Şimdi Ara

Mazda 3 SkyActiv-X (2019 Tanıtıldı). (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5.957
Cevap
72
Favori
340.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    48'e Mazda 3 varken BMW 1 alan salaklar var arkadaş inanabiliyor musunuz?

    Bu araba satamayanlarin 'premium'uz ehehe' muabbeti cidden baydi artik ya...

    JAGUAR alana ne demeli peki

    Mazda konusuna Jaguar'la dalarsak mahvolur şimdi. Üşüşecek tipleri tahmin etmek zor değil :)

    @Janjan
    Onlar has premünyüm ama lütfen :)

    Alıntıları Göster
    mazda'yı severim ama biraz daha överseniz bu markadan hayatta araç almayacağım.

    mazda şimşekten hızlı, inanılmaz teknolojik o yüzden benzinli düz c sınıfı aracı 55.000 tl ama bak bmw'den ucuz.

    arkadaş mazda mazdadır işte ortalama bir japon markası. yurtdışında satıldığı fiyatlar belli. burada konuşup durmanın manası yok, focus ve golfle aynı fiyat bu araç yurtdışında.

    hiçbir araç mazdanın verdiği keyfi veremez demişsiniz yahu ford focus ile platform kardeşiydi eski araç.

    şimdi yeni mazda 3 ile kıyaslıyorum, sorunsuzluk dersen focus'da sorunsuz, yakıt desen hemen hemen aynı, motor gücü desen aynı, veriler desen aynı, işçilik desen aynı.

    focus'un ikinci el, servis avantajı mazda'nın donanım fazlası ve tip avantajı var göreceli olarak e aynı fiyatlarsa ben focus alırım valla kimse darılmasın. birde tamam skyactive iyi bir teknoloji eyvallah.

    bla bla kısmını es geçersek turbosuz olması dışında verilerinde hiç öyle oo süpermiş denecek bir şey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 15 Ekim 2013; 14:00:49 >
    _____________________________




  • Neden dizel motoru 1 yil bekletiyorlar? Opel'in yeni cikarttigi 1.6 dizel motoru ve yeni mazda 3'un dizel motorunu 1 yil bekleme zorunda kalmak hic hosuma gitmiyor. Dizeli beklememin sebebi tork yuksek ve performans tatmin edici. Yakit tasarrufu da cabasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayucuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Güncel kasa Mazda 3 'ün tasarım olarak rakibi yokmuş.Önden çekişte en iyi sürüş dinamikleri Mazdadaymış. Turboyu sanayideki ustalara taktırsakta olurmuş. Mazda ya Hint ineği muamelesi yapmaya devam ben seni bölmeyeyim kardeş.

    Hiç mazdaya binmediniz değil mi?

    2008 yılında Mazda3 almadan önce,auristen golfe,lancerdan astraya hatta ssanyong a kadar birçok araç test etmiştim bir ay içerisinde..Hiçbirinde işte bu diyememiştim..Ancak eşimin ısrarıyla hiç aklımda yokken birgün iş çıkışı öylesine test etmeye gitmiştim,markaya karşı hiçbir sempatim yoktu hatta kulaktan dolan bilgilerle önyargım bile vardı. işte o testten sonra aklımda hiçbir şüphe kalmadan Mazda3 almaya karar vermiştim. Sonra ikinci arabaya ihtiyacımız oldu..Eşim farklı bir marka aracı olsun istiyordu. O da swift ve polo testleri yaptı ama birşeyler eksik geliyordu. İstememesine rağmen Mazda2 test ettikten sonra bu aracı istiyorum dedi:) Bu araçları alırken hiçbir zaman ikinci el kaygısı taşımadık. Önemli olan kullanırken yüzümüzde gülümseme yaratacak,sorunsuz araçlar olmasıydı. Nitekim ihtiyacımız kalmadığı için Mazda2'yi kısa sürede zarar da etmeden sattık! Böylelikle ikinci el kaygısının da şehir efsanesi olduğunu anladık..Şimdi de yeni Mazda3'ü bekliyoruz. Yeni nesil araçlarında kalite anlamında işi yukarı taşımış Mazda,bunu yeni 6'yı incelerken açıkça gördüm.Umarım yeni Mazda3 de öyle olacaktır.Demem odur ki Mazda'ya karşı önyargılarımız olmasına rağmen sadece test sürüşlerinden sonra bile aracı almaya karar veriyorsak bunun adı sürüş zevkidir.. Ancak herkesten bunu bekleyemezsiniz. Biz tesadüfen de olsa bu aracın değerini fark edebildik..O test sürüşlerini yapmasaydık yurdum insanı gibi esnaf kafasıyla devam edebilirdk:) Herkese iyi bayramlar...

