Şimdi Ara

Tarla statusunde arazimizin yanindan yalova-izmit otoyolu(otoban) gececek (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
5.837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trustem hocamla konuştuk, tarlanın yerini falanb mapsten pm attım gerçekten oldukça kötü vuracak sanırım bizim yeri.belki 1.5 milyon liraya yakın yerimiz yanıp kül olacak zaten yer bizim değil dedemin.. Tek mal varlığımız..

    Başka deneyimi olan vs varsa yorumları bekliyorum :/
  • Ne yazik ki guncel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu mevzulardan hiç anlamam ama duyduğum bi olay.tarladan demiryolu geçicekti.bunu duyanlar göstermelik depo gibi biyer yapıp iyi para almışlardı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mobilephone

    Bu mevzulardan hiç anlamam ama duyduğum bi olay.tarladan demiryolu geçicekti.bunu duyanlar göstermelik depo gibi biyer yapıp iyi para almışlardı

    Depo yikildigi icin almislardir yuksek ihtimal. Bizde ev var fakat yikilmayacak dibinden otoban gecen bir mustakil ev olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sözlük Sevdalısı kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım. Öncelikle sakin ol. 3 nesildir emlak işi yapan bir ailenin ferdi ve İstanbul'da kurumsal bir emlak firmasının temsilcisi olarak sana sorularını ve gerçekleri izah edeyim.

    Anladığım kadarıyla sizin arsanız yol kenarında kalacak. Yani yola sıfır durumda. Eğer öyle ise bu çok çok büyük bir artı. Çünkü yola sıfır bir arsanın fiyatı bir arkada kalan arsadan en az %50 daha pahalıdır. Çünkü önünden yol geçer. Hizmet geçer. Yola sıfır değil de çok yakın olması da büyük bir artıdır. Arsada yola sıfır, değilse yola yakın, elektriği, suyu olan yer çok hızlı değer kazanır.

    Kesinti olayı ise imar uygulamasıdır. Buna 18 uygulaması da denir. Devlet senin yerini tarla olmaktan çıkarıp, ev, ticari konut, benzin istasyonu, hastane vs bir fonksiyon verecek. Ne olduğunu öğrenmek için belediyeye gidin. Tarla olan yer 1 lira ise fonksiyonu olan yer en az 10 liradır. (İstanbul'da şehir merkezinde m2'si konut imarlı arsaların 3000 TL olan bir ilçede yine merkezi noktada bir takım problemlerden ötürü imarı çıkarılamayan bir arsayı m2'si 750 TL'den satamadık.) Yerin asıl şimdi değer kazanır. Zaten gayrimenkul'den zengin olanlar tarla yani fonksiyonsuz yer alır. İmar çıkar. Köşe olur

    Cumhuriyet tarihinden beri değişmeyen bir olaydır kesinti olayı. Bu şunun için gereklidir. Senin arsana ev yapman için izin verdi. Güzel bir imar çıkardı. Koca apartmanı diktin. Tamam. Bunun park alanı ne olacak? Sosyal donatı alanı ne olacak? Olaya devlet malıma çöktü gözüyle bakman çok yanlış. Planlı ve düzgün bir kentleşme için o kesintinin yapılması gerekir. Bu dünyanın tüm ülkelerinde böyledir. Biz kendi 66.000 m2 tarlamız için imar çıktığında 26.400 m2'sini devlete bıraktık. Yerimiz 66.000 m2'den 39.600 m2'ye düştü. Ama değeri yaklaşık 10 kat arttı. Yani o kesinti gözünü korkutmasın. Zararı olmaz bu uygulamaların. Bilhassa iş bilen insanların olması için kimi zaman araya hatırlı dayı soktuğu birşeydir.

    Eğer üzerinden yol geçiyorsa arsanın o daha da güzel birşeydir. Bilirkişi gelir. Senin arsanın yola giden kısmı hakkında değer biçer. Eğer rakam hoşuna gitmezse itiraz edersin. En geç 6 ayda sonuçlanır. Değer daha da artar. Yok bu beni kesmez dersen tekrar itiraz edersin. Yine artar. Ama verilen değerler gerçek değerlerdir. Zararın ziyanın olmaz.

