Şimdi Ara

Sizce trafik sorununun kalıcı ve en iyi çözümü nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
6.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir başlıkta tren ve metro konusunu görünce aklıma geldi. bir fikir olarak ve hatta yaygın bir fikir olarak:

    - şehirler için metro ağları
    - metro yapma maliyetinin çok yüksek olduğu kayalık bölgeler için teleferik
    - tarihi bölgeler için tramvay
    - şehirlerarası yolculuk için tren
    - bisiklet yolları dar sokakların yükünü hafifletebilir
    - diğer iki tekerlekli araçlar teşvik edilirken 4 tekerlekli olanlara kısıtlamalar gelebilir

    bunlar en kalıcı en çözüme yönelik yaklaşım olabilir. otomobiller ise sadece tali ulaşımlar için kullanılır. bu bana ve birçok kişiye göre en kalıcı çözüm.

    sizin bu konudaki fikriniz nedir?

    her yıl milyonlarca araç trafiğe çıkıyor. bu eninde sonunda tıkanacak bir sürecin habercisi.







  • Kısa ve net; kaliteli konforlu hızlı ucuz toplu taşıma....
  • Hala magirus dolmuşlarda çök kalk yapıyoruz. Kemal sunal filmlerindeki aynı dolmuşlarla aynı sistem devam ediyor. Siz inanıyor musunuz böyle bişeyin 50-60 yıl içinde olabileceğine?
  • Şehirlerarası yolculuk için HIZLI TREN tek çözüm bu.
    Şehir içi ulaşım için metro-bisiklet, ne yazıkki hiç birimiz o günleri göremeyeceğiz bu ülkede bir kaç neslin format yemesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Hala magirus dolmuşlarda çök kalk yapıyoruz. Kemal sunal filmlerindeki aynı dolmuşlarla aynı sistem devam ediyor. Siz inanıyor musunuz böyle bişeyin 50-60 yıl içinde olabileceğine?

    +1
  • yolları kapatmak
  • Bütün şehri yıkıp en dar sokağı bile 5 şeritli yaparsak belki düzelir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şu anda ZENGİNLİĞİMİZİN TADINI çıkartıyoruz. Her otomobilde 1 kişi var. Trafiğe bakın, kaç kişi aracına götüreceği yere kadar yolcu alıyor.

    Münferitlik büyük yazılıyor artık, müşterek olmuş kabak, kelek...!

    Bankada veya şirkette işe asistanlık veya yöneticilik makamına terfi eden çok sayıda genç bayanın (kendi açılarından % 100 haklı olarak!) ilk yaptığı hemen bir B veya C sınıfı HB araç alıp pis dolmuşlardan, dolu otobüslerden ve güzergahı kendisine uygun olmayan metrodan uzaklaşıp kapalı mekanda radyoyu da açarak ve kapıları kitleyerek devletin imkanlarını bu amaç uğruna parsellemek sureti ile işe gidip gelmek. Hak veriyorum, böyle düzene böyle çözüm...!

    Devlet daha yeni 2023'lerden söz etmeye başladı. Türkiye Cumhuriyetinde iktitara gelen TÜM hükümetlerin (yarı komünist, muhafazakar, demokrat, cumhuriyetçi, teokrat) hepsinin ORTAK bir KUSURU vardı ve o da ileriyi görememek. İleri bizim için kader ve kısmet ile örülen hayat felsefemize göre YARIN'dan başka birşey değil, yani 5-10-50-100 yılı düşünmek bize uygun değil. Biz hasbelkader gelmişiz bu dünyaya, ne gerek var üretmeye ve mücadeleye, yan gel yat, ekmek elden, su gölden, devletin malı deniz, yemeyen ker... yok, domuz.

    DÜŞÜNME GÜCÜNÜ kullanmaktan korkan o kadar çok fazla insan var ki, seçilmeyi zenginleşmek, terfi etmeyi daha fazla eziyet etme hakkını elde etmek ve kültürel faaliyet olarak düğün-cenaze gibi toplantılardan başka birşey gelmiyor aklına. İşte bu nedenle geri kalıyoruz, bu nedenle kaybediyoruz, bu nedenle otomobiline kişi sadece kendisi biniyor, bu nedenle 100 otomobil 400 kişiye tekabül edeceğine sadece 100 kişiye tekabül ediyor.

