Şimdi Ara

CycloCross hakkında herşey :) 'Türkiye yollarına en uygun bisiklet' (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
4
Favori
16.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar

    giant anyroad 1 ve focus urban planet 4.0 arasında kaldım. tip olarak ve fren yapısı olarak focusu beyniyorum fakat direksiyon yapısı olarak rüzgarı yarmak istediğim durumlar olabilir... ve donanım sağlamlığı ve agresif kullanıma daha uygun olacağını düşündüğüm içinde anyroad a aklım kayıyor..

    arada büyük fiyat farkıda var aslında bu sorun etmemeye calışıyorum :) içime sinmesi maksat..
    tecrusbesiz olduğumdan iki biisklet arasındaki donanım farklarından da pek anlamıyorum..

    sizden ricam bu durumda secimimi sizce hangisinden kullanmalıyım.. ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    quote:

    Orijinalden alıntı: modifci

    28 c lerle zorlanmıyor musunuz hocam

    lastikleri değiştireli çok oldu hatta bu aralar komple yol bisikletine geçicem.. Pedalşörlerle çıkarken kullanmak için kendime bi MTB aldım, Cyclocross a gerek kalmadı, safkan yola geçicem satıp :)

    Şuan 18lik schwalbe marathon kullanıyorum :)

    Konu üzerinden bayağı bir zaman geçmiş, tecrübelerinizi paylaşır mısınız? Neden yolu cx'e neden tercih etmistiniz? Beklentilerinizi karşıladı mı?
    Benim durumum sizinkinin tersi, scott s30 sürüyorum ancak cx'i merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, umarım Türkiyede daha da çok yaygınlaşır bu tür.
  • Arkadaşlar cube marka cyclocross bisikletimi satıyorum, ilgilenenler linki inceleyebilir.

    https://forum.donanimhaber.com/m_119168170/tm.htm
  • Hocam 4 fren kolunun nedeni nedir? Yol bisikletine geçme nedeniniz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Worcestershire -- 20 Ağustos 2016; 10:35:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanım şekli nedeniyle hem dağ hemde yarış bisikleti kullanımına sahiptir cyclocrosslar bu yüzden 4 fren kolu var. ister dağ gibi ister yol gibi sürebilirsiniz. Safkan yola geçmemin sebebiyse artık hiç dağ veya araziye gitmiyor oluşum ama bu konu 2 yıllık :) şuan hala aynı biskletle sadece lastik değiştirerek sürüyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    Kullanım şekli nedeniyle hem dağ hemde yarış bisikleti kullanımına sahiptir cyclocrosslar bu yüzden 4 fren kolu var. ister dağ gibi ister yol gibi sürebilirsiniz. Safkan yola geçmemin sebebiyse artık hiç dağ veya araziye gitmiyor oluşum ama bu konu 2 yıllık :) şuan hala aynı biskletle sadece lastik değiştirerek sürüyorum :)

    Ortalama ve maksimum hızınız kaç hocam? Yani safkan bir yol bisikletinden geri kalıyor musunuz gerek daha ince gerek üzerinde gelen stock dişli lastikler ile? Tabii ki bacakla alakalı lakim bisikletin de önemi yadsınamaz bir gerçek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisikletin üzerinde şuan Schwalbe One var 22lik bu lastiklerle 32-35 KM düzyolda sabit sürüyorum. Sprint ilede 45-50 görüyorum tabi bunu 1 dakika üzerinde sürdürmek kondisyon işi. Full carbon 54 veya 58lik aynakola sahip bir bisiklete göre bu 46 çaplı aynakola sahip bisiklet tabiki dezavantaja sahip. Onlara ayak uydurur musunuz? Aynı kondisyonla, rahat rahat ama siz %20 daha fazla yorulursunuz.

    Düzyol ve 35 KM üstü hızda büyük aynakol avantajdır, ama tırmanış ve düşük viteste 46lık daha avantajlı. Yinede bu fark çok küçüktür. Cyclocross dağ + yol bisikleti değil. Dağ bisikleti kadar hantal asla değildir. Yol bisikletinin az modifiyeli halidir. Ne dağ gidonu kullanır, ne dağ freni, ne suspansiyon vardır, nede kadrosu dağa benzer en önemliside yol bisikleti vites seti kullanır.

    Bu yüzden geride kalmak vs bir korkunuz olmasın çünkü yoldan dişli lastikle bile farkı %15-20 dir bu bile abartı.. İnce lastikle profesyonel biri hariç kimse bir fark hissetmez. 46lık aynakolu bacakla kapatırsınız. Aynakol farkı hız anlamında ancak sprintte ve maksimum hızınız 50-60ları buluyorsa fark eder. Onun içinde antrenmanlı bacak lazım. Amatör- yarı amatör kimselere fark yapmaz.

