Şimdi Ara

Sıfır alınan araç yıllar sonra elde patlar mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • eğer bir aracı alıp 10 yıl kullanmak istiyorsanız satmayı şimdiden düşünmek biraz garip. 10 yıl tepe tepe kullandıktan sonra büyük para elde edebileceğini düşünme hangi araba olursa ciddi değer kaybeder. şahsen ben eğer araba merso 500 sec gibi bir evsane değilse 10 yaşındaki arabaya para vermem.

    veya araba alıp 10 yıl binmeyi düşünüyorsam satışını şimdiden düşünmem; 10 yıla kim öle kim kala
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dexter48


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: dexter48


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Hiçbir araç elde patlamaz. Her malın bir alıcısı vardır.
    Fakat şöyleki örneğin su an D sınıfında insanlar 2.elde daha hızlı satıldıgı için
    superb değilde passatı tercih ediyorlar(sadece ornek)
    Fakat 10 sene sonra sizin aracınız piyasadaki araçlara göre temizse diriyse
    bir passat kadar kısa sürede iyi fiyata satarsınız. Fakat epica gibi 2.eli ölü bir araçsa
    satmanız baya zor olabilir.



    Doğru söylemiş
    ben yalan demedim sadece aracın 2. elini ne durumda oldugu ben ilgilendirmiyor sonuçta kullanmka için alıyorum satmak için değil değiştirirkende sitelerde ilanlarla uğraşamam senelerdir opel kullanırdım bu sefer epica aldım opel bayisiyle chevrolet bayi aynı yer servislede bi sıkıntım yok yani araç alırken onlara satıyorum hep onlarda bana abuk suubk bir fiyat vermiyorlar insignia alıcaktım dediler elimizde epica var onuda tavsiye ederiz baktım beğendim aldım memnunum başkalarının ne dediğini çok önemsemiyorum yani


    Yarası olan gocunur misali olmuş yazdıklarınız.

    hıhı evet dışardan öyle gözüküyor böyle yazıncada yarası olan gocunuz oluyoruz işte başka türlü nasıl anlatayım kendimi yazıyorumki fikirlerimi belirtim dedim yaram falan yok




  • Kolay ya da zor. Ama her malın bir alıcısı var. Bugün 124 murat bile hala alınıp satılıyor. Hiç bir aracın son sahibi olunmaz.
  • Çok kısaca yazayım.Araca kullandığınız süre içerisinde eğer düzgün bakım yaptırır kaportasını ve motorunu canlı tutarsanız hiç birşey olmaz elden çıkarırsınız çünkü her aracın alıcıları var.kendimden örnek çok temiz bir marea almıştım 6 sene önce 6 sene boyuncada aynı tiitizlik ve özenle kullandım herkes bana alma son sahibi olursun satamazsın satsan bir sende satamazsın bedavaya gider vs dedi dinlemedim aldım o kadar güzel bir araçtıki tüpsüz olduğu halde ederenin üstünde ve birgünde sattım
  • araç temiz kullanılmışsa neden satılmasın. sonuçta on yıl bir araç ömrü için kısa bir süre. (mercedes 30 yıl pas garantisi veriyor, fransada 15-20 yaşında citroenlerle, renaultlarla doludur caddeler, ya da almanya da golf'un atalarına, opel kadettlere vs rastlamanız için fazla dolaşmanız gerekmez, ya da italyada fiat unolar, tempralar vs...)

    ancak proton, daewoo, rover, bir dönem seat gibi ne olacağı belli olmayan markalara bulaşırsanız elinizde patlayabilir. ayrıca marka ithalse distribütorü de dikkate almak da fayda var. mazda, skoda gibi kaliteli markalar ülkemizde distribütorleri yüzünden fazla satamıyor, ikinci elde iş yapmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Çok kısaca yazayım.Araca kullandığınız süre içerisinde eğer düzgün bakım yaptırır kaportasını ve motorunu canlı tutarsanız hiç birşey olmaz elden çıkarırsınız çünkü her aracın alıcıları var.kendimden örnek çok temiz bir marea almıştım 6 sene önce 6 sene boyuncada aynı tiitizlik ve özenle kullandım herkes bana alma son sahibi olursun satamazsın satsan bir sende satamazsın bedavaya gider vs dedi dinlemedim aldım o kadar güzel bir araçtıki tüpsüz olduğu halde ederenin üstünde ve birgünde sattım


