Şimdi Ara

Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
493
Cevap
6
Favori
43.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chips

    quote:

    Orijinalden alıntı: nightbringer

    Gerçek yakıt tüketimi verileri ile fabrika verilerinin tutması çok iyi. Bugün i10'a bakmak için bayiye gittim katalogda 8 lt şehiriçi yazıyordu ( otomatik ). Kullanıcıların vay haline! Sizlerin ortalamaları nur nimet valla.
    Bu arada şunu paylaşmak istiyorum. Bayide kısa bir sohbet sonunda i10'un neden bu kadar çok sattığını öğrendim. Sebebi donanım fazlası değil satış fiyatının 27-28 bin cıvarı olmasıymış. Fiyatlardaki artıştan sonra 35 bine çıkınca millet başka araçlara bakmaya başlamış. Forumda i10 yorumlarını okuyunca sanki Citigo'dan kat kat güzel arabaymış gibi intiba edinmiştim fakat gerçek başkaymış. Ayrıca Bugün Skoda bayinden güncel fiyat listesi aldım ve isyan ettim.
    Citigo elegance net fiyatı >> 20.895 tl bunun üstüne 9.402 ötv ve 5.453 tl kdv gelince 36.500 den satış yapıyorlar. Aradaki bu fark olmasa kapış kapış satılırdı.

    i10 ile ilgili yakıt konusundaki yorumlarıma geç de olsa haklı olduğumu gördüğüm için Citigo kullanıcıları adına sevindim, i10 kullanıcıları adına üzüldüm.
    Milletimizin "hava atma" merakı nedeni ile i10 a yönelmesi ve sonucuunda akaryakıt firmalarını sevindirmesi ders alınacak bir olay.

    Bu arada 27-28 e satılan citigonun elegance gibi full olan donanımı değildi. Daha önce de yazdım ama karıştırılmasın diye yinelemek istedim.

    Alıntıları Göster
    15.000 bakimini Erya Otomotiv' de yaptirdim. 385 lira tuttu. (Duzeltme yapiyorum 359 lira)


    Ayrica Citigo sahiplerine soruyorum; citigo' nun ozellikle kalkarken ilk 3 viteste yaptiklari sizi de sasirtiyor mu? Neredeyse motorsiklet gibi firlayip gidiyor alet. Bazen aracin 60 beygir olmadigini dusunuyorum. Dyno' ya falan mi soksak ne yapsak :)

    bir de şu var tabi;

    http://www.toptuning.it/it/centraline/VOLKSWAGEN-UP-1.0-60CV_3380.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi placan -- 13 Şubat 2014; 10:02:53 >




  • placan P kullanıcısına yanıt
    Haklısın motorun performansı iyi. Benim yaşadığım tek sorun şanzımanın hızlanmam gereken zamanlarda yüksek vites seçerek motoru bayması sonra gaza yüklenince vitesi küçültmek için birkaç saniye beklemesi derken iş işten geçmesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: placan

    15.000 bakimini Erya Otomotiv' de yaptirdim. 385 lira tuttu.


    Ayrica Citigo sahiplerine soruyorum; citigo' nun ozellikle kalkarken ilk 3 viteste yaptiklari sizi de sasirtiyor mu? Neredeyse motorsiklet gibi firlayip gidiyor alet. Bazen aracin 60 beygir olmadigini dusunuyorum. Dyno' ya falan mi soksak ne yapsak :)

    bir de şu var tabi;

    http://www.toptuning.it/it/centraline/VOLKSWAGEN-UP-1.0-60CV_3380.htm


    Link için teşekkürler onu da öğrenmiş olduk.

    Adamlar sadece yazılım güncellemesi ile otomatik şanzımalı araçların hızlanma ve yakıt değerlerine daha iyi hale getiriyor.
    Citigo 60 bg lik motorda 0,2 sn daha hızlı ve 0,1 litre daha az sarfiyat elde etmiş o yazılımla. Çok büyük farklar olmadığı için o yazılıma 300 Euro vermeye değer mi? Tercih meselesi.
    Ama diğer otomatik vitesli piyasada hali hazırda satılan araçlarda daha iyi değerler elde etmişler. Örneğin 1,2 lik 105 ps dsg şanzımanı 0,9 sn daha hızlı hale getirmişler ve 0,3 litre daha az yakmış. Bizde de böyle bir sonuç elde edilebilse o zaman değer.
    Bilgi kütüphanemizde yer aldı, iyi oldu.