    Herhangi bir otomobili tercih ediyorsanız , o otomobil sizin için en doğru ve en mantıklı tercihtir.Başka birisi sizin tercihinizi sorguladığında inanın tüm Mazda sahipleri sizin yazdıklarınızı yazacak ve verdiği kararın ne kadar doğru olduğunu anlatacaktık. Siz sürüş keyfini baz aldığınızı ve tercihinizi bu yönde kullandığınızı ifade ediyorsunuz bende saygı duyuyorum.Buraya kadar sanırım sorun yok.

    Bende araç tercihi yaparken 1.6 , 1,4 atmosferik motorlu araçta o müthiş sürüş keyfini aramaktansa ,az tüketen , çok kaçan , konforlu bir otomobil istiyorum ve Mazda dan daha güçlü ,daha ekonomik daha konforlu daha yaygın servis ağı olan bir otomobil tercih ediyorum ve sizin yaptığınız gibi başkası kararımı sorguladığında kendime göre en mantıklı tercihi yaptığımı ve en doğru kararı verdiğimi anlatacağım elbette. Yaptığım tercih size göre yurdum insanı gibi esnaf kafası olsada durum bu maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • fottili kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın da ben durup dururken sizin tercihinizi sorgulamadım,sorgulamam da. Herkesin verdiği karara saygı duyarım,bazıları bana yanlış gelsede.Bu başlığa gelip Mazda'ya hint ineği muamelesi yapıldığını belirten sizsiniz! Kaldı ki isteyen o muameleyi de yapabilir:) Para onun,keyif onun..Değil mi?:)
    _____________________________
  • 2-3 yilda arac degistirenler icin mazda 3 elbette mantiklibir tercih olmaz. 7-8 yil ve daha cok kullanacaklar icin gayet mantikli bir tercih.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayucuz

    Kusura bakmayın da ben durup dururken sizin tercihinizi sorgulamadım,sorgulamam da. Herkesin verdiği karara saygı duyarım,bazıları bana yanlış gelsede.Bu başlığa gelip Mazda'ya hint ineği muamelesi yapıldığını belirten sizsiniz! Kaldı ki isteyen o muameleyi de yapabilir:) Para onun,keyif onun..Değil mi?:)

    Para onun keyif onun ama başka araçları yerden yere vurup eskisi 1.6 105 yenisi 1.6 120 hp'lik aracın sürüş keyfini yere göğe sığdıramayıp , diğer otomobilleri aşağılarsa altındaki aracın normal bir araç olduğunu , Hint ineği muamelesi yapılacak bir araç olmadığını hatırlatmak gerekiyor. Sizde birgün anlarsınız umarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bende Mazda forum basliginin bu kadar guncel kalmasina sasirdim dogrusu. Bu kez fazla satacaginin sinyalleri olabilir. İ 30 pek satmazdi. Ancak bu son kasasindan sonra iyi bir satis grafigi cikti. Mazda 3 icin de benzer bir durum olabilir. Kaldi ki ;Mazda Hyundai'ye gore daha kaliteli. Ve Mazda3 i30'dan daha yakisikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loutrec_

    Bende Mazda forum basliginin bu kadar guncel kalmasina sasirdim dogrusu. Bu kez fazla satacaginin sinyalleri olabilir. İ 30 pek satmazdi. Ancak bu son kasasindan sonra iyi bir satis grafigi cikti. Mazda 3 icin de benzer bir durum olabilir. Kaldi ki ;Mazda Hyundai'ye gore daha kaliteli. Ve Mazda3 i30'dan daha yakisikli.

    I30'larin yeni kasasi gercekten araba olarak 'iyi' ama. Ayrica 6 yil garanti veriyorlar , servis agi yaygin , bakim fiyatlari makul.

