor hatta içerdeki kumanda paneli bile araba benzinle çalışıyor diye gösteriyor. zaten kış ayındayız en az 500-1000 metre sonra geçmesi lazım ama sapıttı iyice, bende mecbur başta kapatıyorum lpg yi 1 km sonra falan açıyorum.

    durumu ustanızasöyleyin.bu olay bir ayar sonrası ortaya çıkmıştır muhtemelen.parametre sayfasında bir değişiklik sonucu ortaya çıkmıştır,,en ön ısıtma gbi bir secenek olabilir...
  • lpg nozullarının takıldığı bölgede her boğazda ayrı ayrı kelebekler vardır ve bu kelebeklerde gaz akışını engelliyodur çünkü benzin enjektörlere daha aşağıda ve dik konumda direkt pistonlara doğrudur açısı ve kelebeklerin altındadır.ancak lpg akısını sağlayan nozulların montajı ise sanıyorum kelebeklerin üzerinden yapılmış ve montaj açısıda düz burada geçen yakıt kelebeklere denk geliyodur ve tam olarak beslemiyodur sorunda budur .
    bu kelebeklerin küçük bir bölümü açıktır ve yakıt oradan geçer oda yeterli gelmiyor diye düşünüyorum. bende değişik bir yorumla katılmak istedim.manifol söküldüğü andaki montaj resimleri olsa daha sağlıklı bir bilgi olabilirdi.
    quote:

    Orijinalden alıntı: çağlarca


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx

    şimdi yeni bir durum çıktı arabayı çalıştırıyorum sabah 5-10 saniye sonra lpg enjektörleri çalışmaya başlıyor. halbuki araç lpg ile çalışmıyor kesin yani depoyu devre dışı bırakıyorum gaz gelmediği kesin ama yinede çalışıyor hatta içerdeki kumanda paneli bile araba benzinle çalışıyor diye gösteriyor. zaten kış ayındayız en az 500-1000 metre sonra geçmesi lazım ama sapıttı iyice, bende mecbur başta kapatıyorum lpg yi 1 km sonra falan açıyorum.

    durumu ustanızasöyleyin.bu olay bir ayar sonrası ortaya çıkmıştır muhtemelen.parametre sayfasında bir değişiklik sonucu ortaya çıkmıştır,,en ön ısıtma gbi bir secenek olabilir...




  • sabah enjektörlerin çalışması olayı enjektör ısıtması imiş mavi ay otogazdan öğrendim. durum normalmiş anlayacağınız. mavi ay otogaz kontrol edecek aracı. gerekirse internet üzerinden konyadaki atiker mühendisi yada teknik elemanları direk aracı bilgisayar üzerinden kontrol edecekler. değerleri vs gözden geçirecekler. usta bilgisayarla yolda kontrol etti, problem lpg sisteminden dedi. o yüzden iyice bir kontrol edip olmassa ateşleme sistemini tümden gözden geçirecekler. 2 gün içinde bakacağız durumları yazarım yine buraya.
  • sabah 8:15 de gittim mavi ay a. oradaki fahri ustayla beraber saat 15.00 e kadar uğraştık. konya atiker ilede görüştük, enjektör sıralamalarını bile değiştirdik. 1.8 den tutun 3,5 e kadar envai çeşit nozül denedik. bir çok ayar denedik. konya atiker internet üzerindende bağlanıp ayar yaptı. olmadı olmadı. konya atiker diyorki ateşlemede sorun var, ben diyorum buji ve buji kablosu değişti, bobinde ölçüldü sağlam, o noktada tıkandık zaten. üstü kapalı olarak "bizi ilgilendirmez kardeşim git montajı yaptığın yere o zaman" dediler. montajı yaptırdığım yeri tekrar aradım aracı bırak bakalım dediler tamam dedim bende. sonra düşündüm neye bakacaklar diye aklıma birşey gelmedi bırakmaktanda vazgeçtim diyebilirim. yani sorun ateşlemede ise bir bobin kaldı, ama bobini değişemem masrafı en az 500-600 tutar heralde. ha değiştirsinler sorun düzelsin o zaman veririm parayı ama haybeye bobin değişemem. onuda bakalım montajı yapan yer kabul edecekmi.

    bu arada mavi ay daki usta bana kalsa ben sıfırdan kendim görerek montaj yapmak isterim ama bana bağlı olan birşey değil dedi. bu arada bir müşterisini arayıp mümkün olursa çağıracak ve ondaki ateşleme sistemi parçalarını söküp benim araca takip deneyeceğiz. eğer yapabilirse çok iyi olacak. yani ben herşeyi kabul ediyorum yeterki önce yapsınlar sonra parasını istesinler ama şurda sorun var, git baktır demesi kolay, masrafı yapıyorum değişen birşey olmuyor sonra olan bizim paraya oluyor.

