Şimdi Ara

SIK SIK MOTOR FRENİNİ KULLANMANIN NE GİBİ SAKINCALARI OLABİLİR? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
152
Cevap
1
Favori
38.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • serkes hoca cevap vermiş ama yine tekrarlamak istiyorum.
    1-motor devri ile yapılan vakum arasında doğru orantı değil ama bir ilişki vardır.
    2-eğer üst üste fren yaparsanız ve motor düşük devirde yani rölantide (boşta) yokuş aşagı iniyorsanız fren basıncı her zaman maximum olmaz düşüşe geçer , nedeni daha fazla vakum gücü kısa doldurma zamanı demektir.Bu olunca frene basıldıktan sonra fren pedalı geç geriye gelir.Bu demektir ki(başka neden yoksa)yeterli vakum basıncını verememişiniz demektir.

    3-serkesin söylediği limütör check valve (power booster in üstündeki olduğunu sanmıyorum , bunun görevi farklıdır.İsterseniz anlatırım.
    burada basıncın(yani negatif vakumun) yüksek değere çıkmasını engelleyen parçayı serkesten rica ediyorum .Ben de merak ediyorum nerede acaba(teknik resim koyarsa çok mutlu olacağım)
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye'nindir .

  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    FİATÇI,
    BENİM VEZİR'LE KONUŞTUĞUM KONU İLE SENİN BAHSETTİĞİN FARKLI ŞEYLER...
    BİZ, EMME MANİFOLDU TARAFINDAN WESTİNGHAUS İÇERSİNDE OLUŞTURULAN VAKUMUN, FRENLEME GÜCÜNE ETKİSİNİ, "RÖLANTİ DEVRİ İLE 5000 DEVİR" AÇISINDAN KONUŞUYORUZ...

    SENİN BAHSETTİĞİN OLAY İSE, MOTORUN KOMPRESYONU DOLAYISIYLA FRENLEMEYE OLUMLU ETKİSİDİR. VE ANLATTIĞIN OLAY "KISMİ OLARAK" TA DOĞRUDUR...
    NEDEN TAM DEĞİL DE KISMİ OLARAK DOĞRU OLDUĞUNU AYRICA TARTIŞABİLİRİZ...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci
    Burayı bi dene yazdığım deneme şeklini sonra konuşalım tamam...






    Ya arkadaşlar aynı şeyleri farklı dillerlemi konuşuyoruz nedir? benim dediği m olayın faydası varmı yokmu? yoksa neden yok?

    arkadaşlar ben bu konunun üstüne düştüm ve ölçüm yapıp geldim (bu arada ayağımdan araba geçti topallaya topallaya anca bu kadar zamanda geldim kusura bakmayın) arkadaşlar araç boşta diyelim yük aynı zemin aynı rüzgar yok lastik havaları ve pilotaj aynı ve sonuç.Bi çizgi çizdim ve o çizgiye 100 le gelip panik fren yaptım ve durduğum noktayı işaretledim.... bunu bu arada araç boştayken yaptım.... ve üç kez tekrarladım.sonrasında geldiğimde panik frene başladığım anda motor devri 3000 deydi ve sonuç;


    Lastkleri kızklatmadan dörder sefer yaptım ve ortalamaya vurursak 1.5 metre daha önce durdum frene kuvvet uyguladığım anda motor devri 3000 de olduğu için..... arkadaşlar vakum oranı rölentide düşüyor ve daha fazla güç istiyor frenler yüksek devre nazaran.......benimde gördüğüm bu............
    _____________________________




  • VEZİR,
    SİZİN YÖNTEMİNİZLE CEVAP VERMEK İSTİYORUM...

