Şimdi Ara

ESP'siz araç almayın! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
2.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    katılmıyorum.
    Bu mantıklı ben dikkatliyim, freni uygun şekilde dozlarım. ABS ye gerek yok. hiç ihtiyacım olmadı. denebilir.
    ben çok güçlüyüm, direksiyonu çok sıkı tutarım, emniyet kemerine gerek yok. hiç ihtiyacım olmadı denebilir.

    bu şekilde örnekler çoğaltılabilir. eğer siz de esp nin zorunlu standart olmasına evet diyorsanız. aynı fikirdeyiz, aksi halde değiliz.

    ESP'nin zorunlu olmasını destekliyorum şahsen ben. Ancak çok anlam yüklememek lazım. Her zaman araçların sürüş karakterleri, yol tutuş becerileri daha önemli. Neticede bizi yol üstünde tutan o. ESP sonraki aşama.

    Bunun bilinmesi lazım sadece. İkinci el araba alırken de, ESP'ye göre markalar arası karar vermek süper saçma olur. Zira yol tutuşu çok daha kötü ESP'li bir araç ile, yol tutuşu çok daha iyi ESP'siz bir aracı karşılaştırıyor olabilirsiniz. Aynı model arabanın ESP'lisini avlamaya çalışmak ise çok akıllıca olur.




  • cmts günü, karlı bir yolda esp sayesinde yol üzerinde tutunup kalabildim.
    esp şart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    katılmıyorum.
    Bu mantıklı ben dikkatliyim, freni uygun şekilde dozlarım. ABS ye gerek yok. hiç ihtiyacım olmadı. denebilir.
    ben çok güçlüyüm, direksiyonu çok sıkı tutarım, emniyet kemerine gerek yok. hiç ihtiyacım olmadı denebilir.

    bu şekilde örnekler çoğaltılabilir. eğer siz de esp nin zorunlu standart olmasına evet diyorsanız. aynı fikirdeyiz, aksi halde değiliz.

    ESP'nin zorunlu olmasını destekliyorum şahsen ben. Ancak çok anlam yüklememek lazım. Her zaman araçların sürüş karakterleri, yol tutuş becerileri daha önemli. Neticede bizi yol üstünde tutan o. ESP sonraki aşama.

    Bunun bilinmesi lazım sadece. İkinci el araba alırken de, ESP'ye göre markalar arası karar vermek süper saçma olur. Zira yol tutuşu çok daha kötü ESP'li bir araç ile, yol tutuşu çok daha iyi ESP'siz bir aracı karşılaştırıyor olabilirsiniz. Aynı model arabanın ESP'lisini avlamaya çalışmak ise çok akıllıca olur.

    yol tutuş öneriniz konusunda haklısınız. Ancak esp şart, esp siz 2.ellere yinede bakılmamalı derim.


    hep iyi yoltutuşa sahip araçlar nasip oldu bana. [(örnek focus1 gerçekten 195/60/15 ile mucize yol tutuşu vardı. GEnçken Kaç tane 106 gti peşimden virajı alamadı hatırlamıyorum:)] Ve 15 yıldır yoğun trafikteyim, kar buz hariç saçma sapan kaydığım olmamıştır. esp dede esp sizde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ESP hayat kurtarabilir ancak videodaki gibi traktör çıktığında amca gibi frenlere asılacaksınız sonra uygun açıyla sol ve sağ yapacaksınız. Bunu her şoför de yapamaz. Kendi başına yetmez ama olursa daha iyi. Zaten yollarımızda sinyal vermeden şerit değiştiren, 160la giden aracın önüne 90-100 le atlayan, aynalardan etrafını kontrol etmeyen çok vatandaş varken ESP'ye ihtiyaç duyacağınız bir an gelebilir.

    ESP ile ilgili değil ama videodaki Volvo'lu amca freni köklerken debriyaja da basıyor. Bu iyi mi kötü mü? Benim başıma da bir defa geldiğinde refleksle ben de debriyaja basmıştım ancak basmamalıyım diye biliyorum??
  • ESP kesinlikle hayati bir donanım.

    Yalnız insanların unuttuğu bir nokta var;

    ESP , fizik kurallarına karşı gelebilen bir donanım değildir.

    Allah ne verdiyse yapıştırıp sonra da ''nasıl olsa ESP açık'' diyen bi insan çok yaşamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Esp harika bir güvenlik donanımı, bunu kimse tartışmaz.

