Şimdi Ara

PASSAT 1,6 MPI 102 BG KULLANICILARI (146. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.744
Cevap
5
Favori
315.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 144145146147148
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aşağıdaki haberde geçen kitin seri üretime geçmesini bekliyorum, 1 yıl süre belirliyorum eğer olmazsa o zaman lpg taktırabilirim.

    "Tamamen elektrikli otomobilde üretim merkezlerinden biri olan Türkiye’de yerli şirketler de Ar-Ge çalışmalarıyla dünyaya meydan okuyor. Avrupa’nın en büyük akü üreticilerinden Yiğit Akü ile zırhlı araçlar üreten Forum Mühendislik, ortak çalışmayla tüm araçlara uygulanabilen bir hibrid kit üretti. Sisteme bu alanda önemli projeler geliştiren Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ÖDTÜ) de destek verdi.
    Yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlayan Hibrikit-HEB Enerji Sistemi, dünyada her türlü araca uygulanabilen ilk hibrid araç kiti.
    İki şirket önceki gün Ankara’daki Yiğit Akü fabrikasında sistemi şirket yöneticileri ve bakanlarla birlikte tanıttı. Aracı Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek de kullandı. Yiğit Akü Genel Müdürü Hulki Büyükkalender, ilk yıl 1000 araca uygulanması beklenen sistemden sonra beş yıl içinde tamamen elektrikli otomobili de yollara çıkarmak istediklerini söyledi.

    Güneş panelleri var
    İlk hibrid sistemli otomobil Tofaş’tan da izin alındıktan sonra hazırlanan Fiat Albea oldu. Özellikle şehiriçinde kullanılan otomobillerde, kamu, toplu taşıma ve taksilerde kullanılması hedeflenen sistem fabrika çıkışı hibrid araçlarla aynı mantıkla çalışıyor.
    Otomobilin bagajına tıpkı LPG’li araçlardaki gibi 150 kiloluk bir akü konuluyor. Arka tekerleklere ise gücü şarj etmek için dinamoya benzeyen bir sistem uygulanıyor. Otomobil yavaşlarken ya da frene basıldığında bagajdaki akü şarj ediliyor.
    Yine tavana eklenen güneş panelleri de güneş enerjisini elektriğe çevirerek klima ve ses sistemi gibi özellikleri çalıştırıyor. Aküdeki elektrik otomobilin arka tekerleklerine güç verdiği için önden çekişli araç dört çekere çevrilmiş oluyor. Otomobilin gücü de 20 beygir artıyor. Akaryakıtla akü birbirini desteklediği için aküyü ayrıca şarj etmeye gerek kalmıyor. 40 km hızın altında aküyle ilerleyen otomobil bu hızın üzerinde benzinli ya da dizel motora geçiyor. Akü yüksek hızlarda da benzinli motora güç aktarıp yakıt tüketimini düşürüyor.

    Akünün ömrü iki yıl
    Genel Müdür Hulki Büyükkalender, dönüşümün şimdilik sadece Ankara’da Forum Mühendislik tarafından yapıldığını söylüyor. Hatta şirket şimdiden OSTİM organize sanayi bölgesinden dört araçlık sipariş almış. ‘Hibrid dönüşümü’ iki gün içinde tüm araçlara uygulanabiliyor.
    Akü için iki yıllık ömür öngördüklerini belirten Büyükkalender, “Bir yıldır test ediyoruz ve performans düşüklüğü tespit etmedik. Akünün ömrü bittiğinde yenisiyle değiştirilecek. Aküyü değiştirmenin bedeli de tahminen 500 lira olacak. Yaptığımız ölçümlerde toplam tasarrufun yüzde 25-30 olduğunu gördük. Bazı fabrika çıkışı hibrid araçlarda 1 yıl sonra aküde performansın düştüğünü farkettik. Hiçbir büyük firma bu konuda çok gelişmiş değil” diyor.