    - RUSH HOUR / YOĞUN SAATLERDE aracında en az 3 kişi bulunanlara izin verilmeli,
    - Şehir içi bölünmeli, ücretli hale getirilmeli (OGS gibi) ve Şehir Merkezine yaklaştıkça ücret artmalı
    - Ulaşım Koordinasyon Merkezi konken partisini andırdığından derhal gerçek işini yapmaya başlamalı
    - PARK & DRIVE sistemi geliştirilmeli, araç (ücretli) park edilip (ücretsiz) toplu taşımaya yönlendirilmeli.
    - Otoparklar adam öldürme yeri gibi pis, ıslak, karanlık olduğundan derhal, acilen, hemen ISLAH edilmeli
    - BİSİKLETE binmek AYIP sayılmamalı, YOKSULLUK İŞARETİ olarak görülmemeli ("yazık, parası yok...")
    - Şehiriçinde cadde, yol kenarında ve yaya kaldırımlarına PARK ETMEK hemen AĞIR SUÇ sayılmalıdır

    Sabah yine dolmuşa bindim, dolmuş değil tekerlekli makberdi sanki, herkes ölmeye hazır dua ediyordu. Şoför ilk durakta sigara yaktı, yasak olmasına rağmen, hemen uyardım, şaşırarak bana baktı ve söndürdü sigarasını. Şoför risk aldı, "beni kim şikayet edecek ki?" şeklinde ama işte orada ben vardım, iyiliğin olmadığı yerde kötülüğün ortaya çıkmaması için hiçbir neden yok.




  • toplu taşıma kullanmak yerine,1.5 saat kendi arabamda trafik çekerim diyen bir üyeye rastlamıştık yakın zaman..

    işte toplumun düşünce zihniyeti böyle..

    bu kafa yapısı ile bir durumu çözemeyiz hep tarfik olacaktır

    trafiği çözmek demek herkesin aracı ile sokağa çıkması değildir.

    tıpkı mevcut yolu daraltıp ortasına metrobüs yolu yapmakta ucuz iyimserlikten öteye gitmez.
  • Toplu taşıma gelişmedikçe her yere hızlı ve rahat ulaşım sağlanmadıkça insanlar her yere arabalarla gitmeye devam edeceklerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haydarpaşa62 -- 7 Mayıs 2011; 19:38:51 >
  • Toplu taşıma hem pahalı hemde rezil durum da okula gidiş gelişim otobüsle günlük 4 tl ye geliyor hemde giderken gelirken çift vesait yapmam gerekiyor tek otobüs olmadığı için aynı yolu benzinli arabamla 5 tl ye gidiyorum. Şimdi hemen hemen aynı parayı veriyorken ve otobüse göre yaklaşık 10 dakika daha hızlı ulaşımımı sağlıyorken neden otobüste itiş kakış bineyim o eziyeti çekeyim? İnsanların toplu taşımayı kullanmasını tercih etmesini istiyorlarsa hem ucuz olmalı hem de insan gibi taşımalılar. Resmen yük gözüyle bakıyorlar insanlara biraz daha sıkışsınlarda ne kadar mal alırsak okadar kardır diye bakıyorlar böyle bir düzende araç ile ulaşımımı sağlama imkanım varken asla otobüse minibüse binmem.
  • Tek çözümü toplu taşımadır, ayrıca araç sahibi olurken Japonya'daki gibi bir sistem uygulanmalı, her ailenin alabileceği araç sayısı belirli olmalı, otopark yeri olmayana araç ruhsatı verilmemeli, her bölgenin mahallenin araç sayısı da belirlenmeli, her önüne gelen her parası olan otomobil sahibi oluyor
  • Özel aracım var ve aslına bakarsanız ne kadar benzin harcadığını hesaplamak gibi bir kaygım da yok. Buna rağmen tek başıma özel araç ile trafiğe çıkmamayı tercih ediyorum. Hem gereksiz trafik yükü hem çevreye zarar. Fakat Ankara'da toplu taşım hizmeti cidden ihmal edilmis ve olması gerekenden çok pahalı.
  • Paris metro ağı:


     Sizce trafik sorununun kalıcı ve en iyi çözümü nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 7 Mayıs 2011; 21:30:22 >
  • Eğitim.

    Nasıl mı?
    Şöyle; o kadar görgüsüz insanlarımız var ki sırf gösteriş olsun diye dizelde bile 60kr yakan araçla markete gidip geliyor.
    Eşinde bir araba, kendisinde bir araba. Zırt pırt araç kullanıyor.

    Dediğim araç tabiki nissan qashqai ve türevleri. kocaman aracı şehir içi kullanmak için alıyor. niye belediyeler çalışmıyor şehir içinde dağ-tepe dolu ya.. gidip küçük şehir içi ve az yakan bir araç alsa, markete yürüyerek gitse daha iyi.(spor sayılır, günlük 15dk yürüyüş kalp için iyi, ayrıca kadınlar fazla kilodan yakınır, bahaneyle erir).

