Şimdi Ara

Sık uzun yola gidecek araba tavsiyesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
3
Favori
10.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güzel fikirler aldım teşekkürler,

    İkinci el D sınıfı bir dizel daha ağırlıklı gibi , bakım direkt seçenek sorarım size belki daha iyi olur.
  • ben de sürekli uzun yol yaptığım için 2010 focus titanyum kullanıyorum. sadece bu araçla 145.000 km yol yaptım.
    ancak senin durumunda manuel titanium paket dizel 2000 motor mondeo bence en doğru seçim olur.

    d sınıfında fiyat/performans oranı en iyi araç olduğunu düşünüyorum.
  • peugeot 508 Dizel otomatik,1.6 tavsiye ederim,çok ekonomik uzun yolda ve sabit hızda 3.5 lt. yaktığı bile oluyor...Allure olsa tadından yenmez..
  • 2.0 motor önerilmiş, evet uzun yolda yüksek hızlarda hacimli motor belki daha avantajlı olabilir fakat fazla sıkıştırılmadan sakin kullanılan 1.6'nın daha az yakacağı da kesin. 2000'in vergisi, bakımı da ayrı bir dezavantaj.

    Bence 2.el 1.6 HDi 508/C5, 1.6 TDCi Mondeo, 1.5 dCi Latitude gibi araçlar olabilir. Fiyatları uygun.

    Ben de işim gereği neredeyse her gün git-gel 130 km uzun yol yapıyorum, diğer gezmeler tozmalarla birlikte yılda 25-35bin km aralığında değişiyor kullanımım. Bizim gibi kullanıcılara dizel şart.

    1.6 HDi motorlu aracım, 281.500 km yaptım. İşe gidip gelirken cc açar, sakin kullanırım. Depo ortalamalarım 4-4.5 litre aralığında değişiyor, menzil kullanıma göre 1100-1300 km (rekorum 1418 km ). 2000 cc ile bu ortalamalarla depo bitirmek biraz zor.

    Bir de sürekli uzun yol gidip gelecekseniz illaki otomatiğe de gerek olduğunu düşünmüyorum, son vitese atıp tüm yol boyunca orada bırakıyorsunuz zaten Manuel tercih ederseniz ilk alım maliyetiniz de düşer biraz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 5 Aralık 2014; 15:23:33 >




  • evet ben de 1-2 gündür 508, süperb veya 1.6 hdi motorlu başka araçlara bakıyorum.
    * Fransız arabaları çok donanmımlı, konforlu gibi ama aklımda 207 tecrübesi yüzünden korkuyorum açıkçası, berbat bir otomatik şanzımanı vardı, 508 ve c5 ın nasıldır denemek lazım,

    * Ford u severim zaten, eşime de fiesta aldık Mondeo yu hıc dusunmemıstım bakacağım ama 2.0 bana da çok cazip gelmedi açıkçası. Ama focus dizel ve 1.6 dizel mondeo bakıcam,

    * latıtude de hıc aklıma gelmemişti ona da bakacağım,
  • Avensis+lpg olabilir. Yolunuz genelde düz ise otomatik almayın derim, zaten vitesle çok işiniz olmayacak, o parayı başka bir donanıma verirsiniz. Sıfır olacaksa megane-fluence işinizi görür, şu anda fiyatları da düştü bildiğim kadarıyla. C sınıfının altına kesinlikle inmeyin, her gün 200 km yol bir süre sonra işkence haline gelir.
  • 308 1.6 hdi 112 hp al hocam hem konfor hem otomatik vites hem yakıt tasarrufu hem de performans 100 km ile 4 litreyi geçmez hocam
  • Focus 1.6 dizel titanium al geç bence. Uzun yolda konforlu bir araç, dizel ve görece kuvvetli olduğu için rahat. Aynı zamanda 6ya tak 80-90 sabitle 4 litreden az yakar düz yolda.

    edit: Bu arada yukarıdaki arkadaş deyince aklıma geldi 308 1.2 130 beygir puretech de uzun yolda baya baya az yakıyor hatta edirneden ardahana muhabbeti vardı bir depoyla 1700 küsür km yapmışlar 87 km ortalama ile. Ortalamadan emin değilim de km bu civar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cellman406 -- 5 Aralık 2014; 15:49:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot 308 in katalog değerleri yakıt tüketimi açısından süper gözüküyor acaba gerçekler mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KFY96

    Peugeot 308 in katalog değerleri yakıt tüketimi açısından süper gözüküyor acaba gerçekler mi?