    Ben çok uzun zamandır bisiklete biniyorum 2.5 senedirde performans turlarına çıkıyorum, Full yol 30-40 km ortalamalı ekiplerlede sürdüm casual pedalcılarlada sürdüm ve şimdiye kadar hiç bisiklet yüzünden kendimi geride kalmış yada hayalkırıklığına uğramış hissetmedim. Tam tersi ister dağda ister bayırda ister çayırda sürebiliyor olmak çok güzel.

    Kısacası, benim için %10 bile önemli ben sadece yolda sürücem ve performans sürücem diyorsanız = Kesinlikle Full carbon safkan agresif kadrolu bir yol bisikleti alın. Çünlkü Geniş aynakol + 1 - 1,5kg Fark olur.

    Ama benim gibiyseniz bunun gibi bir cyclocrossun size avantajları şunlardır;

    Safkan yola göre nispeten daha dik oturuş pozisyonu ile daha konforlu sürüş, uzun yolda bel ağrısı çok daha az.
    Aluminyum kadro ile daha serbest, daha içiniz rahat bir şekilde araziye giriş. Karbon çat diye kırılıverir sert bir düşüşte, ufak bir çarpmada düşmede çatlayabilir. Aluminyum atlamaya zıplayama daha olanak sağlar, darbeye daha dayanıklıdır eğilir bükülür düzelir ama kırılmaz :)
    Aslında sadece arazi dememek lazım, dandik karbon kadrolar derin bir çukura, mazgala vb girince bile çatlayabiliyor.
    gidon üstü frenler arazide düşük hızlarda ve ayakta sürmeniz gereken koşullarda avantaj + onun dışında bir işe yaramıyor.
    Küçük aynakol, yokuşlarda, çamurda, düşük kadansta ve en önemlisi arazi gibi sürekli çabuk hızlanıp çabuk yavaşlamak istediğiniz, sık vites değiştirdiğiniz yerlerde çok büyük avantaj.

    Kısacası Cyclocross daha fonksiyonlu daha dayanıklı ama daha ağır ama herşeye rağmen çok ataktır. 9.5 kilo, full carbon bi yol bisikleti 7,5 - 8 kgdir. Dağlar ise 16-20 arasında değişir

    Safkan yol ise her zaman daha performanslıdır fakat daha narindir. Türkiye yollarında çukurlar, mazgallar, kasisler, bozuk yollar üzer :) ama nolursa olsun düz yolda cyclocross u geçer :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guaximo -- 22 Ağustos 2016; 9:21:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    Bisikletin üzerinde şuan Schwalbe One var 22lik bu lastiklerle 32-35 KM düzyolda sabit sürüyorum. Sprint ilede 45-50 görüyorum tabi bunu 1 dakika üzerinde sürdürmek kondisyon işi. Full carbon 54 veya 58lik aynakola sahip bir bisiklete göre bu 46 çaplı aynakola sahip bisiklet tabiki dezavantaja sahip. Onlara ayak uydurur musunuz? Aynı kondisyonla, rahat rahat ama siz %20 daha fazla yorulursunuz.

    Düzyol ve 35 KM üstü hızda büyük aynakol avantajdır, ama tırmanış ve düşük viteste 46lık daha avantajlı. Yinede bu fark çok küçüktür. Cyclocross dağ + yol bisikleti değil. Dağ bisikleti kadar hantal asla değildir. Yol bisikletinin az modifiyeli halidir. Ne dağ gidonu kullanır, ne dağ freni, ne suspansiyon vardır, nede kadrosu dağa benzer en önemliside yol bisikleti vites seti kullanır.

    Bu yüzden geride kalmak vs bir korkunuz olmasın çünkü yoldan dişli lastikle bile farkı %15-20 dir bu bile abartı.. İnce lastikle profesyonel biri hariç kimse bir fark hissetmez. 46lık aynakolu bacakla kapatırsınız. Aynakol farkı hız anlamında ancak sprintte ve maksimum hızınız 50-60ları buluyorsa fark eder. Onun içinde antrenmanlı bacak lazım. Amatör- yarı amatör kimselere fark yapmaz.

    Ben çok uzun zamandır bisiklete biniyorum 2.5 senedirde performans turlarına çıkıyorum, Full yol 30-40 km ortalamalı ekiplerlede sürdüm casual pedalcılarlada sürdüm ve şimdiye kadar hiç bisiklet yüzünden kendimi geride kalmış yada hayalkırıklığına uğramış hissetmedim. Tam tersi ister dağda ister bayırda ister çayırda sürebiliyor olmak çok güzel.