    1-motor devri ile yapılan vakum arasında doğru orantı değil ama bir ilişki vardır. DOĞRU 1

    2-eğer üst üste fren yaparsanız ve motor düşük devirde yani rölantide (boşta) yokuş aşagı iniyorsanız fren basıncı her zaman maximum olmaz düşüşe geçer , nedeni daha fazla vakum gücü kısa doldurma zamanı demektir. DOĞRU 2

    Bu olunca frene basıldıktan sonra fren pedalı geç geriye gelir. YANLIŞ

    DOĞRU 1 LE İLGİLİ DÜŞÜNCEMİ ÖNCEKİ MESAJLARIMDA YAZMIŞTIM.
    DOĞRU 2 İLE İLGİLİ, "NORMAL KULLANIMDA BAHSEDİLEN ŞEKİLDE FREN HANGİ DURUMDA, NE SIKLIKTA YAPILIR?" DİYE SORMAM GEREKİYOR.

    YANLIŞ İLE İLGİLİ,
    FREN PEDALININ GERİYE GELMESİNİN VAKUMLA İLGİSİ OLMADIĞINI, WESTİNGHAUSUN İÇİNDEKİ YAYIN GÖREVİNİN DİYAFRAMI GERİ İTMEK OLDUĞUNU,
    PEDALIN GERİ GELMESİNİ SAĞLAYAN GÜCÜN, ANA FREN MERKEZİ İÇİNDEKİ YAYLAR OLDUĞUNU (VE BU YAYLARIN DİYAFRAMDAKİ BASINÇTAN ETKİLENMEYECEK KADAR GÜÇLÜ OLDUĞUNU) BELİRTMEK İSTERİM...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 21 Haziran 2006; 20:53:00 >
    _____________________________
    10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
    AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!




  • Ya rovercı biz senle anlaşamayacaz heralde ingilizce hocam derdide ingilizce bi gün işine yarar diye inanmazdım............

    şaka bi yana ben sana pedal geriye gelmnesiyle ilgili bişey dedimmi?
    _____________________________
  • FİATÇI,
    BENİM CEVABIM, VEZİR ARKADAŞA İDİ... ALINTIYI TAM OLARAK YAPAMADIĞIM İÇİN, BENİM YAZDIĞIM YAZI HEM VEZİR HEM DE SANA YAZILMIŞ GİBİ OLDU...
    YAZIDA KÜÇÜK HARFLERLE YAZILMIŞ OLAN BÖLÜMLER VEZİRDEN ALINTIDIR. VE YAZIYI O CÜMLELERE İSTİNADEN YAZDIM...

    BÖYLE ALGILANMASINDA HATA BENİM. ÖZÜR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Ya rovercı biz senle anlaşamayacaz heralde ingilizce hocam derdide ingilizce bi gün işine yarar diye inanmazdım............

    şaka bi yana ben sana pedal geriye gelmnesiyle ilgili bişey dedimmi?
    _____________________________
    10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
    AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!
  • YUok ya estafurullah...şurada zaten adam akıllı tartışılan kaç kişi varki..ben sizi biliyorum...


    Bu arad arkadaşlar bende size motor devrinin vakumun üzerindeki etkisini anlatıyorum benim dediğim sistemi o zaman şöyle deneyin... 100 e çkın ve vitesi boşa atıp frene bir miktar basın ayağınız sabit güçte pedaldayken gaz verin ve pedalın bir anda yumuşamasını görün....benim dediğim olay bu..ölçümümüde yaptım isteyen denesin..benim kompresyon değil gösternek istediğim devir artınca pedalın yumuşayıp senin daha az güç harcamanı sağlamak.. bu sayedede aracı kızaklatmadan durdurmaya kalkarsan gerçekten aradaki fark anlaşılıyo..... ha bunu belki normal bir sürücü hissedemez ama ben hissettim ve ölçüp biçtim... bence sizde deneyin......


    bunu bi deneyin ne demek istediğimi anlayacaksınız....
    _____________________________




  • Araç boştayken, sol ayakla mı frene basıyorsunuz?
    Bir miktar gazı sağ ayağınızla verdiğinize göre.
    Sol ayakla fren dozajını ayarlamak her babayiğidin harcı değildir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    YUok ya estafurullah...şurada zaten adam akıllı tartışılan kaç kişi varki..ben sizi biliyorum...


