F

Yüzbaşı
04 Kasım 2004
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme
Toplam: 37 (Bu ay: 0)
361332 Gün Cezalı
357578 gün 10 s. 33 dk. kaldı
Gönderileri
www.bedavaproxy.com

ktunnel değildir. sitedeki bilgiler ile tarayıcınızı ayarlayıp sansürsüz dolaşım yapabilirsiniz.
saat lambasını kendiniz değiştirebilirsiniz. alttan tornavida ile az kastığınız zaman saat kısmı rahatlıkla ele geliyor. küçük mercimek kadar bir ampulü var 16 lira serviste ama ellerinde yokmuş bende ebay den aldım. 4,25 + 3,5 kargo dahil toplam 13 tl ye falan geldi.
Bugün araç yağ değişimi yaptırdım. Servis 10w 60 yağ koyuyormuş ama usta 10w 40 koydu. ne farkeder?
kendi forumuma yazdım buraya aktarayım dedim. hem size hem benim foruma faydası olur.
orjinal link :http://otobilgileri.com/viewtopic.php?f=172&t=4&p=4#p4

Aracımı yazın aldım ve aralıkta ani hava değişimine kadar problem yoktu. 3 ay sonra sıcaklıklar 20 derece birden düşünce problem olduğunu daha yeni anlıyorum.

Sorun şu ki, araç şehir içinde, daha doğrusu yavaş giderken motor normal sıcaklığına yaklaşır gibi oluyor ama 50 üzerine çıkınca hele 120-130 km hıza geldiğinizde sıcaklık neredeyse sıfıra kadar geliyor. bunu asıl olarak kalorifer uzun süre yolda olmama rağmen ılık üflemesiyle anladım. Daha sonra sürekli olarak hararet göstergesini takip edince uzun yolda hızla sıcaklığın düştüğünü, şehir içinde bir nebze daha normal seviyede olduğunu gördüm.Nihayetinde araştırıp bunun termostat kaynaklı olabileceğini düşündüm ve bir ustaya gittim.

Usta söktü termostatı ve karşımıza termostat lastiği ve çerçevesi haricinde hiçbirşey çıkmadı. termostatın ortasını kesip almışlar, bildiğin demir çember ve contası kalmış. haliyle yaz sıcağında bunu farketmedim ama sıcaklıklar birde 0 ila 5 derece arasına düşünce sorun ortaya çıktı.

Şimdi hangi mantıkla bu iş yapılır anlamıyorum, fan falan gayet güzel çalışıyordu yazın soğutma sorunu olduğunu sanmıyorum. Muhtemelen ihmal edildi vs. kaldı öyle. Neyse şimdi taktık bir termostat bakalım durumlar nasıl olacak.

Birşey daha belirteyim motor soğukken araçlar 2,5 hatta 3 kat yakıyormuş onuda anladım. arabada ne lpg kaldı ne benzin bitirdi hepsini.

Bu arada termostat şöyle birşey.
Resim

bu öyle elektrikle çalışan birşey değil. boru içine takılıyor ve sıcaklık artınca genleşme-büzüşme mantığıyla suya yol veriyor ve motordaki sıcak su radyatörde dolaşmaya başlıyor. aynı şekilde soğuk oluncada su akışını kesip motorun sıcak kalmasını sağlıyor. Fanın çalışması başka bir müşüre bağlı yani bu termostatın fanla alakası yok.
acaba diye başladım bu işe güzelde oldu. umarım kısa zamanda sökülmez.

malzemeler gülen boyanın koçtaşta satılan kutu sprey boyası. jant boyası diye yazması önemli değil 357 nolu metalik gri den aldım. 2 kutu 4 jant boyuyor. 4 tanede 180 lik su zımparası 4 janta yetiyor. 2 tanede kalın eldiven alın elleriniz haşat olmasın. 1 tanede maske alın hem boya hem zımpara aşamasında ağız burun dolmasın. 1 jant 2 saat sürüyor. topam 8 saatte biter. boya kuruma süresi 3 dakka. tam kuruma 12 saat. ama 10-15 dakka bekleyip yerine takabilirsiniz lastiği, tabi bijonları zedelememek için elle sıkacaksınız. tam kuruma bitince anahtarla sıkarsınız.

önce yaklaşık 1 saat civarı süren zımparalama işlemi var. çizik olsun olmasın her yeri güzelce zımparalayın. zımpara bitince jantı güzel bi yıkayıp varsa özel temizlik malzemesi ilede temizleyin.kuruma bittikten sonra ister koli bandı ister maskeleme bandı ile lastiğin kenarlarını kapatın. kalan kısımlarıda yine gazete ile güzelce kapatın.

boyayı 20 santim civarından sürekli sağ sol yaparak sıkın. anlık bile bir noktada bekleseniz orası hemen sırıtır. en güzeli bir yandan sürekli basarken bir yandanda lastiğin etrafında dönmek, böylece her yere eşit miktarda sıkmış olursunuz. en az 2 kat boya atın. katlar arasında 5 dakka falan bekledim ben. 3 kat tam güzel kapatıyor. varsa ısı tabancası ile jantı ısıtın daha iyi olur. astar kullanmadım, umarım sökülme olmaz. boyamadan 1 gün sonra çamurda dolaştım epey birşey olmadı henüz. üstelik boya yaptığım hava sıcaklığı 15-20 dereceydi.






alttaki 2 resim zımparalanmış ve normal jant arasındaki farkı gösteriyor.



kapakları ve bijonları boyamayı unutmayın.






bunlarda eski yeni fotoları.