    Fiyatı 1000 avroya düşecek
    Hulki Büyükkalender, talebe göre üretimi de artıracaklarını anlatıyor. Yani şirketin kapasite sınırı yok. “Beklentimiz ilk yıl 1000 adet satmak. Daha sonra 10 bin adede çıkacak. 50 bin adetlere geldiğimizde ise maliyet düştüğü için fiyat da düşecek” diyen Büyükkalender şöyle konuşuyor:
    “Şu an maliyeti 4 bin avro. Ancak hedefimiz 1000 avro olması. Bunun için seri üretime geçilmesi ve hükümetin bazı teşvikler vermesi bekleniyor. Yıllık verginin azaltılması ya da bankaların uzun vadeli kredilerle desteklemesi olabilir.”

    Yurtdışından geldiler
    Büyükkalender, dünyada bu sistemi otomobillere kit olarak satan şirket olmadığını vurguluyor. Yalnızca Hollanda’da bir şirket otobüslere uyguluyor. Büyükkalender, “Biz teknolojide diğer üreticilerle aynı klasmanda koşuyoruz. Türkiye’deki fabrikalarla anlaşma yapmadık. İran’da Samand’ın üreticisi Khodro ve Saipa yetkilileri de gelerek aracımızı gördü. Bu lansmanla tüm dünyaya bu konuda hazır olduğumuzu göstermek istedik” diye konuşuyor.

    ‘Hiçbir tehlikesi yok’
    Bu akünün standart otomobil akülerinden farklı ve çok daha verimli olduğunun altını çizen Büyükkalender otomobildeki küçük akünün de benzinli ya da dizel motor için yerinde kalacağını söylüyor.
    Sistemin en büyük avantajlarından biri LPG’li araçlara da uygulanması. Ancak hem LPG hem de aküyü koyunca bagajda yer bulmak zor. Büyükkalender, “Sistemin tehlikesi yok. Kazada en fazla akü kırılır. Ama kırılan akü patlamaz. LPG’li araçlar gibi kapalı otoparka girememe sorunu da yok” diyor.

    Asıl hedef elektrikli oto yapmak
    Yılda 3.5 milyon akü üreterek 50 ülkeye ihracat yapan Yiğit Akü’nün en büyük projesi ise tamamen elektrikli araç için batarya üretmek. Genel Müdür Hulki Büyükkalender, “Bu projeye üç yıl önce başladık ve önümüzde 4 yıl daha var. 5 yıl içinde tamamen elektrikli araç üretmek için 15 milyon dolar bütçe ayırdık. Bu yıl 4 milyon dolarlık Ar-Ge çalışması yapacağız” dedi. 2006 yılında stratejik bir toplantı yaptıklarını ve bunun 15 yıllık bir planı kapsadığını belirten Büyükkülender, şöyle konuştu: “Tamamen bu plana göre hareket ediyoruz. Ankara’da 100 bin metrekarelik bir arsa aldık. Sincan’da şu an bulunduğumuz fabrikayı tamamen elektrikli araç bataryası fabrikasına çevirdiğimizde normal akü fabrikasını yeni arsaya taşıyabiliriz. O zaman şimdi 3.5 milyon olan yıllık üretimimiz 8 milyon adede çıkabilir.”

    Bakanlık onayı bekliyor
    Trafiğe çıkmaya hazır olan aracın izin konusu ise belirsiz. Aracın şuanki mevzuata göre yollarda gezebileceğini anlatan Hulki Büyükkalender sorunu şöyle açıklıyor: “Araç Sanayi Bakanlığı’na TİP onayı için gidecek. Ama şuanki mevcut mevzuata göre trafikte gezebilir. Yani diğer hibrid araçlarla aynı konumda. Trafikte bu araçlar için bir standart ya da ölçüm yok. Çünkü sadece akü var teknik aksamda bir değişiklik yapılmıyor. Sanayi Bakanlığı’nın desteğini istiyoruz. Çünkü bizden hiçbir şey istemiyorlar. Şöyle yapın derseler öyle yaparız. Şu an trafikte gezebilir
    ama muayene sırasında ne olur bilmiyoruz. Dünyada da aynı sorun var. Bu tür hibrid araçlarla ilgili bir standart malesef yok.”




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kulekci
    Aşağıdaki haberde geçen kitin seri üretime geçmesini bekliyorum, 1 yıl süre belirliyorum eğer olmazsa o zaman lpg taktırabilirim.