    Özet olarak : Başına devlet kuşu konmuş. Otobana sıfır ya da çok yakın üstelik imarlı arsan var. Malının ederi en az 10 - 15 kat artacaktır. Hayırlı olsun.




  • @criptex arkadaşa katılıyorum ama burada dikkat edilmesi gereken bir konu var adam otoban geçecek diyor yol demiyor otobana duraklamak tali yol bağlamak zaten yasak değilmi. Arsa illaki değerlenir ama ama otoban olması biraz düşündürücü ayırca şunuda belirteyim yol yapımında devlet daha sonra yolun genişletilmesi ihtimalinide düşünürekten yolun kenarının bir kısmını daha kamulaştırır. Yani arsanız geçecek otobana sıfır kalmaz mevcut yolla aranızda bir mesafe boş kalır. Şuan yol yapımında olmasa bile daha sonraki uygulamalarda büyük ihtimal yine kamulaştırma geçirilebilir bu işler ha deyince yapılmıyor sonuçta itiraz süreleri, duyuru tarihleri işlemler falan derken yılları alıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: criptex

    Arkadaşım. Öncelikle sakin ol. 3 nesildir emlak işi yapan bir ailenin ferdi ve İstanbul'da kurumsal bir emlak firmasının temsilcisi olarak sana sorularını ve gerçekleri izah edeyim.

    Anladığım kadarıyla sizin arsanız yol kenarında kalacak. Yani yola sıfır durumda. Eğer öyle ise bu çok çok büyük bir artı. Çünkü yola sıfır bir arsanın fiyatı bir arkada kalan arsadan en az %50 daha pahalıdır. Çünkü önünden yol geçer. Hizmet geçer. Yola sıfır değil de çok yakın olması da büyük bir artıdır. Arsada yola sıfır, değilse yola yakın, elektriği, suyu olan yer çok hızlı değer kazanır.

    Kesinti olayı ise imar uygulamasıdır. Buna 18 uygulaması da denir. Devlet senin yerini tarla olmaktan çıkarıp, ev, ticari konut, benzin istasyonu, hastane vs bir fonksiyon verecek. Ne olduğunu öğrenmek için belediyeye gidin. Tarla olan yer 1 lira ise fonksiyonu olan yer en az 10 liradır. (İstanbul'da şehir merkezinde m2'si konut imarlı arsaların 3000 TL olan bir ilçede yine merkezi noktada bir takım problemlerden ötürü imarı çıkarılamayan bir arsayı m2'si 750 TL'den satamadık.) Yerin asıl şimdi değer kazanır. Zaten gayrimenkul'den zengin olanlar tarla yani fonksiyonsuz yer alır. İmar çıkar. Köşe olur

    Cumhuriyet tarihinden beri değişmeyen bir olaydır kesinti olayı. Bu şunun için gereklidir. Senin arsana ev yapman için izin verdi. Güzel bir imar çıkardı. Koca apartmanı diktin. Tamam. Bunun park alanı ne olacak? Sosyal donatı alanı ne olacak? Olaya devlet malıma çöktü gözüyle bakman çok yanlış. Planlı ve düzgün bir kentleşme için o kesintinin yapılması gerekir. Bu dünyanın tüm ülkelerinde böyledir. Biz kendi 66.000 m2 tarlamız için imar çıktığında 26.400 m2'sini devlete bıraktık. Yerimiz 66.000 m2'den 39.600 m2'ye düştü. Ama değeri yaklaşık 10 kat arttı. Yani o kesinti gözünü korkutmasın. Zararı olmaz bu uygulamaların. Bilhassa iş bilen insanların olması için kimi zaman araya hatırlı dayı soktuğu birşeydir.