    Katılıyorum. Ben de arabanın modeline o kadar takılmam. Bana masraf çıkaracak durumda mı, çıkarmayacak durumda mı? Ona bakarım. Eski bile olsa alırım. yeter ki temiz olsun.




  • 5 yaşından büyük araçlarda markanın ve modelin etkisi olsada çok önemli olduğunu düşünmüyorum. esas olan arabanın temiz, kazasız olması. ülkemizde alış ve satış arasındaki fark en çok 2000 motor üzerindeki araçlarda oluyor. aracı sıfır alırken 1.6 model olan araçtan 5000-10000 tl civarı fazla iken aradan geçen yıllar sonrasında 2. el fiyatı o 1.6 model fiyatıyla neredeyse aynı olmuş oluyor.
  • patlayacak olsa 10 yaşını geçmiş tum araçların hurdacılarda çürüyor olması gerekirdi.her malın alıcısı vardır yeterki arabaya piyasası 3ken 5 istenmesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details


    quote:

    Orijinalden alıntı: rubinstein


    quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    10 yıl sonraki degerini düşünerek alacaksanız bence araç yerine gayrımenkul alın.


    "bu hiç aklıma gelmemişti sağolun". yanlış anladınız galiba,yatırım yapıp prim yapmasını istemiyorum sadece satabilmek mühim olan.sorum buydu yani,gördüğünüz üzere de cevaplar buna göre gelmiş.

    Ben de 10 yıl sonrasının planı garip geldigi için gayrıciddi yanıt verdim dostum. Temiz bakılmış her araç elden çıkarılabilir ama 10 yıl sonrasında Yukarıda bir arkadaşın da belirttigi gibi belki fosil yakıtlı araçlar tarih olacak, belki sonraki jenerasyon araçlar çok daha verimli oldugu için eski araçlar hurda olacak, bu işin bir garantisi yok. Benim tepkim birazcık da halkın 2. el araç mantıgına geliyor. Zararım az olsun elimde patlamasın mantıgıyla neredeyse tek tip araç kullanacaklar. 50 bin liralık otomobil bir ailenin 3-4 yıllık gelirine denk ise o otomobili almak bana göre akılsızlıktır, yemeden içmeden, saglık harcamalarından, sosyal hayattan kısarak gelirinin çok üstünde otomobil alan insanlara her daim şaşırırmışımdır.


    evet haklısınız, zaten benim dediğim "zararım olmasın" değil, ucuza gider falan diye üzülmem 10 sene bindiğim arabaya.sadece değiştirmek istediğimde bir araç beğenip,fakat elimdeki aracı satamadığım için aylarca beklemek kastettiğim. eleştirdiğiniz tek tip araç mevzusundan sıyrılmak içindi zaten bu sorum. yukarda bir arkadaş passat ve epica örneğini vermiş mesela, fiyatına göre çok iyi donanımlı bir araç örneği. ama bir şekilde elden çıkarılabileceği heralde genel kanı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: effendy75


    ancak proton, daewoo, rover, bir dönem seat gibi ne olacağı belli olmayan markalara bulaşırsanız elinizde patlayabilir. ayrıca marka ithalse distribütorü de dikkate almak da fayda var. mazda, skoda gibi kaliteli markalar ülkemizde distribütorleri yüzünden fazla satamıyor, ikinci elde iş yapmıyor.