    "Tamamen elektrikli otomobilde üretim merkezlerinden biri olan Türkiye’de yerli şirketler de Ar-Ge çalışmalarıyla dünyaya meydan okuyor. Avrupa’nın en büyük akü üreticilerinden Yiğit Akü ile zırhlı araçlar üreten Forum Mühendislik, ortak çalışmayla tüm araçlara uygulanabilen bir hibrid kit üretti. Sisteme bu alanda önemli projeler geliştiren Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ÖDTÜ) de destek verdi.
    Yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlayan Hibrikit-HEB Enerji Sistemi, dünyada her türlü araca uygulanabilen ilk hibrid araç kiti.
    İki şirket önceki gün Ankara’daki Yiğit Akü fabrikasında sistemi şirket yöneticileri ve bakanlarla birlikte tanıttı. Aracı Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek de kullandı. Yiğit Akü Genel Müdürü Hulki Büyükkalender, ilk yıl 1000 araca uygulanması beklenen sistemden sonra beş yıl içinde tamamen elektrikli otomobili de yollara çıkarmak istediklerini söyledi.

    Güneş panelleri var
    İlk hibrid sistemli otomobil Tofaş’tan da izin alındıktan sonra hazırlanan Fiat Albea oldu. Özellikle şehiriçinde kullanılan otomobillerde, kamu, toplu taşıma ve taksilerde kullanılması hedeflenen sistem fabrika çıkışı hibrid araçlarla aynı mantıkla çalışıyor.
    Otomobilin bagajına tıpkı LPG’li araçlardaki gibi 150 kiloluk bir akü konuluyor. Arka tekerleklere ise gücü şarj etmek için dinamoya benzeyen bir sistem uygulanıyor. Otomobil yavaşlarken ya da frene basıldığında bagajdaki akü şarj ediliyor.
    Yine tavana eklenen güneş panelleri de güneş enerjisini elektriğe çevirerek klima ve ses sistemi gibi özellikleri çalıştırıyor. Aküdeki elektrik otomobilin arka tekerleklerine güç verdiği için önden çekişli araç dört çekere çevrilmiş oluyor. Otomobilin gücü de 20 beygir artıyor. Akaryakıtla akü birbirini desteklediği için aküyü ayrıca şarj etmeye gerek kalmıyor. 40 km hızın altında aküyle ilerleyen otomobil bu hızın üzerinde benzinli ya da dizel motora geçiyor. Akü yüksek hızlarda da benzinli motora güç aktarıp yakıt tüketimini düşürüyor.

    Akünün ömrü iki yıl
    Genel Müdür Hulki Büyükkalender, dönüşümün şimdilik sadece Ankara’da Forum Mühendislik tarafından yapıldığını söylüyor. Hatta şirket şimdiden OSTİM organize sanayi bölgesinden dört araçlık sipariş almış. ‘Hibrid dönüşümü’ iki gün içinde tüm araçlara uygulanabiliyor.
    Akü için iki yıllık ömür öngördüklerini belirten Büyükkalender, “Bir yıldır test ediyoruz ve performans düşüklüğü tespit etmedik. Akünün ömrü bittiğinde yenisiyle değiştirilecek. Aküyü değiştirmenin bedeli de tahminen 500 lira olacak. Yaptığımız ölçümlerde toplam tasarrufun yüzde 25-30 olduğunu gördük. Bazı fabrika çıkışı hibrid araçlarda 1 yıl sonra aküde performansın düştüğünü farkettik. Hiçbir büyük firma bu konuda çok gelişmiş değil” diyor.

    Fiyatı 1000 avroya düşecek
    Hulki Büyükkalender, talebe göre üretimi de artıracaklarını anlatıyor. Yani şirketin kapasite sınırı yok. “Beklentimiz ilk yıl 1000 adet satmak. Daha sonra 10 bin adede çıkacak. 50 bin adetlere geldiğimizde ise maliyet düştüğü için fiyat da düşecek” diyen Büyükkalender şöyle konuşuyor:
    “Şu an maliyeti 4 bin avro. Ancak hedefimiz 1000 avro olması. Bunun için seri üretime geçilmesi ve hükümetin bazı teşvikler vermesi bekleniyor. Yıllık verginin azaltılması ya da bankaların uzun vadeli kredilerle desteklemesi olabilir.”

