Şimdi Ara

SIFIR LASTİĞİM BLOKE OLUYOR( SAVA ESKİMO S3) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
14.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  SIFIR LASTİĞİM BLOKE OLUYOR( SAVA ESKİMO S3)


    ben bu markayı vespa motorun üzerinde gelen lastiklerle tanıdım ve 2000km de lastikleri ivedi bir şekilde değiştirdim
    özellikle ıslak performansı rezaletti ucuz bir ürün ve ucuz bir çözüm...lastik işi şakaya gelmez biraz fark verin ve güvenilir ürünleri alın...

    ben savaları söküp michelin sport almıştım aradaki fiyat farkı 150tl ye 220 tl idi...ve bence bu fark arasında dağlar kadar tutunma farkı var bunu belirtmek isterim...

     SIFIR LASTİĞİM BLOKE OLUYOR( SAVA ESKİMO S3)




  • Yeni olmasiyla alakasi yok.. Lastikleri degistirmeyi deneyin..
  • Sava,Goodyear bünyesinde bulunan 3-4 markadan biridir..Satışını Goodyear bayileri yapar..Türkiye'de satılanların çoğunluğu Polonya nadiren de Çekoslovakya üretimidir..Aracınızın lastik ebatını yazmamışsınız ama ESKİMO S 3 isimli kış serisi lastiklerin küçük ebatta(13-14 jant),performansları yeterli hatta bildik bir çok markanın üstündedir..ADAC testlerinde ilk üçe girmiştir..
    1-Aracınıza takılan lastiklerin dönüş yönünde hata olabilir,zayıf ihtimal..
    2-Amortisörleriniz eskimiş olabilir,bi ihtimal..
    3-Aracınız lastik ebatı büyük,ESKİMO S 3,büyük ebatlarda iyi değil, yüksek ihtimal..
  • Ne yazık kı kalitesiz bir lastik aldınız ,sorun ondan kaynaklanıyor. Adac testlerinden zaten arka sıralarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: motorclinic

    Yıllar önce satın aldığım bir otomobilin üzerinde pırelli marka lastikler vardı. Sert hamurlu lastiklerdi ve sürekli patinaj ve kızaklama problemleriyle uğraşıyordum. (o yıllar abs olmadığından kızaklama büyük sorundu)
    Sonra değiştirdim lassa aldım. Aşırı yumuşak hamur; 4 lastiğin yanaklarında da balon yaptı, üstüne yazın aşırı sıcak asfaltta ve yoldaki en ufak ıslaklıkta aşırı derecede kayma eğilimi. Ve virajlarda inanılmaz sesler. Ben viraj dönerken ortalık inliyordu amerikan filmlerinde azılı katili kovalayan aynasızların araçları gibi.
    Sonra Michelin aldım. Ve birdaha başka marka lastiği hiçbir arabamda kullanmadım. İlk takıldığı andan itibaren mükemmel performans ve dayanıklılık.
    Aşırı yumuşak değil ancak sertte değil. Çok sıcak asfaltta tutunma bozuklukları yok. Islak rampalarda gazı dikkatli kullanırsanız sardırma yapmıyor, yapsa da kısa sürüyor. Ve ıslak yolda frenajı güven verici.


    Yıllar sonra denk geldi üzerinde pırelli pzero lastikler bulunan abs'li ve esp li bir araç kullandım. Pırellinin hala sert hamurdan vazgeçmediğini anladım.

    Benim tecrübem; bir lastik ilk takıldığı anda neyse sonrasında da benzer özellikler sergiliyor.
    Umarım sizin lastiğiniz kullandıkça açılır.

    Ben de hep öyle lastiklere özenmişimdir virajda cayk diye döneceksin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Ne yazık kı kalitesiz bir lastik aldınız ,sorun ondan kaynaklanıyor. Adac testlerinden zaten arka sıralarda.

    165/70/13 ebatında ADAC testlerinde dunlop ve Contiden sonra 3. olmuştur..Lütfen dikkat..
  • Kış lastiği için havalar yeterince soğumadı diye düşünüyorum. 7 derece ve altında gerçek performansını gösterecektir. O zaman da yol tutuş problemi olursa artık lastikten denebilir rahatlıkla.

    Benim arabada Michelin kış lastiği vardı. Yazı geçiririm bununla, zaten fazla km.yapmıyorum diye düşünmüştüm. Mayıs ayı ile birlikte insanı korkutan bir yol tutuş kaybı yaşamaya başladım. En ufak bir frende çıkan sesten etraftaki binalardan insanlar "kesin bir kaza oldu, olacak..." diye balkonlara hücum ediyorlardı.

