Şimdi Ara

Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
301
Cevap
2
Favori
45.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    1.6 bmw dizelinin neresi en iyi yahu en iyi 3 e bile giremez.Zf şanzımanla bile ne performans da ne tüketimde en iyi 3 te değil

    hyundai 1.6

    opel 1.6

    reno 1.6

    psa 1.6 diye gider sıralama salt motor olarak

    Neden uce giremiyor kullandiniz mi? Ayrica 1.6 dizel ve zf kombinasyonu hangi aracta var?

    konu şanzıman mı ? sadece motor sorulmuş kaldı ki zf ile olunca da ne tüketimde ne performans da en iyilerden olmuyor arkadasımda 1.16 d var 8 litre ortalaması var tüketimde karma.

    performans 10.5 sn malum daha iyileri

    Anladığım kadarıyla kullanmadan emmiden amcadan öğrenilenlerle yorum yapmışsın.

    Konu şanzıman değilse neden şanzımandan bahsediyorsun?

    Bahsettiğin hyundai motoruyla ben şehirdışı 90 km sabit hızla 6.5 litre yaktım aynı yolu diğer dizeller 4-4.5 arası gidiyor.

    Ayrıca 0-100 değeri kıyaslama yapma bence çünkü bahsettiğin araba arkadan çekişli.

    madem öyle bana 1.16 nın motorunun ne anlamda en iyi veya en iyi 3 taneden biri olduğunu açıklar msn

    Ben birsey iddia etmedim ama siz etmissiniz. Sizinle tartismak icin yazmiyorum bunlari veya yazmadim. Sadece merak ettim niye harcadiniz adamlari diye :)

    Motor yapmak bolbol beygir verip deli gibi yakit harcattirmak degildir.

    Diger yazdiginiz siralamaya katilirim hyundai haric.



    Hyundai şanzımandan kaybediyor yoksa salt motoru iyi teknik verilerde..Hem fazla tükettiriyor hem de performansı törpülüyor.Sadece motora bakılırsa zaten ürettiği güç hatta maksimum gücü ve torku hangi devirde verdiği mühim.

    Bmw nin 1.16 d sının teknik verilerine bakalım ;

    116 hp ( ve max 4.000 devirde veriyor bunu da tork 270 ve aralığı da 1750-2250 )

    İyi değil dediğiniz Hyundai 136 hp ( max 4.000 devir ve 300 tork var devir aralığı da 1750-2500)

    Konuda sorulan soru cevabına karşılık Hyundai 1.6 dizelinin teknik olarak bmw 1.16 d den daha iyi bir motor olduğu ortada

    Bütün bunlara rağmen Hızlanma ve performans neden bmw lehine denilirse çok açık ve net ZF şanzıman faktörü...




    Bahsettiginiz bmw dizeli 1.5 mi 1.6 mi? 1.6 larda otomatik ben hic gormedim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    1.6 bmw dizelinin neresi en iyi yahu en iyi 3 e bile giremez.Zf şanzımanla bile ne performans da ne tüketimde en iyi 3 te değil

    hyundai 1.6

    opel 1.6

    reno 1.6

    psa 1.6 diye gider sıralama salt motor olarak

    Neden uce giremiyor kullandiniz mi? Ayrica 1.6 dizel ve zf kombinasyonu hangi aracta var?

    konu şanzıman mı ? sadece motor sorulmuş kaldı ki zf ile olunca da ne tüketimde ne performans da en iyilerden olmuyor arkadasımda 1.16 d var 8 litre ortalaması var tüketimde karma.

    performans 10.5 sn malum daha iyileri

    Anladığım kadarıyla kullanmadan emmiden amcadan öğrenilenlerle yorum yapmışsın.

    Konu şanzıman değilse neden şanzımandan bahsediyorsun?

    Bahsettiğin hyundai motoruyla ben şehirdışı 90 km sabit hızla 6.5 litre yaktım aynı yolu diğer dizeller 4-4.5 arası gidiyor.