    Eğer üzerinden yol geçiyorsa arsanın o daha da güzel birşeydir. Bilirkişi gelir. Senin arsanın yola giden kısmı hakkında değer biçer. Eğer rakam hoşuna gitmezse itiraz edersin. En geç 6 ayda sonuçlanır. Değer daha da artar. Yok bu beni kesmez dersen tekrar itiraz edersin. Yine artar. Ama verilen değerler gerçek değerlerdir. Zararın ziyanın olmaz.

    Özet olarak : Başına devlet kuşu konmuş. Otobana sıfır ya da çok yakın üstelik imarlı arsan var. Malının ederi en az 10 - 15 kat artacaktır. Hayırlı olsun.

    Hocam simdi cok cok tesekkurler ilgilenmeniz, bu islerden anlayan birisyle konusabilmek ne kadar harika bilemezsinuz. Size pm den arsa yerini gonderiyorum.

    hocam sikinti temelde su ki zaten tarla statusundeki arsamizda 2 tarafta yol var. Yani otoban gectiginde otoban olmasi isi bozmaz mi? Cunku otoban deyince durma yoldan cikma yok ki..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Siz belediye ile goruşun. Akaryakıt istasyonu lejantı almaya çalışın. Çıkış olmaması önemli değil. Mola tesisi, akaryakıt istasyonu için çıkış verilir. Yeter ki imarda gerekli fonksiyonlar olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Criptex hocam cok cok olumlu konustu umarim dogru cikar dedikleri saolsunlar.

    Konuya tarla koordinatlarini koydum sizlere guvenip. Editlendi guncel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekirdağ'da böyle sorunlar yok Allah'tan. Bir ara bizede vurdu böyle sorun hemen avukat yoluyla çözüldü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1huso1

    Tekirdağ'da böyle sorunlar yok Allah'tan. Bir ara bizede vurdu böyle sorun hemen avukat yoluyla çözüldü.

    Ne oldu hocam sonucta? Arsa degerini dusurdumu yukselltimi tam ne oldu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uplayalim, tecrubeli olanlarin anlatacaklari cok onemli:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah'ım yorumlara bak. Sonra o İstanbul nasıl bu hale geldi.

    Baksanıza konu şark kurnazlarıyla doluşmuş. Neymiş benzinci açınca köşe olurmuş.

    Doğa seni ters köşe ettiğinde ne diyeceksin bakalım.

    Kahvaltınızdaki zeytine de sahip çıkmadınız.

    İyi valla sevin birbirinizi.

    Din-iman para kıbleler ayakkabı kutusu olmuş.

    Asimile kültürün evlatları sizi!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umut_baris -- 5 Aralık 2014; 12:39:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    Allah'ım yorumlara bak. Sonra o İstanbul nasıl bu hale geldi.

    Baksanıza konu şark kurnazlarıyla doluşmuş. Neymiş benzinci açınca köşe olurmuş.

    Doğa seni ters köşe ettiğinde ne diyeceksin bakalım.

    Kahvaltınızdaki zeytine de sahip çıkmadınız.

    İyi valla sevin birbirinizi.

    Din-iman para kıbleler ayakkabı kutusu olmuş.

    Asimile kültürün evlatları sizi!

    Kardesim duzgun konus. En basta ben zaten otoban isine cok uzuldugumu belirttim olmaz diye. Cunku hem orada yasiyoruz hem de tek malvarligimiz 1.2 trilyonluk yer yok olmasin diye. Bu nasil bir kayip biliyor musunuz ?

    Sonra birkac arkadasla konusunca cok saolsunlar, arsa degerinin dusmeyecegini ticari/sanayi vs imar alinabilecegini soylediler. Eger ki boyle birsey olacakda tabi ki ticari imar cikmasini isteyecegiz trilyon cope mi atalim ki hocam ?

