Şimdi Ara

start stop - turbo ilişkisi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbay

    kendi arabamin teknik ozelliklerinden bildiklerim ile cevaplayayim;
    start-stop donanima sahip arabalarin akuleri ve sarj dinamolari, standart arabalardan farklidir.
    araba start-stop durumdayken durdugunuzda motor calismiyor ancak turbo calismaya devam ediyor dolayisiyla yaglanma da devam ediyor.
    sıkışık trafikte start stopu calistirmak mantiklidir. hem yakit tuketimi hem de cevre icin iyidir.

    hahahaha motor çalışmıyor ama turbo çalışıyor ha :)

    Turbonun çalışma mantığını biliyor musun? Ben söyleyeyim. Egsoz gazı ile dönen türbinin emiş kısmındaki türbini döndürmesi ile turbo çalışmaya başlar.

    Stop eden motorda egsoz gazı çıkışı olmayacağına göre turbonun çalışma ihtimali yok. Kompresör olsa bile çalışmaz.

    Bunun dışında, start stop olayında siz çat diye 3000 devirden boşa aldığınızda direk stop etmiyor motor. Işıklara gelip durduğunuzda stop ediyor. E zaten siz ayağınızı gazdan çekip vites küçülttüğünüz için turbo yüksek devirlere çıkmıyor. Motor stop ettiğinde de hemen duruyor.

    O yüzden sıkıntı olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbay

    @mahlep start/stop ozelliginin olayi o zaten, motor calismasada turbonun yaglamasi/sogutmasi devam ediyor. buna nasil derseniz? pompalar enerjisini akuden aliyor.
    @Diablo @tefennili bende bir anlatim bozuklugu olmus, turbo calismaya devam ediyor derken yaglama/sogutma devam ediyor demek istedim. Yani motor ve turbo her an calismaya hazir bekliyor demek istedim.
    @tefennili turbonun ne oldugunu ne olmadigini cok iyi biliyorum. 1997 yilindan beri vw,audi,opel ve bmw turbolu arabalar kullandim.
    @mevsimsiz_kar45Dediginiz dogrudur, asil endiselenilmesi gereken parcalar aku ve dinamodur. Ancak benim cevremde 300000 km aku veya dinamo degistirmedem kullanan 5-6 arkadasim var. Sizin degisimler biraz erken olmus.

    @oguzhanc64 kendi yazdigim mesajda boyle bir duzeltme yaptim zaten.
    bilgili birisine benziyorsunuz, niye turbonun yaglamasi/sogutmasi devam ediyor ? aciklayabilir misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbay

    kendi arabamin teknik ozelliklerinden bildiklerim ile cevaplayayim;
    start-stop donanima sahip arabalarin akuleri ve sarj dinamolari, standart arabalardan farklidir.
    araba start-stop durumdayken durdugunuzda motor calismiyor ancak turbo calismaya devam ediyor dolayisiyla yaglanma da devam ediyor.
    sıkışık trafikte start stopu calistirmak mantiklidir. hem yakit tuketimi hem de cevre icin iyidir.

    start stoplu araba 160 bine gelmeden akü ve marj dinamosunu yedi tek faydası bu üreticiye yedek parça sattırır tasarruf yaptığına değmeyen bir özellik. araba bu arada mercedes sprinter 2015 model.

    bizdeki vitodada volantı bozmuştu

    ben s&s nin daha çok satış politikası içerdiğini düşünüyorum fayda yerine milletin takıntısını giderme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbay

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbay

    @mahlep start/stop ozelliginin olayi o zaten, motor calismasada turbonun yaglamasi/sogutmasi devam ediyor. buna nasil derseniz? pompalar enerjisini akuden aliyor.
    @Diablo @tefennili bende bir anlatim bozuklugu olmus, turbo calismaya devam ediyor derken yaglama/sogutma devam ediyor demek istedim. Yani motor ve turbo her an calismaya hazir bekliyor demek istedim.
    @tefennili turbonun ne oldugunu ne olmadigini cok iyi biliyorum. 1997 yilindan beri vw,audi,opel ve bmw turbolu arabalar kullandim.
    @mevsimsiz_kar45Dediginiz dogrudur, asil endiselenilmesi gereken parcalar aku ve dinamodur. Ancak benim cevremde 300000 km aku veya dinamo degistirmedem kullanan 5-6 arkadasim var. Sizin degisimler biraz erken olmus.

