Şimdi Ara

sifir arabanin motorunu nasil acmak gerekir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
24.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşım merhaba
    dediklerinin bir kısmına katılıyorum ancak katılmadığım tarafı şu ;
    Sen diyorsun ki fabrika motoru açmaz veya başka bir deyişle belirli km testi yapmaz
    bu konluda yanlışsın bence bizzat bu konuda deneyimli almanya BMW teknik büro danışmanlığı yapmış bir tanıdıktan edindiğim bilgiye göre araç yürüyen ve diğer aksesuar dahil tüm parça ve azaları test edilirmiş bu arada da araç yürüyen ve parçalar alışsın diye belirli bir km sürüş yapılırmış.Bu da o araca belirli bir alışım sağlarmış.Bilgili olduğun belli ancak bu konuda biraz daha mantıklı ol araçlar artık öle bir parça eksik gönderse fabrika şu kadar kar yapar zihniyeti kalktı .Çünkü firmalar artık aracın testleri için ne kadar para harcıyorlar bunu da duşün kaldıki büyük bir firma bu kadar cimrilikle kar sağlayacak pek aklım almadı
    kısacası
    araç belirli bir km yapıyor ancak dediğin gibi aracı zorlamak lazım ama araç motoruda açık olmadan yani eskisi gibi gelmiyor. ve de firmalar büyük firmalardan bahsediyorum bir civata ile bilmem ne kadar kar düşünmez çünkü ben araba ürettim hadi satallım demiyorlar belir li testlerden geçip sonra piyasaya çıkıy




  • motor acma su an size göre yok ama bana göre hala sagır motor var sizde galerici olsaydınız bunu cok iyi anlardınız
  • arkadaşım sen yazımı ya okumadın yada yanlış anladım ben motor açma yok demiyorum ama motor da
    hiç sürüş testi yani belirli bir km testi yapılmadan gelmiiyor
    yani motor açık gelmiyor fakat belirli alıştırmalar da yapılıyor
    yani çapaklanmanın giderilmesi yeni parçaların alıştırılması yapılıyor
    eskiye oranladığımızda arabalar şimdi açık geliyor ben bunu demek istedim
    arabanın motoru açılmış al bas basabildiğin kadar demiyorum
    ayrıca galericiymissin allah kolaylık versin bende benzer bir iş kolu ile uğraşıyorum
  • Tamam ben makine muhendisiyim hemde mastirim var elektronikte amerikada yaptim.Iciniz rahat ettiyse rodaj yok kardesim oto programlarinda da diyorlar seyrediyorsaniz eger. Motor denenmeden hemen parcalar birlestirilip arabaya takilmaz zaten.Denenir isinma surtunme yakit sarfiyati vs makul seviyedeyse araca takilir. Yinede 1000 km ye kadar cok yuklenmeyin derler.siz bilirsiniz riskli diyorsaniz yuklenmeyin umursamiyorsaniz yuklenin zaten.Birde su var adamlar sizin nasil sureceginizi bilemez ilk 5000 binde yuksek devirde zarar gorurse firma batar garanti kapsamina girecegi icin.Neyse capaktan vs sorun olursa zaten bu siz arabayi sattiktan cok cok uzun sure sonra etkisini gosterebilir 200 binde felan.
  • arkadaşım sana bi soru sorcam
    ben yeni üye oldum bu er çavuş dalgası nedir neye göre ne zaman rütbe değişir
    bi zahmet
  • mesaj sayina gore katilima gore yani sanirim
  • Arkadaşlar kusura bakmayında saçmalıyosunuz neden saçmalıyosunuz.

    Ben tofaş renault toyota mercedes ve man fabrikasını gezmiş birisiyim. makina mühendisi değilim ancak yazılarınızdan okuduğuma göre bu konuda sizden daha çok tecrübeliyim...

    1- bana birisi açıklamasını yapsın motorun lışma evresi kaç kmdir?

    2- her yeni araç yol testinden geçer ancak bunlar fabrikanın özel pistinde olur ve en fazla 20 km olur-ki bunu bile görmeyen araçlar var.

    3- hadi dediğiniz doğru aracı fabrika 1000 km kullandı diyelim 1000 km yolu bir araç en az bir günde yapar. artı 90 la sabit gitse diyelim 1600 cc bir araç 100 km de 6 litre yaktı diyelim kabaca. arkadaşlar 60 litre benzin kaç para allahınızı seversiniz bi söyleyin?

