Şimdi Ara

sıralı sistemde lpg ye geçiş ayarını düşürme (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
72
Cevap
1
Favori
34.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşımızın arabası 8-9 günde 20 tl'lik benzin yakmaktadır. Bence bu tüketim anormal değil. Neden mi?

    Çünkü çok soğuk havalarda (0 derece civarı ve gece de arabanın camları buz tutmuş durumda) LPG'ye geçiş mesafesi eğer arabayı hemen yüksek süratlere çıkarmıyorsanız 2 km'ye kadar uzamakta. Sabah 2 akşam 2 km olmak üzere aracın günde 4 km'yi benzinle kat etmesi mümkündür. Bu durumda 9 günde 36 km benzinle gidilmiş olur. Güncel benzin fiyatları ile 20 tl'ye yaklaşık 5 litre benzin alındığını düşünürsek. Bu şekildeki bir tüketimle arkadaşımızın aracı 14 lt/100 km tüketmiştir. Bu da soğuk motor için olağan sayılabilecek bir tüketim miktarıdır.

    Tabi burda arkadaşımız 20 tl'lik benzinden ne kadarının deposunda kaldığını tam bilememektedir. Eğer yedek ışığına bakarak benzin alıyorsa burda da ortalama 1 lt civarında ölçüm hatası yapması da olasıdır. Bu durumda da ortalama soğuk motor tüketimi 11-11.5 lt/100 km olacaktır.

    Sayın ykaya1983 aracınız zaten yüksek benzin tüketimiyle biliniyor. O yüzden eğer kullanım değerleriniz yukarıda açıklamaya çalıştığım koşullara uyuyorsa yapacak fazla bir şey yok. Boşuna aracınızın benzin ve LPG ayarlarıyla oynatmayın.
    _____________________________
    1999 Corolla Terra Special > 2010 Cee'd SW Concept>Megane SW GT-Line<




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili
    Yukarıda ketıl hesabı yapan sevgili dostlarıma küçük bir hatırlatma yapmak gerekirse:
    1- Ketıl içerisindeki bir Lt den az bir suyun üstelik plastik bir kap ta ve oda sıcaklığında ısıtılması sözkonusu iken!
    2- Motor içerisindeki 4 lt suyun üstelik metal içerisinde ve dış ortamda ısıtılması sizin hesabınıza pek uyarlanamaz
    3- benim bahsettiğim pre-heating sistem ise sadece regülatöeden geçen gazı ısıtmaya yarıyor.
    4- Bu işte belli bir maliyet getirdiği için bugün elimizdeki malı bile eşit olmayan rekabet koşullarında satmaya zorlanıyorsak, Böyle + maliyete kimse girmez.
    Kadir beyin de dediği gibi ( Hem enönden, hem koridor tarafı, hemde enucuz olsun)
    Sürçi lisan ettiysek affola

    Faruk Usta bilgilendirmeniz için teşekkürler.
    fakat size katılmadığım bir nokta var.
    lpg kullanıcılarının tamamının ihtiyacı olan bir şeyin yapılabilir ama yapılsa da satılamaz olduğunu iddia ediyosunuz.
    bence bu konuda haksızlık ediyosunuz.
    pek çok kişi sıralı sistemden ev-iş mesafesi açısından %50nin altında verim alıyor ve alınan verim sızdırmazlık, otopark ve lpg ayar-bakım derdine değmiyor.
    bu şartlarda eğer ki böyle bir sistemi sorunsuz geliştirirseniz türkiyedeki lpg camiasının en zengini olursunuz.

    ben de bir iş adamıyım ve benim felsefem rekabet aynı işi yapanlar arasındadır.
    eğer en iyisini yaparsanız bedelini kendiniz belirlersiniz.
    ben de sürç-i lisan ettiysem affola.
    _____________________________
    3 harflilerin en tehlikelisi




  • Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeyin gaza basmadan 2.vitese geçin otomatik jikle sayesinde zaten yürüyor araç.Ben neden 3 ayda 50 tl lik benzin tüketiyorum?ayrıca 3 ayda 7000 km civarı yol yapıyorum bunuda belirteyim.benim benzin /LPG oraın %2 civarı.normali bu zaten yazın 100 de 1 lere düşüyor.yani 100 litre gazda 1 litre benzin tüketiyorum yazın.Tamamen kullanıma bağlıyorum.başka bir nedeni olamaz.Sıralı sistemin hiçbir suçu yok.kullandığınız arabalar dizel değil ki 10 dakikada ısınsın 1 dakika içinde geçiyor zaten lpg ye.saatte 3 litre ortalamayla çalışsa araç otomatik jikleyle 1 dakikad 3/60 litre tüketir. 20 kontakta(motorun tamamen soguk oldunu varsayarak söylüyorum) 1 litre benzin tüketir ki bu son derece makul.günde 4 kontak yapsanız motor tamamen sogukken 5 günde 1 litre yapar. ayda da 25 tl yapar maximum tabi bu sürede aracın yol aldını varsayacak olursak aylık maximum 15 tl benzin tüketimi yapar ki bu daha da makul bir değer bence.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeyin gaza basmadan 2.vitese geçin otomatik jikle sayesinde zaten yürüyor araç.Ben neden 3 ayda 50 tl lik benzin tüketiyorum?ayrıca 3 ayda 7000 km civarı yol yapıyorum bunuda belirteyim.benim benzin /LPG oraın %2 civarı.normali bu zaten yazın 100 de 1 lere düşüyor.yani 100 litre gazda 1 litre benzin tüketiyorum yazın.Tamamen kullanıma bağlıyorum.başka bir nedeni olamaz.Sıralı sistemin hiçbir suçu yok.kullandığınız arabalar dizel değil ki 10 dakikada ısınsın 1 dakika içinde geçiyor zaten lpg ye.saatte 3 litre ortalamayla çalışsa araç otomatik jikleyle 1 dakikad 3/60 litre tüketir. 20 kontakta(motorun tamamen soguk oldunu varsayarak söylüyorum) 1 litre benzin tüketir ki bu son derece makul.günde 4 kontak yapsanız motor tamamen sogukken 5 günde 1 litre yapar. ayda da 25 tl yapar maximum tabi bu sürede aracın yol aldını varsayacak olursak aylık maximum 15 tl benzin tüketimi yapar ki bu daha da makul bir değer bence.

    anlatmak istediğiniz 2. viteste kalkışta otomatik ısıtma jiklesi gibi birşeyin devreye girmesi mi?
    bir de bahsettiğiniz şartta aracı çalıştırıp 1 dakika rolantide beklememiz mi gerekiyor yol almadan?
    3ayda 15lt benzin takdire şayan.
    tebrik ederim.
    saygılar...
    _____________________________
    3 harflilerin en tehlikelisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeyin gaza basmadan 2.vitese geçin otomatik jikle sayesinde zaten yürüyor araç.Ben neden 3 ayda 50 tl lik benzin tüketiyorum?ayrıca 3 ayda 7000 km civarı yol yapıyorum bunuda belirteyim.benim benzin /LPG oraın %2 civarı.normali bu zaten yazın 100 de 1 lere düşüyor.yani 100 litre gazda 1 litre benzin tüketiyorum yazın.Tamamen kullanıma bağlıyorum.başka bir nedeni olamaz.Sıralı sistemin hiçbir suçu yok.kullandığınız arabalar dizel değil ki 10 dakikada ısınsın 1 dakika içinde geçiyor zaten lpg ye.saatte 3 litre ortalamayla çalışsa araç otomatik jikleyle 1 dakikad 3/60 litre tüketir. 20 kontakta(motorun tamamen soguk oldunu varsayarak söylüyorum) 1 litre benzin tüketir ki bu son derece makul.günde 4 kontak yapsanız motor tamamen sogukken 5 günde 1 litre yapar. ayda da 25 tl yapar maximum tabi bu sürede aracın yol aldını varsayacak olursak aylık maximum 15 tl benzin tüketimi yapar ki bu daha da makul bir değer bence.

