Şimdi Ara

205\55 yerine 215\55 lastik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
50.156
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 205\55 R16 yerine 215\55 R 16 lastik kullansak yakıt tüketimi artımı dışında ne olur fikirlerniz arkadaslar?



  • aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın
    hocam yükselmesini anlayamadım neden yükselsin kesit aynı değilmi sadece taban alanı artmazmı? ben yol tutus daha ıyılesır dıe dusnurek taktırmak ıstemıstım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın
    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaom

    hocam yükselmesini anlayamadım neden yükselsin kesit aynı değilmi sadece taban alanı artmazmı? ben yol tutus daha ıyılesır dıe dusnurek taktırmak ıstemıstım

    Alıntıları Göster
    Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.

    Alıntıları Göster
    aracın son hızı azalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.

    Ne anlamadım?YAnak genişliği diye birşey duymadım hiç ben yanak yüksekliği diye birşey biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Ordaki "55" taban genişliğinin yuzde55i manasında kullanılmaktadır. Yani sizin dediğiniz değişiklik sonucunda arabanın yanak kalınlıgı artar. Aradaki fark da %1.7. %3lik fark oldugunda baya bi zararlı oldugu yazıyor lastik-jant sitelerinde.

    Ne anlamadım?YAnak genişliği diye birşey duymadım hiç ben yanak yüksekliği diye birşey biliyorum.

    Alıntıları Göster
    205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?

    diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?

    sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: King Arthur

    205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?

    diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?

    sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    lastiğin markasının modelinin cartının curtunun yazdığı yer lastiğin yanak kısmıdır.

    205/55 lastiğin taban genişliği 205 mm , yanak genişliği 205mm 'in %55 i kadardır

    215/55 lastiğin taban genişliği 215 mm , yanak genişliği 215 mm'in %55 i kadardır

    205X0.55 ile 215X0.55 görüldüğü gibi eşit değildir.

    yanak genişliği ya da yüksekliği
    ne farkeder ki sonuçta yükselmiyor mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 22 Ekim 2008; 21:42:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: King Arthur

    205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?

    diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?

    sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: King Arthur

    205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?

    diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?

    sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.


    Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: King Arthur

    205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?

    diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?

    sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.


    Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Ne anlamadım?YAnak genişliği diye birşey duymadım hiç ben yanak yüksekliği diye birşey biliyorum.


    Yanlış yazmışım ama mantıken ne demek istedigimi bir arkadas anlamış ve size de açıklamış zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    Ne anlamadım?YAnak genişliği diye birşey duymadım hiç ben yanak yüksekliği diye birşey biliyorum.


    Yanlış yazmışım ama mantıken ne demek istedigimi bir arkadas anlamış ve size de açıklamış zaten.

    Alıntıları Göster
    Bu arada ben de yeri gelmişken soriyim yeni topic açmaktansa, ben de yeni jant-lastik alıcam.
    175/70/14 yerine 215/40/17 Kumho, Fulda veya Lassa alıcam. Yeni alacagım lastigin ölçüsü %0.8fazla görünüyor. Bu fark arabanın hızlanmasını cok fazla etkiler mi? Bir de Lassa'ya veya Fulda'ya verecegim fiyat farkı deger mi, Kumho almak dururken? Kumho 115 diğerleri 205lira tanesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: King Arthur

    205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?

    diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?

    sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.


    Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.

    Alıntıları Göster

    son hızda artış değil azalma olur.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon


    quote:

    Orjinalden alıntı: King Arthur

    205 yerine 215 demek aracın geniş lastik takması değilmi?

    diğer ölçüler tamamen aynı değilmi?

    sadece yakıt tüketimi artar daha iyi yol tutar diye biliyorum.


    Lastik tabanı genişleyince, tabanın belli bi yüzdesinde(sizin lastik için %55) olan lastik yanağı da yükselmiş olur. Netice olarak aracın lastiğinin çapı artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Aracın akselerasyonu düşer fakat son hızında bi miktar yükselme olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın
    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


    215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
    lastik enlemesine genişler...
    55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
    65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.

    kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
    frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...

    şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
    spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
    yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
    edit:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 23 Ekim 2008; 11:04:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dozi17

    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


    215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
    lastik enlemesine genişler...
    55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
    65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.

    kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
    frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...

    şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
    spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
    yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
    edit:

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


    215 taban kalınlığıdır,araç yerden yükselmez...
    lastik enlemesine genişler...
    55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
    65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.

    kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
    frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...

    şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
    spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
    yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...


    ... ettim
    sildim.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 23 Ekim 2008; 12:30:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dozi17

    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


    215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
    lastik enlemesine genişler...
    55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
    65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.

    kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
    frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...

    şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
    spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
    yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
    edit:

    Alıntıları Göster
    205/55/15
    215/55/15 karşılaştırması ektedir. Görüldüğü gibi yanak yükseklikleri farklıdır...

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
    http://www.halaogullari.com/tekbil.htm


     205\55 yerine 215\55 lastik


    Edit: individual sen benden hızlıymışsın...
    Edit2: Genelde kullanıcılar bu ölçülerdekilerin hepsini mm yada inch cinsinden sanıyorlar. Geçen gün aynı şey başıma geldi. Ben oran olduğunu söyledim ama pek ikna edici olamadım.

     205\55 yerine 215\55 lastik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramerturk -- 22 Ekim 2008; 23:19:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ramerturk

    205/55/15
    215/55/15 karşılaştırması ektedir. Görüldüğü gibi yanak yükseklikleri farklıdır...

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
    http://www.halaogullari.com/tekbil.htm


     205\55 yerine 215\55 lastik


    Edit: individual sen benden hızlıymışsın...
    Edit2: Genelde kullanıcılar bu ölçülerdekilerin hepsini mm yada inch cinsinden sanıyorlar. Geçen gün aynı şey başıma geldi. Ben oran olduğunu söyledim ama pek ikna edici olamadım.

     205\55 yerine 215\55 lastik


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk

    205/55/15
    215/55/15 karşılaştırması ektedir. Görüldüğü gibi yanak yükseklikleri farklıdır...

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
    http://www.halaogullari.com/tekbil.htm


     205\55 yerine 215\55 lastik


    Edit: individual sen benden hızlıymışsın...
    Edit2: Genelde kullanıcılar bu ölçülerdekilerin hepsini mm yada inch cinsinden sanıyorlar. Geçen gün aynı şey başıma geldi. Ben oran olduğunu söyledim ama pek ikna edici olamadım.

     205\55 yerine 215\55 lastik


    forumların sizin gibi kullacılara ihtiyacı var...
    edit:individual dan gelen pm den sonra edit:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 23 Ekim 2008; 11:48:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dozi17

    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


    215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
    lastik enlemesine genişler...
    55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
    65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.

    kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
    frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...

    şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
    spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
    yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
    edit:

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


    215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
    lastik enlemesine genişler...
    55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
    65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.

    kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
    frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...

    şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
    spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
    yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
    edit:


