Şimdi Ara

CycloCross hakkında herşey :) 'Türkiye yollarına en uygun bisiklet' (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
4
Favori
16.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    yeni bilgiler eklendi :)

    okudum hepsini, aslında tr şartları için ulaşım yönünden daha iyi bir seçim oldugunu düşünüyorum fakat iş parasal boyuta gelince
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    yeni bilgiler eklendi :)

    okudum hepsini, aslında tr şartları için ulaşım yönünden daha iyi bir seçim oldugunu düşünüyorum fakat iş parasal boyuta gelince



    2. el opsiyonlara yönelebilirsiniz :) Cyclocross gerçekten türkiye yolları için en iyi seçim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    quote:

    Orijinalden alıntı: _bluescream_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    yeni bilgiler eklendi :)

    okudum hepsini, aslında tr şartları için ulaşım yönünden daha iyi bir seçim oldugunu düşünüyorum fakat iş parasal boyuta gelince



    2. el opsiyonlara yönelebilirsiniz :) Cyclocross gerçekten türkiye yolları için en iyi seçim

    şuan astro 270 im var memnumum ileride değiştirrim elbet. eski demir bisikletimide şehir yol arası bir şeye çeviriyorum (demir ama astrodan hafif) o 2 si bana uzun seneler yeter hiç belli olmaz yazın vakit bulursam el yapımı karbon kadro ile karşınızdayım.




  • Bende birkaç şey paylaşayım



    Benim hoşuma giden model ise

     CycloCross hakkında herşey :) 'Türkiye yollarına en uygun bisiklet'


    Bu modellerde genellikle 48-44 arası aynakol tercih ediliyor

    50-55 yol bisikleti
    48-50 city-trekking
    42-48 ise mtb için kullanılır genelde

    Bu modelde 46x36 tercih edilmiş


    yani diş oranı olarak mtbye yakın ancak 2 yaprak aynakol var bu açıdanda yol bisikleti

    Geometri olarak ise

    Cyclocross

     CycloCross hakkında herşey :) 'Türkiye yollarına en uygun bisiklet'


    Yol

     CycloCross hakkında herşey :) 'Türkiye yollarına en uygun bisiklet'


    Hardtail MTB

     CycloCross hakkında herşey :) 'Türkiye yollarına en uygun bisiklet'


    Hoşuma giden model üzerinden örnek vermeye devam edersem

    Ön aktarıcı olarak Shimanonun Cyclocross için özel ürettiği CX70 kullanılmış

    Arka aktarıcı ve vites-fren kolları için Ultegra tercih edilmiş

    Ruble için shimano tiagra 12-30 10lu zincir ise shimano 105 kullanılmış

    Fren olarak ise ya Cyclocross freni

     CycloCross hakkında herşey :) 'Türkiye yollarına en uygun bisiklet'


    yada mekanik disk fren kullanılıyor.

    Bu modelde en üst mekanik disk frenlerden olan Sram BB7 yer alıyor

    Cyclocrosslarda mekanik disk kullanımına ilişkin şöyle bir video var



    Bende üst düzey olmak şartıyla mekanik diskten yanayım.

    Lastik olarak ise kimi yarışlarda 700x23 kullanılırken kimisinde 700x35 e kadar çıkabiliyor.

    700x23 normal bir kişinin kullanımı için çok zor bu yüzden 32 genel kullanım için önerilen.

    Ancak modelin fiyatı güncel kurlar ile 8.000 TL nin üstünde.


    Bu bisikletler MTB-Yarış arasında deniyor ancak bende yarış bisikletine kullanılan dropbar - sabit maşa ve vites sistemi olarak çok daha yakınlar

    Ağır stabilize yollarda ise sarsılmadan kaynaklı bilek ağrıları en büyük şikayettir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PwaGG -- 22 Şubat 2014; 18:53:37 >




  • Hayirli olsun ama bir turlu isinamadim cyc lere ya yol ya mtb :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    Bu modellerde genellikle 48-44 arası aynakol tercih ediliyor

    50-55 yol bisikleti
    48-50 city-trekking
    42-48 ise mtb için kullanılır genelde

    Bu modelde 46x36 tercih edilmiş

    CX'ler için belli bir aynakol standartından bahsetmek pek mümkün değil aslında. Firma o modeli, hangi ana segmente yakın bir şekilde tasarlamışsa aynakol oranları da ona göre şekilleniyor.