ışıklara yaklaşırken ışıklar yeşil olarak yanıp sönmeye başladı iyice yaklaştığımda sarı yanmıştı ani durmamak için yavaş yavaş frenledim ve kırmızı yanmadan durdum fakat çizgi üstündeydim. Ben durduktan sonra kırmızı yandı ve sanırım EDS flaşı patladı,ceza gelmesi durumunda video kaydı varsa itiraz etme imkanımız varmı. çünkü fotoğraflarda sanırım aracın durmuş olduğu yada hareket halinde olduğu anlaşılmıyor. keşke geçseydim duracağıma. benden önce geçen gitti bi güzel.

not : şöyle bir araştırdımda ceza gelirse girdi gitti dönüşü yok heralde.
kamera bile olmasa olur diyeceğim ama mecbur görüntülü konuşturacak.

tek istediğim görüntülü konuştursun yeter. en ucuz telefon hangisidir ?

şu özellikde var fiyatı uygun diyip vaktinizi harcamayın. 100 liraya falan alsam ne ala :)

samsung c5130 ve lg gu285 haricinde birşey bulamadım. 2. el garantilide olur.
99 model subaru forester s-turbo aldım şu an lpg ile boğuşmaktayım. yeni atiker taktırdım fakat düşük devirlerde ve kalkışta ancak aracı sürenin hissedeceği bir devir almama ve saniyenin 20 de biri kadar bir sürede sanki gaz kesiliyormuş hissi var, yani bu süre daha uzasa silkeleme diyeceğim ama çok az var yanınızdaki hissetmez , ancak kaymak gibi yol olacakki yanınızda oturan kişi aracın gidişinde bir sorun var desin yada siz söyleyeceksiniz, bazende baya belli ediyor. yani öyle aşırı bir sirkeleme tıkanma yığılma değil ama normal kullanımda bir çekmeme sorunu var ve tam tersi gazı kökleyipte devrini alınca problem yok. en başından anlatacak olursak.

önce lpg takıldı (atiker safe fast ecu ve sr03 regülatör ve kırmızı enjektörler) (manifold sökülüp delme işlemi yaptılar, tek kişi yaklaşık 7 saatte bitirdi komple montajı) ve ilk denemede baya kötüydü, gaza bassanızda araba gitmiyordu. sonraki gün enjektör peşine takılmış olan nozüller daha genişi ile değişti biraz düzeldi ama bu yukarda bahsettiğim olay bitmedi.

aynı gün enjektörler siyah horizon ile değişti ve 4-5 saat ayar için uğraşılmasına rağmen yukarda bahsettiğim sorun bir türlü değişmedi.

şimdide lpg sisteminin elektrik kabloları değişecek, umarım düzelir.

yarın komple lpg kabloları değişecek bakalım sonuç verecekmi. belki 20 defa ayar yapıldı bugün yaklaşık 70 km test ettik, git gel ayarla git gel ayarla hatta sürüş esnasında ayarlama yaptık hiç sonuç vermedi. kablolardan sonrada vermesse epey strese gireceğim.

aynı aracın 2003 modeline teleflex taktıran biride vardı onunda problemi vardı, problemi benle aynı değildi belki ama ayarı bozuluyor 2 haftada bir ayar yapmak gerekiyor diyordu. Yani "atikerden oldu, brc teleflex falan taksaydın" diye birşey değil olay.. bence tabi.

not : benzinde hiçbir sorun yok.
1999 model subaru forester s-turbo için hangi marka takmak uygun olur. bazı markaların turbo kitleri varmış.

anladığım kadarıyla karıştırıcı denen cihaz önemli rol oynuyor. teleflexde turbolar için 2 tane kullanılıyormuş vs vs.

özellikler bayiler özel veya genel olarak müşterilerini referans ederlerse sevinirim.
xx silinsin.
Hakkında
Konum: İstanbul,Kartal
Forum İmzası:
Emlakçılar - Oto Galeriler - Ürünlerini Satmak İsteyenler - 1 TL ye Hosting ve Yazılım Dahil Web Sitesi (özel mesaj atınız.)
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 7 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 10 yıl
Mesaj Sayısı: 314
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.693
İkinci El Bölümü Mesajları: 154
Konularının görüntülenme sayısı: 309.935 (Bu ay: 646)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 64 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.