    Ama esp'yi sihirbaz sanıp lastiklerinin havalarını kontrol etmeyenler, ekonomik ömrünü tamamlamış lastiklerle yol alanlara ne demeli?

    1992 yılında ehliyetimi aldım, 21 yıldır aktif olarak trafikteyim.
    Eski arabalarım arasında da güçlü arabalar vardı. Fiat Tipo 2.0 16V, BMW 320i gibi.
    Şimdi Honda Accord 3.0 V6 ve Volvo S80 T6 kullanıyorum.

    Her arabamla boş bir araziye gidip limitlerini denemişimdir.
    Bu bazen bir toprak tır otoparkı, bazen de boş asfalt veya beton bir yer olur.
    Özellikle sanayi bölgelerinde böyle yerler vardır. İzmir çiğli aosb arka tarafları gibi.

    Kontra yapmam gereken durumlarla karşılaştım ve şimdiye kadar hepsinden başarı ile kurtuldum.
    Demek istediğim sürpriz durumlara hazırlıklı ve donanımlı bir şöförümdür.

    20 yıldır esp olsaydı kaza yapmazdım dediğim bir durum yaşamadım.
    Biraz tecrübe, biraz dikkat, biraz arabaya iyi bakmak, biraz risk almamak ve bunlardan daha fazlası allah korudu ve bir kaza yaşamadım.

    Ama bir anlık dikkatsizlik, bir anlık hata, yoldaki başka bir sürücünün hatası sonucu yaşanabilecek bir kazadan esp sizi kurtarabilir.
    Esp gerçekten güzel bir donanım.

    Bence esp kadar önemli olan frenlerin sağlam, ön düzen ayarlarının düzgün, lastiklerin sağlam ve havalarının tam olmasıdır.
    risklere ve yol koşullarına göre sürüşünüzü ayarlayabilmektir.

    Esp var diye aracını hiç kaza yapmaz sananlar ise daha büyük yanılgı içinde olurlar.
    Fizik kurallarının bir limiti var ve limitler aşıldığında esp de sizi kurtaramaz.

    katılmıyorum.
    Bu mantıklı ben dikkatliyim, freni uygun şekilde dozlarım. ABS ye gerek yok. hiç ihtiyacım olmadı. denebilir.
    ben çok güçlüyüm, direksiyonu çok sıkı tutarım, emniyet kemerine gerek yok. hiç ihtiyacım olmadı denebilir.

    bu şekilde örnekler çoğaltılabilir. eğer siz de esp nin zorunlu standart olmasına evet diyorsanız. aynı fikirdeyiz, aksi halde değiliz.

    Merhaba,

    Benim yazdıklarımın herhangi bir yerinde "esp'ye gerek yok" yazıyor mu?

    Bütün yazdıklarımdan sadece bu anlamı mı çıkardınız?

    Selamlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Esp var diye aracını hiç kaza yapmaz sananlar ise daha büyük yanılgı içinde olurlar.
    Fizik kurallarının bir limiti var ve limitler aşıldığında esp de sizi kurtaramaz.



    aynen dostum

    aklıma direkt bu video geldi esp açıktır büyük ihtimal ama fayda etmez o hızla girince





  • quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    .

    ESP ile ilgili değil ama videodaki Volvo'lu amca freni köklerken debriyaja da basıyor. Bu iyi mi kötü mü? Benim başıma da bir defa geldiğinde refleksle ben de debriyaja basmıştım ancak basmamalıyım diye biliyorum??

    kadınların sıkça yaptığı bir hatadır ani frenlemeden önce uzunca debriyaja basmak. çoğu durumda araba daha da hızlanır bu durumda ve sonuç olarak durma mesafesi uzar.

    bunu yapmadıktan sonra ikisine aynı anda basmak en uygunudur.



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi one man one engine -- 6 Şubat 2013; 1:02:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad

    quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    .

    ESP ile ilgili değil ama videodaki Volvo'lu amca freni köklerken debriyaja da basıyor. Bu iyi mi kötü mü? Benim başıma da bir defa geldiğinde refleksle ben de debriyaja basmıştım ancak basmamalıyım diye biliyorum??

    kadınların sıkça yaptığı bir hatadır ani frenlemeden önce uzunca debriyaja basmak. çoğu durumda araba daha da hızlanır bu durumda ve sonuç olarak durma mesafesi uzar.

    bunu yapmadıktan sonra ikisine aynı anda basmak en uygunudur.