    Ayrıca 0-100 değeri kıyaslama yapma bence çünkü bahsettiğin araba arkadan çekişli.

    madem öyle bana 1.16 nın motorunun ne anlamda en iyi veya en iyi 3 taneden biri olduğunu açıklar msn

    Ben birsey iddia etmedim ama siz etmissiniz. Sizinle tartismak icin yazmiyorum bunlari veya yazmadim. Sadece merak ettim niye harcadiniz adamlari diye :)

    Motor yapmak bolbol beygir verip deli gibi yakit harcattirmak degildir.

    Diger yazdiginiz siralamaya katilirim hyundai haric.



    Hyundai şanzımandan kaybediyor yoksa salt motoru iyi teknik verilerde..Hem fazla tükettiriyor hem de performansı törpülüyor.Sadece motora bakılırsa zaten ürettiği güç hatta maksimum gücü ve torku hangi devirde verdiği mühim.

    Bmw nin 1.16 d sının teknik verilerine bakalım ;

    116 hp ( ve max 4.000 devirde veriyor bunu da tork 270 ve aralığı da 1750-2250 )

    İyi değil dediğiniz Hyundai 136 hp ( max 4.000 devir ve 300 tork var devir aralığı da 1750-2500)

    Konuda sorulan soru cevabına karşılık Hyundai 1.6 dizelinin teknik olarak bmw 1.16 d den daha iyi bir motor olduğu ortada

    Bütün bunlara rağmen Hızlanma ve performans neden bmw lehine denilirse çok açık ve net ZF şanzıman faktörü...




    Sizin bahsettiginiz 1.5 3 silindir dizel. B37C15 olan benim bahsettigim N47D16. Su meshur 2.0 dizelin kuculmus hali.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ÇVK kullanıcısına yanıt
    eski 1.6 lık ünite motor da şimdikinden cok farklı değil verimlilik olarak, sadece yazılımda cok daha potansiyelli ve kullanım ömrü daha uzun olabilir 2 litreden devşirme olduğu için.

    Eski 1.16 d 116 hp(güç aynı) - 260 tork(yenisi 270)- devir aralığı biraz daha geniş 1750-2500(eskisiden 250 devir daha fazla aralığa sahip) olarak..
  • Multijet, dci, hdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arda2007 A kullanıcısına yanıt
    1.3mjet1 biraz üst devirleri seven motordu.

    Gitmemezlik yapmaz ama devirlendirebilmek içinde iyi şöför olman gerekiyor.Kendimi övmek gibi olmasın ama şu dediğim koşulları sağlayınca gidiyordu.6.vitesi olsa vs vs

    Ama 2.nesil Mjette ciddi değişimler var.Sesi bile farklı.

    Zaten 1,3/1,5 motorları ağır araçlarda kullanmayacaksın.

    Misal Megane 12.5 saniyede 0-100 yapıyor.Yük altında kim bilir ne olur.

    Ben toyotanın dizelini hiç sürmedim ne desem boş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FCA gelecek planları birkaç gün içinde sunulabilirmiş.Gözün,kulağın açık olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Volvonun 2.0 235 hp lik motoru 184 hp lik bmw motoruna her disiplinde fark atar dusuk hacimde de arada aman aman bi fark yok psa hevesli ve az yaksada digerlerinden daha sorunlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    FCA gelecek planları birkaç gün içinde sunulabilirmiş.Gözün,kulağın açık olsun.

    Bekliyorum hocam bakalım şu b hb işi ne olacak bide ufukta d segment var’mı Fiat’ta acaba.



    İlgimi çeken öncelikli iki marka Mazda ve Alfa Romeo, onlardanda takip ettiğim iki model olası rx9 ve alfetta bu iki markayı kullanmak ayrıcalık

    edit: hocam Alfa Romeo c segment sedan çıkarma gibi bir durumu var’mı onu araştırdın’mı?