    Gerçi şöyle de bir durum var;
    Mesela Focus, 2013 CX modellerinde 34/50 yapraklarını tercih etmişti. Ancak 2014 modellerinin tümünü 36/46 yapraklarla değiştirmiş durumda. CX'lerdeki bu 36/46 oranı da UCI'ye dayanıyor. Cyclocross yarışlarının belli bir standardizasyonu olsun diye aynakollarda 36/46 sınırlamasını getirmiş durumda. Bisiklet üreticileri de bu kural yüzünden yavaş yavaş aynakolları 36/46 olacak şekilde modellerini revize etmeye başladı. Gerçi UCI'nin ülkemizde bir etkisi pek yokken, hatta ülkemizde CX konsepti bile yerleşmemişken 36/46 dayatmasının da hiçbir esprisi yok ama dünya düzenine ayak uydurma çabası işte.

    Eğer bu UCI kuralı olmasa, dediğim gibi firmanın politikasına göre şekillenen aynakol dişlisi halen piyasaya hakim olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senry -- 22 Şubat 2014; 22:05:30 >




  • Katılıyorum ayrıca çoğu site aynakolu istediğiniz dişli sayısında seçmenize olanak veriyor.. Benimkinde de 46 36 var lakin değiştirmeyi planlıyorum :)
  • Bu arada, forumdan Mythology ile beraber bugün gidip ona 2013 model Focus Mares AX 1.0 aldık. Pazartesi günü kurulum işlemleri falan tamamlandıktan sonra teslim alacak. Ben de tam 5 aydır 2014 modeller gelsin diye şafak sayıyorum adeta. Önümde daha yaklaşık 45 gün var, günler geçmek bilmiyor.
  • ula herşey güzel ama pahalı bea.belki ilerde nasip olur bize de.

    hayırlı olsun
  • Şu bisiklete binen yok 560tl almıştım. Şimdi kaç tl satılır?

     CycloCross hakkında herşey :) 'Türkiye yollarına en uygun bisiklet'

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tam ülkemiz için üretilmiş bisiklet. ama 3400 tl buna vereceğime 2 yıl daha bekler biriktirir biriktirir dh bisiklet alırım. DH tutkudur benim için. Her ne kadar çok sakatlansamda

    http://www.deltabisiklet.com/?_Args=_ProductInfo,5277,OdesisMc off döviz düşsede birde indirim olsaaaa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senceroo -- 25 Şubat 2014; 17:43:06 >
  • Ulan arakadas hangi konuya girsem cyc02 apexi gomuyorlar karbon masa hakkkinda söylediklerinizin bir kısmına kesinlikle katılmıyorum zaten . O sorun yasayan arkadasin salcano kısmı hemen cozulmustu . Geriye kalan bence bayiyle ilgili. Sram apex de küçümsenrcek bir grupset değil 105 den iyi demiyorum fakat 300 gram hafif ayrıca doubletap ozelligide gayet iyi yerli marka diye yerden yere vuran çok bu arada cube focus trek vs markaların zaten hayranıyım fakat adamlar Sram apexli ritchey parçalı avid Bb5 frenli 10 kusur kilo cyco aleti 2000 e veriyorlar.




    Maşa konusunda karbon dayanıklılık -1 demissiniz fakat carbon daha rijit ve aliminyumun esbemeye başladığı noktada carbona hiç bisey olmaz karbon direk çatlar yada kırılır fakat aşırı bir durum harici oluşması mümkün değil .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WmGMD -- 2 Mart 2014; 22:56:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babacaka1234512

    Ulan arakadas hangi konuya girsem cyc02 apexi gomuyorlar karbon masa hakkkinda söylediklerinizin bir kısmına kesinlikle katılmıyorum zaten . O sorun yasayan arkadasin salcano kısmı hemen cozulmustu . Geriye kalan bence bayiyle ilgili. Sram apex de küçümsenrcek bir grupset değil 105 den iyi demiyorum fakat 300 gram hafif ayrıca doubletap ozelligide gayet iyi yerli marka diye yerden yere vuran çok bu arada cube focus trek vs markaların zaten hayranıyım fakat adamlar Sram apexli ritchey parçalı avid Bb5 frenli 10 kusur kilo cyco aleti 2000 e veriyorlar.