    @oguzhanc64 kendi yazdigim mesajda boyle bir duzeltme yaptim zaten.
    bilgili birisine benziyorsunuz, niye turbonun yaglamasi/sogutmasi devam ediyor ? aciklayabilir misiniz?

    Bu konuda net bilgiye ulaşamadığım bir durum var. Start stop devreye girdiğinde yağ pompası ve devirdaim elektrikli bir motor vasıtası ile çalışmaya devam ediyor diye bir yazı okumuştum. Ama üstüne düşmedim. Doğru olabilir de olmayabilir de.

    Şimdi estağfurullah çok bilmişlik yapmak istemem ama turbolu araç kullandığım için bu konuların öcü olmadığını yaşayarak öğrendim. Eskiden ben de kulaktan dolma bilgilere sahiptim.

    Turboyu bozan şeylerden biri yüksek devirde yağlamanın kesilmesidir. Bu neden olur?
    1- Dandik ve yarı sentetik yağ kullanımı
    2- Yağ pompasının bir şekilde yağ pompalamayı kesmesi
    3- Marşa basar basmaz gaza abanmak veya gaza basıp basıp kontak kapatmak
    4- Uzun yoldan gelince direk kontak kapatmak.

    Bizi ilgilendiren nokta 3 ve 4ün karışımı gibi bir olay. Start stop, arkadaşların da açıkladığı gibi her durmada devreye giren bir olay değildir. Aracın kliması, soğutma suyu sıcaklığı gibi değişkenlere göre stop edilir.

    Ayrıca gaza basıp basıp aracı boşa atıp durduğunuzda start stop devreye girmez. Bunu mühendis amcalar düşünmüştür.
    Youtube'de bir video vardı bulamadım şimdi. Turbo motorlu bir aracın emiş pervanesini marş ve stop anında videoya çekiyorlar. Marş anında dönmeye başlayan turbo, gaza basılmadan stop edildiğinde 2-3 saniye içinde duruyor.

    Biz ışıklara geldiğimizde yukarda da dediğim gibi pat diye durunca start stop çalışmıyor. Işıklara vites küçülterek ya da rolantide filan geldiğimizde aracı durdurup aracı boşa atıp ayağımızı debriyajdan çektiğimizde motor stop ediyor. Zaten bu stop süreci tamamlanana kadar turbo normal devrine düşmüş oluyor. Araçta da servisin kullandığı spefikasyonlarda tam sentetik yağ varsa yağ filmi kopmayacağı için start stopta turbonun zarar görmesi kolaylıkla gerçekleşecek bir olay değildir.

    Ayrıca yukarda fizik yoksunu bir arkadaş, milin yağlı olduğu için hemen durmadığından bahsetmiş. Hava sürtünmesi diye bir olay var. Evet milin yağlı olması sürtünmeyi azaltır ama salyangozlar içindeki hava sürtünmesini ne yapacaksın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    birader evinde bisiklet var ise tekerleğini çevir elinle ve ne kadar zamanda durduğunu hesapla. bu tekerlek basit bir mekanizmadır. ve buna rağmen durması bayaa zaman alır. turboda kullanılan yataklar sürekli yağlamalı yataklar bunlar bisiklet tekerinden çok daha hızlı döner ve daha az sürtünmeye maruz kalırlar.

