Şimdi Ara

Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU] (482. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
9.695
Cevap
252
Favori
519.796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 480481482483484
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • what_tha kullanıcısına yanıt

    Merhaba, evet tasarımı ve üretimi bana ait. Yaklaşık 8 yıldır sim racing sistemler ile ilgileniyorum, makine mühendisiyim. Kokpit üzerine çok çalıştım, tamamen sağlamlık, kullanışlılık, estetik ve fiyat performans üzerine odaklandım.

  • Ken Block43 kullanıcısına yanıt

    böyle koltuklu ve monitörlü şekildeyse bence eder bu fiyat. Wolf dümdüz boş kokpit 13 civarı olması lazım. Wolf'u benim arkadaştaki gibi kallavi bir şekilde ve yarış ayarlı gerçek yarış koltuğu ile alamadıktan sonra anlamsız geliyor :D Onu gördükten sonra ince profiller korniş gibi gözükyüor gözüme Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU]  ama uyguna koltuklu sigma bulunursa düşünülebilir. Onun kokpitte monitör kokpite bağlı mesela ama adamlar bir bağlantı aparatı yapmış anasını satayım r9 en yüksek güçteyken bile monitör titremiyor sallanmıyor. Baş parmağım kalınlığında demir kullanmışlar. Onu gördükten sonra benim gamestand pro çocuk oyuncağı gibi geliyor gözüme Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU] 





  • Ken Block43 kullanıcısına yanıt

    Selamlar, bahsettiğiniz koltuk bu mu? Ben de almayı düşünüyorum parasına değer mi sizce?


    https://www.wolfracingtr.com/wolf-gt-koltuk/

  • Vurucumiller V kullanıcısına yanıt

    Aynen hocam bu koltuk. Ben 7 bin tlye almıştım zamanında. Zamlanmış

  • Herkese selamlar,


    Bazı direksiyon kitleri için masa sabitleme aparatı var ve bunların "kama açısı" mı deniyor, hafiften farklı.

    Ben de benzer şekilde elimdeki T300'ü direksiyon biraz daha yukarı bakacak şekilde masaya sabitlemek istiyorum, bunu nasıl yapabilirim? Sette hafif bir eğim olmasına rağmen masaya sabitlediğimde çok dik ve aşağıda kalıyor. Direksiyonu o "kucağımda" hissiyatından kurtarmak istiyorum...

  • Moza R16 ile garip bir sorun yaşıyorum. Mozalarda ellerinizi bırakınca direksiyon kendi kendine sağa sola saçmalıyor gibisinden yorumlar görmüştüm bunu biliyorum ama formula araçlarında frene sert oturunca aynı saçmalamayı iki elimle tutarken yaşıyorum ve ffb'yi %50'ye kadar kısmak zorunda kalıyorum bu da araç hakimiyetimi azaltıyor. FFB %70 iken F4 aracıyla biraz ilerleyip durduğumda da ellerimi bıraktığımda direksiyon kendi kendine durmadan sağa sola dönmeye başlıyor bunu engellemek için FFB'yi %50 seviyesine çekmem gerekiyor. Daha önce dediğim gibi bununla alakalı elleri bırakınca saçmalıyor gibisinden yorumlar okumuştum ama bu kadar ciddi bir sorun olduğunu ve tur sürelerimi etkileyeceğini hiç düşünmemiştim. Mesela Uzun soluklu pistlerde düzlüğe gelince elimi dinlendirmek için direksiyonu tek elle tutmaya başladığımda da saçmalamaya başlıyor tekrar iki elle tutmak zorunda kalıyorum. Pit house da ayarı falan var mı yoksa mozalar genel olarak böyle mi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siteamsorunsali -- 7 Kasım 2024; 20:49:18 >




  • siteamsorunsali S kullanıcısına yanıt

    Bildiğim kadarıyla mozalar genel olarak böyle. Bir twitch yayıncısında da görmüştüm elleri bırakınca saçmaladığını.

  • siteamsorunsali S kullanıcısına yanıt
    Moza daki eller serbest özelliği yüzünden olabilir mi?
  • siteamsorunsali S kullanıcısına yanıt

    R5'de böyle bir durumu yaşamadım, r16 hangi versiyon ve firmware güncellemeleri tam mı ? Sanırım ilk firmware'de vardı buna benzer bir şey. Ben ralli sürüşü yaptığım için eller serbest korumasını da kapatıyorum, sürekli hızlı direksiyon çevirince saçmaladığını sanıp korumaya alıyordu kendini çünkü. Ama aynı ayarlarla asettocorsa da giderken düzlükte ellerimi bırakırsam düz eksende gitmeye devam ediyor. Ellerim direksiyonda değilken hafif tek elle hızlıca azıcık çekip bırakıp sallatırsam bile bu salınımı devam ettirmiyor. T300 varken sağ sol sağ sol yapmaya başladı mesela kendi kendine kayışlı sistem olduğu için sanırım.


