Şimdi Ara

Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım.. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
217
Cevap
3
Favori
16.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..



    Tesadüfen çıktılar karşıma..
    Elimde fotoğraf makinalarını görünce, ufak ufak ve biraz çekinerek laf attılar "dayı bizide çeksene" diye! Aramızda en fazla 3 yaş fark vardı oysa, birde 'dayı' oldum üzerine!

    "Tamam, gelin bakalım" dediğimde hemen poza durdular; içlerinden birtanesi daha ürkekti.. Sert bakışlar vardı ilk pozlarında, sanki "güçlü" olmak zorunda bırakıldıkları bir hayata gösterir gibi.. "Ee, hadi gülümseyin biraz" dedim, yinede sertliklerinden ödün vermediler, ancak bu kadar güldürebildim yüzlerini..

    Aslında hepsinin hikayesi farklı, umutları aynıydı.. Kimisi Diyarbakır'dan, kimisi Bitlis'ten daha yaşanası bir hayat hayaliyle gelmiş, kendince bu şehre tutunmaya çalışıyordu! Güçlüklere, hayatın 'güç diktesine' inat hala biraz çocuk, hala masumdular aslında!..

    O gün tatil günleriymiş, "deniz görelim dedik" diye düşmüşler yollara; öyle anlattılar bana.. İçlerinden birinin E-Mail adresi varmış, fotoğraflarını ulaştırdım, mutlu bir teşekkürle birlikte..

    Şimdi dileğim sıkıca tutunabilmeleri bu şehirde! Hayalkırıklığına kapılmadan, vazgeçmeden ama en önemlisi masumiyetlerini kaybetmeden umutlarına yürümeleri.. Allah yollarını açık etsin.

    Herkese iyi seyirler, selamlar.



    Güzel bir kare ve anlatım olmuş elinize sağlık.




  • pardon ama fotoların çoğu portre çalışması havasında.....
    sokağa çıkıp fotoğraf çekmek ile (sokağı) fotoğraflayabilmek ayrı şeyler.............
    buradaki "sokak"; iki taş bir pencere, iki baş bir tencere değil tabiiki
  • Selamlar...

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..
  • Gezilerimde bazen makine boynumda asılıyken öylesine basıyorum deklanşöre ve gerçekten ilginç kareler çıkabiliyor buda onlara bir örnek.
     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pelenk -- 15 Temmuz 2011; 18:35:35 >
  • Uzun süredir fotoğraf eklenmemiş...

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..
  • takip için pm
  • enee, çogzel konuymuş bu.

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semb

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..


    3 adım geriden...

    Gereksiz yere oynanmis. Fotoraflarinizin daha "dogal" olmasina dikkat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diffriend


    quote:

    Orijinalden alıntı: semb

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..


    3 adım geriden...

    Gereksiz yere oynanmis. Fotoraflarinizin daha "dogal" olmasina dikkat edin.


    Beğeni meselesi tabi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diffriend

    Gereksiz yere oynanmis. Fotoraflarinizin daha "dogal" olmasina dikkat edin.


    Zevk meselesi. Kimisi sert tonları, sert renkleri, manipulasyonu seviyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX


    quote:

    Orijinalden alıntı: diffriend

    Gereksiz yere oynanmis. Fotoraflarinizin daha "dogal" olmasina dikkat edin.


    Zevk meselesi. Kimisi sert tonları, sert renkleri, manipulasyonu seviyor.

    Ben bu ise zevk meselesi olarak bakmiyorum. Onemli olan fotografaki duyguyu tam olarak kisiye yansitmaktir.

    Bazi fotograflara sert tonlar yakisir, bazi fotograflara siyah beyaz, sepya efektler, bazilarinada kucuk rotuslar.

    Hatta ornekleyeyim; ayna karsisinda bir kadin dusunun. Ayna karsisinda sacini makasla kesiyor. Bu fotograf kesinlikle siyah-beyaz bir fotograf olmalidir bana gore. Hem duyguyu yansitmak amaciyla hemde goze hos gelmesi icin. Tabii ikinci kisim zevk meselesi evet ama duyguyu yansitmak daha on planda olmali bir fotografci icin.

    Simdi o cekilen kadina bakalim. Kadinin ne dusundugunu anlatamayiz yazi yazamayiz fotografa. Belki aldatildi, belki sorunlari var vs. Bunu nasil yapacagiz? Giyimi, mimikleri, saci gibi ozellikleriyle.

    Bu kadin yapili saclarla, iyi giyim ve makyajla ayna karsisinda siritarak sacini makasla kesse ve bunu fotograflasaniz ayni duyguyu mu verecek? Fotografaki isleme de kadini giydirmeye benziyor bu yonden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diffriend

    Ben bu ise zevk meselesi olarak bakmiyorum. Onemli olan fotografaki duyguyu tam olarak kisiye yansitmaktir.

    Bazi fotograflara sert tonlar yakisir, bazi fotograflara siyah beyaz, sepya efektler, bazilarinada kucuk rotuslar.

    Hatta ornekleyeyim; ayna karsisinda bir kadin dusunun. Ayna karsisinda sacini makasla kesiyor. Bu fotograf kesinlikle siyah-beyaz bir fotograf olmalidir bana gore. Hem duyguyu yansitmak amaciyla hemde goze hos gelmesi icin. Tabii ikinci kisim zevk meselesi evet ama duyguyu yansitmak daha on planda olmali bir fotografci icin.

    Simdi o cekilen kadina bakalim. Kadinin ne dusundugunu anlatamayiz yazi yazamayiz fotografa. Belki aldatildi, belki sorunlari var vs. Bunu nasil yapacagiz? Giyimi, mimikleri, saci gibi ozellikleriyle.

