Şimdi Ara

Skoda Octovia 1.6 Elegance 102HP (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
1.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neo2463

    OCTAVİA'CI DOSTLAR. YAZILANLARI ARADIM TARADIM KAFAMDAKİLERE CEVAP BULAMADIM.

    OCTAVİA 2004 MODEL 80.000KM'DE A3 KASA 1,6 ELEGANCE ARAÇ ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM FİYATI=23.000TL HİÇ TÜP TAKILMAMIŞ BAYAĞA TEMİZ

    OCTAVİA A3 KASALAR TUTULUYORMU.
    SIRALI SİSTEM TÜPDE HERANGİ BİR SORUN YAŞARMiyiM.
    SATARKEN ÇOK ZORLANIP ZARAR EDERMİYİM.
    10.000 BAKIM MASRAFLARI VE PARÇA FİYATLARI ÇOKMU PAHALI BENİ YILDIRIRMI.

    CEVAP VEREN HERKEZE ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
    NOT: ARABA GERÇEKTEN ÇOK TEMİZ.


    Kardeş Ben tüpsüz 57bin kmde sadece ön kaputta bir karış boya tüp yok 2007 en fullunu 28500 e aldım çok pahalı bu araba.Bu arada Benim konunun i.. etmişin




  • Cevaplayan arkadaşlara çok teşekkür ederim vazgeçtim beygir işinden.Ayrıca @crazyarif kardeşim çok fazla ön yargılısın ben arabadan memnun değilim demedim ekonomisinden de sadece 3bin devirde 120km hız yapabilir miyim acaba dedim.Bu motor 1.6 8v ama bizde şehir içinde yarışlara girmiyoruz zaten.Atikliği yokuşlardaki gidişi gayet iyi ve yerinde.Öyle renaultun 1.4 çok seri motorlarından da daha sağlam ve kolay kolay sorun çıkartmayan bir motordur.

    Ayrıca tüptede araç o kadar fazla yakmıyor.Bir depo tüp 2.25 ten doldurdum Shell'den 40 lt aldı ve 420km gitti şehir içi.

    Edit:Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hkn_nurlu -- 25 Aralık 2011; 1:09:34 >
  • şükrüsaraçoğlundan köprüye giderken çayırbaşında rampa çıkıyoruz kuzenim megane 1.4 le yanımızdan geçti arkadasa dedim biraz daha bas. ama araba tepki vermedi.

    Yalan söyleyecek halim yok. Senin araban gitmiyor. Onuda geçtim arkadasın arabası daha 120bin kmde senin arabandan bile temizdir bakımlıdır ama gitmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 25 Aralık 2011; 11:42:29 >
  • Ben arabam 4 ileri otomatik 4. vites 3000 devirde 120 km yi görüyor. Eğer isterseniz değişelim sizle :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi colibaly -- 25 Aralık 2011; 11:44:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkn_nurlu
    Bir depo tüp 2.25 ten doldurdum Shell'den 40 lt aldı ve 420km gitti şehir içi.

    2004 Vectra C Elegance 1.6 16V 100.000 km civarı bakımları yeni Brc kit takılı aracım var.En son 2.10 dan 40lt 83 liraya fulledim ve ş.içi dur kalk soğuk motor kısa mesafe şartlarında 350 km yaptım.Bu durumda ya senin kullanım tarzın gerçekten ş.içi kriterlerine girmiyor ya da aracımda sorun var.Emsalleri ile kıyaslayınca yakıt tüketiminden memnunum.Gaza geç geçiyor da olabilir bu esnada benzin yiyor tabi çünkü 420 km ile 350 km arasında 70 km fark var ki bu kadar uçurum olması enteresan ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    şükrüsaraçoğlundan köprüye giderken çayırbaşında rampa çıkıyoruz kuzenim megane 1.4 le yanımızdan geçti arkadasa dedim biraz daha bas. ama araba tepki vermedi.

    Yalan söyleyecek halim yok. Senin araban gitmiyor. Onuda geçtim arkadasın arabası daha 120bin kmde senin arabandan bile temizdir bakımlıdır ama gitmiyor.


    Senin arabandan daha temizdir diyorsun arabamı görmeden konuşma derimAraba gitmiyor demekle neyi kastediyorsun buyur gel Kayseri'ye gidip gitmediğine bakalım Ve neden megane 1.4 ü sadece hız konusunda karşılaştırıyorsun önemli olan sadece hız yapmak mı???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    quote:

    Orijinalden alıntı: hkn_nurlu
    Bir depo tüp 2.25 ten doldurdum Shell'den 40 lt aldı ve 420km gitti şehir içi.