    hocam 3 ayda 50 tl benzin mi harcıyorsunuz sizin aracınız sıralı sistem mi tek nokta enjeksiyonlu sistem olmasın sizin dediğiniz gibi ben de artık gaza basmadan gideceğim bakalım ne olacak gerçi 3-4 gündür gaza basmadan gidiyorum tüketimde belirgin bir azalama var
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeyin gaza basmadan 2.vitese geçin otomatik jikle sayesinde zaten yürüyor araç.Ben neden 3 ayda 50 tl lik benzin tüketiyorum?ayrıca 3 ayda 7000 km civarı yol yapıyorum bunuda belirteyim.benim benzin /LPG oraın %2 civarı.normali bu zaten yazın 100 de 1 lere düşüyor.yani 100 litre gazda 1 litre benzin tüketiyorum yazın.Tamamen kullanıma bağlıyorum.başka bir nedeni olamaz.Sıralı sistemin hiçbir suçu yok.kullandığınız arabalar dizel değil ki 10 dakikada ısınsın 1 dakika içinde geçiyor zaten lpg ye.saatte 3 litre ortalamayla çalışsa araç otomatik jikleyle 1 dakikad 3/60 litre tüketir. 20 kontakta(motorun tamamen soguk oldunu varsayarak söylüyorum) 1 litre benzin tüketir ki bu son derece makul.günde 4 kontak yapsanız motor tamamen sogukken 5 günde 1 litre yapar. ayda da 25 tl yapar maximum tabi bu sürede aracın yol aldını varsayacak olursak aylık maximum 15 tl benzin tüketimi yapar ki bu daha da makul bir değer bence.

    hocam 3 ayda 50 tl benzin mi harcıyorsunuz sizin aracınız sıralı sistem mi tek nokta enjeksiyonlu sistem olmasın sizin dediğiniz gibi ben de artık gaza basmadan gideceğim bakalım ne olacak gerçi 3-4 gündür gaza basmadan gidiyorum tüketimde belirgin bir azalama var

    lpg'ye geçmeden gaza az basarak 2. viteste kalkışın ekonomik olduğu düşüncesinde değilim ben şahsen ve böyle birşeyi ilk kez burda duyuyorum.
    saygılar...
    _____________________________
    3 harflilerin en tehlikelisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeyin gaza basmadan 2.vitese geçin otomatik jikle sayesinde zaten yürüyor araç.Ben neden 3 ayda 50 tl lik benzin tüketiyorum?ayrıca 3 ayda 7000 km civarı yol yapıyorum bunuda belirteyim.benim benzin /LPG oraın %2 civarı.normali bu zaten yazın 100 de 1 lere düşüyor.yani 100 litre gazda 1 litre benzin tüketiyorum yazın.Tamamen kullanıma bağlıyorum.başka bir nedeni olamaz.Sıralı sistemin hiçbir suçu yok.kullandığınız arabalar dizel değil ki 10 dakikada ısınsın 1 dakika içinde geçiyor zaten lpg ye.saatte 3 litre ortalamayla çalışsa araç otomatik jikleyle 1 dakikad 3/60 litre tüketir. 20 kontakta(motorun tamamen soguk oldunu varsayarak söylüyorum) 1 litre benzin tüketir ki bu son derece makul.günde 4 kontak yapsanız motor tamamen sogukken 5 günde 1 litre yapar. ayda da 25 tl yapar maximum tabi bu sürede aracın yol aldını varsayacak olursak aylık maximum 15 tl benzin tüketimi yapar ki bu daha da makul bir değer bence.


    öncelikle yukarıda Faruk abi rölantideki aracın 0,8 litre benzin tükettiğini yazmış ama bu sıcak araç içindir ilk çalıştırılan otomatik jikledeki aracın tüketimi çok daha fazla olur diye düşünüyorum...

    Sizin söylediğinizdede aynı şekilde otomatik jiklede dahi gitse araç soğukken 3 litrenin üzerinde bir tüketimi olacaktır soğuk bir aracın giderken otomatik jikledeykende gaz verdiği için tüketimi yüksek olacaktır...sanırım siz çok uzun yol yapıyorsunuz yoksa söylediğiniz değerler imkansız...
    _____________________________