    Bu arad arkadaşlar bende size motor devrinin vakumun üzerindeki etkisini anlatıyorum benim dediğim sistemi o zaman şöyle deneyin... 100 e çkın ve vitesi boşa atıp frene bir miktar basın ayağınız sabit güçte pedaldayken gaz verin ve pedalın bir anda yumuşamasını görün....benim dediğim olay bu..ölçümümüde yaptım isteyen denesin..benim kompresyon değil gösternek istediğim devir artınca pedalın yumuşayıp senin daha az güç harcamanı sağlamak.. bu sayedede aracı kızaklatmadan durdurmaya kalkarsan gerçekten aradaki fark anlaşılıyo..... ha bunu belki normal bir sürücü hissedemez ama ben hissettim ve ölçüp biçtim... bence sizde deneyin......


    bunu bi deneyin ne demek istediğimi anlayacaksınız....


    _____________________________




  • Eeee arabayı hakkıyla kullanmak herşeyini bilmek çözmekte bir sanattır.........
    _____________________________
  • Arkadaşlar çok accayip faydalı bir konu olmuş katılan herkese çok teşekkürler. (Fiatci'ya da geçmiş olsun ayağından dolayı)
    Frene bastığınızda araç fren kuvveti toplam vakum rezervinden alıyor ama sonuçta %1(veya benzeri bir rakam) dahi olsa vakum azalmaya başlıyor. Fiatci da diyorki ben bunu dahi hissederim ve fren testinde 1.5 metre fark olduğunu belirtiyor. İlk frenlemede dahi bir fark oluşmaya başlıyor, tabi bunu üst üste yaparsanız farkı ciddi bir şekilde anlamaya başlıyorsunuz.
    Mühendislikte zaten hiçbirşeyin sürekli doğrusal veya sabit bir hareketi yoktur ve belli sınırlar içinde sürekli salınır. Fiatci'nın yaptığı deneme-yanılma yöntemi bence en iyi sonucu verir. Roverci bu etkinin çok az ve hissedilmeyecek derecede olduğunu söylüyor ama sonuç ortada 1.5 metre fark yaratabiliyor.
    Tabiki bu ben ve birçok sürücü dahil hissedilemeyecek bir miktar. Ama sonuç olarak fark çok az da olsa var.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    YUok ya estafurullah...şurada zaten adam akıllı tartışılan kaç kişi varki..ben sizi biliyorum...


    Bu arad arkadaşlar bende size motor devrinin vakumun üzerindeki etkisini anlatıyorum benim dediğim sistemi o zaman şöyle deneyin... 100 e çkın ve vitesi boşa atıp frene bir miktar basın ayağınız sabit güçte pedaldayken gaz verin ve pedalın bir anda yumuşamasını görün....benim dediğim olay bu..ölçümümüde yaptım isteyen denesin..benim kompresyon değil gösternek istediğim devir artınca pedalın yumuşayıp senin daha az güç harcamanı sağlamak.. bu sayedede aracı kızaklatmadan durdurmaya kalkarsan gerçekten aradaki fark anlaşılıyo..... ha bunu belki normal bir sürücü hissedemez ama ben hissettim ve ölçüp biçtim... bence sizde deneyin......


    bunu bi deneyin ne demek istediğimi anlayacaksınız....