    Yurtdışından geldiler
    Büyükkalender, dünyada bu sistemi otomobillere kit olarak satan şirket olmadığını vurguluyor. Yalnızca Hollanda’da bir şirket otobüslere uyguluyor. Büyükkalender, “Biz teknolojide diğer üreticilerle aynı klasmanda koşuyoruz. Türkiye’deki fabrikalarla anlaşma yapmadık. İran’da Samand’ın üreticisi Khodro ve Saipa yetkilileri de gelerek aracımızı gördü. Bu lansmanla tüm dünyaya bu konuda hazır olduğumuzu göstermek istedik” diye konuşuyor.

    ‘Hiçbir tehlikesi yok’
    Bu akünün standart otomobil akülerinden farklı ve çok daha verimli olduğunun altını çizen Büyükkalender otomobildeki küçük akünün de benzinli ya da dizel motor için yerinde kalacağını söylüyor.
    Sistemin en büyük avantajlarından biri LPG’li araçlara da uygulanması. Ancak hem LPG hem de aküyü koyunca bagajda yer bulmak zor. Büyükkalender, “Sistemin tehlikesi yok. Kazada en fazla akü kırılır. Ama kırılan akü patlamaz. LPG’li araçlar gibi kapalı otoparka girememe sorunu da yok” diyor.

    Asıl hedef elektrikli oto yapmak
    Yılda 3.5 milyon akü üreterek 50 ülkeye ihracat yapan Yiğit Akü’nün en büyük projesi ise tamamen elektrikli araç için batarya üretmek. Genel Müdür Hulki Büyükkalender, “Bu projeye üç yıl önce başladık ve önümüzde 4 yıl daha var. 5 yıl içinde tamamen elektrikli araç üretmek için 15 milyon dolar bütçe ayırdık. Bu yıl 4 milyon dolarlık Ar-Ge çalışması yapacağız” dedi. 2006 yılında stratejik bir toplantı yaptıklarını ve bunun 15 yıllık bir planı kapsadığını belirten Büyükkülender, şöyle konuştu: “Tamamen bu plana göre hareket ediyoruz. Ankara’da 100 bin metrekarelik bir ars

    bu kit lpg li araca takilmaz diye bir sey mi var :))
    ben lpg ustune bunuda takarim daha bi ekonomik gezerim.




  • Tüm Passatçıların yeni yılını kutluyor; sorunsuz, keyifli sürüşler diliyorum.
  • 102 hp kullanıcılarını ayrıca yeni yıllarını kutlarım..

    Dostlar bu aralar aşadığm bir vakıa yı paylaşmak istiyorum..yakın çevremden 2 dostum araba almaya çalışıyorlar ve abi lpg ye cesaret edemiyorum/uğraşamam gibi nedenler ile dizele yöneliyorlar..bütçeleri de 40 bin civarı olunca fous ve toyotanın c segmentine yöneliyorlar..aynı paraya c segmenti focus varken LPG ile uğraştığım/cesaret ettiğim için D segment passat binmenin keyfini yaşıyorum.LPG motora takılan harici bir kittir tabikide arada uğraştırır,ama badağı dolu tarafında görelim .LPGservisine passatla yanaşmanında keyfi ayrıdır :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26
    bu kit lpg li araca takilmaz diye bir sey mi var :))
    ben lpg ustune bunuda takarim daha bi ekonomik gezerim.

    aynen




  • .BRC dostluk klübünde paylaştığım sıkıntıları gidermek için..Beyaz kuğuyu ilk önce BRC servisine götürdüm bugün ilgili servis olan problemleri halletti..keyiflendim aldım birde Beyaz kuğuya ödül olsun boya koruma ve önkaput koruma filmi yaptırdım.topiğe koyarım diye o anda resimlerini çektim.Firmada sanki ne yapacağımı biliyormuş gibi aracı öyle bir yere koymuşki her yerde reklamı var..Çalışma bittikten sonraki cilalı ve boya korumalı mahçup halleri:)..




    Arka sağ kapının fotosu ışıktan biraz farklı çıkmış..



    Son hallerinden sonra değmeyin keyfime..