    Siz bir firmware güncellemesi yapın güncel değildese ve sonra tam kalibrasyon yapın. Menüde ayar var oradan yapabilirsiniz. Firmware güncelse yine bir tam kalibrasyon yapın öyle deneyin bir de.



    Ayar olarak da whell speed hızını %30 %35'de tutun pist yarışları için.


    Spring '30 Damper de'30'da olsun.


    Hands of protection 'ı da açıksa eğer kapatın tamamen bir de öyle deneyin.





  • Firmware güncel, cihaz versiyonu da v1 sanırım gelburadan almıştım gelbura v2 satmıyor diye biliyorum. Hands off protection' u kapattım, tekrar kalibrasyon yaptım artık daha smooth hissettiriyor ve artık ellerimi bırakınca saçmalamıyor hocam teşekkür ederim. Anormal derecede saçmalama sebebi de natural inertia ayarından dolayıymış. Youtube da iracing için ayar ararken bir tane videodan ayarları kopyalamıştım, videodaki arkadaş natural inertia'yı %100'e yani en az değere çekiyordu. Onu %200 yapınca ve üstüne kalibrasyon ve hands off protection kapatınca hiçbir sorun kalmadı. Ne frene oturunca ne de elleri bırakınca bir sıkıntı yok şu an. Kalibrasyon ve ayar sonrası natural inertiayı tekrar %100 yapınca eskisi kadar olmasa da yine saçmalama eğiliminde natural inertia ayarındaki mantığı anlamadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siteamsorunsali -- 8 Kasım 2024; 19:5:10 >
  • Halihazırda G27 kullanıyorum ve şikayetçi olduğum söylenemez ama özellikle TDU SC ile olan uyumsuzluğunda etkisiyle DD teknolojisine geçmeyi düşünmeye başladım. Zamanında akakçeden takibe aldığım R5 indirim haberi gelmesi ile fiyat konusunu buraya bi sormak istedim. Sizce bu fiyat bu set için nasıl değer mi yokksa yeni çıkacak olan modelleri beklemek gerekir mi? Bir de 5nm yeterli gelir mi? Önereceğiniz en düşük tork kaç olmalı?


    Edit Link:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sasuta -- 9 Kasım 2024; 21:48:24 >




  • siteamsorunsali S kullanıcısına yanıt

    Sevindim hocam düzeldiğine


    Natural inertia ise anlatılması o kadar zor bir konu ki bir şeyi bilip de açıklayamazsın ya onun gibi. Yanlış anlatırım diye korkuyorum :D


    Doğal ataleti şöyle anlatabiliriz. Bir cismin hareketinin başka bir güç karşısındaki harekete vereceği tepki gibi bir şey. Yani bunu %100 yaparsan arabanın tepkileri daha hızlı olur ama bunu arttırırsan arabanın ağırlık merkezini baz alarak bir sonraki yapacağın dönüşte ya da hızlı eylemde hemen tepki vermemesini sağlar. Şunun gibi, gerçekte bir araçta giderken viraja girerken zort diye her hızda virajı dönemeyiz, bir esneme bir sündürme hareketi olur şasede ve tekerleklerde. Arabanın yere basan ağırlığına bağlı olarak dönme haraketinde direksiyona gelen tepkinin daha esnek olmasını daha gerçeğe yakın olmasını sağlar bu ayar.


    Düz bir yolda gidiyorsun, 100km hızla viraja gireceksin %100 inertia'da bu tepkiyi çok hızlı hisederken, inertia'yı arttırdıkça damper etkisine benzer bir ağırlık oluşur ama dönüş biraz daha esnek biraz daha gerçeğe yakın hissedilir.





    Çok çorba gibi anlattım da çok garip bir mühendislik konusu bu atalet meselesi. Anlatmayı beceremiş bile olabilirim. Makine mühendisi ya da inşaat mühendisi arkadaşlar varsa aramızda daha iyi anlatabilir :D



    Bu arada friction 'da sürtünmeyi arttırıp salınımı azaltabilir. Bu ayar oyundan gelen geribildirimlerden bağımsızdır. Şaftı hafif sürtünmeli gibi hissettirir.


    Ben inertia 'yı RBR'de %200 350 gibi tutuyorum. EA WRC de çok kötü oluyor o yüzden 100'de bırakıyorum.





  • ChatGPT şöyle açıklıyor.