    4-hadi haklısınız diyelim fabrika bir kül tablasından kar etmiyor diyelim yada fazla bir civatadan. arkadaşlar bir araçta kaç milypn tane parça var? ve her sisteme fazladan bir civata takıldı diyelim en azda 100 sistem var diyelim-ki bundan fazladır 50 kuruşluk civata bir araçta 50 ytl eder ve mantıken düşünün sadece civatadan durum bu..

    5- madem bu çapakların önemi yok diyelim. özellikle amerikada master yapan arkadaşa diyorum. bernde iskitler sanayide sizin gibi test laboratuvarında değil gerçek hayatta değişik sürüş şekillerindeki aşınmalrı inceledim ve 100.000 e gelen bir aracı açın eğer açan ustaysa rodajının nasıl geçtiğini size anında okur...,

    6- hadi hepsi yanlış siz haklısınız. fabrika motoru açıyor testler gerçek hayatla birebir tutuyor. peki hala neden inatla bu dangalak fabrikalar katalokta rodajın önemini vurguluyor?




  • ben hala daha motoracma muhabbetıne katılmıyorum.
    rodaj?

    hatırlıyorum biraralar isuzu kamyonlar 1 milyon km garanti veriyorlardı..
    bu araba kamyon ve yuk tasıyor.
    rampa yukarı 1 takviye ile yuksek devirde cokgıtmıslerdir.
    bu arabaların rodajı yokmu
    ilk 5bin arabaya yuk koymadanmı koca kamyonla gezdiler.
    sanmam
    sacma da zaten..
    araçlar her turlu testten gecirilmişolarak gelir.
    sen ne kadar soylesende bu boyledır.
    dilekolay 1milyon km.
    50binde motordan yağ gelip 150 binde motor ölseydi isuzu coktan batmış olurdu...

    sen genede arabayı bıldıgın gıbı kullan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: slyt

    motor acma su an size göre yok ama bana göre hala sagır motor var sizde galerici olsaydınız bunu cok iyi anlardınız



    bu arabanın motorunun acılmayısı.
    yol gıtmıyor.
    sebebi ise arabanın gazına basılmayısı.
    satmıs oldugum ford taunusu (89 model) 5 yılönce aldıgımda 4 vites 70ten yukarıcıkmıyordu.
    ilk sahibi hic gaza basmamış motoruacmamıs.
    aracın motorunu acmak için gaza yuklenmekgerekiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    ben hala daha motoracma muhabbetıne katılmıyorum.
    rodaj?

    hatırlıyorum biraralar isuzu kamyonlar 1 milyon km garanti veriyorlardı..
    bu araba kamyon ve yuk tasıyor.
    rampa yukarı 1 takviye ile yuksek devirde cokgıtmıslerdir.
    bu arabaların rodajı yokmu
    ilk 5bin arabaya yuk koymadanmı koca kamyonla gezdiler.
    sanmam
    sacma da zaten..
    araçlar her turlu testten gecirilmişolarak gelir.
    sen ne kadar soylesende bu boyledır.
    dilekolay 1milyon km.
    50binde motordan yağ gelip 150 binde motor ölseydi isuzu coktan batmış olurdu...

    sen genede arabayı bıldıgın gıbı kullan.



    O SENİN GÖRÜŞÜN YAZILARIMI TAM OKURSAN VERECEĞİM CEVAPLAR HER ZAMAN AYNIDIR..
    ADAMLAR ALIPTA SENİN ARACINI 2000 KM KULLANMAZ BUDA BÖYLE BİLİNE...

    SIFIR ARACI OLUPTA İLK YAĞ DEĞİŞİMİNDE YAĞI ELİNE ALIP OVALAYAN BENİ ANLAR..




  • kimi insan alır ve nasıl sürmek istiyorsa öyle kullanır basar yavaş gider kimi debriyajda tutar ayağını bazıları arabalarından çıkan problemlerden şikayetçi olur kimi arabasıyla hiç ilgilenmez hiç problemlede karşılaşmaz.araçla ilgili konular aslında insan karakteriyle ilgilidir kimi insan daha hassas dır arabasına bana kalırsada bende aracıma yeni takılan bir parçayı zorlamam ama bu bana fayda belki sağlamıyacaktır ama içim rahat eder enazından o yüzden bilgiler paylaşısın isteyenlerde bu bilgilerden yararlansın kolay gelsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz


    quote:

    Orjinalden alıntı: slyt

    motor acma su an size göre yok ama bana göre hala sagır motor var sizde galerici olsaydınız bunu cok iyi anlardınız



    bu arabanın motorunun acılmayısı.
    yol gıtmıyor.
    sebebi ise arabanın gazına basılmayısı.
    satmıs oldugum ford taunusu (89 model) 5 yılönce aldıgımda 4 vites 70ten yukarıcıkmıyordu.
    ilk sahibi hic gaza basmamış motoruacmamıs.
    aracın motorunu acmak için gaza yuklenmekgerekiyor.