    2004 Vectra C Elegance 1.6 16V 100.000 km civarı bakımları yeni Brc kit takılı aracım var.En son 2.10 dan 40lt 83 liraya fulledim ve ş.içi dur kalk soğuk motor kısa mesafe şartlarında 350 km yaptım.Bu durumda ya senin kullanım tarzın gerçekten ş.içi kriterlerine girmiyor ya da aracımda sorun var.Emsalleri ile kıyaslayınca yakıt tüketiminden memnunum.Gaza geç geçiyor da olabilir bu esnada benzin yiyor tabi çünkü 420 km ile 350 km arasında 70 km fark var ki bu kadar uçurum olması enteresan ...

    Dostum yalan söyliyecek halim yokGaza geçme süresi en fazla 40-50 metre ki bu zamanlarda.İşe giderken her zaman aracın havalandırmasını kesinlikle açmadan aracı 1-1.5 dk çalışır vaziyette bekletiyorum,sonra harekete geçiyorum,40-50metre ya gidiyorum ya gitmiyorum tüpe geçiyor.40-50 metre de 70km fark edeceğini düşünmüyorum.




  • Ayıpsın yalan söylüyorsun demedim zaten.Benimki de lpg ye tam süreyi hesaplamadım ama kısa sürede geçiyor.Aslında demek istediğim bazı şehirlerde trafik akıcı oluyor veya tek kontakta adam yerine göre 30 km bile gidebiliyor.Misalen ben evden çıkıyorum 5 km okul ve motor tam ısınmadan hararet ibresi yerinden bile kımıldamadan varmış oluyorum.Bu mesafede kafadan 10 tane ışık oluyor ve dur kalk sıkışık trafikte 2.vites ağırlıklı 3 e bile atmanın mümkün olmadığı bir kullanım tarzı hakim.Turgutlu da oturuyordun galiba?Ankara da bir çıkıyordum Batıkent ten misalen İstanbul yolu üzerinden Ulus-Sıhhıye-Kızılay-Bakanlıklar dan-Dikmen e gidiyordum.En az 15/20 km o da ş.içi yani.Demek istediğim bu ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Ayıpsın yalan söylüyorsun demedim zaten.Benimki de lpg ye tam süreyi hesaplamadım ama kısa sürede geçiyor.Aslında demek istediğim bazı şehirlerde trafik akıcı oluyor veya tek kontakta adam yerine göre 30 km bile gidebiliyor.Misalen ben evden çıkıyorum 5 km okul ve motor tam ısınmadan hararet ibresi yerinden bile kımıldamadan varmış oluyorum.Bu mesafede kafadan 10 tane ışık oluyor ve dur kalk sıkışık trafikte 2.vites ağırlıklı 3 e bile atmanın mümkün olmadığı bir kullanım tarzı hakim.Turgutlu da oturuyordun galiba?Ankara da bir çıkıyordum Batıkent ten misalen İstanbul yolu üzerinden Ulus-Sıhhıye-Kızılay-Bakanlıklar dan-Dikmen e gidiyordum.En az 15/20 km o da ş.içi yani.Demek istediğim bu ...

    Kayseri de oturuyorum sabah arabaya girdigin gibi klima havalandirma falan acma arabani 1 dakika falan rolantide calistir tupe gecene kadar da klima ve havalandirma acma epeyi farkediyor gecis suresinde birde bu vectralari bende arastirdim emsallerine gore zaten cok yakiyormus

    Edit
    Sabah ise gittigim km de 6.9km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hkn_nurlu -- 25 Aralık 2011; 21:37:44 >




  • Bence çok yakmıyor.Çünkü arkadaşlarda 1.6 Megan,1.6 Marea,1.6 Meriva falan var.Hepsinden az yakıyorum.Hatta 1.4 Europa ve Kango dan bile düşük tüketim değerlerine sahip.Bence duy da inanma.Herkes inanıyor bu şehir efsanelerine ...
  • Zaten markasına göre az yakan araçlar belli diğerlerine inanmıyorum her zaman az yakıyor diyorlar araç çok yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    Zaten markasına göre az yakan araçlar belli diğerlerine inanmıyorum her zaman az yakıyor diyorlar araç çok yakıyor.