    Mazda'da bu kosullarin hangi biri var?
    _____________________________
  • fottili kullanıcısına yanıt
    Ben zaten farkındayım,boş yere endişe etmeyin..Mazda babamın şirketi de değil! Hatta tüketici sadakati denen şey bende hiç yoktur aslında,yeni çıkan bir çikolatayı bile hemen denemek isterim:) O derecede yeni marka ve ürünlere ilgim vardır. Yalnızca Mazdayı seçerken edindiğim tecrübeleri paylaşmak istedim..Mazda hakkında bazı klişelerin yanlışlığını ifade ettim. Aracın elbette eksi yönleri var ancak Türkiye'de hak ettiği yerde de değil..İnsanlar bunu baz alarak,araca bile binmeden klavyeden eleştri yapıyorlar.Benim eleştirim de buna,yoksa ne kadar farklar olabilir standart c sınıfı araçlar arasında! Üç aşağı beş yukarı aynı..Bende farklılık yaratan hisleri ben araçları test ederek edindim,birçok kişi de bu şekilde hissetmeyebilir.Ancak araca bile binmeden,klavye başından da bu araç da alınır mı havaları da bana çok boş geliyor..
    _____________________________
  • Bu şekilde düşüyorsanız hiçbir lafım olamaz . Foruma genel olarak hakim olması gereken bakış açısı da bu olmalı.Ama Mazda için ama başka marka araçlar için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    Guncel kasa Mazda 3 Dizel kullaniyorum ,

    Fakat bizim burada tartismamizz gereken daha onemli bir konu var

    Arabalardan anlayan arkadaslar farketmislerdir SKYACTIV teknolojisinin temelinde cok yuksek motor sIkIstIrma orani yatiyor , neredeyse F1 araclari gibi bir icten yanmali motor uretimi soz konusu ,

    Asil onemli nokta , bu motorun stabil ve verimli calisabilmesi icin kullanilmasi gereken yakitin oktan ve kaliteli olarak uygun sartlarda ve ust duzey olmasi gerekiyor, fakat ulkemizde satilan benzinin ozelliklede oktan olarak gerekli spec leri saglayacagi muamma , bu durumda da motorda avans problemleri gibi cesitli sorunlar ortaya cikabilir.

    Mazda bu motorlarda ulkemize gonderilen araclarda sikistirma oranlarinda bazi degisiklikler yaparak ulkemize getiriyor veya getirecek olabilir.

    Not: Turkce klavyem olmadigi icin harfler konusunda kusura bakmayin

    Normalde 14 sıkıştırma oranına sahip bir motorun dediğiniz gibi 100 oktan civarı benzinle çalışmasır.

    Fakat mazda bu gereksinimi çok yüksek basınçlı ve 6 noktalı enjektörler ve özel bir silindir kafası kullanarak ciddi şekilde azaltmış.

    Mesela 2.0 skyaktiv'in abd'de satılan 12 sıkıstırma oranlı versiyonu 87 aki yani 92 oktan benzinle rahatlıkla çalışırken, aynı sıkıstırma oranına sahip vw fsi motorlar 98 oktan benzine ihtiyaç duyuyor.

    Dolayısı ile 14 sıkıstırma oranına sahip avrupa versiyonunun bizim sözde 95lik benzinimizle çalışması için yeterli tolerans var gibi gözüküyor.

    aciklamaniz icin tesekkur ederim , dedikleriniz teoride cok mantikli gorunuyor ama arac gelince daha net bir sonuca varacagiz
    _____________________________




  • Janjan kullanıcısına yanıt
    Hyundai'nin Servis ağı iyi olabilir, garanti sartlari da iyi olaabilir. Ama benim icin konfor + kalite daha önemli. Zaten tercih edecek olan kitle de bu kriterleri dusunerek tercihte bulunacaklardir. I 30 evet estetik bir arac fakat mazda 3 bence daha estetik duruyor. Kalite olarakta daha iyi. Daha once dedigim gibi; bir kac yil kullanip satmak icin mantiksiz mazda. Uzun yillar kullanmak istiyorsan su anda piyasadaki rakiplerine gore cok daha mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    48'e Mazda 3 varken BMW 1 alan salaklar var arkadaş inanabiliyor musunuz?

    BMW 1 serisi çok güzel ve şık bir araba ama şunu anlamıyorum bu araç kıyaslanan araçlara göre iç hacmi açısından dar değil mi?
    Ya da şöyle sorayım BMW 1 gerçekten C segment mi? Yoksa BMW ürettiği için mi öyle?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    48'e Mazda 3 varken BMW 1 alan salaklar var arkadaş inanabiliyor musunuz?

    BMW 1 serisi çok güzel ve şık bir araba ama şunu anlamıyorum bu araç kıyaslanan araçlara göre iç hacmi açısından dar değil mi?
    Ya da şöyle sorayım BMW 1 gerçekten C segment mi? Yoksa BMW ürettiği için mi öyle?