  • placan P kullanıcısına yanıt
    Bu arada siz 385 tl vermişsiniz ... yani benim ekim ayında %20 indirim var deyip gittiğim fiyatla aynı. Size %20 indirim var dediler mi? Değilse demekki tamamen traşmış bu %20 indirim deyip skodayla iletişime geçicem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifoktar

    Haklısın motorun performansı iyi. Benim yaşadığım tek sorun şanzımanın hızlanmam gereken zamanlarda yüksek vites seçerek motoru bayması sonra gaza yüklenince vitesi küçültmek için birkaç saniye beklemesi derken iş işten geçmesi

    Muhtemelren tam hızlanmaya karar verirken o sırada araç viteş yükseltiyordur, doğrumu? Onu yapmayan araç yok, tüm denediğim otomatiklerde oluyor. Bizdeki tek negatif yön, yarı otomatiklerdeki vites değiştirme süresi. C3 dede yaşadım onu.
    Bu arada ben bazı noktalarda manuele geçirip rahat ediyorum, yani yarı otomatik şanzımanlarda yaşanan bu durumua şöyle negel oluyorum:
    Mesele beyhekimin bayırını bilirsiniz. Sizin ordan gelirken beyhekime doğru sola döner dönmez bayır başlıyor. Ben de göbeğe yaklaşırken hemen vites kolunu iki defa geriye itip 3 e atıyorum. Hem motor freni yapıyor hem de göbek biter bitmes bayıra tırmanırken 3 ile başladığımdan anında hızlanıyor. Hızlanma başlar başlamaz vites kolunu heme sola itiyorum ve yeniden otomatiğe geçtiği için ekonomik vites değiştirmeye devam ediyor. Özetle hem zaman hem yakıt tararrufu yapıyorum.
    Bu müdahaleyi yapmazsam eğer göbeğe yaklaşırken frene basıyorum ve vites 4 e düşüyor doğal olarak, çünkü bayıra başladığını bilmiyor Sonra göbek biter bitmez gaza basıyorum ve 4. viteste bayırdan dolayı hızlanamayınca bu sefer bayırın içinde 3 e geçiyor. O sırada araç daha da yavaşladığı için 3 düşük devirle başlıyor ama bu sefer toparlanması uzun sürüyor.
    Ama dediğim gibi ordada bir kaç yarı otomatik araçla aynı şeyi yaşadım. Bi tek dsg vitesli araç deneyemedim orda. Çok merak ediyorum acaba DSG orada nasıl davranırdı diye.




  • chips kullanıcısına yanıt
    Evet aynen dediğin gibi oluyor. Ben opelin easytronic vitesini kullandım onun geçişleri hızlıydı ve beğenmiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifoktar

    Evet aynen dediğin gibi oluyor. Ben opelin easytronic vitesini kullandım onun geçişleri hızlıydı ve beğenmiştim
    DSG de bizimkinden farkli bir sey yapmayacaktir o yokusta. Onlar da 4' le girip yokusta hizlanip 5' e atip sonra yine 4,3 kucultuyorlar. Tek fark eger motor gucu iyiyse bunu cabuk toparliyor arac. "citigo bayilmasi" ile karsilasmiyorsun.

    bu yuzdendir ki ben de chips ustanin dedigi gibi yokusa girmeden gitmem gereken vitesi kendim secip o yokusa girince de otomatige aliyorum tekrar. bu zaten otomatiklesiyor bir yerden sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: placan

    DSG de bizimkinden farkli bir sey yapmayacaktir o yokusta. Onlar da 4' le girip yokusta hizlanip 5' e atip sonra yine 4,3 kucultuyorlar. Tek fark eger motor gucu iyiyse bunu cabuk toparliyor arac. "citigo bayilmasi" ile karsilasmiyorsun.

    bu yuzdendir ki ben de chips ustanin dedigi gibi yokusa girmeden gitmem gereken vitesi kendim secip o yokusa girince de otomatige aliyorum tekrar. bu zaten otomatiklesiyor bir yerden sonra.

    Alıntıları Göster
    Evet opelin easytronic şanzımanı tam otomatik gibi neredeyse, hiç bekleme yapmıyor vites aralarında. Bir de opel in easy tronic şanzımanına yıllardır çamur atarlar. Ben forumlarda olumsuz yorumları okuyunca "çöp" sandım easytronic şanzımanı. Sonra kullanınca, burada bazı kişilerin yorumlarını çok ciddiye almamak gerektiğini anladım. Demekki ya arıza ile karşılaşanlar, ya rakip firmanın çalışanları/fanatikleri/satıcıları yada herşeyi bildiğini sanan ama aslında içi boş kişilerin yorumlarıymış onlar.
    Cidden diğer manuel vitesleri kullanıp, sonra easytronic kullanan birisi şikayet edecek birşey bulamaz. Elbette cvt yada dsg den bahsetmiyorum, diğer geleneksel yarı otomatikleri kastediyorum.
    Eğer citigonun asg si easytronic gibi vites geçişlerinde bekleme yapmasa, çok daha iyi hızlanma ve yakıt tüketim değerleri olurdu.
    örnek vermek gerekirse, manuel şanzımanlı citigo ile manuel şanzımanlı yeni i10 nun yakıt tüketim ve hızlanmalarına bakın. Göreceksiniz ki şanzıman, bu ekonomik motorun başarısını tam göstermesini engellemiş. Ha bu demek değil ki citigo da şanzıman kötü, demek istediğim orta sınıf bir şanzman yerine DSG veya CVT kadar olmasa da, en azından onlara yakın bir şanzıman kullanıcılarını çok daha memnun ederdi. Yoksa Allah'a şükürler olsun şanzıman kötü diyeceğim bir durumla karşılaşmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 12 Şubat 2014; 14:54:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chips