    bencede gazdan çekmeyin ayanızı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşlar motor AÇIK GELİYOSA RODASYONUN MANTIĞI NE BİRİNİZ AÇIKLAYABİLİRMİ? AYRICA FABRİKA NASIL OLURDA MOTORU AÇIK OLARAK YOLAR? TEKNİK OLARAK AÇIKLAYABİLECEK BİRİSİ VARMI?


    evet sana katılıyorum bu çok saçma bir mantık motoru nsl açıpta verebilirler bunlar ferrari lamborghini deilki özel üretim olsun tek tek deneyip versinler bunlar fabrika çıkışlı seri üretimli araçlar tık tık geçip satışa sunuluyor standart yani... walla bizde seat vardı sıfır dizeldi aldığımız günden beri motoru açmak için yüksek devirde kullanıyorduk sorun yaratmadı ilk aldığımızda 190 yapıyordu şimdi 210 görüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee-on! -- 9 Ocak 2007; 11:26:41 >
  • 2007 bmw 520d kullanım kitapcıgında ilk 2000 km boyunca 3500 devir yada 140 km uzeri hıza çıkmayın yazıyor.
  • ben de bir şeyi merak ettim okuyunca. otomatik vitesli araçlarda yapılabilecek bir şey varmı? devri kendisi ayarlıyor. sert fren yapmamak yeterlimi? birde olay sadece devirdemi bitiyor? devri uygun olduktan sonra 120 ile gitmenin falan bir zararı varmı? forumun tansiyonu yüksek, yanlış anlaşılmasın bilmediğimden soruyorum :)
  • ilk günkü motor performansı ile 15-20 bin kmdeki vede 100 bindeki bir olmaz bunu nasıl adlandırırsınız bilmem ama bu böyledir.
    ister açmak deyin ister rodaj deyin.
    fakat motor açmak dediğiniz şey belli bir km ye kadar çok yüksek devirde kullanmaksa bu yanlıştır. bunuda bilin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Villeneuve

    ben de bir şeyi merak ettim okuyunca. otomatik vitesli araçlarda yapılabilecek bir şey varmı? devri kendisi ayarlıyor. sert fren yapmamak yeterlimi? birde olay sadece devirdemi bitiyor? devri uygun olduktan sonra 120 ile gitmenin falan bir zararı varmı? forumun tansiyonu yüksek, yanlış anlaşılmasın bilmediğimden soruyorum :)



    arkadaşım otomatik vitesler şöyle.
    d ye aldın herhangi bir viteste örneğin 60 la gidiyosun ve bir anda gaza sonuna kadar bastın araç napıcak? ani güç için bir alt vitese geçip devir artırıcak bu andada dediğimiz olaylar meydana gelicek yani iş sakin kullanımdan geçiyor. araca 4000 devrin üstünü bu süre içinde fazla geçirtmemeye gayret etmek lazım...


    bu arada sec arkadaşımızın örneği her şeyin kanıtıdır... hadi bmw nin sisteminede eskide kaldın diyin?




  • konuyu bir hortlatayım arabayı yeni aldım 1000 km oldu arabayı açma muaabtine bir bakayım dedim
    bmw 316i aldım hiç te takılmadım bu açma olayına 160-170 200e kadar vurdum umarım bir zararını görmem
  • hazır konu hortlamışken,
    99 model mazda aldım. araba çok çabuk bir şekilde 5000 devirlere çıkıyor. gaza biraz basıyorum, rahatsız edici boyutta bir motor bağırması olmadan bir bakıyorum 5000 devir. acaba bizim aracın motoru yalama olmuş olabilir mi?
  • herne kadar tarihler eski olsada konu hiç eskimez."fiatci"arkadaşım yırtınırcasına bilgilendirmek istiyor.konuyada hakim olduğu görülüyor.amma bazı arkadaşlar hala denenin tersi savlar sunuyorlar.rodaj vardır herzaman olacaktır.amma eskiden buiş 3-5 hatta 8-10 bin km sürerdi.şimdi yeni teknoloji osüreyi çok kısaltmış.rodaj(alıştırma)sadece motora has deyildir.ilave parçalar içinde geçerlidir.hatta yeni değişmiş yağile bile birmüddet fazla zorlamadan gitmenin büyük faydaları var.şanziman-diferansiyel gibi parçalar alıştırmaya gereksinim duymazlarmı.
    "fiatci"teşekkür ederim
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.