    Maşa konusunda karbon dayanıklılık -1 demissiniz fakat carbon daha rijit ve aliminyumun esbemeye başladığı noktada carbona hiç bisey olmaz karbon direk çatlar yada kırılır fakat aşırı bir durum harici oluşması mümkün değil .

    Satis sonrasi hizmet salcanoda cok yetersiz.. fabrikaya gonderiyorsunuz hangi parca diye aramak yerine 20 gun.bosa bekletiyorlar.. siz arayip hesap sorunca 3 gunde halloluyor. Bayileri cok.bilgisiz ama en onemlisi jant setleri kotu oluyor genelde ve kadro geometrisi tartisilir.. ayrica kadro kaliteside cok iyi degil.. sadece set degil bisiklet geometrisi, kadrosu ve ekipmaniyla bir.butundur.. isciligide unutmamak lazm tabi..


    Carbon konusunda, karbon bir masayi kirmak catlatmak aliminyuma gore cok daha kolay.. trafikte tekere carptiginizda bile catliyabiliyor.. yada ters bir cukur kaldirim.. demek istedigim bu dayaniklilikta..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo


    quote:

    Orijinalden alıntı: babacaka1234512

    Ulan arakadas hangi konuya girsem cyc02 apexi gomuyorlar karbon masa hakkkinda söylediklerinizin bir kısmına kesinlikle katılmıyorum zaten . O sorun yasayan arkadasin salcano kısmı hemen cozulmustu . Geriye kalan bence bayiyle ilgili. Sram apex de küçümsenrcek bir grupset değil 105 den iyi demiyorum fakat 300 gram hafif ayrıca doubletap ozelligide gayet iyi yerli marka diye yerden yere vuran çok bu arada cube focus trek vs markaların zaten hayranıyım fakat adamlar Sram apexli ritchey parçalı avid Bb5 frenli 10 kusur kilo cyco aleti 2000 e veriyorlar.




    Maşa konusunda karbon dayanıklılık -1 demissiniz fakat carbon daha rijit ve aliminyumun esbemeye başladığı noktada carbona hiç bisey olmaz karbon direk çatlar yada kırılır fakat aşırı bir durum harici oluşması mümkün değil .

    Satis sonrasi hizmet salcanoda cok yetersiz.. fabrikaya gonderiyorsunuz hangi parca diye aramak yerine 20 gun.bosa bekletiyorlar.. siz arayip hesap sorunca 3 gunde halloluyor. Bayileri cok.bilgisiz ama en onemlisi jant setleri kotu oluyor genelde ve kadro geometrisi tartisilir.. ayrica kadro kaliteside cok iyi degil.. sadece set degil bisiklet geometrisi, kadrosu ve ekipmaniyla bir.butundur.. isciligide unutmamak lazm tabi..


    Carbon konusunda, karbon bir masayi kirmak catlatmak aliminyuma gore cok daha kolay.. trafikte tekere carptiginizda bile catliyabiliyor.. yada ters bir cukur kaldirim.. demek istedigim bu dayaniklilikta..

    Aliminyumun yamulmaya başladığı yerde karbona hiç bişey olmaz mukavemeti çok daha yüksektir . Bu sene salcano biraz ucuza kaçtı geçen sene mavic aksiumlu bisikletleri vardı çok daha ucuza kadro olarak da haklı olabilirsiniz fakat 2 alüminyum kadro arasındaki fark çok uçuk değilse benim gibi hobi kullanıcıları anlamaz yarışlara katilmayacagim sonuçta. Bu arada karbonun kırıldığı yerde alüminyum daha kotu hale gelir iyi surusler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oncelikle review icin cok tesekkurler.. gercekten yardimci oldu..
    cross race ile cross race disk arasinda kararsizim.. mutlaka alirken arastirmisinizdir, yorumunuz nedir?
    bu arada cross race modelini CORRATEC C-CROSS 105 CYCLOCROSS ile karsilastirma sansiniz oldu mu?

