Şimdi Ara

Devir-Tork Tork-Beygir İlişki Profösyoneller İçeri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
3.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Torkunu kaybetmeye başladıkça hızını artırmış olursun. Burda kazandıgın hızda kaybolan torku destekler. Eksiğini kapatmaya çalışır yani.

    Evet hocam haklısınız yani sen hızlandıkça bg artıyor kaybettiği torkuda destekliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Herkesin bu konuyu en baştan sona kadar okumasını şiddetle tavsiye ederim. Gördüğüm kadarıyla bu konu çoğu kişi tarafından tam anlamıyla bilinmiyor.

    TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM ve HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/f_//tm.htm#38360434

    Evet bu konu sayesinde ve başka bilgiler dahilinde beygir gücünün çok önemli olduğunu anladım. Böyle bilgilendirici konular görmek çok güzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikayaoglu

     Devir-Tork Tork-Beygir İlişki Profösyoneller İçeri


    1.3 multijet hp-tork-devir eğrisi

    Açık mavi Tork-Devir

    Koyu mavi Beygir Gücü-Devir

    Grafiğini gösteriyor.

    Herkesteki en büyük yanılgı Tork-Beygir ayrımında yaşanıyor.

    Kabaca Tork ve Devir Sayısı çarpımı Beygir Gücünü verir. Yani Tork ivmelendirme katsayısı gibidir. Tork ne kadar yüksek ve düzgün bir eğriye sahipse araç o kadar iyi ivmelenir atak olur ve Max. Beygir Gücüne o kadar hızlı bir zamanda ulaşır. Ama unutulan bir şey var Beygir Gücü(HP) olay burada biter. Beygir Gücü ne kadar yüksekse aracın max. hızı, gücü o kadar fazladır.

    Sizin max Tork devrinden ziyade Max Beygir Gücüne yakın bir devirde Torkun daha fazla oluyor gibi hissediyorum demeniz de bu sebeple o devirde aracın Beygir Gücü daha yüksek. Yani daha fazla beygir size hizmet ediyor :)

    Olayın Özeti Fazla Beygir Gücü fazla atın size hizmet etmesi, fazla Tork sizin bu atları hizmete geçirme hızınız.

    Yani Tork aracı ani ivmelendirmede etkilidir ama Beygir Gücü son sözü söyler.

    Yani dizel araba yokuşta benzinden daha iyi çıkıyor sözü de buradan gelir. Dizel araba Torku yüksek olduğundan daha iyi ivmelenir ama o yokuşun bir yerinden sonra benzili aracın Beygir Gücü yüksek olduğundan kopup gidecektir.

    Aracı ivmelendiren beygir gücüdür. Şanzıman olmasaydı o zaman araç tork sayesinde ivmelenirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thor 61


    quote:

    Orijinalden alıntı: ikayaoglu

     Devir-Tork Tork-Beygir İlişki Profösyoneller İçeri


    1.3 multijet hp-tork-devir eğrisi

    Açık mavi Tork-Devir

    Koyu mavi Beygir Gücü-Devir

    Grafiğini gösteriyor.

    Herkesteki en büyük yanılgı Tork-Beygir ayrımında yaşanıyor.

    Kabaca Tork ve Devir Sayısı çarpımı Beygir Gücünü verir. Yani Tork ivmelendirme katsayısı gibidir. Tork ne kadar yüksek ve düzgün bir eğriye sahipse araç o kadar iyi ivmelenir atak olur ve Max. Beygir Gücüne o kadar hızlı bir zamanda ulaşır. Ama unutulan bir şey var Beygir Gücü(HP) olay burada biter. Beygir Gücü ne kadar yüksekse aracın max. hızı, gücü o kadar fazladır.

    Sizin max Tork devrinden ziyade Max Beygir Gücüne yakın bir devirde Torkun daha fazla oluyor gibi hissediyorum demeniz de bu sebeple o devirde aracın Beygir Gücü daha yüksek. Yani daha fazla beygir size hizmet ediyor :)

    Olayın Özeti Fazla Beygir Gücü fazla atın size hizmet etmesi, fazla Tork sizin bu atları hizmete geçirme hızınız.

    Yani Tork aracı ani ivmelendirmede etkilidir ama Beygir Gücü son sözü söyler.

    Yani dizel araba yokuşta benzinden daha iyi çıkıyor sözü de buradan gelir. Dizel araba Torku yüksek olduğundan daha iyi ivmelenir ama o yokuşun bir yerinden sonra benzili aracın Beygir Gücü yüksek olduğundan kopup gidecektir.

    Aracı ivmelendiren beygir gücüdür. Şanzıman olmasaydı o zaman araç tork sayesinde ivmelenirdi.

    Daha kolay anlaşılsın diye o ifadeyi kullandım.

    Beygir Gücünün ivmesi Tork diyeyim o zaman.




  • açıklamaya çalışayım..

    tork moment dir döndürme momentidir kuvvet x yol dur (YOL aracın aktarma organlarıdır nekadar verimli ve iyi dizayn edilmişse okadar iyi)

    beygirgücü bg yani horsepower dır hp denir.. ve güç birimidir, motoro gücü 1.6-1.4-2.0 gibi değerler temel olarak bu gücü oluşturur, burda devirini de atlamayalım gücü üreten motor kapasitesi herzaman tam kapasite çalışmaz 2.0 motor max. bu değerde çalışır anlamında uygun devir de en iyi torku üretir. birim zamanda alınabilen eniyi verimide ifade eder güç..
    Güç = (Kuvvet x Yol) / Zaman
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.