    Bu kadin yapili saclarla, iyi giyim ve makyajla ayna karsisinda siritarak sacini makasla kesse ve bunu fotograflasaniz ayni duyguyu mu verecek? Fotografaki isleme de kadini giydirmeye benziyor bu yonden


    Aslında meselenin çözümü kendi yazdıklarınızda yatıyor. Koyu olarak işaretledim.
    Tamamen kişiseldir bu tarz tercihler. Mesela ben örneklediğiniz kareyi çok çok soluk tonlarla sunmayı tercih ederdim siyah beyaz yerine.
    Zevkler ve renkler... Bütün mesele bu!

    Selamlar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX


    quote:

    Orijinalden alıntı: diffriend

    Ben bu ise zevk meselesi olarak bakmiyorum. Onemli olan fotografaki duyguyu tam olarak kisiye yansitmaktir.

    Bazi fotograflara sert tonlar yakisir, bazi fotograflara siyah beyaz, sepya efektler, bazilarinada kucuk rotuslar.

    Hatta ornekleyeyim; ayna karsisinda bir kadin dusunun. Ayna karsisinda sacini makasla kesiyor. Bu fotograf kesinlikle siyah-beyaz bir fotograf olmalidir bana gore. Hem duyguyu yansitmak amaciyla hemde goze hos gelmesi icin. Tabii ikinci kisim zevk meselesi evet ama duyguyu yansitmak daha on planda olmali bir fotografci icin.

    Simdi o cekilen kadina bakalim. Kadinin ne dusundugunu anlatamayiz yazi yazamayiz fotografa. Belki aldatildi, belki sorunlari var vs. Bunu nasil yapacagiz? Giyimi, mimikleri, saci gibi ozellikleriyle.

    Bu kadin yapili saclarla, iyi giyim ve makyajla ayna karsisinda siritarak sacini makasla kesse ve bunu fotograflasaniz ayni duyguyu mu verecek? Fotografaki isleme de kadini giydirmeye benziyor bu yonden


    Aslında meselenin çözümü kendi yazdıklarınızda yatıyor. Koyu olarak işaretledim.
    Tamamen kişiseldir bu tarz tercihler. Mesela ben örneklediğiniz kareyi çok çok soluk tonlarla sunmayı tercih ederdim siyah beyaz yerine.
    Zevkler ve renkler... Bütün mesele bu!

    Selamlar.



    Evet soluk tonlamalar veya karanlik tonlamalarda olabilir bu tamamen kisinin yaraticiligina bagli birsey. Ama sade olacaginda hem fikiriz sanirim. Bunun nedeni ne? Duyguyu yansitmak.

    Ayni sekilde koyu ile isaretlediginiz paragraftaki son cumleyi okursaniz ne demek istedigimi anlarsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semb

    Uzun süredir fotoğraf eklenmemiş...

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..


    bu fotoğrafta tek birşey hoşuma gitti, o da yaşlı adamın oturuşu ve dalgın dalgın bakışı.. yanında oturanlar kompozisyonu feci bozmuş gibi geldi bana!
    yani şöyle ki, o bankta o adam tek başına oturuyor olsaymış, yürüyen insanlar da hayatın koşuşturmacasında havasını veriyor..
    o koşuşturmacalar arasında çaresiz bir birey güçlü bir kompozisyon çıkartırdı diye düşünüyorum ama yine de bilemiyorum tabi ellerine sağlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique


    quote:

    Orijinalden alıntı: semb

    Uzun süredir fotoğraf eklenmemiş...

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..


    bu fotoğrafta tek birşey hoşuma gitti, o da yaşlı adamın oturuşu ve dalgın dalgın bakışı.. yanında oturanlar kompozisyonu feci bozmuş gibi geldi bana!
    yani şöyle ki, o bankta o adam tek başına oturuyor olsaymış, yürüyen insanlar da hayatın koşuşturmacasında havasını veriyor..
    o koşuşturmacalar arasında çaresiz bir birey güçlü bir kompozisyon çıkartırdı diye düşünüyorum ama yine de bilemiyorum tabi ellerine sağlık


    Antique hocam selamlar... Aslında ben de aynı duyguyu yakalamaya çalıştım.
    Bu tip karelerde anı yakalamak çok önemli, dolayısıyla bazen seçim şansı olmuyor.

    Gerçi bana göre, fotoğraftaki tek adamın farklılığı yanındakilerle daha da ön plana çıkıyor ama neyse...




  • @NovariX, @diffriend... Fotoğrafın oynanmamış halini bulup eklemeye çalışayım. Sizin dediğiniz versiyonlarla belki farklı sonuçlara ulaşabiliriz... Denemesi bedava...

    Aynı fotoğrafı bin kişi farklı yorumlar gerçi yav...
  • lomo lc-a

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..


     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..


    550d + 50 f1.8 ii

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..


    sokak fotoğrafçılığı mı bilmiyorum ama ekliyeyim dedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synchro

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..



    Bu güzel olmuş... Bi fotoğrafçı daha olsaydı arkadan çeken "Bremen Mızıkacıları" adı verilebilirdi...




  • Bir foto da biz yükleyelim.

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..
  • Tartışılan fotoğrafın değişik renk varyasyonları... Üşenmedim 8 ayrı çeşit yaptım. Bakalım kim, hangisini beğenecek... Kirlilikten dolayı ayrıca özür dilerim...

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..

     Sokak Fotoğrafçılığı, paylaşım..




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.