    _____________________________




  • EMME MANİFOLDUNDA OLUŞAN VAKUM DOĞRU ORANTILI OLARAK FRENE ETKİ ETSEYDİ EĞER BELİRLİ BİR HIZDAN SONRA HAFİF BİR DOKUNUŞTA BİLE BLOKAJ YAŞANIRDI..
    SÜRÜCÜNÜN FRENLEMESİNE YARDIMCI OLAN VAKUM KUVVETİ CİDDİ DEĞİŞKENLİKLER GÖSTEREMEZ ÇÜNKÜ EN BASİTİNDEN SÜRÜCÜNÜN BİR FRENLEME ETKİ HAFIZASI VARDIR..BUNU YİTİRİRSE ZATEN İYİ BİR ŞEY OLMAZ.
    EN SON ELDE EDİLEN VAKUM ETKİSİ İLE YENİ NESİL ARAÇLARDA(BİLİYORSUNUZ DİZELLERDE EMME MANİFOLDUNDAN VAKUM ALINMAZ).
    1 E 6 GİBİ İYİ BİR SONUCA ULAŞTILAR.. BU ŞU DEMEK 1 KG LIK BASMA ETKİSİ VAKUM YARDIMI İLE 6 KG A ULAŞIYOR...
    SONUÇTA FRENLEMEDE EN ÜST VERİM BLOKAJ SEVİYESİ İSE BU SEVİYEYE ULAŞMA ETKİSİ BÜTÜN DEVİRLERDE BİRBİRİNE YAKIN OLMALI...
    _____________________________
    Evinizin duvarları camdansa pencereme taş atmayın
  • Ototeknik arkadaşım o zaman fark yokta yada çoka zda ben nasıl bunu hissettim? çok az bir miktar fren pedalı yüksek devirlerde yumuşuyor.yani vakum biraz daha artıyor bunu denedim gördüm... yapın görün.aradaki 1.5 metre de az bir fark değil aslında aynı basınçta ayağınızı tutabilirseniz buyrun ölçün.... ondan sonra konuşalım....

    bu arada erenuz sağol....
    _____________________________
  •  SIK SIK MOTOR FRENİNİ KULLANMANIN NE GİBİ SAKINCALARI OLABİLİR?


    kırmızı ile işaretlediğim....westing house emiş subabı...hava debisini kısıtlayan sistem


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    serkes hoca cevap vermiş ama yine tekrarlamak istiyorum.
    1-motor devri ile yapılan vakum arasında doğru orantı değil ama bir ilişki vardır.
    2-eğer üst üste fren yaparsanız ve motor düşük devirde yani rölantide (boşta) yokuş aşagı iniyorsanız fren basıncı her zaman maximum olmaz düşüşe geçer , nedeni daha fazla vakum gücü kısa doldurma zamanı demektir.Bu olunca frene basıldıktan sonra fren pedalı geç geriye gelir.Bu demektir ki(başka neden yoksa)yeterli vakum basıncını verememişiniz demektir.

    3-serkesin söylediği limütör check valve (power booster in üstündeki olduğunu sanmıyorum , bunun görevi farklıdır.İsterseniz anlatırım.
    burada basıncın(yani negatif vakumun) yüksek değere çıkmasını engelleyen parçayı serkesten rica ediyorum .Ben de merak ediyorum nerede acaba(teknik resim koyarsa çok mutlu olacağım)
    _____________________________




  • FİATÇI,
    BU İŞİN MANTIĞINI ÇOK İYİ BİLDİĞİN ANLAŞILIYOR...

    YAZDIKLARINDAN ANLADIĞIM KADARIYLA 100 KM NİN ÜSTÜNDE BİR HIZA ÇIKIYORSUN, DAHA ÖNCEDEN ÇİZMİŞ OLDUĞUN ÇİZGİYE GELMEDEN ÖNCE BOŞA ALIYORSUN VE TAM ÇİZGİYE GELDİĞİN ANDA (BU ARADA HIZ 100 KM YE DÜŞMÜŞ OLUYOR) RÖLANTİDE PANİK FREN YAPIYORSUN. (BUNU 4 DEFA TEKRARLIYORSUN),
    DAHA SONRA 5.VİTESTE 3000 DEVİRDE (4 TEKRAR) OLMAK ÜZERE 8 DENEME YAPMIŞSIN...

    SONUÇ: 5. VİTES 3000 DEVİRDE YAPTIĞIN DENEMELERDE ORTALAMA 1,5 METRE ERKEN DURUYORSUN...

    ANLADIKLARIM DOĞRU MU? YANLIŞIM VARSA LÜTFEN DÜZELT...

    BU YAPILAN TESTLERLE İLGİLİ BİRKAÇ SORU SORMAM LAZIM...