    Kısacası, benim için %10 bile önemli ben sadece yolda sürücem ve performans sürücem diyorsanız = Kesinlikle Full carbon safkan agresif kadrolu bir yol bisikleti alın. Çünlkü Geniş aynakol + 1 - 1,5kg Fark olur.

    Ama benim gibiyseniz bunun gibi bir cyclocrossun size avantajları şunlardır;

    Safkan yola göre nispeten daha dik oturuş pozisyonu ile daha konforlu sürüş, uzun yolda bel ağrısı çok daha az.
    Aluminyum kadro ile daha serbest, daha içiniz rahat bir şekilde araziye giriş. Karbon çat diye kırılıverir sert bir düşüşte, ufak bir çarpmada düşmede çatlayabilir. Aluminyum atlamaya zıplayama daha olanak sağlar, darbeye daha dayanıklıdır eğilir bükülür düzelir ama kırılmaz :)
    Aslında sadece arazi dememek lazım, dandik karbon kadrolar derin bir çukura, mazgala vb girince bile çatlayabiliyor.
    gidon üstü frenler arazide düşük hızlarda ve ayakta sürmeniz gereken koşullarda avantaj + onun dışında bir işe yaramıyor.
    Küçük aynakol, yokuşlarda, çamurda, düşük kadansta ve en önemlisi arazi gibi sürekli çabuk hızlanıp çabuk yavaşlamak istediğiniz, sık vites değiştirdiğiniz yerlerde çok büyük avantaj.

    Kısacası Cyclocross daha fonksiyonlu daha dayanıklı ama daha ağır ama herşeye rağmen çok ataktır. 9.5 kilo, full carbon bi yol bisikleti 7,5 - 8 kgdir. Dağlar ise 16-20 arasında değişir

    Safkan yol ise her zaman daha performanslıdır fakat daha narindir. Türkiye yollarında çukurlar, mazgallar, kasisler, bozuk yollar üzer :) ama nolursa olsun düz yolda cyclocross u geçer :)


    Hocam kendimde 52 li aynakollu dahon vitesse d8 var. Yanına bir tane de yol bisikleti almak istiyorum lakin dediğiniz gibi hem araziye( bozuk yola daha çok) gireyim hem de yolda gideyim istiyorum, benim hız korkum var açıkçası çok hız arayan birisi değilim lakin yol bisikletlerinin frenlerinin ani durumlard vs yetersiz kalması da beni cyclocross ve ya gravel bisiklete yöneltiyor, maalesef yollarımızda sürekli kasisler, bozulmalar yaygın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bozuk yolda full carbona yazık olur :) fren önemli diyorsanız disk frenli bir cyclocross alın kafanız rahat olsun :) geri falanda kalmazsınız.
  • Şu CycloCross lar en yakışıklı bisikletler cidden ama hiç ucuz yollu örneği yok piyasada
  • Bu bisikleti yurtdışından filan getirteebilirmiyiz acep, Türkiye de pek seçeneği yok ve fiyat tavan.
  • aliexpressden belki hocam
  • Merhabalar arazide kullanmama rağmen düz yolda bile 23c lastiği patlatabiliyorum ve bu durum uzun yolda çok canımı sıkmaya başladı . Sizce merida cyclocross 300 mü alınmalı , yoksa scultura 300 alınıp 28c lastik mi takılmalı . Aynı watt gücünde aynı tiagra sette bu iki bisikletin hız farkı ne kadar olabilir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites seti amatör düzeyde hızı etkilemez hocam. Onemli olan aynakol büyüklüğü, lastik genişliği ve ağırlıktır. Bunlarda amatör düzeyde öyle çok fark etmez amatör düzeyde öemli olan bacak ve kondisyondur. :)

    Lastik patlamalarına karşın bence lastik boyutundan ziyade destekli veya içten korumalı dış lastiklere bakabilirsiniz.
    Bisikletler yapı olarak birbirine benziyor. Bence araziye girecekseniz kesinlike cycllocross alın derim. Araziye girmeyecekseniz yol bisikleti alıp destekli bir iç lastik takabilirsiniz.