    atiker in ne rezil olduğunu görmüş olduk böylece. atiker bayisi atikerin kendisinden daha çok sahip çıkıyor müşterisine. atiker çok rahat bir şekilde direk olarak benim aracıma bok atabildi. tam reziller, tam bir (malesef utanıyorum bunu söylemekten ama) türk mantığıyla nede olsa satış yapıyoruz bir tane müşteriden ne olur diyorlar.

    aceleyle biraz kopuk ve devrik yazdım kusura kalmayın.




  • Fatih Bey;
    Ya Haklı Çıkarlarsa ? Sonunda Bunuda Düşünerek İncitici Yazmamanızı Rica Ederim.Sorununuz ile Bayisi İlgileniyor Zaten bunu siz söylüyorsunuz Teknik'teki Arkadaş bile Kendisi uzaktan bağlanıp bakmış ayarlarda
    bir sorun yok demiş bu ilgisizlik değilki?
  • Benim aracımda bir ara sabahları ilk çalıştırıp hareket ettiğimde titreme oluyordu,atiker teknikteki arkadaşlar,uzaktan bağlantı ile ayar yaptılar ve şuan sorunsuz olarak uzun zamandır biniyorum.
  • SERVİSİMİZDE SİZE YARDIMCI OLMAKTAN MUTLULUK DUYARIZ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    Fatih Bey;
    Ya Haklı Çıkarlarsa ? Sonunda Bunuda Düşünerek İncitici Yazmamanızı Rica Ederim.Sorununuz ile Bayisi İlgileniyor Zaten bunu siz söylüyorsunuz Teknik'teki Arkadaş bile Kendisi uzaktan bağlanıp bakmış ayarlarda
    bir sorun yok demiş bu ilgisizlik değilki?


    ben 3 aydır sabrediyorum. atiker merkez daha 10 dakkada nasıl karara varabildi. bayi bile uğraşıyor ateşlemeden olmadığını düşünüyor yinede her ihtimali değerlendiriyor. ama atiker merkez bayisini bile yıldırıyor bu konuda.

    hem sonra keşke haklı çıksa, ama 3 kuruşa 5 köfte yok. ateşleme deyip kesip atmak kolay. buyur değiştir ateşleme parçalarını parası neyse vereyim. ama yoook değiştirirmi hiç, enayimi atiker ? değiştirecek sonra problem devam edecek parça elinde patlayacak. ben zaten bujiyi buji kablosunu değişmişim ama hala tekliyor araba. bobinde sağlam. ne kaldı geriye ? bana değiştir demesi kolay. ben bobinide değişicem 600 lira masraf yapıcam ondan sonra atikerin keyfi yerine gelirse yeni paket yollayıp yeniden montaj yaptıracak. hey gidi atiker hey. böyle bir bir derken bin tane müşterin gidiyor farkında değilsin.

    yarın tüm iş çözülecek. montaj yapan bayi olursa olur olmassa söker alırım dedi. atikeride bırakıyormuş zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihfx -- 4 Ocak 2011; 18:38:56 >




  • iyi günler ,

    Sizinle aynı sorunları yaşıyorum , sırasıyla buji ve kabloları , airflow , vuruntu sensörü ve olası tüm parçaları değiştirdim , sorun benzinde çok olmamakla beraber LPG de aracı yürütemiyorum , Antalya Atiker teflon kulllanılarak yakıtın silindir içine götürülmesi gerektiğini bildirdi , 99 modellerde boğaz kelebeği olmadığını belirtmek isterim , diğer ihtimal ise aracın daha evvel modifiye edilip sonradan normale çevirilmesi olarak tanımlandı , enjektör ve yekıt pompası ayarlarının da bilgisayar kontrolünde fabrika ayarlarına çevirilmesi gerekiyor , aracımla gazladığım zaman yogun benzin kokusu alıyor olmam sebebiyle bana mantıklı geldi , yarın LPG için teflon işlemini yaptırmak üzere servise bırakacağım ama ustaların deneme yanılma yöntemleri sebebiyle hali hazırda ciddi bir rakam ödedim ve artık gerçekten çözüm üretilsin istiyorum , LPG ile ilgili sıralama ayarlarınızı paylaşmanızı rica ederim , ANTALYA DA SUBARU İLE İLGİLENEN ADAM GİBİ MEKANİK USTASI TAVSİYELERİNİZİ İLETMENİZİ RİCA EDERİM ,




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.