Şimdi Ara

Start-Stop gerçekten faydalı mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
2
Favori
5.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Servis çin çok faydalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N KUL -- 31 Ağustos 2016; 12:52:21 >
  • İstanbul gibi trafik olan şehirlerde start spot kullanmak faydalı mı zararlı mı ? Saatlerce dur kalk yapmak zorunda kalıyoruz, 1-2 sanıye sonra tekrar gaza basıyoruz sonra terar duruyoruz. Bu konuda bir araştırma var mı acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    İstanbul gibi trafik olan şehirlerde start spot kullanmak faydalı mı zararlı mı ? Saatlerce dur kalk yapmak zorunda kalıyoruz, 1-2 sanıye sonra tekrar gaza basıyoruz sonra terar duruyoruz. Bu konuda bir araştırma var mı acaba ?

    Marş motorunun ömrü çabuk biter, turbolu araç ise turbo ömrü kısalır.
  • Temmuz ayındaki 40 küsür derece sıcakta Bodrumda ucu bucağı bitmeyen, ışıkların dikkate alınmadığı kavşak ve yollarda araçların içiçe girdiği ir yerde 1 metre git 10 dakika bekle trafikte maalesef start stop çok faydalı olmayabiliyor, klima mevzusu denmişte o klima, start stop devredeyken çalışmıyor (Punto Evo) belirli bir süre motorun devreye girmesi de Punto evo da bulunan start stop için şehir efsanesinden başka bir şey değil, kullanma tecrübelerime dayanarak benim kullandığım bölgede çok yararlı değil, ya klimayı ya marş motorunu kucağıma alırım yani.
  • Teşekkur ederım, o zaman bu sistem normal trafiği olan şehirler için faydalı.
  • 6 senedir bu sistemi hiç kapatmadım. yarım litre az yakacağın kesin. hafif hafif ilerleyen trafikte kapatın ya da debriyajı bırakmayın. onun haricinde sorunsuz kullanılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    1-Evet faydalı.
    2-hayır arabaya zararı yok. Çünkü motor dursa da aslında gerekli hareketler hala yapılıyor motorda.
    3- bu hareketleri kazandığı enerji ile yapıyor araba. Mesela arabayı calistirdiktan 1 dakika sonra durdugun ışıkta devreye girmez. Yine aynı şekilde kazandığı enerjiye göre belli bir süre devrede kalır. Mesela 6 dakika sonra klima açık olmasa bile (klima acikkken zaten çalışmaya ihtiyaç duyacak motor) motor çalışmaya başlar. Yani bu su demek "artık çalışmam lazım, daha fazla stop modunda kalacak enerjim yok. Fazlası bana zarar"
    4- 5 saniyelik stop benzin tüketiminde sinir.Yani 6. Saniyede , arabanın start moduna geçerken harcadığı yakıttan fazlasını tasarruf ediyor. 6. Saniye kara geçme noktası.
    5- ben 10 saniye ve üstünde kullanmaya çalışıyorum en az.
    6- 3 yıl 43.000 km dir hiç kapatmadim start stopu . Allaha sukur hic bir sorun olmadi. 100 km de en az (bence kesin daha fazla) 1 litre tasarruf sağladı.bu da 430 lt eder. O da 5 tl desen benzin 2.150 tl.
    Umarım yardımcı olmuşumdur.

    araç nedir hocam?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22tupac

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    1-Evet faydalı.
    2-hayır arabaya zararı yok. Çünkü motor dursa da aslında gerekli hareketler hala yapılıyor motorda.
    3- bu hareketleri kazandığı enerji ile yapıyor araba. Mesela arabayı calistirdiktan 1 dakika sonra durdugun ışıkta devreye girmez. Yine aynı şekilde kazandığı enerjiye göre belli bir süre devrede kalır. Mesela 6 dakika sonra klima açık olmasa bile (klima acikkken zaten çalışmaya ihtiyaç duyacak motor) motor çalışmaya başlar. Yani bu su demek "artık çalışmam lazım, daha fazla stop modunda kalacak enerjim yok. Fazlası bana zarar"
    4- 5 saniyelik stop benzin tüketiminde sinir.Yani 6. Saniyede , arabanın start moduna geçerken harcadığı yakıttan fazlasını tasarruf ediyor. 6. Saniye kara geçme noktası.
    5- ben 10 saniye ve üstünde kullanmaya çalışıyorum en az.
    6- 3 yıl 43.000 km dir hiç kapatmadim start stopu . Allaha sukur hic bir sorun olmadi. 100 km de en az (bence kesin daha fazla) 1 litre tasarruf sağladı.bu da 430 lt eder. O da 5 tl desen benzin 2.150 tl.
    Umarım yardımcı olmuşumdur.

    araç nedir hocam?