    Hocam yanak yüksekliği değeri tamamen tabana bağlıdır. O gördüğünüz 55 65 fln hepsi tabanın yüzde olarak değeridir. Bizi ilgilendiren durumdan örnek vereyim. 205*55/100=112.75 mm yaparken 215*55/100=118.25 yapacaktır. Yani lastiğin yanağı 5.5 milimetre uzayacaktır. Bu durumda araç yerden yarım santim yükselmiş olacaktır. Dolayısıyla ilk kalkış anında ve akselerasyonda verilmesi gereken güç artacaktır. Bu da akselerasyonda düşmeye neden olacaktır. Fakat lastik çapının büyümesi aynı motor devrinde daha yüksek sürat yapmanıza olanak sağlayacaktır. Fakat motorunuzun yeterince gücü yoksa zaten küçük lastikle çıkılan devre çıkamayacağı için son hızda artma olmayabilir. @acu__men anlatmak istediğim buydu. Güçsüz bi araca takarsanız son hızda düşme olması da mümkün. Fakat güçlü bi araçta lastik çapını artırmak son hızını yükseltir.
    Gelelim yakıt tüketimine. Çap büyüdüğü için yukarda anlattığım sebeplerden ötürü yakıt tüketimi artacaktır. Velev ki sizin dediğiniz gibi olsun. Yanak değişmeyip sadece lastik tabanı genişlemiş olsun. Öyle bile olsa yakıt tüketimi artar çünkü yerle olan sürtünme yüzeyi taban genişliğinin artmasıyla artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Netice olarak taban genişlediği ve yanak yükseldiği için yakıt tüketimi artar.
    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 22 Ekim 2008; 23:27:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    aracın gereksiz şekilde yerden yükselecek
    yükseklik arttığından ağırlık merkezi de yukarı çıkacak
    yol tutuş bozulacak
    frenlemede de sorun yaşarsın


    215 taban genişliğidir,araç yerden yükselmez...
    lastik enlemesine genişler...
    55 yanak kalınlığıdır ,65 deseydi yerden yükselir diyebilirdik.
    65-55-50-45-40-35-30-25 diye aşağı iner yanak kalınlığı.

    kısaca 205 55 ölçüden 215 55 e geçmek yakıta herhangi bir etki yapmaz....
    frenajda 215 50 ölçüsü işe yarar...

    şehrin yol durumuna göre 215 45 ölçüde kullanılabilir ancak incelen yanak kalınlığı ile yere yaklaşan aracın boşalan çamurluk arası
    spor yayla tamamlanıp gövde yere çökütürülmelidir...
    yoksa araç leylek gibi durur,görünüm kötüleşir ve rüzgar sürtünmesi artacağından yol tutuş kötüleşir...
    edit:


    Hocam yanak yüksekliği değeri tamamen tabana bağlıdır. O gördüğünüz 55 65 fln hepsi tabanın yüzde olarak değeridir. Bizi ilgilendiren durumdan örnek vereyim. 205*55/100=112.75 mm yaparken 215*55/100=118.25 yapacaktır. Yani lastiğin yanağı 5.5 milimetre uzayacaktır. Bu durumda araç yerden yarım santim yükselmiş olacaktır. Dolayısıyla ilk kalkış anında ve akselerasyonda verilmesi gereken güç artacaktır. Bu da akselerasyonda düşmeye neden olacaktır. Fakat lastik çapının büyümesi aynı motor devrinde daha yüksek sürat yapmanıza olanak sağlayacaktır. Fakat motorunuzun yeterince gücü yoksa zaten küçük lastikle çıkılan devre çıkamayacağı için son hızda artma olmayabilir. @acu__men anlatmak istediğim buydu. Güçsüz bi araca takarsanız son hızda düşme olması da mümkün. Fakat güçlü bi araçta lastik çapını artırmak son hızını yükseltir.
    Gelelim yakıt tüketimine. Çap büyüdüğü için yukarda anlattığım sebeplerden ötürü yakıt tüketimi artacaktır. Velev ki sizin dediğiniz gibi olsun. Yanak değişmeyip sadece lastik tabanı genişlemiş olsun. Öyle bile olsa yakıt tüketimi artar çünkü yerle olan sürtünme yüzeyi taban genişliğinin artmasıyla artar. Bu da yakıt tüketimini artırır. Netice olarak taban genişlediği ve yanak yükseldiği için yakıt tüketimi artar.
    edit:imla

    Alıntıları Göster
    215/55 kullanıyorum yakıta olumsuz bir etkisi yok yol tutuşu mükemmel Bridgestone Turanza




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fastdriver.

    215/55 kullanıyorum yakıta olumsuz bir etkisi yok yol tutuşu mükemmel Bridgestone Turanza

    Alıntıları Göster
    dozi17'ye bir pm gönderdim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.