    1. 8 DENEMEDE FRENE BASACAĞIN ANDAKİ HIZINI NASIL OLUYOR DA TAM 100 KM YE AYARLAYABİLİYORSUN?
    2. İLK 4 DENEMEDE, ARACI BOŞA ALDIĞINI VE MOTOR RÖLANTİDE İKEN FRENE YÜKLENDİĞİNİ ANLAYABİLİYORUM.
    ANCAK, 5. VE SONRAKİ DENEMELERDE ARACI BOŞA ALMAYI YA DA DEBRİYAJA BASIP MOTORLA TEKERLEKLERİN BAĞLANTISINI KESMEYİ, HIZINI FREN BAŞLANGIÇ NOKTASINDA 100 KM YE AYARLAMAYI, DEVİRİ 3000 DEVİRDE SABİTLEMEYİ (HANGİ AYAKLA GAZA BASIYORSUN), HEM DE KIZAKLAMA YAPMAYACAK ŞEKİLDE FREN DOZAJINI AYARLAMAYI NASIL BAŞARABİLİYORSUN?...
    3. DENEMELERDEKİ ARACIN MARKA VE MODELİ NEDİR? WESTİNGHAUS İLE İLGİLİ KÜÇÜK TE OLSA BİR KAÇAK OLUP OLMADIĞINA EMİN MİSİN?
    4. BU TESTİ GERÇEKLEŞTİRDİĞİN YER NERESİDİR... TRAFİĞE KAPALI BİR YER Mİ? (100 KM HIZ VE 8 TEKRAR AÇISINDAN SORUYORUM)...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    arkadaşlar ben bu konunun üstüne düştüm ve ölçüm yapıp geldim (bu arada ayağımdan araba geçti topallaya topallaya anca bu kadar zamanda geldim kusura bakmayın) arkadaşlar araç boşta diyelim yük aynı zemin aynı rüzgar yok lastik havaları ve pilotaj aynı ve sonuç.Bi çizgi çizdim ve o çizgiye 100 le gelip panik fren yaptım ve durduğum noktayı işaretledim.... bunu bu arada araç boştayken yaptım.... ve üç kez tekrarladım.sonrasında geldiğimde panik frene başladığım anda motor devri 3000 deydi ve sonuç;

    Lastkleri kızklatmadan dörder sefer yaptım ve ortalamaya vurursak 1.5 metre daha önce durdum frene kuvvet uyguladığım anda motor devri 3000 de olduğu için..... arkadaşlar vakum oranı rölentide düşüyor ve daha fazla güç istiyor frenler yüksek devre nazaran.......benimde gördüğüm bu............
    _____________________________
    10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
    AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!




  • FARK YOK DEMEDİM..YÜKSEK DEVİRLERDE ELDE EDİLEN YARDIMCI VAKUM ETKİSİ MUTLAKA DÜŞÜK DEVİRE GÖRE DAHA BESLEYİCİLİDİR.ÇÜNKÜ POMPALAMA VS. DURUMLARDA YERİNE KONULABİLİRLİĞİ DAHA HIZLIDIR SONUÇTA..(DÜŞÜK DEVİRLERDE VEYA ROLANTİDE PEDALA BASTIĞINIZ ZAMAN ROLANTİ ANINDA (-) ETKİ VERMESİ GİBİ..(ZATEN ŞİŞME OLAYIDA KULLANILAN VAKUMUN TELAFİSİ İLEİ LGİLİ)
    ŞUNU SÖYLEYEMEYECEKSEK 2500 DEVİRDE 4 KG ETKİ VERDİĞİMİZDE
    BLOKAJ OLUYOR 5000 DEVİRDE 2 KG ETKİ VERDİĞİMİZDE BLOKAJ OLUYOR DİYEMİYECEKSEK HERKEZ AYNI FİKİRDE...AMA SENİNLE YAKIN YERDE DURDUĞUMUZU SÖYLEYEBİLİRİM
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Ototeknik arkadaşım o zaman fark yokta yada çoka zda ben nasıl bunu hissettim? çok az bir miktar fren pedalı yüksek devirlerde yumuşuyor.yani vakum biraz daha artıyor bunu denedim gördüm... yapın görün.aradaki 1.5 metre de az bir fark değil aslında aynı basınçta ayağınızı tutabilirseniz buyrun ölçün.... ondan sonra konuşalım....