    Baktım olmayacak yaz lastiği aldım. Hem de pek bilinen bir marka değil, Hancock. Buna rağmen memnun kaldım. Yok tutuş, fren vs. sorunlarım da kalmadı.

    Biraz daha havalar soğursa kış lastiklerine geri döneceğim inşallah...
  • sikca uzun yola gittiginizi soylemissiniz sikca uzun yola gidiyorsaniz iyi bir lastik almaniz hem sizin hemde geride sizi bekleyenler icin iyi bir secim olacaktir.
    iyi bir lastik alin hem uzun km kullanin hemde guvende olun

    ornek vereyim

    benim is arabam mercedes sprinter bu arac bir mercedes bayiindn kiralik gecen sene bakima gittiginde lastiklerin titreme yaptigini soyledim ve geri almaya gittigimde yepyeni lastikler vardi uzerinde markasi BARUM
    bu lastikler de fazla gitmedi frenaj ve titreme problemi yine basladi
    sonraki bakimda tekrar sikayetlerimi dile getirdim

    bu sefer FIRESTONE taktilar ve su an cok iyi
    firestone la daha once sifir aldigim polo da tanismistim ve ondanda cok memnundum simdiki arabamda da
    michelin var
  • hemen o lastiklerden kurtulun

    eniştemde sava vardı durmak ne mümkün

    fazla km yapamadan değiştirdi insan hayatına büyük bir tehlike

    bana kalırsa türkiyede en iyi lastik michelin ne bridgestone ne lassa arkadaşlar

    michelin gerisi boş
  • bende tanesine 90 tl verip, 4 tane sava aldım.
    şu an kışlık lassaları kullanıyorum.
    aldığım lastikler yaz lastiği, nisan da felan taktırırım artık.
    petlas yada lassa almayı düşünüyordum, (yerli malı diye)
    lastikçi beni etkiledi, sava aldım.
    hiç hız yapmam, 90 ı geçmem.
    inş pişman olmam.
    buradan yazarım artık deneyimlerimi.
  • Ucuz diye dandik markaları almayın belki biraz fazla para verirsiniz ama belki hayatınız kurtulur. Hem fiyat uygun hem kaliteli Fulda lastiklerini öneriyoum. Pirelli'den sonra ilaç gibi geldi bana.
  • Savaları 1 yıl kullandım ve hiç bir problemle karşılaşmadım iddaya girerim fazla hava basmışlardır en son taktırdığim bridgestonları takan beyinsiz herif 30 olması gereken hava basınçlarını 4 lastikdede 38 - 40 arası basmış 2 gün boyunca bende ilk defa kullandığım bridgestone markasına sövdüm hatta bu arada kazada atlattım sonra geldi aklıma basınçları kontrol etmek lastiğin bir suçu yokmuş meğer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: motorclinic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    hocam lastiklere fazla hava basmış olabilirler, hemen bir benzinciye gidip lastik havalarını kontrol ettir.

    benim 30-32 basılması gereken lastiklerime, lastikçi 40 basmıştı

    birde lastikler tam performanslarını 500km sonra gösterirler, bu arada ani hızlanma ve frenlemelerden kaçınmak gerekir.


    Var mı böyle birşey daha?
    Adam 500 km içinde tehlikeli bir durumda kalırsa ölecek mi?
    Bunun hesabını biçbir lastik üreticisi veremez.
    Günümüzde otomobillerde bile rodaj kalmadı ki lastiklerde kalsın diye düşünüyorum ben..


    Tabiki lastik rodaji var.
    Araba icin genel rodaj da halen vardir ama önemini kaybetmistir. O yüzden üreticiler normal arabalarda bunu kullaniciya belirtmiyorlar.
    Ama performans araclarinda halen önemli bir nokta. BMW M serilerinde ilk yag rodaj yagi olarak gelir. 1000-1500 km sonra tüm yaglama sivilari degisir.
    Böyle bir cok örnek var.

    Fren sistemi (diskler, balatalar) degistiginde bile rodaj vardir. Balatalarin disklere alismasi gerekir. Veya frenleri heat cycling yapmak gerekir ki, ileride sicakliga bagli performans düsüsü veya disk yamulmasi olmasi (disc warping).

    Arti lastik üreticisi sürücü hatasinin hesabini niye versin?
    Acikcasi mantigi kavrayamadim. Lastik %100 veya %50 tutarsa tutsun, sorumluluk kullanan kisidedir. Ona göre dikkatli olmasi lazim.




  • merhaba hemşerim.