    Abartılacak bir darlığı yok 1 serisinin. Ayrıca aracın ortasından geçen şaft tünelini ve uzunlamasına yerleştirilen motoru da hesaba katarsanız bu aracın iç mekanı için başarılı bile denebilir.

    Genişlik konusunu bir kenara bırakacak olursak, bu araba sınıfının en iyi sürüş dinamiklerini sunuyor. ZF8 gibi şaheser bir şanzımanı bünyesinde barındırıyor. Motorları da aynı şekilde çok başarılı üniteler.

    C sınıfını sonuna kadar karşılayan bir araç 1 serisi. Hatta kişisel düşüncem 1 serisinin bu sınıftaki en iyi araç olduğudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    48'e Mazda 3 varken BMW 1 alan salaklar var arkadaş inanabiliyor musunuz?

    BMW 1 serisi çok güzel ve şık bir araba ama şunu anlamıyorum bu araç kıyaslanan araçlara göre iç hacmi açısından dar değil mi?
    Ya da şöyle sorayım BMW 1 gerçekten C segment mi? Yoksa BMW ürettiği için mi öyle?

    c segment araçlar genelde small family car olarak geçiyor.

    bmw 1'de öyle geçiyor ama ailesi olan birine hiç gelmez o araç. bence rakipleri scirocco, falan ama işte 4 kapısı olunca adı çıkmış.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loutrec_

    Hyundai'nin Servis ağı iyi olabilir, garanti sartlari da iyi olaabilir. Ama benim icin konfor + kalite daha önemli. Zaten tercih edecek olan kitle de bu kriterleri dusunerek tercihte bulunacaklardir. I 30 evet estetik bir arac fakat mazda 3 bence daha estetik duruyor. Kalite olarakta daha iyi. Daha once dedigim gibi; bir kac yil kullanip satmak icin mantiksiz mazda. Uzun yillar kullanmak istiyorsan su anda piyasadaki rakiplerine gore cok daha mantikli.
    Burada mazda severler tarafından öyle bir hava estiriliyor ki bilmeyen mazda 3 karoseri altında Ferrari alt yapısı var zanneder. Evet sürüş keyfi yüksek bir araç fakat bu sınıfta focustan hallice değil. Bunu her iki aracı test edenler iyi bilir.

    Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Mazda özel bir marka olduğu için az satan bir marka değildir, talebi az olduğu için az satan bir markadır.

    Şimdiler de bu tarz yorumlar moda oldu. Az satan markaları kullananlar özel bir markanın özel müşteri kitlesiyiz havalarına giriyorlar. Arkadaşlar alfa veya mazda az satalım, sadece özel kitlemizi memnun edelim diye hesabını yapmaz.

    Mümkün mertebe olabildiğince çok satmaya ve çok kişiye ulaşmaya çalışır. Bu markaların niş bir kaç modeli olsa bile mazda 3, giu bu kategoride değildir.

    Üzgünüm ama bu forumda ben de dahil hemen herkesin sempati ile baktığı bir markanın iyi bir modelini aşırı yorumlarınız nedeniyle antipatik göstermeye başladınız haberiniz olsun..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    48'e Mazda 3 varken BMW 1 alan salaklar var arkadaş inanabiliyor musunuz?

    BMW 1 serisi çok güzel ve şık bir araba ama şunu anlamıyorum bu araç kıyaslanan araçlara göre iç hacmi açısından dar değil mi?
    Ya da şöyle sorayım BMW 1 gerçekten C segment mi? Yoksa BMW ürettiği için mi öyle?

    c segment araçlar genelde small family car olarak geçiyor.

    bmw 1'de öyle geçiyor ama ailesi olan birine hiç gelmez o araç. bence rakipleri scirocco, falan ama işte 4 kapısı olunca adı çıkmış.

    Cevap işte budur!
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Burada mazda severler tarafından öyle bir hava estiriliyor ki bilmeyen mazda 3 karoseri altında Ferrari alt yapısı var zanneder. Evet sürüş keyfi yüksek bir araç fakat bu sınıfta focustan hallice değil. Bunu her iki aracı test edenler iyi bilir.

    Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Mazda özel bir marka olduğu için az satan bir marka değildir, talebi az olduğu için az satan bir markadır.