    çünkü bence e segmentten çok c sedan çıkarması daha makbul olacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DFABFCB25 -- 11 Ocak 2018; 16:59:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim öğrendiklerim yeni punto ,b suv,C suv,Yeni freemont.

    500ün 5kapılısı.

    Alfanın e suvu gelecek hyriddin daha gelişmişi, Alfetta biraz geç gelecek,Guiletta yerine C HB (tam anlamıyla premium) 4C,8C ve Guilia Coupe.
    C suv Fiatla beraber gelecek.
    Alfa daha performanslı
    Fiat Hem şehir hem arazi
    Jeep ise tamamen arazi amaçlı olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 11 Ocak 2018; 17:0:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Benim öğrendiklerim yeni punto ,b suv,C suv,Yeni freemont.

    500ün 5kapılısı.

    Peki Alfa Romeo’da c segment sedan durumu var’mı yoksa sadece giulietta’mı?



    çünkü Alfa’ya bir c sedan çok iyi gidecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C Sedan fazla getiri getirmez.Karlılığın yüksek olduğu modeller ön planda.Böyle birşey yok yani.

    C Sedan sınıfını sadece Tipo(Egea) olarak yalnız kalacak.Guiletta gelecek ama adı değişecek mi aynı addamı kalacak bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Volvonun 2.0 235 hp lik motoru 184 hp lik bmw motoruna her disiplinde fark atar dusuk hacimde de arada aman aman bi fark yok psa hevesli ve az yaksada digerlerinden daha sorunlu

    PSA (Peugeot S.A. - Peugeot - Citroen Grubu)



    Fransız PSA grubu uzun zamandır Ford, BMW, MINI ve Volvo markalarına motor tedarik ediyor.



    Ayrıca BMW ile beraber 1600cc hacminde hem benzinli, hem de dizel motorlar tasarlanıyor.



    BMW 320i 1,6 LT turbo-benzinli PSA motoru kullanıyor.



    Bunun yanı sıra 1.6 LT turbo dizel PSA motoruda Peugeot, Citroen, Volvo C30, S40, S60, S80 ile Ford Fiesta, Focus, B-Max, C-Max, Mondeo ve Toyota Verso’da (BMW motoru olarak) kullanılıyor.



    BMW ile tasarlanan dizel motor Toyota'da da kullanılıyor.



    Ford



    PSA grubundan birçok modeli için motor almasına rağmen Ford'da diğer markalara motor ihraç eden markalar arasında yer alıyor.



    Land Rover, Range Rover, Jaguar ve Volvo gibi markalar bazı modellerinde Ford marka benzinli motorları tercih ediyorlar.



    Ford 1.6 ve 2.0 LT turbo-dizel Ford motorunu Fordu yanı sıra, Volvo S40 hariç tüm modeller, jaguar XF ve XJ 2.0 LT, Land Rover 2.0 LT, Range Rover Evoque 2.0 LT araçlarda kullanılıyor



    iyice killandim simdi sen sorunlu dedinya hdi motora yaklasmam daha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaslar

    fiat

    psa

    reno ureticiden halka motorlardir motor satarlar almazlar veya brileriyle gelistirirler

    tcdi motor direk 1.6 lari psadir ortak filan deil

    ctdi motorda multijettir

    bunlari siralamaya koyarken ayni motorun diger adini yazmaniza gerek yok



    tdi psa multijet dci crdi bmw nercedes veya ozel olarak fordun 1.0 motoru olarak belirtebiliriz kafalar karismaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim dikkatimi su çekti psanin e hdi 2015 de 120 bg bluehdi olarak guncellemesinden sonra kendi araclarina kullanmadi 2017 ford mondeonun 2014 e hdi motoru kullanmasi guncel olarak ayni motor 120 bg olanini kullansaymis daha iyimis altta ilki mondeo digeri pejo 2013 model bir aracin motor bilgileri