    200km demek, trafigi ile her gun 3-4 saat yolda gecirmek demek. Konforlu, ve guvenli bir arac tavsiye ederim. Bana kalsa LPG takar, BMW ie devam ederim. Sol seritte BMWnin rahatligi ve guvenligi ile o yol cekilir. Depo olarak taktirabileceginiz en buyuk depo. Simdi LPG 2TL. Bir de BMWler arkaniza gelince sol seridi bosaltmak zorunda kalmaz. Otoyolda sol seritte her gun gidiyorum, Bmw disinda sirket arabalari sIKIstirip, orta seride gecince sollama yapan kamyonlarin arkasinda kaliniyor. Corolla, Civic gibi araclarla, hiz yapilirda, cok guven hissi vermiyor. Bu aralar , Eibach Pro yay ve amortisor kulesi gergisi, on spoyler, ve arka spoyler takviyesi olmadan standart araba otobanda BMW ile dansedemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aslında araba örneklerinden düşündüğünüz araç fiyatı az çok çıkıyor ama sizin arabaya vereceğiniz maksimum fiyat nedir bilmek isterim.. Burada ki arkadaşlarda bence daha iyi bir kıyaslama yapabilir fiyat sınırını koymanızla diye düşünüyorum.
  • Aslında tüm bu süreci tek araç ile tamamlamayın. Bir süre bir araç ile ilerleyin. Atıyorum 30.000 km sonra o aracı satın, daha düşük km'de bir araç alın, bir 30 bin de onunla yapın. Böylece 2 senede 90 bin KM'nin yükü ve değer kaybı tek araca binmeyecektir.
  • dizel golf o iş için biçilmiş kaftan hocam
  • bence kiralayın siz, hem yolda kalmazsınız hem bakımıydı cartı curtu uğraşmazsınız.

    sizin karşınıza çıkacak bir ton masraf var o kadar km'ye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: KFY96

    Peugeot 308 in katalog değerleri yakıt tüketimi açısından süper gözüküyor acaba gerçekler mi?

    200km demek, trafigi ile her gun 3-4 saat yolda gecirmek demek. Konforlu, ve guvenli bir arac tavsiye ederim. Bana kalsa LPG takar, BMW ie devam ederim. Sol seritte BMWnin rahatligi ve guvenligi ile o yol cekilir. Depo olarak taktirabileceginiz en buyuk depo. Simdi LPG 2TL. Bir de BMWler arkaniza gelince sol seridi bosaltmak zorunda kalmaz. Otoyolda sol seritte her gun gidiyorum, Bmw disinda sirket arabalari sIKIstirip, orta seride gecince sollama yapan kamyonlarin arkasinda kaliniyor. Corolla, Civic gibi araclarla, hiz yapilirda, cok guven hissi vermiyor. Bu aralar , Eibach Pro yay ve amortisor kulesi gergisi, on spoyler, ve arka spoyler takviyesi olmadan standart araba otobanda BMW ile dansedemez.

    Alıntıları Göster
    quote:


    200km demek, trafigi ile her gun 3-4 saat yolda gecirmek demek. Konforlu, ve guvenli bir arac tavsiye ederim. Bana kalsa LPG takar, BMW ie devam ederim. Sol seritte BMWnin rahatligi ve guvenligi ile o yol cekilir. Depo olarak taktirabileceginiz en buyuk depo. Simdi LPG 2TL. Bir de BMWler arkaniza gelince sol seridi bosaltmak zorunda kalmaz. Otoyolda sol seritte her gun gidiyorum, Bmw disinda sirket arabalari sIKIstirip, orta seride gecince sollama yapan kamyonlarin arkasinda kaliniyor. Corolla, Civic gibi araclarla, hiz yapilirda, cok guven hissi vermiyor. Bu aralar , Eibach Pro yay ve amortisor kulesi gergisi, on spoyler, ve arka spoyler takviyesi olmadan standart araba otobanda BMW ile dansedemez.



    haklısınız , bunu düşünmedim değil, gideceğim yön Bahçeşehir-tekirdağ , çok da trafikli değil (yaz ayları hariç)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Aslında tüm bu süreci tek araç ile tamamlamayın. Bir süre bir araç ile ilerleyin. Atıyorum 30.000 km sonra o aracı satın, daha düşük km'de bir araç alın, bir 30 bin de onunla yapın. Böylece 2 senede 90 bin KM'nin yükü ve değer kaybı tek araca binmeyecektir.



    bu da iyi fikir , ben bu süreçten sonra satarım diyordum ama bu da olabilir ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakubu10

    Aslında araba örneklerinden düşündüğünüz araç fiyatı az çok çıkıyor ama sizin arabaya vereceğiniz maksimum fiyat nedir bilmek isterim.. Burada ki arkadaşlarda bence daha iyi bir kıyaslama yapabilir fiyat sınırını koymanızla diye düşünüyorum.