    2013 leon 1.4 tsi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Start stop aralığının dışında ya da sınırına yakın sıcaklıklarda start stop devreye girmez, vag araçları da aynı şekilde işliyor hatta belli süreden sonra kendisi çalıştırıyor. Eğer ki hava fazla sıcaksa hareket de olmadığı işin motor durduğu zaman yağ ısınmaya başlayacaktır, haliyle fan duyulmasa da çalışır ya da çalışacak raddeye gelmiştir fanın çalışması ve aküyü bitirmemesi için motor çalışmalı soğukta da aynı şekilde yağ soğuma eğilimi gösterir zaten soğuk yağı ısıtmak çok tüketime neden olur haliyle motorun çalışması daha tercih edilir oluyor. Aynı firmalar start stopla yakıt tüketimini düşünüyor ama neredeyse hiç biri BMW gibi yağ ısınmasını kolaylaştırıcı şeyler üzerine yoğunlaşmıyor, tüketimi arttıran etmenlerin başında yeni çalışan motorun ısınması yer alır. BMW bu ısınmayı sağlamak için ızgaraları açılır kapanır şekilde yapmaya başladı.

    aslında tüketimi arttıran temel nedenlerden biri içten yanmalı motorlardaki gereksiz yere oluşan ısı ve bu ısının kaybı. motorların sıcakken verimli çalışmasının sebebi ise motorun illaki ısınacağı bilindiğinden bu mecburiyetten motorun sıcakken daha verimli çalışacak şekilde optimize edilmesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic
    ...
    2-hayır arabaya zararı yok. Çünkü motor dursa da aslında gerekli hareketler hala yapılıyor motorda.
    ...

    gerekli hareketler derken???
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Madem oyle sizin o kavsaklara corumda ki gibi tedes radar vs sart

    (Ironi)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PAUL WALKER kullanıcısına yanıt
    Hocam altına ironi diye belirttiğiniz iyi olmuş ancak bizim ülkemizde ironiyi gerçekleştirmek sıradan bir olay. Çoktan şehir içine kurdular bile Tedes sistemini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic
    ...
    2-hayır arabaya zararı yok. Çünkü motor dursa da aslında gerekli hareketler hala yapılıyor motorda.
    ...

    gerekli hareketler derken???

    Turbo yaglamasi vb. Normalde bizim kontak kapatıp kontak açmamız halinde motora verilecek olası zararlari önleyen hareketler.;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    İstanbul gibi trafik olan şehirlerde start spot kullanmak faydalı mı zararlı mı ? Saatlerce dur kalk yapmak zorunda kalıyoruz, 1-2 sanıye sonra tekrar gaza basıyoruz sonra terar duruyoruz. Bu konuda bir araştırma var mı acaba ?

    Hocam motora vereceği zararı bir kenara koysak bile kar etmek için en az 5 saniye deniyor. O yüzden yarım yarım akan trafikte kapatmak daha iyi olur. Debraja basılı tutmak iyi olmaz gibi geliyor bana. Öyle aklımda kalmış. Balata ömrünü kisaltir diye.onyuzden trafikte kapatıp isiklarda ya da trafiğin gerçekten durdugu zamanlarda açmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TherafluForte

    Yavaş. Saldırmak zorunda değilsin.

    Şu yoruma 10-15 tane artı veresim geldi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    İstanbul gibi trafik olan şehirlerde start spot kullanmak faydalı mı zararlı mı ? Saatlerce dur kalk yapmak zorunda kalıyoruz, 1-2 sanıye sonra tekrar gaza basıyoruz sonra terar duruyoruz. Bu konuda bir araştırma var mı acaba ?

    Hocam motora vereceği zararı bir kenara koysak bile kar etmek için en az 5 saniye deniyor. O yüzden yarım yarım akan trafikte kapatmak daha iyi olur. Debraja basılı tutmak iyi olmaz gibi geliyor bana. Öyle aklımda kalmış. Balata ömrünü kisaltir diye.onyuzden trafikte kapatıp isiklarda ya da trafiğin gerçekten durdugu zamanlarda açmak lazım.

    Teşekkur ederım.




  • forumu kullanıcısına yanıt
    Şehir içi neyse ama şehir dışında hız sabitleyici şart. Olmazsa olmaz hatta

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    İstanbul gibi trafik olan şehirlerde start spot kullanmak faydalı mı zararlı mı ? Saatlerce dur kalk yapmak zorunda kalıyoruz, 1-2 sanıye sonra tekrar gaza basıyoruz sonra terar duruyoruz. Bu konuda bir araştırma var mı acaba ?

    Hocam motora vereceği zararı bir kenara koysak bile kar etmek için en az 5 saniye deniyor. O yüzden yarım yarım akan trafikte kapatmak daha iyi olur. Debraja basılı tutmak iyi olmaz gibi geliyor bana. Öyle aklımda kalmış. Balata ömrünü kisaltir diye.onyuzden trafikte kapatıp isiklarda ya da trafiğin gerçekten durdugu zamanlarda açmak lazım.

    Teşekkur ederım.

    Rica ederim Hocam. Kazasız surusler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • evet start-stop sıfır km araçlarda tasarruf sağlar. Ancak 100 bin kmden sonra durum nasıl olur? Durkalk trafikte stop ettikten sonra marş almazsa onun rezilliğini nekadarlık tasarruf karşılar?
  • Tamam adamlar bu teknolojiyi bir amaç ve hedef koyarak geliştirmişler ama şahsen bana hiç hitap etmiyor. Bir esp değil sonuçta. Hayat kurtarma amaçlı değil de tüketim amaçlı.

    Gittiğim güzergah dümdüz, bomboş genelde.

    Ama adam der ki; ben şöyle sıkışık trafikteyim, şöyle yolda bekliyorum vs. o zaman bu teknolojiye yakın hisseder kendini.

    Her meselede olduğu gibi bu teknolojiyi de genelleme yapmadan tartışalım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.