    "Sim racing oyunlarında "natural inertia" (doğal eylemsizlik), aracın hareketine ve fiziksel tepkilerine doğal bir his katan fiziksel bir etkiyi ifade eder. Basitçe anlatmak gerekirse, doğal eylemsizlik, aracın hızlanma, yavaşlama veya dönüş yaparken sahip olduğu kütle nedeniyle ivmelenmeye karşı gösterdiği doğal direnci simüle eder. Bu etki, aracın hızla yön değiştirdiğinde veya fren yaptığında “gerçek dünyada olduğu gibi” bir miktar momentum taşıyacağı anlamına gelir.

    Örneğin, yüksek hızda bir viraja girerken araç biraz dışa doğru kayabilir veya fren yaparken aracın hafif bir şekilde öne doğru yüklenmesi gibi etkiler hissedilebilir. Bu, araca bir ağırlık hissi kazandırarak oyunu daha gerçekçi hale getirir ve sürücüye daha doğal bir deneyim sunar."

  • sasuta kullanıcısına yanıt

    DD sisteme geçilecekse ve maddiyat r5 e yetecek kadar ise bence düşünmeden alınacak bir set . 5nm nin de yetip yetmeme durumu bence çok önemli değil. Şu yüzden önemli değil diyorum , yetme durumu daha iyisi ile haşır neşir olana kadar giden ve sonu da olmayan bir durum . Her şeyde bu böyle ne yazık ki . Bir Hifi sistem de kursanız bir PC de toplasanız daha iyi bileşenler olacak . Ayrıca 5nm gayette normların üzerinde bir değer. G serisi dediğimiz g25-27-29 gibi makinalar birbirinin aynısı resmen ve 2.5 nm kadar güç üretiyorlar dolayısıyla 5nm ciddi bir rakam . Karar verildiyse bence alınmalı .

  • venom800 kullanıcısına yanıt

    Bir sonraki set kesinlikle dd olacak orası kesin. 5nm yeterli gelip gelmemesini düşünmeme ise izlediğim bazı r5 incelemelerinde yol tepkisinin 5nm olan giriş seviyesi ürünlerde çok fazla hissedilmediği yönündeki yorumlar neden oldu. Eğer durum böyle ise minimum kaç nm alınmalı? Ona göre bütçeyi ayarlayabilirim sanırım. Aksi halde ucu bucağının olmaması konusunda sonuna kadar katılıyorum.

  • sasuta kullanıcısına yanıt

    Yol tepkisi gayet iyi. Assetto Corsa competizione oynuyorum sıklıkla, monza pistinde düzlüklerdeki asfaltın bozukluğu bariz hissediliyor titreşim olarak. Aynı şekilde dişli kerblerde dehşet sarsıyor. Ayar olarak MOZA pithousetaki official acc settingsle oynuyorum.

    R5 kullanıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi what_tha -- 10 Kasım 2024; 15:49:14 >
  • sasuta kullanıcısına yanıt

    İşte bunu söyleyen arkadaşların neyi baz alarak söylediği çok önemli. Geçen ay r5 i deneme şansım oldu, satın alan bir öğrencim vardı onda denedim, ben şu an thrustmaster ts-pc kullanıyorum, açıkcası assetto corsa da bir eksiklik veya kötü bir taraf hissetmedim ama thrustmaster t818 olsaydı o zaman kesin r5 için güçsüz veya şuralardan geçerken yeterli hissiyatı alamıyorum falan derdim. O yüzden bence bir eksiklik hissetmen pek mümkün değil ya. Daha iyi bir şey kullanmadan r5 için şurası şöyle eksik demek bana olası gelmiyor kısacası ama tabi şimdi yönlendirmiş gibi de olmayayım. Daha üst bir model alınabiliyorsa kesinlikle alınmalı. Ben ts-pc alırken DD sistemler deli gibi fiyatlara sahipti ki ben ciddi indirimlerle almıştım ts-pc, tlcm ve th8 setimi. Şu an bu üçlü bile korkutucu rakamlara satılıyor ne yazık ki...

  • Bu şekilde bir liste yaptım. Bu ürünleri bana yurt dışından getirebilecek bir arkadaş var mı(referanslı) ya da Türkiye de bana yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı?

    Sim Racing Ekipmanları [ANA KONU]
  • twona77 kullanıcısına yanıt

    Hemen glocalzone’dan sipariş ediyorsunuz hocam  


    ayrıca bu fiyatlara vrs dd varken hayatta fanatec almazdım. Şu anda fanatec csl dd kullanıcısıyım. Bu fiyata vrs bundle alırdım ben olsam




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ken Block43 -- 10 Kasım 2024; 19:50:31 >
  • Ken Block43 kullanıcısına yanıt

    VRS DD PS5 uyumlu değil sanırım. Ben PS5 te kullanacağımSim Racing Ekipmanları [ANA KONU] 

  • 
Sayfa: önceki 480481482483484
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.