  • arkadaşlar kimsenin aracında atiker sıralı sistem takılı değil galiba

    geçen yazın 2004 model megan II aracıma atiker sıralı sistemi izmir 6, sanayide taktırdım ustanın bana tavsiyeleri içinde benzin biterse direkt lpg çalıştırmak için içerideki lpg anahtarını basılı tutarsan direkt lpgde çalışır demişti bende yazın sürekli bu şekilde çalıştırdım 10 000 km yol yaptım hiç bir arıza ile karşılaşmadım
    ustanın yarım depo benzinden aşağı düşürme tavsiyesini aklımdan çıkarmadım tabi

    yani benzinle hiç çalıştırmadan direkt lpg ile aracınızı çalıştırabilrsiniz ( benzin enjektörleri çalışmadığı için ileride arıza yaparmı bilmiyorum)
    _____________________________
    yuk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrklı
    arkadaşlar kimsenin aracında atiker sıralı sistem takılı değil galiba
    geçen yazın 2004 model megan II aracıma atiker sıralı sistemi izmir 6, sanayide taktırdım ustanın bana tavsiyeleri içinde benzin biterse direkt lpg çalıştırmak için içerideki lpg anahtarını basılı tutarsan direkt lpgde çalışır demişti bende yazın sürekli bu şekilde çalıştırdım 10 000 km yol yaptım hiç bir arıza ile karşılaşmadım
    ustanın yarım depo benzinden aşağı düşürme tavsiyesini aklımdan çıkarmadım tabi
    yani benzinle hiç çalıştırmadan direkt lpg ile aracınızı çalıştırabilrsiniz ( benzin enjektörleri çalışmadığı için ileride arıza yaparmı bilmiyorum)

    kardeş yalnız bu acil durumlar için tavsiye ediliyordu benim bildiğim kadarıyla.
    yani sürekli kullanım için bence önerilse herkes yapar ki yanlış bilmiyorsam bu diğer markalarda da var.
    _____________________________
    3 harflilerin en tehlikelisi




  • Benim aracım sıralı sistem lpg ye geçiş ısısı 35 derece geçiş devri 1000.neden böyle yaptığımı soracak olursanız hemen anlatayım 35 derecede iken araç hala otomatik jiklede yani 1100 devir civarı çeviriyor vites boştayken yani ben hiç ayagımı gaza götürmeden araç gaza geçiyor kendi kendine.en güzel yanı ise otomatik jikle hala çok az da olsa devrede oldugundan araç gaza geçiş anında geçtim stop etmeyi ne devri düşüyor ne titriyor hiçbirşey yok.ben hep böyle kullanıyorum çokta memnunum gerçekten. aracı çalıştırın 1.viteste kalkın gaza basmadan . sonra 2.vitese atın yine yürür araç.bunu söylememin nedeni araç durdugu yerdedede aynı yakıtı tüketeyek gittigi yoldada .gaza basmayın tavsiye etmem çok tüketiyor hakikaten taş çatlasın 1 dk sonra geçiyor lpg ye.zaten kış aylarıda geçti sayılır .sadece benzin değil lpg tüketimlerimizde %20 ye kadar düşecek.yazın 8 litrelerle kullandıgım aracımı 9.5 un altına indiremedim kıs boyunca gerçi kış lastikleride bir miktar arttırıyor tüketimimi.
    _____________________________




  • Samet Bey e de cevap vereyim hemen ben araç motor sogukken yürür halde 3 litre tüketir demedim durdugu yerde saatte 3 litre tüketir dedim.Zaten duran araç için konustum saat hesabıyla tüketimi hesapladım.Bir yanlış anlaışma olmuş sanırım.Yoksa dediginiz gibi yürüyen araç L / 100 KM cinsinden 3 deil 12-15 arası tüketir diye düşünüyorum motor en soguk halindeyken
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Samet Bey e de cevap vereyim hemen ben araç motor sogukken yürür halde 3 litre tüketir demedim durdugu yerde saatte 3 litre tüketir dedim.Zaten duran araç için konustum saat hesabıyla tüketimi hesapladım.Bir yanlış anlaışma olmuş sanırım.Yoksa dediginiz gibi yürüyen araç L / 100 KM cinsinden 3 deil 12-15 arası tüketir diye düşünüyorum motor en soguk halindeyken

    saat olayını kaçırmışım haklısınız yalnız şu konuda emin değilim sanırım bir üstteki yazınızda aracın ilk çalıştırınca hareket edince gaz vermeden gidersek boşta beklemeyle aynı yakıtı yakacağını belirtmişsiniz...bu konuda tereddütteyim bence hareket eden araçta tüketim bariz fazla olur...ama mantıklı olan beklemeden dediğiniz gibi hareket etmek o konuda hemfikirim...
    _____________________________