    Bu kadar benzer kadrolu iki bisiklette hız farkını hissetmezsiniz. İkiside gayet güzel. Araziye girmem, işim olmaz derseniz yol alın.
  • Ustadlar bu bisikletlerin maşaları hep düz mü olur yoksa amortisorlu modelleri de var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisikletiniz çok güzel hocam. Şu an bende Fuji Touring var, 2016 modeli. Cyclocross almaya karar verdiğim için satıyorum bakalım. Satabilirsem, hemen bir tane Cube CycloCross alacağım ben de, kırmızı olanlarından. Bir kaç kere deneme fırsatım oldu, aşık oldum bunlara yav.
  • Cyclocrosslar hakkında bir yazı.
    http://www.cyclomag.com/rehber/cyclocroos-nedir/
  • Merhaba arkadaşlar, daha evvel bisiklet foruma yazım ama henüz yanıt alamadım, aynısını buraya da kopyalıyorum;


    Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 6 aydır cyclocross bisiklet almayı düşünüyorum. ilk/ortaokuldan sonra bisiklet kullanmadım, pek kısmet olmadı. ama hep içimdeydi. sanırım artık durduramıyorum, tavan yaptı :) son 6 aydır oldukça fazla forum tavsiye vs okudum, en sonunda cyclocross'un aradığım bisiklet olduğuna karar verdim. istanbulda da kullanmayı umuyorum, bisiklet turları ile beraber, ayrıca yazın 3-4 ay yazlıkta, saros körfezinde de kullanmayı düşünüyorum(keşan-gelibolu arasında yazlık). Kademeli olarak körfezin bir ucundan diğer ucuna, sonra zamanla izmire kadar yolu var, ayrıca arada ipsala-dedeağaç olabilir, malum hayaller çok.
    okuduklarımdan dikkatimi çekenleri paylşamak isterim,
    -Mekanik ya da hidrolik disk benim için illa da gerekli değil diye düşünüyorum. ama olursa da, olmazsa da olur. iyi üreticiler ya da herkes artık disk frenli satıyor gibime geldi.
    -iyi bir kadro için, iyi fiyat ödeyebilirim; ama karbona gerek yok.
    -çanta vs takabilirsem daha verimli olur mu (30 km ye kadar seyahatlerde)
    -Çamurluk takmak için yerleri olmalı mı ?
    -ekipman için ne kadar bütçe ayırmalıyım? Kask, pedli tayt, eldiven, gözlük ilk başta,matara,ışık.

    Yaş 34, boy 1.82m, kilo 93 şu an. genelde kilom 82-85 arasında, bisikleti almadan dahi eski kiloma inebilirim, bu aralar çok kilo aldım.

    gözüme ilişen bisikletleri ekliyorum, tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.
    Yurtdışından da alma durumum olabilir ama net değil henüz, amerika ya da almanya olabilir. Gerçi bu günkü kurlarla ne kadar ekonomik olur, uçakta o kadar sıkıntı/belki ekstra bagaj ödemeye değer mi ?
    Ayrıca nakit alacağım, aklımdaki rakam 4000 tl'ye kadar. F/P oranı çok iyi olan ya da iyi bir bisiklet için 5000 tl'ye çıkabilirm. aşağıdaki bisikletler genelde 5000 üzeri, nakitte 5000 altına kadar inebilir diye düşünüyorum.

    Ocak 2017'de alacağım, ocakta Türkiye'ye geleceğim için. Aralık 20'den sonra da olabilir gelişim.

    Listede Trek biraz fazla pahalı oldu sanki. Scott cx-10 beğendim. Cube ise F/P mantıklı gözüküyor. Giant Anyroad eklemedim ama aklımda. La pierre bakamadım henüz, internet bağlantım pek verimli değil.

    CANNONDALE CAADX TIAGRA DISC CYCLOCROSS BİSİKLET 2016
    2016 Scott Speedster CX 20 Disc Cyclocross Bisiklet
    2016 Scott Speedster CX 10 Disc Cyclocross Bisiklet
    FOCUS MARES AX 2.0 DISC 2015 MARES AX (ALU.),CYCLOCROSS BİSİKLETLER FOCUS
    Cube 2016 Cross Race Pro Cyclocross Bisiklet
    Tricross Sport Disc C2 | Taupe/Org L I Cyclo-Cross I Specialized I 90114-6256, Tricross Sport Disc C2 | Taupe/Org L, modelleri, fiyatları, fiyatlı, bisikletler, bisiklet, satanlar, firmalar, modeli, ucuz, uygun
    Trek Crockett 5 Disk Cyclocross Bisiklet - Velespit.com

    Bir de bir arkadaşım, başlangıç için o kadar pahalı bir şey alma; Decathlon'dan daha uyguna bir bisiklet alabilirsin başlangıçta diyor. İnternetten baktım, cyclocross yok. Bu konuda biraz kafamı karıştırdı.




  • Selamlar. Hala Cyclocross bisiklet kullanıyormusunuz? Ben almayı düşünüyorum. Uygun kadro ölçüsünde 2.el Cube veya cannondale bulamadım. Muhtemelen sıfır alıcam. Tavsiyeniz ne olur. Özellikle Karbon ve Alüminyum Maşalardan hangisini tercih etmeliyim? Sağlam lık konusunda Hangisi daha iyi olur.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.