  • ..silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cornelius09 -- 2 Ocak 2011; 3:03:35 >
  • Araç çok güzel olmuş hayırlı olsun. Bu temizlik kaça maloldu ? Bir de sağ arka kapının boyası farklı. Onu yetkili servis mi boyadı ? Rengi tutturamamışlar. Yoksa fotoğrafta mı öyle çıkmış bilmiyorum.

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetba



    Araç çok güzel olmuş hayırlı olsun. Bu temizlik kaça maloldu ? Bir de sağ arka kapının boyası farklı. Onu yetkili servis mi boyadı ? Rengi tutturamamışlar. Yoksa fotoğrafta mı öyle çıkmış bilmiyorum.

    Saygılar...



    Teşekkür ederim..sağ arka kapı orjinal.hiçbir noyası felan yok..iıştan öyle çıkmış ,

    (yarım kaput)250 kaput koruma filmi+180 boya koruma+25 tl ye de wet wax aldım

    kaput koruma filmi düşünen arkadaşlara tavsiyem mutlaka kaliteli malzeme kullansınlar,benim firma tam kaputu 600 tl ye çekerken sanayide tam kaputu 150 tl ye çeken yerler vardı ..
  • Elektrikli kitle ilgili hatırlarsanız... Ben bir kaç ay önce böyle bir dönüşümün başlayabileceğini söylemiştim... O zamanlar forumdan arkadaşlar pek inanmamışlardı... Bu olayın ilk üretiminin başlaması sevindirici... Sanırım bende bu kitin bütçesi 1000 - 1500 euro'ya düştüğünde ilk taktıracaklardan olabilirim... Eğer zaten şehir içinde 40 km'nin altında sırf elektrik devreye giriyorsa ve yakıt tüketimi yapmıyorsa tam bu İstanbul için üretilmiş... Çünkü İstanbul'da çoğu zaman E 5 'te 40 'ın altına iniyorsunuz... Muazzam bir fark ortaya çıkarır... Zaten bizim araçlar şehir dışında az yakıyor.... O zaman hem lpg hem de akünün bağajı kaplama derdine de düşmemek gerekir... Taktır aküyü bak keyfine... Ne patlama ne kapalı garaja girmeme ne de motorun orası burası delindi derdi yok.... Eğer bu sistem 40 km'nin altında sırf elektrik harcarsa... İstanbul'da tasarruf oranı %50'ye çıkar zaten en çok benzin tüketimi çok sıkışık dur kalk trafiğinde oluyor... Yanılıyor muyum ? .... Bu arada Eskişehir'den dün döndüm... Yine yollar harikaydı... Duble yol mükemmel bir keyif... 120 KM ortalama ile 3 saatte (Eskişehir'den İstanbul'a şıp diye ) geldim... Duble yol yapımı nedeniyle tebrik ettiğim hükümeti benzin zamları dolayısıyla eleştiriyorum.... Sen güzel bir pasta yapıyorsun içine krema koymuyorsun olur mu ? ....




  • Tekrar hayırlı olsun Cornelius09. Fiyat piyasa şartlarına göre gayet uygun. Kazasız belasız sürüşler...
  • Değerli arkadaşlar, bir sorum olacak:
    Bildiğiniz gibi Passat'ın yol bilgisayarında motor yağı ısısını okuyabiliyoruz.
    Arada bir bu yağ ısısının derecesine göz atıyorum. Daha önceki kontrollerimde en fazla 107 dereceye kadar çıkıyordu. Geçen hafta İstanbul'a yaptığım seyahat esnasında bir yokuşu çıkarken motor yağı sıcaklığına baktığımda 112 dereceye çıktığını gördüm (Bu yolculukta zaman zaman 170-190 km hıza kadar çıktım).
    Sizce 112 derecelik motor yağı sıcaklığı normal midir? Bu arada, motor hararet göstergesi 100 derecenin altındaydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaganhak -- 3 Ocak 2011; 17:44:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaganhak

    Değerli arkadaşlar, bir sorum olacak:
    Bildiğiniz gibi Passat'ın yol bilgisayarında motor yağı ısısını okuyabiliyoruz.
    Arada bir bu yağ ısısının derecesine göz atıyorum. Daha önceki kontrollerimde en fazla 107 dereceye kadar çıkıyordu. Geçen hafta İstanbul'a yaptığım seyahat esnasında bir yokuşu çıkarken motor yağı sıcaklığına baktığımda 112 dereceye çıktığını gördüm (Bu yolculukta zaman zaman 170-190 km hıza kadar çıktım).
    Sizce 112 derecelik motor yağı sıcaklığı normal midir? Bu arada, motor hararet göstergesi 100 derecenin altındaydı.