    rölanti devrine inmesi turboya gaz gitmeyeceği anlamına gelmez. motor çalıştığı sürece turboya egzos gazı gider. ve gaz gittikçe turbo döner. tamam 25b devir yapmaz ancak 3000 devirde 25-30b devir yapan 1000 devirde 7-10b gibi diyelim devir yapar. 7b devir ise öyle bir kaç saniyede durmaz. ki sıkışık trafik olsun, uzun yol olsun genelde durmaya yakın ya da durma durumunda bile bazen ufak ilerlemeler için araç 2b 3b devre çıkabilir. burada bir tartışmaya girmek niyetim yok. turbo araçlarda araç kapatılmadan önce beklemekte fayda var. sizin şu an kullandığınız araçta sorun yaşamamış olmanız başka araçlarda yaşanmayacak olması anlamına gelmez, ayrıca basit bir tedbir ile oluşabilecek yüksek tamir maliyetinden de kurutulmuş olursunuz. yani faydası daha fazladır.

    Bisiklet tekeri ile pek ilgisi yok. Çünkü bisiklet tekeri gibi serbest, kafasına göre dönmüyor bu.

    Dönüş hızı arkasından gelen egzos gazı miktarına bağlı. Egzos gazı miktarı azaldığında bu oranda yavaşlamak zorunda, arttığında o oranda hızlanmak zorunda, çünkü hareketinin kaynağı o. Devirler ne kadar çok yüksek olsa da bu hızlanmalar-yavaşlamalar düşündüğünüz gibi uzun süreler almıyor.

    Rölanti devrine inmesi turboya gaz gitmeyeceği anlamına geliyor diye bir şey de yazmadım ben. Siz rölanti devrine indiğinizde ya da düşük devirlerde ilerlerken turbo da zaten yavaşlayacağı kadar yavaşlamış oluyor diyorum, daha fazla üzerine bekleyerek daha da yavaşlatamazsınız.

    Rölanti devrinde x birim egzos gazı gelirken x birim devir çeviren turbonun devrini daha da bekleyerek düşüremezsiniz. Bekledikçe aynı miktarda egzos gazını göndermeye, turboyu da aynı devirde çevirmeye devam edersiniz.

    Sizin bahsettiğiniz şeyin gerçekleşebilmesi için durduktan sonra motora gaz verip hemen kontak kapatmak lazım (yukarıda da yazılmış)
    Ya da durana kadar aracı sıkıştıra sıkıştıra gelip zınk diye kontak kapatmak lazım.
    Ya da motoru çalıştırır çalıştırmaz yağ doğru düzgün dönmeye başlamadan hemen hareket edip gaza abanmak, sıkıştırmak.
    Bunları zaten yapmıyoruz, yapanın da turboyu kucağına almasına şaşırmıyoruz. 50bin km'de turbo yemeyi başaran yeteneklere sahibiz ne de olsa.

    Anlaşamadığımız nokta şu, ben hiç beklenmesin demiyorum. Fakat aracı durdurmadan kısa süre önce düşük devirlerde bir sürüş gerçekleşmişse üzerine uzun süreler beklemenin anlamı yok diyorum.

    Buyrun bu da size durma süresi (bisiklet tekerinden daha kısa sürede duruyor ) :



    Kaldı ki bu motor ve devasa turbo ile bizim fındık motorlarımız ve turbolarımız karşılaştırılmaz bile. Stop ettikten sonra 10 saniye döndü diye turbo yiyeceğiz sanıyor millet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 7 Nisan 2016; 8:18:07 >




  • rst78 kullanıcısına yanıt
    turbo hava sıkıştırmaya yarıyor sonuçta. ve o havayı nasıl sıkıştırıyor? dediğin gibi egzoz gazıyla. e egzoz gazı olmayınca havayı sıkıştıracak gücü nerden bulacak? arkadaşların söyledikleri o kadar mantıksız şeyler ki. videoyu seyretmedim ama 10 saniye bile döneceğini sanmam. çünkü arkadaşların dediği gibi boşa falan dönmüyor. hava sıkıştırmaya çalışıyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.