    Bende bunu arastiriyorum iste. Ilk basta mantikli dusununce otoban kesintisiz bir yol sonucta o sebeple kimse otobana sifir yeri istemez kim napsin diye dusunmusyuk. Sonra iste bu bilgileri ogrenince icim rahatladi en azindan olacaksa da bir kaybimiz olmayacak diye.

    tecrubelileri bekliyorum. Lutfen bildiklerinizi deneyimlerinizi yazin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sözlük Sevdalısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    Allah'ım yorumlara bak. Sonra o İstanbul nasıl bu hale geldi.

    Baksanıza konu şark kurnazlarıyla doluşmuş. Neymiş benzinci açınca köşe olurmuş.

    Doğa seni ters köşe ettiğinde ne diyeceksin bakalım.

    Kahvaltınızdaki zeytine de sahip çıkmadınız.

    İyi valla sevin birbirinizi.

    Din-iman para kıbleler ayakkabı kutusu olmuş.

    Asimile kültürün evlatları sizi!

    Kardesim duzgun konus. En basta ben zaten otoban isine cok uzuldugumu belirttim olmaz diye. Cunku hem orada yasiyoruz hem de tek malvarligimiz 1.2 trilyonluk yer yok olmasin diye. Bu nasil bir kayip biliyor musunuz ?

    Sonra birkac arkadasla konusunca cok saolsunlar, arsa degerinin dusmeyecegini ticari/sanayi vs imar alinabilecegini soylediler. Eger ki boyle birsey olacakda tabi ki ticari imar cikmasini isteyecegiz trilyon cope mi atalim ki hocam ?

    Bende bunu arastiriyorum iste. Ilk basta mantikli dusununce otoban kesintisiz bir yol sonucta o sebeple kimse otobana sifir yeri istemez kim napsin diye dusunmusyuk. Sonra iste bu bilgileri ogrenince icim rahatladi en azindan olacaksa da bir kaybimiz olmayacak diye.

    tecrubelileri bekliyorum. Lutfen bildiklerinizi deneyimlerinizi yazin.

    Ben yorum yapanlara dedim. Ne kadar da paraya ihtiyaçları varmış. Hepsi açgözlü onların.

    Araziye ticari değer olarak bakıyorsanız bence bu düşüncenizden vazgeçin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sözlük Sevdalısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    Allah'ım yorumlara bak. Sonra o İstanbul nasıl bu hale geldi.

    Baksanıza konu şark kurnazlarıyla doluşmuş. Neymiş benzinci açınca köşe olurmuş.

    Doğa seni ters köşe ettiğinde ne diyeceksin bakalım.

    Kahvaltınızdaki zeytine de sahip çıkmadınız.

    İyi valla sevin birbirinizi.

    Din-iman para kıbleler ayakkabı kutusu olmuş.

    Asimile kültürün evlatları sizi!

    Kardesim duzgun konus. En basta ben zaten otoban isine cok uzuldugumu belirttim olmaz diye. Cunku hem orada yasiyoruz hem de tek malvarligimiz 1.2 trilyonluk yer yok olmasin diye. Bu nasil bir kayip biliyor musunuz ?

    Sonra birkac arkadasla konusunca cok saolsunlar, arsa degerinin dusmeyecegini ticari/sanayi vs imar alinabilecegini soylediler. Eger ki boyle birsey olacakda tabi ki ticari imar cikmasini isteyecegiz trilyon cope mi atalim ki hocam ?

    Bende bunu arastiriyorum iste. Ilk basta mantikli dusununce otoban kesintisiz bir yol sonucta o sebeple kimse otobana sifir yeri istemez kim napsin diye dusunmusyuk. Sonra iste bu bilgileri ogrenince icim rahatladi en azindan olacaksa da bir kaybimiz olmayacak diye.

    tecrubelileri bekliyorum. Lutfen bildiklerinizi deneyimlerinizi yazin.

    Ben yorum yapanlara dedim. Ne kadar da paraya ihtiyaçları varmış. Hepsi açgözlü onların.

    Araziye ticari değer olarak bakıyorsanız bence bu düşüncenizden vazgeçin.