    Evet opelin easytronic şanzımanı tam otomatik gibi neredeyse, hiç bekleme yapmıyor vites aralarında. Bir de opel in easy tronic şanzımanına yıllardır çamur atarlar. Ben forumlarda olumsuz yorumları okuyunca "çöp" sandım easytronic şanzımanı. Sonra kullanınca, burada bazı kişilerin yorumlarını çok ciddiye almamak gerektiğini anladım. Demekki ya arıza ile karşılaşanlar, ya rakip firmanın çalışanları/fanatikleri/satıcıları yada herşeyi bildiğini sanan ama aslında içi boş kişilerin yorumlarıymış onlar.
    Cidden diğer manuel vitesleri kullanıp, sonra easytronic kullanan birisi şikayet edecek birşey bulamaz. Elbette cvt yada dsg den bahsetmiyorum, diğer geleneksel yarı otomatikleri kastediyorum.
    Eğer citigonun asg si easytronic gibi vites geçişlerinde bekleme yapmasa, çok daha iyi hızlanma ve yakıt tüketim değerleri olurdu.
    örnek vermek gerekirse, manuel şanzımanlı citigo ile manuel şanzımanlı yeni i10 nun yakıt tüketim ve hızlanmalarına bakın. Göreceksiniz ki şanzıman, bu ekonomik motorun başarısını tam göstermesini engellemiş. Ha bu demek değil ki citigo da şanzıman kötü, demek istediğim orta sınıf bir şanzman yerine DSG veya CVT kadar olmasa da, en azından onlara yakın bir şanzıman kullanıcılarını çok daha memnun ederdi. Yoksa Allah'a şükürler olsun şanzıman kötü diyeceğim bir durumla karşılaşmadım.

    Alıntıları Göster
    ASG nasil calisir?

    https://www.youtube.com/watch?v=cEDbIvxxM4I




  • quote:

    Orijinalden alıntı: placan

    ASG nasil calisir?

    https://www.youtube.com/watch?v=cEDbIvxxM4I

    Alıntıları Göster
    ASG'nin bahsedilen tepki süresi sizce gelen güncellemelerle giderilebilir mi? Ben bir komşumuza citigo tavsiye ettim ve hemen gidip aldılar. Daha sonra araç hakkında memnuniyetlerini sorduğumda ''60bg motor çekmiyor ''dedi. Sonra bu sorunun muhtemel ASG'nin vitesi zamanında küçültmemesinden kaynaklandığını anladım. Ben de onlara yokuş başında vitesi kendilerinin küçültmelerini tavsiye ettim. İnşallah yeni yazılımlarla daha da iyi olur.




  • placan P kullanıcısına yanıt
    Hocam serviste %20 indriiden bahsettiler mi. Yada faturada öyle bir şey yazıyormuydu?
  • Araç 1.0 litre benzinli motor kullanıyor. Ben fazla yakacağını sanmam. Şehir içi için güzel bir araç. Küçük ama fazla güven vereceğini sanmam. Ayrıca yanınıza yüksek bir araç gelince kaçacak yer ararsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fk555897

    Araç 1.0 litre benzinli motor kullanıyor. Ben fazla yakacağını sanmam. Şehir içi için güzel bir araç. Küçük ama fazla güven vereceğini sanmam. Ayrıca yanınıza yüksek bir araç gelince kaçacak yer ararsınız.

    Arabayi surmeden konusmamalisin bence :)
  • fk555897 F kullanıcısına yanıt
    "yanınıza yüksek bir araç gelince kaçacak yer ararsınız" ile ilgili olarak:
    Tabi biz o yüzden boş arazide kullanıyoruz araçlarımızı. Akülü arabalar için olan pistlerden yaptık. Orda dönüp duruyoruz. Gece yollar tenhalaşınca saklandığımız yerlerden çıkıyoruz ve trafiğe akıyoruz. O saatte yine de bir büyük araç çıkınca hemen ara sokaklara kaçıyoruz. Bir de belediyenin böcek ilaçlaması yaptığı saatlerde dağa kaçıyoruz ki Citigocella insecta larımız zehirlenmesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chips