    Passatımı ilk aldığımda 108 derece olmuştu ama 2000 km den sonra 98 derecenin üzerine çıktığını görmedim (zorlasam bile) . aracım 9500 km de şuanda genelde 80 derece civarında oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaganhak

    Değerli arkadaşlar, bir sorum olacak:
    Bildiğiniz gibi Passat'ın yol bilgisayarında motor yağı ısısını okuyabiliyoruz.
    Arada bir bu yağ ısısının derecesine göz atıyorum. Daha önceki kontrollerimde en fazla 107 dereceye kadar çıkıyordu. Geçen hafta İstanbul'a yaptığım seyahat esnasında bir yokuşu çıkarken motor yağı sıcaklığına baktığımda 112 dereceye çıktığını gördüm (Bu yolculukta zaman zaman 170-190 km hıza kadar çıktım).
    Sizce 112 derecelik motor yağı sıcaklığı normal midir? Bu arada, motor hararet göstergesi 100 derecenin altındaydı.



    Merhabalar,

    Yağ hararetini, araç ısındıktan sonra, manual saat üzerinde 90 derecede sabit kaldığını görürüz.
    Ancak yol bilgisayarındaki değere bakacak olursak sıcaklığın 100-110 derecelere kadar yükseldiğini görebiliriz.
    Yüksek hararet motor için iyi değildir.
    Optimum sıcaklık 90-100 derece omalı diye düşünüyorum.
    Bu yüzden bu scaklıklarda uzun süre yol almamamız gerekir.
    Onun için tek şeritli yollarda 90
    Bölünmüş yollarda 110
    otoyllarda 120 km/h hızı geçmememiz hem canımız, hem canlarımız hemde aracımız için daha güvenli olur....

    İyi forumlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetba


    Tekrar hayırlı olsun Cornelius09. Fiyat piyasa şartlarına göre gayet uygun. Kazasız belasız sürüşler...


    çok teşekkür ederim..
  • Manuel ekran dediğiniz gösterge motor soğutma sıvısının sıcaklığını gösterir ancak MFA ekranından okunan motor yağının sıcaklığını gösterir ikisi farklıdır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: nzm1982


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaganhak

    Değerli arkadaşlar, bir sorum olacak:
    Bildiğiniz gibi Passat'ın yol bilgisayarında motor yağı ısısını okuyabiliyoruz.
    Arada bir bu yağ ısısının derecesine göz atıyorum. Daha önceki kontrollerimde en fazla 107 dereceye kadar çıkıyordu. Geçen hafta İstanbul'a yaptığım seyahat esnasında bir yokuşu çıkarken motor yağı sıcaklığına baktığımda 112 dereceye çıktığını gördüm (Bu yolculukta zaman zaman 170-190 km hıza kadar çıktım).
    Sizce 112 derecelik motor yağı sıcaklığı normal midir? Bu arada, motor hararet göstergesi 100 derecenin altındaydı.



    Merhabalar,

    Yağ hararetini, araç ısındıktan sonra, manual saat üzerinde 90 derecede sabit kaldığını görürüz.
    Ancak yol bilgisayarındaki değere bakacak olursak sıcaklığın 100-110 derecelere kadar yükseldiğini görebiliriz.
    Yüksek hararet motor için iyi değildir.
    Optimum sıcaklık 90-100 derece omalı diye düşünüyorum.
    Bu yüzden bu scaklıklarda uzun süre yol almamamız gerekir.
    Onun için tek şeritli yollarda 90
    Bölünmüş yollarda 110
    otoyllarda 120 km/h hızı geçmememiz hem canımız, hem canlarımız hemde aracımız için daha güvenli olur....