    Ticari deger olarak bakmiyorum orada 20 yildir yasadigimiz evimiz var. Kopeklerimiz vs gayet mutluyuz fakat otoban gecince artik koy hayatindan belde hayatindan cikacak orasi tamamen.

    e bari gececekse en azindan elimizdeki yerin degeri sifira dusmesin istiyoruz anlatamiyorum ki.madem oturamayacagiz artik otoban yuzunden bari 1.2 trilyonzarara girmeyeleim diyoruz.tek malvarligimiz dedemin orasi. Geri kalanini tekrarlamayayim. Ilk basta cok cok duser diye hepimizin morali cok bozudlu son bilgilerle biraz daha umutlandik saolsun forumdan arkadaslarla konusunca

    ayrica uzaktan konusmak kolay hocam. Sizin de yek malvarliginizla ilgili bir durum olsa, akibetini delirircesine dusunutsunuz. Sonucta belki 20 sene calisip da kaxanabilecegim bir parayla alakali bir konu. Yapmam derseniz yalan soulemis olursunuz.a.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sözlük Sevdalısı -- 5 Aralık 2014; 16:19:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uplayalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guncel dostlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sözlük Sevdalısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Siz orayı sanayi arsasına çevirmeye ve ya imara açtırmaya bakın.

    Oraya bir tane Akaryakıt İstasyonu diker köşe olursunuz.

    Bence tanıdık varsa üst makamlarda halledin.

    Arsayı da ucuza kaptırmayın derim.

    Hocam normalde evimiz var burada ve burasi bir belde yani etrafimizda da evler var. Tarla statusunde. Tarla statusunde olunca imarsiz mi oluyor ?

    Birde akaryakit istasyonu falan olmaz ki hocam zaten otoban bu belki girisleri bizim 5km uzagimizda olacak bilemeyiz ki. Otobanin tam yaninda olmasinin bize ne faydasi var ki ?

    tarla olunca imarsız olur. imar çıkarsa şu an ki değerinden kat kat fazla satarsın.
    imara açtırmak için ne yapan gerektiğini falan harita mühendislerine sorabilirsin, zannedersem belediye çevre şehircilik bakanlığına falan dilekçe verip bekliyeceksin, belediye zaten şartları falan söyler %30unu falan da ister
    arkadaşın dediği gibi akaryakıt, dinlenme tesisi falan gayet makul olur
    en nihayetinde satcaksanız da imara açtırıp satın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaRaKaPtAn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sözlük Sevdalısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Siz orayı sanayi arsasına çevirmeye ve ya imara açtırmaya bakın.

    Oraya bir tane Akaryakıt İstasyonu diker köşe olursunuz.

    Bence tanıdık varsa üst makamlarda halledin.

    Arsayı da ucuza kaptırmayın derim.

    Hocam normalde evimiz var burada ve burasi bir belde yani etrafimizda da evler var. Tarla statusunde. Tarla statusunde olunca imarsiz mi oluyor ?

    Birde akaryakit istasyonu falan olmaz ki hocam zaten otoban bu belki girisleri bizim 5km uzagimizda olacak bilemeyiz ki. Otobanin tam yaninda olmasinin bize ne faydasi var ki ?

    tarla olunca imarsız olur. imar çıkarsa şu an ki değerinden kat kat fazla satarsın.
    imara açtırmak için ne yapan gerektiğini falan harita mühendislerine sorabilirsin, zannedersem belediye çevre şehircilik bakanlığına falan dilekçe verip bekliyeceksin, belediye zaten şartları falan söyler %30unu falan da ister
    arkadaşın dediği gibi akaryakıt, dinlenme tesisi falan gayet makul olur
    en nihayetinde satcaksanız da imara açtırıp satın

    Hocam suan tarla ama imar zaten gelecekti yani donumu 200 bindi. Simdi otoban isi cikinca planlar da suan belli degil daha. Sizce normal eski imarina gore degeri yukselir mi duser mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.