    Hala eğitimdeyim. İnsanlarımız akıllı olduğunu düşünerek aslında kurnazlık yapıyor. Kimler tabiki de yönetici, firma sahibi patronlar.
    Toplu taşıma araçları hayvan bağlasan durmaz o derece pis ve bakımsız, ayrıca konforsuz. oturduğunuz koltuklar plastik.
    Halbuki biraz kaliteli ve konforlu, temiz araçlar kullanıp ücreti biraz fazla tutsalar kişisel araçtan daha ucuz ama aynı konforda olsa sorun yok.

    Bulunduğum şehirde 34numara diye hat var. insanlar öyle bir istifleniyor ki rezillik. Takviye yok, klima yok, 40derece(şaka yapmıyorum, zaten hava 34derece ve havalandırmasız araç) araçta neredeyse 150kişi var. zaten 100kişi kapasiteli ama niye 3kuruş daha fazla için... doğal olarak aynı yolu paramla eziyet çekmeden kişisel araçla giderim. belki 2-3tl daha fazla gidecek ama klima olsun konfor olsun sorun yok.

    Hala eğitimdeyim. Bisiklet sürmeyi çocukluk/şaklabanlık olarak görüyoruz. Aslında yakın mesafede o kadar güzel bir araç ki... Hem sağlık hem doğaya zararsız.

    Yine eğitimdeyim, Aslında mevcut trafik şehrin kaldırabileceği kadar ama bütün insanlar aynı yoldan gidiyor. Niye en kısası o ya... Halbuki 500mt-1km daha uzun yoldan ışıklara ve trağe takılmadan gidebilir. yani ana güzergahlar dışında yan yolları teercih etse iyi olur.


    Yine eğitim, gelişmişlik düzeyimiz ve düşüncelerimiz düşük. tamamen bütün işlerde maliyet ve anlık getireye bakıyoruz. Halbuki metro vs gibi gelişmiş araçlarn diğer ulaşımlara göre maddi/doğa gibi getirilerine bakmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    toplu taşıma kullanmak yerine,1.5 saat kendi arabamda trafik çekerim diyen bir üyeye rastlamıştık yakın zaman..

    işte toplumun düşünce zihniyeti böyle..

    bu kafa yapısı ile bir durumu çözemeyiz hep tarfik olacaktır

    trafiği çözmek demek herkesin aracı ile sokağa çıkması değildir.

    tıpkı mevcut yolu daraltıp ortasına metrobüs yolu yapmakta ucuz iyimserlikten öteye gitmez.


    Bunu diyen adam tümden haksız değil.

    İstanbul'da toplu taşıma yolcu değil, yük taşıdığı inancıyla hareket ediyor.
  • Metro.
  • Trafik için bir tane kalıcı ve kesin çözüm var.

    O da büyük şehirlerden Sanayi ve imalat tesislerini taşımak.

    Örneğin İstanbul'daki bütün sanayi ve üretim tesisleri İç Anadolu bölgesine taşınmalı.

    Bu yapılırsa İstanbul'da çalışan birçok kişi (yaklaşık 8-10 milyon kişi) Anadolu'ya göç eder. Bu sayede boş iller kalkınıri İstanbul rahatlar.

    Bu da 5-10 yıllık bir periyotta kısım kısım yapılabilir.

    Tek parti hükümeti olduğu için, bu iş önümüzdeki dönemde yapılabilir.

    İstanbul Finans, Kültür, Sanat ve Hizmet sektörü şehri olmalı.

    İç Anadolu ve Doğu ve GÜneydoğu'ya bu tesisler taşınırsa herkes rahatlar.
  • Şehiriçi ve şehirlerarası kurulacak raylı sistemler trafik sorununun en mantıklı çözümü değil,tek çözümüdür. Çılgın projelerle yeni köprüler ne yazık ki çözüm olamaz.
  • Aklın yolu bir'miş.. Konunun başlığını görür görmez eklemek için ben de bir metro ağı haritası aradım hemen..

    Her yere yer altından ulaşım olsa, metroya binmek için 1-2 km yürümesek te kendi semtimizden binebilsek ve toplu taşıma ucuzlasa (50 kuruş falan olsa) inanın arabalar evlerin önünde örümcek tutar..

    Eski işyerime günde 4-5 TL benzin harcayarak gidebiliyordum, otobüs ile gitsem 3 TL idi zaten.. Otobüsten inince yürüdüğüm mesafe de cabası..
    Dünyanın en pahalı benzinini kullandığımız halde toplu taşımayla aynı fiyata hususi otoya binebiliyorsak demek ki dünyanın en pahalı toplu taşıması da bizde..

    Gideceğim semt park sorunu olan bir yer değilse asla otobüse binmem.. Kusura bakma istanbul..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.