    bu arada erenuz sağol....
    _____________________________
    Evinizin duvarları camdansa pencereme taş atmayın




  • Hemmen rovercı sorularına cevap vereyim

    1- 5. vitese alıyorsun ve 100 kmye çıkıp o hızla sekmeden çizgiye geliyosun sabit 100 kmyle ve çizgiye değdiğin anda frene basıyosun

    2- 100 kmyle geliyosun ve boşa atıyosun bu arada sol ayağınla aynı şekilde frene basıyosun ve sağ ayağınlada gaz veriyosun bunun 3000 veya 5000 olması öenmli değil rölantiyi geçsin yeter sonrasında ölçümü yapıyosun şimdi sen sorarsın sol ayağınla sağ birmi diye ben yarışlarda sol ayak freninide kullandığımdan sol veya sağ ayakla frene istediğim gibi hükmederim en ince ayrıntısına kadar hatta sol ayağım dahada iyidir...

    3-fiat albea 1.2 16 v ab ac modeli her 10.000 de bir fren hidroliği değişir ve motordan çok önem verdiğim sistemdir kısacası aksaklık çok zor....


    4-sana yalan söylemiycem bunları yaptığım 3 şeritlik bir yol tarfik tek tük akıyor ve tüm ölçümlerimizi orada yapıyoruz sanayi ahalisi olarak....


    Başka sorun varmı?



    Yakın yerlerdeysek sorun yok o zaman ototeknik.....
    _____________________________




  • FİATÇI,
    OKEYDİR.
    BU TARTIŞMA (FRENLEME KONUSU), VEZİR ARKADAŞIN: Eğer vites boşta olursa hidrolik basıncı düşük olduğu için frenlere daha fazla basmamız gerekecektir. Yüksek devri araçta kompression anında hidrolik basıncı en yüksek değerlerde olur bu da pedala daha az basmayla daha iyi tutunma anlamına gelir. ŞEKLİNDEKİ SÖZÜNE BENİM İTİRAZIMLA BAŞLADI VE BURAYA KADAR GELDİ…

    VE BENCE İYİ DE OLDU… BİLGİLENDİRME AMACA UYGUN OLARAK GERÇEKLEŞTİ…
    TOPARLAYACAK OLURSAK,
    1. FREN DİSKLERİNE (YA DA KAMPANALARA) UYGULANAN HİDROLİK BASINCI İLE VE FREN PEDALINA UYGULANAN KUVVETİ BİRBİRİNE KARIŞTIRMAMALIYIZ…
    2. WESTİNGHAUSTAKİ NEGATİF BASINÇ, HEM RÖLANTİ HEM DE YÜKSEK DEVİRLERDE HAVA DEBİSİNİ AYARLAYAN BİR SUBAP SAYESİNDE HEP BELLİ ORANDA TUTULUR. ANCAK, BUNA RAĞMEN, FRENLEME SIRASINDA RÖLANTİ DEVRİ İLE YÜKSEK DEVİR ARASINDA PEDALA UYGULANACAK KUVVET ANLAMINDA AZ DA OLSA YÜKSEK DEVİRDE AVANTAJ VARDIR….
    3. ARACI BELLİ BİR HIZDAN (ÖRN:100 KM), DAHA DÜŞÜK BİR HIZA (ÖRN:50 KM), BELLİ SÜREDE YAVAŞLATABİLMEK İÇİN, FREN DİSKLERİNE UYGULANACAK BASINÇ HİDROLİK BASINCI (MOTOR ÇALIŞMAZKEN, RÖLANTİ YA DA YÜKSEK DEVİRDE ÇALIŞIRKEN) DEĞİŞMEZ… DEĞİŞECEK OLAN PEDALA UYGULANACAK AYAK KUVVETİDİR…
    4. EĞER PANİK ŞEKLİNDE ÜST ÜSTE FREN DURUMU OLURSA (ABS SİZ ARAÇLARDA) MOTOR DÜŞÜK DEVİRDE YANİ RÖLANTİDE (BOŞTA) İSE, YOKUŞ AŞAĞI İNİLİYORSA HİDROVAKTAKİ NEGATİF BASINÇ HER ZAMAN MAXİMUM OLAMAZ DÜŞÜŞE GEÇER, NEDENİ DAHA FAZLA HAVA KULLANIMI VE YETERLİ BASINCA ULAŞABİLMEK İÇİN ZAMANIN ÇOK KISA OLMASIDIR...