    tcdi

    Silindir Hacmi (cc)1560



    Silindir Sayısı4



    Silindir Başına Supap2



    Supap Sayısı8



    Silindir Çapı (mm)75,0



    Strok Boyu (mm)88,30



    Sıkıştırma Oranı16,0



    Maksimum Güç (hp)115



    Maksimum Güç Devri (d/d)3600



    Makismum Tork (Nm)270



    hdi

    Model Yılı 2013

    Yakıt Türü Dizel

    Vites Tipi 6 İleri Otomatik

    Silindir Hacmi 1560 cc

    Beygir Gücü 115 Hp

    Maksimum Tork 270 Nm

    0-100 Km Hızlanma 11.9 sn

    Maksimum Hız 197 Km/sn

    Şehir İçi Ort. Tüketim 4.6 lt

    Şehir Dışı Ort. Tüketim 3.7 lt

    Karma Yakıt Tüketimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nfdkurt -- 11 Ocak 2018; 19:43:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nfdkurt N kullanıcısına yanıt
    Psa nin urettigi motorda turbo sorunu yok demek cok oznel farazi bi cevap her 100 bine gelen hdi arac ya turbo tamiri yaptiriyor yada degistiriyor volvonun kendi urettigi motorlarda d4 d5 gibi motorlar 300 binlerde saat gibi calisirken benim 1.6 dizel s40 iki defa turbo degistirmis oluyor sorun yok dediginiz motorun sorunlarini hic saymiyayim isterseniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Psa nin urettigi motorda turbo sorunu yok demek cok oznel farazi bi cevap her 100 bine gelen hdi arac ya turbo tamiri yaptiriyor yada degistiriyor volvonun kendi urettigi motorlarda d4 d5 gibi motorlar 300 binlerde saat gibi calisirken benim 1.6 dizel s40 iki defa turbo degistirmis oluyor sorun yok dediginiz motorun sorunlarini hic saymiyayim isterseniz

    120 binde hdi motor kullaniyorum 360 binde bakim harici birseyi degismeyeninide biliyorum 200 binde sadece alt bakim olarak gireninide

    vereyim sase noyu git sorgulat serviste turbodan dolayi girmismiyim diye

    cok yalnis konusuyorsunuz 100 k ya gelipte degismeyen veya tamir yaptirmayan yok diyorsunuz

    diger sorunlari da yazarsaniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Psa nin urettigi motorda turbo sorunu yok demek cok oznel farazi bi cevap her 100 bine gelen hdi arac ya turbo tamiri yaptiriyor yada degistiriyor volvonun kendi urettigi motorlarda d4 d5 gibi motorlar 300 binlerde saat gibi calisirken benim 1.6 dizel s40 iki defa turbo degistirmis oluyor sorun yok dediginiz motorun sorunlarini hic saymiyayim isterseniz

    birde motorunuzu merak ettim bu e hdimi hdimi 16 valfmi 8 valfmi yeni nesilmi benimki e hdi start stoplu olmasina ragmen turbo cenavar start stoba uygun turbo var demekki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Multijet güçlü,dayanıklı, yakıtıda iyidir.

    Benim anlamadığım az yakmak nedir? Hangi dizel 4ün altına düşüyor?

    4,5-5 az yakma seviyesidir.Ki mjet buna rahatça ulaşıyor.Dizelin babası multijettir.

    2.nesli Şuan Doblo,fiorino hariç bütün modellerde var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 11 Ocak 2018; 19:55:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    115 bg ise 1.6 drive ve d2 ayni motor benim kullandigimda aynisi s60 dada s 80 dede ayni motor var ben oyle turbo sorunu ne yasadim nede duydum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bastınmı yakar, bana basıpda yakmayan bir dizel göster.Suç Fiatta rakipleri (tdi 250 nm sunarken Dci 260ları sunarken Multijet 320sunuyordu)
    Egea 1,6 ile 4,6
    1,3 ile 3,9 yakan arkadaşlar var fotoğrafları atamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 11 Ocak 2018; 20:8:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.