    Maksimum satacağım araçdan 10 bin lira düşük... Yani 2012 3.16i sunroof,, tekno ve comfort paketli, deri koltuklu, sorunsuz bir araç, 32 binde... 95-100 arası gider diye düşünüyorum, bilmiyorum yanlış mı? Bu hesapla maksimum 80-90 arası... Ama elimde benzine biraz para kalırsa iyi olur , kalmazsa da canımzı sagolsun:)

    Bir yandan da ciddi ciddi uzun döneml kiralama işine bakıyorum ama km artınca fiyat çok yükseliyor, yoksa olabilir aslında.
  • Ben olsam sıfır almayı düşünmezdim. Dizelden de şaşmayın. Benzin-LPG önerenlere kulak asmayın derim.
    Araç önerisi ise; tamamen tüketim odaklı bir tercih yapılacaksa, dci üniteye sahip bir araç tercih edilmeli. Ancak bu dci üniteye sahip araçlar biraz dandik oluyor. Fluence, megane, latitude düşünülebilir.

    Ancak ben olsam tamamen tüketim odaklı bir tercih yapmazdım. Biraz daha yüksek motor (1.8-2.0)dizel araç tercih ederim. Çünkü o yol her gün basmadan bitmez. Küçük motorlarda basınca daha çok yakar. Cruze 2.0 dizel ş.dışı kullanıcı verileri incelenerek düşünülebilir. Üstüne artacak parayı da başka bir yerde kullanırsınız. Ya da faize yatırırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KFY96 K kullanıcısına yanıt
    dusau kullanıcısına yanıt
    Ben böyle çok yol yapan birisi olsam ilk önceliğim tüketim, bir diğeri ise o kadar km yaptıktan sonra bile rahat satılması.

    Misal corolla 1.6 cvt alınır lpg takılır. 10 litre lpg ile dizel gibi gezilir yarın satacağınız zaman mutlaka satılır.

    Bütçe daha yüksekse dizel yeni passat alabilirsiniz. Kısaca tercihiniz japon veya alman olsun hem sorunsuz hemde 2. Elde rahat olur

    @dusau yorumunuz yanlış.

    Benzin+lpg önerenlere kulak Asmayın dediniz ya bende size kulak asmıyorum.

    Ben 4 kişi dizel aracımla 110 sabit hızla 25 krş yakarken, şehir içi 30-35 krş yakarken

    Benzinli lpg li üstelik otomatik vites aracımla 110 km sabit hızla 19 krş lpg yakıyorum. Şehir içi 25-28 kuruş lpg yakıyorum. Ayrıca daha masrafsız,daha sessiz. Şimdi yorumunuzu tekrar gözden geçirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 6 Aralık 2014; 0:56:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Ben böyle çok yol yapan birisi olsam ilk önceliğim tüketim, bir diğeri ise o kadar km yaptıktan sonra bile rahat satılması.

    Misal corolla 1.6 cvt alınır lpg takılır. 10 litre lpg ile dizel gibi gezilir yarın satacağınız zaman mutlaka satılır.

    Bütçe daha yüksekse dizel yeni passat alabilirsiniz. Kısaca tercihiniz japon veya alman olsun hem sorunsuz hemde 2. Elde rahat olur

    @dusau yorumunuz yanlış.

    Benzin+lpg önerenlere kulak Asmayın dediniz ya bende size kulak asmıyorum.

    Ben 4 kişi dizel aracımla 110 sabit hızla 25 krş yakarken, şehir içi 30-35 krş yakarken

    Benzinli lpg li üstelik otomatik vites aracımla 110 km sabit hızla 19 krş lpg yakıyorum. Şehir içi 25-28 kuruş lpg yakıyorum. Ayrıca daha masrafsız,daha sessiz. Şimdi yorumunuzu tekrar gözden geçirin.

    Şu anda petrolün fiyatı düştü o yüzden rahatça bunu söylebilirsin. Kullandım lpgli araç, sahibi olarak çok sıkıntı.
    Şansa ben kullanırken LPG 3 lira benzin 5 lira idi. Sonra geri 2.70-2.80 lere düştü. Mersin şehir içinde 2.30 a LPG alırken otobanda 2.83 den LPG almak zorunda kalıyordum, ayrıca hatay şehir içinde ne kadar arasamda 2.55 den ucuz yer bulamadım yakında. Hele bir de havalar soğudu mu gelsin zamlar da, üstüne soğukta daha çok benzin yesin. Sattım da kurtuldum. Bu ülkede her şeyin fiyatı çok oynayabilir buna benzin ve LPG de dahil. Ancak dizelin fiyatı çok fark etmiyor.
    Bir de LPG ikide bir bitecek büyük depo, taktırmak lazım. Dizelde kafan rahat, güvendiğim bir istasyondan fuller geçersin. 1000km üstü görür o.
    Şu anda LPG ucuz olduğu için hesaplarda öne geçiyor. Ha LPG pahalınırsa ya da pahalanınca aracı satar diyorsanız bilemem. Gerçi dünya geneli petrol fiyatları ucuzluyor. Şu anda dci nin yakıtını geçecek kaç lpgli araç var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.