    Sava good year ın yan sanayisi gibidir. Biçok tanıdıgım sava eskimo aldı. Ama ben pirelli winter carwing aldım. Bikaç ay sonra ılgazda deneyeceğiz lastikleri nedir ne değildir belli olucak. Ama savanın kötü bi lastik oldugunu düşünmüyorum.
  • 2 gün önce Sava 205 55 16 kış lastiği taktırdım. Daha iki günlük bu tip sıkıntı fark etmedim ama benimde içime kurt düştü şimdi. Zaten aldıktan sonra biraz pişmanda olmuştum. yorum yapmak zor, ama bir dahaki sefere paraya kıyıp marka bir lastik alacağım muhtemelen.
  • heasplı lastiklerin içerisinde en kaliteli olan marka Kumho'dur.
    ben çok araştırdım.
    2 senedir kumhonun Kar-Kış lastiklerini kullanıyorum.
    çok sessiz lastkler.
    Kışın kar lastiklerini yazında normal lastiklerimi takarım.
    böylece lastiklerin ömürleride uzuyor.

    Kumho nun kar lastiği performansına gelince 10 üzerinden 7 veririm.
    Üstelik kuru asfaltta fren performansı mükemmele yakın.

    Ama ben en kalitelisini ve en performanslısını alıcam derseniz tek lastik var o da Lassa Snoways 'dir.
    Lassanın kar performansı mütiş. ama kuru asfaltta baya bir ses yapıyor.
  • Bugün 4 tane sava eskimo S3 215-55-16 lastik aldım.Good year'ın ikinci markasının kötü olacağını düşünmüyorum.Uludağda taksicilerin tercihi de bu lastikler.
    Yalnız lastikler yönlü... eğer ters yön takıldı ise veya hava soğumadan takıldıysa performansı sağlıklı değerlendirilemez. Çok yumuşak lastikler çünkü... Biraz kullanayım deneyimlerimi paylaşırım.

    Şimdi bazı arkadaşlarda şartlanmışlıkta oluyor. Üniversitede kantin,askerde karavana yemeği öldürür(!) diyenler kadar, bunları yiyipte hayatına mutlulukla devam edenlerde var :)

    İrtibatı koparmayalım
  • SAVA ESKIMO S3, T hız sınıfı Adac kış lastiği testinde kesinlikle tavsiye edilmeyen model olarak tanımlanmış..
    Özellikle ıslak performansı felaket..
    http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14T/tab.asp?ComponentID=268424&SourcePageID=268503
     SIFIR LASTİĞİM BLOKE OLUYOR( SAVA ESKİMO S3)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 25 Ocak 2010; 1:11:41 >




  • Yazin cok yakar diye klima acmayan aracin her yeri dokulen ama onemsemeyen taksicilerin kaliteli lastik mi kullanacagini dusunuyorsunuz. Ayrica her kis lastigi konusunda farkli sey soyleniyor Uludag taksicileri icin kimi diyor ki Lassa kullaniyorlar kimi diyorki Pirelli kullaniyorlar. UG7+ larimla Uludagda dolasirken zincir takmis cok taksici gordum, hatta zincirsiz ustume kayarak gelen de gordum. Yani her ne kullaniyorlar ise Uludag taksicilerinin lastik konusunda dogru tercih yaptiklerini dusunmuyorum.


    quote:

    Orijinalden alıntı: KODEM

    Bugün 4 tane sava eskimo S3 215-55-16 lastik aldım.Good year'ın ikinci markasının kötü olacağını düşünmüyorum.Uludağda taksicilerin tercihi de bu lastikler.
    Yalnız lastikler yönlü... eğer ters yön takıldı ise veya hava soğumadan takıldıysa performansı sağlıklı değerlendirilemez. Çok yumuşak lastikler çünkü... Biraz kullanayım deneyimlerimi paylaşırım.

    Şimdi bazı arkadaşlarda şartlanmışlıkta oluyor. Üniversitede kantin,askerde karavana yemeği öldürür(!) diyenler kadar, bunları yiyipte hayatına mutlulukla devam edenlerde var :)

    İrtibatı koparmayalım








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 25 Ocak 2010; 0:04:07 >




  • Lastikleri aldık kar kalktı... Yarın şehirlerarası yolculukta bi deneyeceğim

    Bu arada çok farklı bir yorum duydum: michelin,conti,(good year ultragrip),bridgestone gibi markaların ikinci markaları(benim savalar gibi, goodrich gibi vs.) ve kumho vs. diğer markaların kauçukları 4 yıl dayanmıyormuş. ikinci yılda sertleşip işlevini kaybediyormuş

    Michelin alpin lerim tam 4 yıl dayanmıştı
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.