  • arkadaşlar sıralı sistem lpg yi direk lpg de çalıştırmaktan vazgeçtim geçen gün denediğimde araçta patlama sesi duydum herhalde enjeksiyonlara sıvı lpg gelmesinden oldu bunun yerine lpg ye geçiş sıcaklığını 10-15 dereceye düşürtmeyi düşünüyorum yalnız galiba tartarini programında 20 derecenin altında ayarlama yapılamıyor acaba lpg geçiş sıcaklığını 10-15 dereceye düşürteceğim program var mı bilen varsa yardımcı olurasanız sevinirim
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
  • Arkadaşlar aranızda tartarini kullanan varmı varsa tartarinide lpg geçiş sıcaklığı 20 derecenin altına düşürülemiyor üstelik 20 derece olduktan sonra bir de geçikme süresi var yani 20 derece olduktan 25 sn sonra lpg ye geçiyor .Hiç olmazsa bu geçikme sıcaklığını 25 sn altına düşüremezmiyim
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
  • Arkadaşlar,

    Arabayı boştayken ısıtıp yola çıksak mı daha karlı olur yoksa çalıştırdıktan sonra devirli kullanmadan gidip gaza geçmesini bekleyince mi?
    _____________________________
    meSS with tHe beSt, die like the reSt
  • aracımda CGS lpg kiti takılı, devamlı lpg ile çalışıyor..1 yıldır sorunsuz kullanıyorum..benzin sarfiyatım sıfıra yakın..selamlar..
    _____________________________
    Fe eyne tezhebûn
  • yaz ayları için ideal lpgye geçiş sıcaklığı ne olmalıdır? (benim araç yaz için 40 derece ayarlandı,kışın 35 derece idi..izmir)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun

    yaz ayları için ideal lpgye geçiş sıcaklığı ne olmalıdır? (benim araç yaz için 40 derece ayarlandı,kışın 35 derece idi..izmir)

    ben izmirde yaz kış 30 dereceye ayarlı kullanıyorum...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tubul

    Lpg, bagajdaki depoda sıvı haldedir.

    Motor bölümündeki regülatör isimli parçanın görevi depodan sıvı halde gelen lpg'yi, motor suyunun sıcaklıgından faydalanarak gaz haline çevirmektir.

    Gaz haline çevrilen lpg, yanmaya hazır hale gelmiş demektir.Ve enjektörlere gönderilir,oradan da motorun içine.

    Lpg sıvı halden tam olarak gaz haline 40 santigrat derecede geçer.

    Bu sıcaklıgın altında tam olarak gaz haline geçemeyeceğinden motora gönderirseniz yarı gaz,yarı sıvı olarak gönderme yapmış olursunuz ki bu da gönderilen lpg'nin motorda tam yakılamaması demektir.(Çiğ atma)

    Yani motor soğukken lpg ile çalıştırınca tasarruf yapıyorum sansanız da tasarruf yapmamış oluyorsunuz.

    SONUÇ: Sıralı lpg sisteminde 40 Santigrat şartı vardır.

    Adam yazmış. @tubul




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    öncelikle şunu bilmek gerekir, lpg nin buharlaşma sıcaklığı 28 derecedir, eğer siz 20 dereceye ayarlatmışsanız, buharlaşma başlangıçta düzgün olmayacak ve aracınız fazla yakacaktır. doğrusu 35 dereceden aşağıya uzun olmamalıdır. diğer yandan direk çalıştırma çeştli kitlerde vardır. mesela mimgas ta vardır. şöförün olduğu yerdeki yakıt kontrol unitesinin üzerindeki duğmeye basılı tutarsanız, kontağı açtığınızda direk gazla çalışır. tek avantajı benzin bittiğinde olur, yazın çalıştırablirisiniz, ama kışın direk çalıştırmak mantıklı değil, araç vuruntulu çalışır. ve fazla gaz yakar, lpg ısındıktan sonra kullanılan bir yakıttır. bunun için biraz teknik bilgi gerekir, bilgi olmadan yapılacak yorumlara afakidir doğru değildir. direk çalıştırma hemen hemen hepsinde var ama ustalar söylemezler genelde. mutlaka vardır. size söylemezler. hatta yolda kaldınızda kontağı 5 dakika yakın açık tutup, benzin yoksa, marşa bastığınızda yine direk çalışması lazım. bunların bütün detayını vermezlar araca ve sisteme göre değişir.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.