    FİKİRLERİYLE KATKIDA BULUNAN (BU KONUYLA İLGİLİ) TÜM ARKADAŞLAR, İYİKİ VARSINIZ…
    SAYENİZE HÂLÂ DAHA ÖĞRENMEYE DEVAM EDİYORUM…
    _____________________________
    10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
    AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!




  • arkadaşlar burada bir şey farketim galiba birbirimizin yazdıklarını tam okuyup anlamaya çalışmıyoruz.
    bu yüzden ufak tefek sorunlar çıkıyor galiba.

    neyse...frenlerin şişmesi sertleşmesi ile ilgili birşey daha sormak istiyorum.
    bir araçın firenlerinde herhangi bir sorun yoksa vede sürekli frenle yokuş aşşağı belli üzün bir süre iniliyorsa aracın hangi organından dolayı firenleri şişer yani sertleşir.???
    _____________________________
  • Tamam işte rovercı benimde dediğim senin son yazdığın 2. madde fark oluyor ben bunu söylüyorum zaten.... son yazdıklarına tamamen okey...


    bunuda sebebini kendimce açıklayım.şindi bu basıncı ayarlayan parçayı şöyle düşünelim... örneğin sabit 5 birim basınç verecek şekilde tasarlandı.motor devri neye çıkarsa çıksın basınç ne kadar yükselirse yükselsin sonuçta o parça 5 birimden fazla vakuma izin vermeyecek ama rölanti devri normalden düşükse-ki bunula genelde karşılaşırız bu beş birim basınç 4 birime düşüyor yani o parça beş birimde sabitliyor ama dört birimlik basınç oluyor diyelim.bunun sonucunda noluyor? pedala beş birim basınçta olandan daha çok basman gerekiyor frenlerin aynı tutması için.bu sebeptende aynı kuvveti uyguladığında motor devri yüksek olduğunda daha iyi bir tutunma rölantiye düştüğünde çok az daha kötü bir tutunma oluyor.... bu bu kadar.....
    _____________________________




  • arkadaşlar,
    öncelikle meslektaş olduğumuzu ancak otomotiv sektöründe çalışmadığım için sizler kadar detaylı bir bilgiye sahip olmadığımı belirtmek isterim.

    asıl konu hakkında yani motor freninin zararı konusunda benim büşüncem şudur:

    motor freni yaptığınızda aracın ataletine karşı koymaya çalışan motor kompresyonudur ve motor devrinin artasına sebep olur. motor dışında kalan diğer parçaların çalışma seyrinde değişiklik olmayacağı için oluşacak problemin motor parçalarında sınırlı kalır.

    şanzumandaki dişlilerin, debrijajın vs. vs. çalışma hızlarında bir artış veya azalma olmayacaktır.
    _____________________________
    Latitude 1.5 dci executive(2012)
  • FİATÇI,
    EN SON MADDELER HALİNDE YAZDIĞIM YAZIDAKİ DÜŞÜNCELER SADECE BANA AİT DEĞİL.
    2. MADDE SENİN VE SERKESİN,
    4. MADDE VEZİRİN DÜŞÜNCELERİ ZATEN...
    BEN SADECE TOPARLAMAYA ÇALIŞTIM...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Tamam işte rovercı benimde dediğim senin son yazdığın 2. madde fark oluyor ben bunu söylüyorum zaten.... son yazdıklarına tamamen okey...

    _____________________________
    10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
    AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.