    Şimdiler de bu tarz yorumlar moda oldu. Az satan markaları kullananlar özel bir markanın özel müşteri kitlesiyiz havalarına giriyorlar. Arkadaşlar alfa veya mazda az satalım, sadece özel kitlemizi memnun edelim diye hesabını yapmaz.

    Mümkün mertebe olabildiğince çok satmaya ve çok kişiye ulaşmaya çalışır. Bu markaların niş bir kaç modeli olsa bile mazda 3, giu bu kategoride değildir.

    Üzgünüm ama bu forumda ben de dahil hemen herkesin sempati ile baktığı bir markanın iyi bir modelini aşırı yorumlarınız nedeniyle antipatik göstermeye başladınız haberiniz olsun..

    aynen hislerimi yazmışsınız.

    yahu veriler ortada, eyvalla mazda'yı severizde biraz daha kassanız 70.000 olabilir ama mazda alıyorsunuz beyefendi moduna girecek millet.

    ikinci eli zayıf, servis ağı zayıf, türkiye'de en çok tutulan dizelleri motor hacmi dolayısı ile getiremiyor, ayda 100 araç satamıyor, yurdışında focus ve golf ile aynı fiyata ya da daha ucuza satılan bir aracın türkiye'de neredeyse bitmiş bir marka tarafından pahalı satılabileceğini bunun normal olduğunu söylüyor millet.

    bir yığın adam çıkıp ama o mazda skyactive diye başlıyor. e güzel kardeşim yurtdışında skyactive değil mi bu ?

    bu aracın giriş fiyatı eğer dolu gelecekse donanım farkı dolayısı ile en fazla 48 olmalı, daha fazla olursa gene satmaz. zira 1.4 golf ya da focus veri olarak bununla aynı ya da daha iyi zaten.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Burada mazda severler tarafından öyle bir hava estiriliyor ki bilmeyen mazda 3 karoseri altında Ferrari alt yapısı var zanneder. Evet sürüş keyfi yüksek bir araç fakat bu sınıfta focustan hallice değil. Bunu her iki aracı test edenler iyi bilir.

    Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Mazda özel bir marka olduğu için az satan bir marka değildir, talebi az olduğu için az satan bir markadır.

    Şimdiler de bu tarz yorumlar moda oldu. Az satan markaları kullananlar özel bir markanın özel müşteri kitlesiyiz havalarına giriyorlar. Arkadaşlar alfa veya mazda az satalım, sadece özel kitlemizi memnun edelim diye hesabını yapmaz.

    Mümkün mertebe olabildiğince çok satmaya ve çok kişiye ulaşmaya çalışır. Bu markaların niş bir kaç modeli olsa bile mazda 3, giu bu kategoride değildir.

    Üzgünüm ama bu forumda ben de dahil hemen herkesin sempati ile baktığı bir markanın iyi bir modelini aşırı yorumlarınız nedeniyle antipatik göstermeye başladınız haberiniz olsun..

    Aynen katılıyorum hocam.

    Konuda sıradan üye olmadıgını düşündüğüm birileri var.

    Bu arada sen arac olayını çözdün mü ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Burada mazda severler tarafından öyle bir hava estiriliyor ki bilmeyen mazda 3 karoseri altında Ferrari alt yapısı var zanneder. Evet sürüş keyfi yüksek bir araç fakat bu sınıfta focustan hallice değil. Bunu her iki aracı test edenler iyi bilir.

    Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Mazda özel bir marka olduğu için az satan bir marka değildir, talebi az olduğu için az satan bir markadır.

    Şimdiler de bu tarz yorumlar moda oldu. Az satan markaları kullananlar özel bir markanın özel müşteri kitlesiyiz havalarına giriyorlar. Arkadaşlar alfa veya mazda az satalım, sadece özel kitlemizi memnun edelim diye hesabını yapmaz.

    Mümkün mertebe olabildiğince çok satmaya ve çok kişiye ulaşmaya çalışır. Bu markaların niş bir kaç modeli olsa bile mazda 3, giu bu kategoride değildir.

    Üzgünüm ama bu forumda ben de dahil hemen herkesin sempati ile baktığı bir markanın iyi bir modelini aşırı yorumlarınız nedeniyle antipatik göstermeye başladınız haberiniz olsun..

    Aynen hocam.
    Araca pahali dedim diye yuzsuz ilan edenler oldu beni.Volvo ile Mazda seviyoruz takdir ediyoruz ama yildirdilar iyice.
    Sanki konsoldaki plastikler fln tempur malzemeden yapiliyor gibi lanse ediliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.