    Kayseri'ye geleniniz olursa arayın uygulamalı gösteririm 420km gittiğimi 40lt tüplen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    1.6 8V 102hp'lik, belki de sınıfının en fazla yakan aracını alıp performans ve/veya ekonomi beklemek...

    en büyükl faydası tüpe tam uyumlu olması bence .

    tamam lpg'ye uyumlu herkes lpg taktırıyor da bu motor verimsiz bir motor çağın gerisinde kalmış bir motor nerede kaldı 8V motor? bu motorun böyle olduğunu bile bile alıp da sonradan performans ya da daha fazla ekonomi sağlamak için çaba sarfetmek gereksiz, zaten bişey de çıkmaz o motordan, atmosferik benzinliye chip yapılsa ne olur yapılmasa ne olur

    Bahsettiğiniz motoru 2011 model golf 6 aracımla yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum. Yazın 7.3 lt civarı olan ortalamam bugun en son baktığımda -13 dereceleri gören ankarada vakumlu lastikler ile 8.5lt idi. Yolum ortalama trafikte bazen sıkışık trafiğe giriyorum kalan yollarım ortalama ve hiç ama hiç dikkat etmiyorum tüketime çoğu zaman 4000-5000 den önce vites atmıyorum. 308 i ile 14 lt leri gören, civic i ile 10 lt den aşağı inemeyen insignia 10 ları rahat görüyor diyen onlarca adam söz konusu bu motor olunca eleştire eleştire bitiremiyorlar.
    Performans ise bildiğin 1.6 ne azı ne fazlası. Benim golfüm 11 sn civarı hızlanırken astra 1.6 115 liğin fabrika verisi 13 sn civarı. Keza otomatik eski kasa civicler de 13 sn lerde hızlanıyor.




  • Bu motor eski teknoloji olup cok yakan ve pek gitmeyen bir motordur. Anca 2500 devirden sonra kendine geliyor. Alt devirler ise tam bir iskence. Bu motoru kullaniyorsaniz guc aramayacaksiniz. Chip yaptirmanizi tavsiye etmem, pek verim alamazsiniz. Chipte en iyi sonucu turbo dizellerde, en azi da atmosferik benzinlilerde alirsiniz. Atmosferik mazotu demiyorum kalmadi cunku.

    Bu motorun olayi LPG'dir. Onun haricinde birsey degil. Takarsin tupu mis gibi gezersin. İmzadaki Golf 200000 i gecti. 7000 de tup takildi. Tik yok. Yola devam.Performans isterseniz TSI oneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SarperGenç

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    1.6 8V 102hp'lik, belki de sınıfının en fazla yakan aracını alıp performans ve/veya ekonomi beklemek...

    en büyükl faydası tüpe tam uyumlu olması bence .

    tamam lpg'ye uyumlu herkes lpg taktırıyor da bu motor verimsiz bir motor çağın gerisinde kalmış bir motor nerede kaldı 8V motor? bu motorun böyle olduğunu bile bile alıp da sonradan performans ya da daha fazla ekonomi sağlamak için çaba sarfetmek gereksiz, zaten bişey de çıkmaz o motordan, atmosferik benzinliye chip yapılsa ne olur yapılmasa ne olur

    Bahsettiğiniz motoru 2011 model golf 6 aracımla yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum. Yazın 7.3 lt civarı olan ortalamam bugun en son baktığımda -13 dereceleri gören ankarada vakumlu lastikler ile 8.5lt idi. Yolum ortalama trafikte bazen sıkışık trafiğe giriyorum kalan yollarım ortalama ve hiç ama hiç dikkat etmiyorum tüketime çoğu zaman 4000-5000 den önce vites atmıyorum. 308 i ile 14 lt leri gören, civic i ile 10 lt den aşağı inemeyen insignia 10 ları rahat görüyor diyen onlarca adam söz konusu bu motor olunca eleştire eleştire bitiremiyorlar.
    Performans ise bildiğin 1.6 ne azı ne fazlası. Benim golfüm 11 sn civarı hızlanırken astra 1.6 115 liğin fabrika verisi 13 sn civarı. Keza otomatik eski kasa civicler de 13 sn lerde hızlanıyor.

    konu eski olsa da cevap vereyim...