    İyi forumlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetba



    Araç çok güzel olmuş hayırlı olsun. Bu temizlik kaça maloldu ? Bir de sağ arka kapının boyası farklı. Onu yetkili servis mi boyadı ? Rengi tutturamamışlar. Yoksa fotoğrafta mı öyle çıkmış bilmiyorum.

    Saygılar...


    nasıl bir ışık bu yahu. tam olarak arka kapının tüm sınırları itibariyle, sadece kapının rengi koyu çıkmış diğer yerler normal... emin misiniz boya olmadığından.
  • Arkadaşlar merhaba,

    Aracım 6000 km' de. Aldığım günden beri var, 5. Viteste, 80 km/h süratten sonra başlayan ve 100 km/h sürate kadar devam eden ıslık sesi gibi bir ses var. Bu ses gaza basıldığında yapıyor, ayağımızı gazdan çektiğimizde yapmıyor. Vaktim olmadı servise gidemedim ama sizlerin de kendi araçlarınız ile ilgili benzer bir tespitiniz var mı merak ediyorum. Bu fabrikasyon bir hata mı ? Diferansiyelden gelen bir ses mi ?

    Teşekkürler,
  • Motor yağı su gibi 100 °C'de kaynamaz.

    BSE kodlu 1.6 MPI 102 HP 148 NM 8V SOHC motorda harici yağ soğutucusu bulunmamakta, bu nedenle 112 dereceye çıkan motor yağı fazla sıcaklığı ısı transfer yöntemi ile karterde sürüş havası ve blokta motor soğutma suyuna aktararak yapmaktadır. Yağ sıcaklık sensörü de motorun tam altında, karterde bulunmaktadır. Çok yüksek devirde kullanırsanız motor yağı da ısınır ama motor yağında sizin dikkat etmeniz yağın ısısından ziyade yağın seviyesidir. Sıcak motor yağı değil, eksik motor yağı motoru öldürür.

    Selamlar,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaganhak

    Değerli arkadaşlar, bir sorum olacak:
    Bildiğiniz gibi Passat'ın yol bilgisayarında motor yağı ısısını okuyabiliyoruz.
    Arada bir bu yağ ısısının derecesine göz atıyorum. Daha önceki kontrollerimde en fazla 107 dereceye kadar çıkıyordu. Geçen hafta İstanbul'a yaptığım seyahat esnasında bir yokuşu çıkarken motor yağı sıcaklığına baktığımda 112 dereceye çıktığını gördüm (Bu yolculukta zaman zaman 170-190 km hıza kadar çıktım).
    Sizce 112 derecelik motor yağı sıcaklığı normal midir? Bu arada, motor hararet göstergesi 100 derecenin altındaydı.





  • Gösterge panelinde 90 °C'de sabit duran hararet göstergesidir ama gerçekte belki de su kaynıyordur, ne var ki sistem kapalı olduğundan motor suyu daha çabuk ısınmakta ve 80-110 derece arasında da gösterge hep 90 °C göstermektedir. Kritik bir durumda ise gösterge 110 °C'ye kadar çıkmakta ve uyarı vermektedir.

    Sabahları motoru çalıştırdığımda klima kontrol panelini OFF'a getiriyorum. Böylece motor çok daha çabuk ısınıyor. 70 °C'yi geçtikten sonra havalandırmayı açıyorum ve araç hemen ısınıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Racersen

    Arkadaşlar merhaba,

    Aracım 6000 km' de. Aldığım günden beri var, 5. Viteste, 80 km/h süratten sonra başlayan ve 100 km/h sürate kadar devam eden ıslık sesi gibi bir ses var. Bu ses gaza basıldığında yapıyor, ayağımızı gazdan çektiğimizde yapmıyor. Vaktim olmadı servise gidemedim ama sizlerin de kendi araçlarınız ile ilgili benzer bir tespitiniz var mı merak ediyorum. Bu fabrikasyon bir hata mı ? Diferansiyelden gelen bir ses mi ?

    Teşekkürler,



    aslında bende de dediğinz hızlarda bir ıslık sesi var ama sanki sağ kapıdan geliyor rüzgar sesi..en akın zamanda gaza basmak ile alakası varmı test edeceğim
  • 
Sayfa: önceki 144145146147148
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.