    cok tesekkurler..
  • Cok guzel bisiklet hayirli olsun xd

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: woozley

    oncelikle review icin cok tesekkurler.. gercekten yardimci oldu..
    cross race ile cross race disk arasinda kararsizim.. mutlaka alirken arastirmisinizdir, yorumunuz nedir?
    bu arada cross race modelini CORRATEC C-CROSS 105 CYCLOCROSS ile karsilastirma sansiniz oldu mu?

    cok tesekkurler..


    Ben disk fren tavsiye etmiyorum.. Çok sert fren yapıyor.. Ayrıca çamur içinde doğru seçim değil..

    Corratec i sürmedim ama cube un jant seti daha kaliteli.. Ben olsam cube tercih ederdim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    quote:

    Orijinalden alıntı: woozley

    oncelikle review icin cok tesekkurler.. gercekten yardimci oldu..
    cross race ile cross race disk arasinda kararsizim.. mutlaka alirken arastirmisinizdir, yorumunuz nedir?
    bu arada cross race modelini CORRATEC C-CROSS 105 CYCLOCROSS ile karsilastirma sansiniz oldu mu?

    cok tesekkurler..


    Ben disk fren tavsiye etmiyorum.. Çok sert fren yapıyor.. Ayrıca çamur içinde doğru seçim değil..

    Corratec i sürmedim ama cube un jant seti daha kaliteli.. Ben olsam cube tercih ederdim :)


    Hocam öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Disk frenin iyi yanlarıda var bence avid bb 5 veya avid bb7 dura ace nin frenlerinden bile iyi frenleme gücüne sahip ayrıca yokuş vs gibi durumlarda sabit fren yapma olağanğınıda sahipsiniz.Sert fren yapma tamamen size bağlı bence tabi görüşler bunlar.Biryerdede işe yarar aslında allah göstermesin acil durumlarda.Disk frenli alıcaksanız avid bb7 olmasına o olmadıysa bb5 olmasına bakın ben bunları tavsiye ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: babacaka1234512

    quote:

    Orijinalden alıntı: Guaximo

    quote:

    Orijinalden alıntı: woozley

    oncelikle review icin cok tesekkurler.. gercekten yardimci oldu..
    cross race ile cross race disk arasinda kararsizim.. mutlaka alirken arastirmisinizdir, yorumunuz nedir?
    bu arada cross race modelini CORRATEC C-CROSS 105 CYCLOCROSS ile karsilastirma sansiniz oldu mu?

    cok tesekkurler..


    Ben disk fren tavsiye etmiyorum.. Çok sert fren yapıyor.. Ayrıca çamur içinde doğru seçim değil..

    Corratec i sürmedim ama cube un jant seti daha kaliteli.. Ben olsam cube tercih ederdim :)


    Hocam öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Disk frenin iyi yanlarıda var bence avid bb 5 veya avid bb7 dura ace nin frenlerinden bile iyi frenleme gücüne sahip ayrıca yokuş vs gibi durumlarda sabit fren yapma olağanğınıda sahipsiniz.Sert fren yapma tamamen size bağlı bence tabi görüşler bunlar.Biryerdede işe yarar aslında allah göstermesin acil durumlarda.Disk frenli alıcaksanız avid bb7 olmasına o olmadıysa bb5 olmasına bakın ben bunları tavsiye ederim

    Hocam Disk konusunu çok tartıştık, çok konuştuk arkadaşlarla :) Pratikte, düşük hızda kullanırken kola verdiğiniz güçle ayarlayabilirsiniz belki ama.. Yolda ve panik anında öyle olmuyor.. Asılan frene taklayı basıyor, geçen riva turunda bir abi takla attı omzunu ve dirseğini kanattı.. Yağmur harici kesinlikle bisiklet için V fren diyorum...




  • Zevkler tartışılmaz diyim hocam o zaman bu arada sizin bisikletteki fren caliper değilmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.