    fabrika şehir içi verisi 9,7 lt/100km olan araca 100 km'de 7.3lt yakıtla idare edebilmesini sağlamak büyük başarı tebrik ediyorum... (ama siz yine de şehir içi kavramınızı bir gözden geçirin, millet 12-13 litreleri istanbul trafiğinde görüyor) 2003 model civic'in gerçekten çok az yaktığına bizzat şahidim, ankara'dan konya'ya geldim o araçla, resmen kokluyor, hitler motorla kıyas yapmak hakaret olur, yakıt tüketimi tamamen sürücü ve yol şartlarına bağlıdır, bizim aracın da şehir içinde yazın 6,3; kışın 7,5 gördüğümü forumda yazıyorum ancak her seferinde şehrin Konya, eğimin 0, trafiğin akıcı olduğunu belirtiyorum. Uzun yolda da 5 kişi + bagaj dolu, 5,2lt/100km rekorum vardır

    performans konusuna gelirsek 2003 model c segment 1.6 atmosferik motorlu aracımın fabrika verisi 9,8 sn ancak bu 11 de olsa sorun olmazdı, hiç de önemsemiyorum, zaten performansa yönelik bir yorum yazmadım, konu chip olduğundan öyle söyledim. Kendi aracınızın manuel olduğu anladım vites değiştirmenizden, hızlanma değerlerinde otomatik bir civic verisi vermenizi çözemedim. Ancak bahsettiğiniz Golf'ün yaklaşık 11sn olan 0-100 hızlanması gayet yeterlidir, 1.6 atmosferik motor için sınıfının ortalama değerlerindendedir.

    kış aylarında 4000-5000 devirde vites yükselterek, "şehir içinde" 8,5lt/100km ortalama yapmanız bana pek inandırıcı gelmedi, dediğim gibi fabrika verisi ortada...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    1.6 8V 102hp'lik, belki de sınıfının en fazla yakan aracını alıp performans ve/veya ekonomi beklemek...

    en büyükl faydası tüpe tam uyumlu olması bence .

    tamam lpg'ye uyumlu herkes lpg taktırıyor da bu motor verimsiz bir motor çağın gerisinde kalmış bir motor nerede kaldı 8V motor? bu motorun böyle olduğunu bile bile alıp da sonradan performans ya da daha fazla ekonomi sağlamak için çaba sarfetmek gereksiz, zaten bişey de çıkmaz o motordan, atmosferik benzinliye chip yapılsa ne olur yapılmasa ne olur

    Nerede kaldı 8v motor ?

    Reno'nun şu an 50-60 bin TL fiyat çektiği, D sınıfına gururla taktığı 1.5 dizel motoru, 8v'tir bilginize.


    Burda kaldı demek ki.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bu arada tüketim ve performans verileri ortada, Reno motoru beygiri yüksek ve 16v olmasına rağmen geride kaliyor.

    Çok takılmayın 8v olayına; ömründe Golf kullanmamış insanlar sırf yermek için aracı, kağıt üstü verilerle konuşuyor(sözüm geneldir).Piyasadaki 1.6 araçlar ne gidiyorsa bu araç da çoğuyla aynı yürür.

    Golf 1.6 8v 102 hp -->

    0-100: 11,3 saniye

    Son Hız:188

    Ortalama Tüketim:6,7 litre


    ------------------------------------------------------------------------

    Megane III 1.6 16v 110 hp

    0-100:11,7 saniye

    Son Hız:185

    Ortalam Tüketim:6,7








  • Bu Hitler motoruna çok fazla haksızlık ediyorsunuz. Özellikle "gitmiyor" diyerek. Şimdi bir bakalım;

    2000 model 16 valf 1.6 İES 120 HP Honda Civic 0-100 hızlanması 10,30 sn

    2000 model 8 valf 1.6 SR 102 HP Volkswagen Golf 0-100 10,90 sn

    Arada "1" snlik fark dahi yok.

    Kanıt isteyenler için.
    http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-model/519-2000-model-Honda-Civic-16i-ES.html

    http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-model/1754-2000-model-Volkswagen-Golf-16i.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 20 Ocak 2012; 10:45:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    1.6 8V 102hp'lik, belki de sınıfının en fazla yakan aracını alıp performans ve/veya ekonomi beklemek...

    en büyükl faydası tüpe tam uyumlu olması bence .

    tamam lpg'ye uyumlu herkes lpg taktırıyor da bu motor verimsiz bir motor çağın gerisinde kalmış bir motor nerede kaldı 8V motor? bu motorun böyle olduğunu bile bile alıp da sonradan performans ya da daha fazla ekonomi sağlamak için çaba sarfetmek gereksiz, zaten bişey de çıkmaz o motordan, atmosferik benzinliye chip yapılsa ne olur yapılmasa ne olur

    Nerede kaldı 8v motor ?