    evet 10 sene binmek istediğim markalar da böyle kötü distribütörlü markalar
  • en son aldığımız 0 aracı 10 sene kullandık pekte fazla bir beklentiye girmeden sattık. Bence 0 araba alınacaksa en az 5-6 sene binilmeli.
  • Her halükarda satılır arkadaşım 10 yaşındaki araç yaşlı değildir. Şuan satılıyorsa 10 yıl sonra neden satılmasın. 30 yıllık araçlar satılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    tüplüyse patlar



  • Eniştem sıfır almıştı şimdi elinde patladı sayılır. Peki ne zaman mı almıştı? 1985 de ford orion 1.6D... 3 ya da 4 defa motoru yapıldı ve son arızasında ise gittiler yeni araba aldılar Bu durumda elinde patladı diyemeyiz aslında. Çünkü arabadan alabilecekleri max verimi aldılar. 25 yıl taşıdı onları e yeter yani emekliliği gelmiş çoktan Heralde o arabayı da kümes falan yaparlar artık
  • şahinler doğanlar bu konuda istisna
    2-3 binlira ver git sanayiye arabayı sıfır olarak geri alırsın.Tutulmalarının tek sebebi de bu zaten.
    konuya gelince elinde patlasa ne olacak? 10 sene kullanmışsın zaten.Sıfır araç alanın amacı 5-10 sene kullanmaktır zaten.
    Ayrıca satarken 1. el olarak satacağından değeri fazla düşmez.Bir de çok üretilen çok tutulan parçası bol araçlara yönelmek lazım.Çok lüks araçların eskisi daha fazla değer kaybediyor.Örneğin eski 2000 motor opelleri lagunaları düşünün yerlerde sürünüyorlar.98 model 2000 motor bir laguna ile aynı model doğan aynı değerdeler neredeyse
  • Araba elde patlamaz muhakkak satılır ancak aldığın aracı satmak istediğinde aldığın fiyattan çok düşük fiyatlar verildiğini görünce o zaman bir sıkıntı oluşuyor.
    2007 yılında bir tanıdığım 90.000 TL'ye sıfır BMW 3.18 almış şuan aracı satmak istiyor araca 22.000 Euro veriyorlar. Durum böyle....
  • mesela seat'ın skoda'nın kia'nın mitsubishi'nin parçası,ustası sanayide rahatça bulunuyor mu,yoksa garantisi bittikten sonra bile servise mahkum mu olunuyor?
  • Digerlerini bilmem ama mitsubishi cok rahat bulunuyor. Tabi bu bakim malzemeleri icin gecerli. Balata, filtre, amortisor vs. Onun disinda zaten kolay kolay ariza cikarmiyor ama cikarinca da zor.
  • Elde patlama tabirini açmak lazım.
    Eğer bu tabir şimdi alınan aracın çok değer kaybetmesi ve zor satılmasıysa evet.
    Hiç satılmaması ise hayır.

    Birde farklı bir örnek
    95 model s320 Long 21500 TL
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-mercedes-s-yine-esnaftan-s320-34107784/detay

    95 Doğan SLX ise 8-9000 civarı

    95 Yılındaki sıfır fiyatlarını düşünsek belki arada 10-15 kat oynuyordu,şimdi ise 2-3 kat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Digerlerini bilmem ama mitsubishi cok rahat bulunuyor. Tabi bu bakim malzemeleri icin gecerli. Balata, filtre, amortisor vs. Onun disinda zaten kolay kolay ariza cikarmiyor ama cikarinca da zor.


    mitsu hakkında da genelde şöyle şeyler duymuştum, "sanayideki ustalar genelde ticari mitsu'lardan anlıyor, binekler fazla arıza yapmadığı için sadece rutin bakım parçaları rahat bulunuyor(filtre vs)" mesela atıyorum şarj dinamosu,radyatör,aks başı parçacıya gitsem colt'un veya lancer'ın şunusu lazım desem verir mi?

    aynı şekilde skoda,seat,kia markaları için de geçerli bu sorum (sorunsuzlukta mitsu kadar olamasalarda) kullanan arkadaşlar bilgi verirlerse bu konuda memnun olurum.

    edit:ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rubinstein -- 1 Ocak 2011; 21:50:16 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.