    "yanınıza yüksek bir araç gelince kaçacak yer ararsınız" ile ilgili olarak:
    Tabi biz o yüzden boş arazide kullanıyoruz araçlarımızı. Akülü arabalar için olan pistlerden yaptık. Orda dönüp duruyoruz. Gece yollar tenhalaşınca saklandığımız yerlerden çıkıyoruz ve trafiğe akıyoruz. O saatte yine de bir büyük araç çıkınca hemen ara sokaklara kaçıyoruz. Bir de belediyenin böcek ilaçlaması yaptığı saatlerde dağa kaçıyoruz ki Citigocella insecta larımız zehirlenmesin.
    ben bu aracı alırdım, marka takıntısından aldıramadım.

    i10
    i20
    picanto
    ibiza
    micra(aldık)

    test ettim, bunların içinde en ferah ön kısım en küçük citigo daydı. Kapıları sac ın kalitesi hepsinden iyiydi. Citicafe denen olay muhteşem özellikle bu aracaı alan kişi %90 şehiriçi kullanacağı için. Yolda giderken güven hissi hepsinden iyiydi üstelik yakıtı sadece 5.4 L. Ibıza ayrı bir kategori tabi ki spor araç gibi ama citigo en azından şehir içinde hantal gelmedi bana. Aynı galeride ibiza ve citigo yu test ettik satıcı arkadaşda ikiside vardı skoda daha kaliteli araç olduğunu o da teyid etti bende .

    Citisafe olan araçta kapı içlerinin kaplamasız olması (yani kasa boyası ) bagajın aynı şekilde kaplamasız olması, arka camlar, ön sağ cam olayı gibi komiklikler olsa da çok güzel bir arabaydı. Kendime alsam hepsinin içinde seçeceğim araba citigo olurdu yakıtı yeter.




  • Benım araç sehır ıcı sehırler arası aynı yakıyor galıba bu aksam Çorlu istanbul arası otobanda 120 140 zaman zaman 160 ile geldim bilgisayarda 1. Değer 5.8. 2.değer 5.4 uzun yolda yakıt ekonomısı için yavaş gitmeye gerek yok

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suatygn

    Benım araç sehır ıcı sehırler arası aynı yakıyor galıba bu aksam Çorlu istanbul arası otobanda 120 140 zaman zaman 160 ile geldim bilgisayarda 1. Değer 5.8. 2.değer 5.4 uzun yolda yakıt ekonomısı için yavaş gitmeye gerek yok
    Skoda sitesinde 2014 model Citigo için donanım listesi güncelleniyor yazıyor.

    Yeni donanımlar gelecek galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Skoda sitesinde 2014 model Citigo için donanım listesi güncelleniyor yazıyor.

    Yeni donanımlar gelecek galiba.

    Alıntıları Göster
    Bu cumartesi kısmetse Ankara And Otoya gidip Citigo'yu tekrar test edeceğim yalnız bu sefer manuel modu deneyeceğim. Test güzergâhı Konya yolu üzerinde hafif bayırlı ve dönüşte inişli olacak. Bayiye iletmek istedikleriniz varsa bana söyleyebilirsiniz. Test dönüşü görüşlerimi yazacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suatygn

    Benım araç sehır ıcı sehırler arası aynı yakıyor galıba bu aksam Çorlu istanbul arası otobanda 120 140 zaman zaman 160 ile geldim bilgisayarda 1. Değer 5.8. 2.değer 5.4 uzun yolda yakıt ekonomısı için yavaş gitmeye gerek yok

    Maşallah, Konya'dan Antalyaya gidip geldiğimde 5,5 civarıydı ortalama tüketim (önceki sayfalarda tam değer yazmıştım, şimdi hatırlayamadım) . Ağustosun son haftası ile eylülün başı arasındaydı, yüksek bölgelerde ısı 10-15 derece arasındaydı ve alçak yerlerde sıcaktan full klima çalıştı. Yük olarak araba, 2 yetişkin 1 çocuk ve malum tatil eşyaları ile gidip geldi. Elbette toros ların bayırı bolca karşı karşıya kaldı. Düz yolda da ortalama 110-120 gittim. 90-100 gittiğim yerler de oldu.
    Yani özetle yakıt arttırıcı tüm unsurlar (yük, soğuk, klima, dik bayılar ve hız) vardı, Maşallah.
    Maşallah diyelim ki Allah nazardan korusun.




  • Aydoğan* kullanıcısına yanıt
    Evet 2014 donanım listesi güncelleniyor diyor.
    Tahminimce ısıtmalı ön koltuk, hız sabitleme, PID cihazı ve belki de ön kol dayama, Elegance donanımda standart olarak sunulacak.
    Küçük bir ihtimal ama 75 bg lik versiyonu da TR piyasasına girebilir.
    Sport versiyonunun TR piyasasına girmesine ihtimal vermiyorum.
    Merakla bekliyoruz.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.