    Reno'nun şu an 50-60 bin TL fiyat çektiği, D sınıfına gururla taktığı 1.5 dizel motoru, 8v'tir bilginize.


    Burda kaldı demek ki.

    Bu arada tüketim ve performans verileri ortada, Reno motoru beygiri yüksek ve 16v olmasına rağmen geride kaliyor.

    Çok takılmayın 8v olayına; ömründe Golf kullanmamış insanlar sırf yermek için aracı, kağıt üstü verilerle konuşuyor(sözüm geneldir).Piyasadaki 1.6 araçlar ne gidiyorsa bu araç da çoğuyla aynı yürür.

    Golf 1.6 8v 102 hp
    0-100: 11,3 saniye
    Son Hız:188
    Ortalama Tüketim:6,7 litre

    Megane III 1.6 16v 110 hp
    0-100:11,7 saniye
    Son Hız:185
    Ortalama Tüketim:6,7

    Mesajınızı kalın karakterle, boş satırlarla nasıl göstermeye çalıştığınızı anlamadım, fazla yer kaplamaktan, göz yormaktan başka bir işe yaramıyor kusura bakmayın...

    Tüketim değerlerine de yanlış bakmışsınız, Golf 1.6 102PS Manuel'in karma tüketimi 7,1 lt/100km'dir...

    8V~16V olayını, dizel motorlar için değil benzinli motorlar için konuşuyorduk, dizel ne alaka? VW'nin de hala 12V hem benzinli hem de dizel motorları bulunmaktadır, düne kadar onda da 8V dizel motor vardı.

    Ayrıca yakıt değerleri daha ekonomik, hızlanması biraz daha yavaş olan Megané, bahsi geçen Golf'ten daha ağırdır. (Megané: 1260 KG, Golf: 1157 KG)

    Bunlara ek olarak, konu Megané ve Golf ise; Renault'un motorları 8V eski teknoloji(!) bile olsa, muadili VW motorlarından daha az CO2 salınımı yapmaktadır, ister dizel, ister benzinli olarak karşılaştırabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 20 Ocak 2012; 12:25:31 >




  • Megane 1 için 9,8 saniye yazarken hiç ağırlıktan bahsetmezken, Golf için bahsetmek çok manidar.

    8v'yi bir noksan olarak lanse ediyorsun, Reno'nun 8v motorundan bahsedince çark ediyorsun.Yok ben dizel dememiştim de falan..

    7,1 değeri konusunda haklsın, ancak o 0,4 litreyi de Golf'ün sunduğu konfora, yalıtıma, genişliğe say.

    Hem 11,3-11,7 ve 188,185 verileri de, Reno'nun beygilerinin verimini gösteriyor.(102 hp VW > 110 hp Reno)

    Bir de tombaladan Co2 çıkmış ki, direk ofsayt.

    Hayırlı Cumalar, tüm söyleyeceklerim yukardadır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onder46 -- 20 Ocak 2012; 13:22:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Bu Hitler motoruna çok fazla haksızlık ediyorsunuz. Özellikle "gitmiyor" diyerek. Şimdi bir bakalım;

    2000 model 16 valf 1.6 İES 120 HP Honda Civic 0-100 hızlanması 10,30 sn

    2000 model 8 valf 1.6 SR 102 HP Volkswagen Golf 0-100 10,90 sn

    Arada "1" snlik fark dahi yok.

    Kanıt isteyenler için.
    http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-model/519-2000-model-Honda-Civic-16i-ES.html

    http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-model/1754-2000-model-Volkswagen-Golf-16i.html

    Hocam emin ol yazanların çoğu bir kez dahi kullanmamıştır.

    110-115-120 hp araçların sunduğu verilerle bu motor neredeyse aynı verileri sunmaktadır.

    Direksiyonuna geçseler gram bir şey hissedemezler, araç gayet yeterli yürüyor.

    Biraz klavye silahşörlüğü demek değil midir zaten forum, olay bu.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.