    Sadece frene basmaktan neden daha iyi peki?
    Hatırlıyorum da Jackie Chan'in rallyli bir filmi vardı, onda da frenle debriyajı birden köklüyordu :)




  • "ESP'siz araç satanların showroom kapısından içeri bile girmeyin!" diyerek konuya renk katayım bari.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    ESP standart olursa vay halimize.. Trafikte makas atmayan Symbol, Doblo, Fluence kalmaz.

    Adamlar arabada esp yok, makas atmayim demiyorki. Allah ne verdiyse basiyolar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad









    çocuklaaaarrr !!!!




  • ESP ye güvenip 100 km üzeri hızlar yinede tehlikeli olacaktır, çokta güvenmeyin bu sisteme ama eksikte etmeyin. ESP nin devreye girmesi için ilk olarak tekerlerden birinin tutunmayı bırakması gerekmektedir, düşük hızlarda ESP yararlı olsada yüksek süratte ESP devreye girse dahi aracın momentumunu çeviremez, o momentum hakkından gelecek sistem daha geliştirilmedi.

    Edit:yukarıda causeandeffect bahsetmiş kısacası 80 km viraja ESP var diyip 110 ile girerseniz eşşek tepmişe dönersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parker48 -- 6 Şubat 2013; 12:58:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad

    quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    .

    ESP ile ilgili değil ama videodaki Volvo'lu amca freni köklerken debriyaja da basıyor. Bu iyi mi kötü mü? Benim başıma da bir defa geldiğinde refleksle ben de debriyaja basmıştım ancak basmamalıyım diye biliyorum??

    kadınların sıkça yaptığı bir hatadır ani frenlemeden önce uzunca debriyaja basmak. çoğu durumda araba daha da hızlanır bu durumda ve sonuç olarak durma mesafesi uzar.

    bunu yapmadıktan sonra ikisine aynı anda basmak en uygunudur.

    Sadece frene basmaktan neden daha iyi peki?
    Hatırlıyorum da Jackie Chan'in rallyli bir filmi vardı, onda da frenle debriyajı birden köklüyordu :)

    Debriyaj + Fren daha sağlıklıdır. İkisine de aynı anda basmak lazım. Çünkü debriyaja bastığımızda motora giden güç kesilir, vites boşta gibi olur.Erken durmaya neden olur mu bilmiyorum ama daha mantıklı geliyor bana Debriyaj+Fren.




  • esp yi tanrıça gibi ilan etmenin anlamı yoktur herşey aslında şase de ağırlık merkezinde ve lastiklerde bitiyor, esp siz bir araçla hergun çok rahatlıkla döndüğüm bir göbekten aynı hızla esp li başka bir araçla döndüğümde aracı komple yanal olarak kaybettiğimi çok iyi bilirim, ha aynı model bir araçta esp illaki artı olarak dönecektir, ancak esp li yada esp siz araç ayrımı yapmak çok yanıltıcı olabilir....
  • Esp araçlarda olması gereken bir donanım kesinlikle ama Esp ye de güvenipte tüm virajlara sert girilmemeli. Adamlar siz her viraja sert girin diye koymuyor bu donanımı. Benim şuan ki aracımda Esp yi bırakın Abs bile yok. Bugüne kadar zor durumda kalıcak bir durum yaşamadım ama yaşayabilirim fizik kurallarına aykırı bir durum olmadıgı sürece tüm iş ellerime ve bacaklarıma bakıyor.:) Bundan sonra alacağım araçta Abs kesin olacak Esp li bir model olmasına da dikkat edicem ,araçta bulunsunlar belki ihtiyaç duyacagım şeylerle karşılaşabilirim trafikte her an ne ile karşı karşıya kalacagım belirsiz. Ama elektronikten önce her zaman mekanik aksamın iyi olması önemli ben her zaman mekanige güvenirim elektronik her zaman doğru karar veremeyebiliyor çok güvenmemek gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESP'li araçta sürücü minumum efor ile aracı toparlar ESP'siz araçta sürücü maksiumum efor sarfeder. Hele o sürücü acemi ya da tecrübesiz ise o zaman kafadan gitti zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    ESP'li araçta sürücü minumum efor ile aracı toparlar ESP'siz araçta sürücü maksiumum efor sarfeder. Hele o sürücü acemi ya da tecrübesiz ise o zaman kafadan gitti zaten.

    +1
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.