Şimdi Ara

son hız gitmek zararlı mı? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
149
Cevap
1
Favori
13.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekimert

    Valla suç benim değil, arama motorunun :D

    Askerliğim İstanbul - Hadımköy'e çıktı, hadımköy diye arattım, bi baktım son sürat gitmek zararlı mı diye başlık. Du bakim ne yazmışlar dedim -mak.müh. merakı işte- sonrası malum :)

    Konuyu açan arkadaşın canı sıkkınmış heralde, ortaya bi laf ataym bakalım noolcak demiş, cevap verenlerin canı ondan sıkkınmış galiba, sallayan sallayana :D

    Alıntıları Göster
    Son hızda gidersen gideceğin yere çabuk ulaşacağından dolayı yakıt tasarrufu sağlarsın, aracın daha az zaman içinde çalışacağı için motorun parçaları da yıpranmaz. Motorun içinde ne kadar pislik kurum balgam varsa söker atar, O hızla sürtünmede az olacağı için lastiklerin eskimez. Hem otomobil firmaları 7000-8000 deviri boşa mı koydu, zararlı olsa devir göstergeleri 4000 de biterdi.
    Yani son hız aracın için iyidir, aracın genç kalır, hemde cesedin genç görünür:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transam

    kesinlikle bir zararı yoktur otomobiller belli limitlerle kontrol edilir bu yüzden herşeyi o limitler düzenler
    hararet artmadıkça bir problem yoktur.

    Alıntıları Göster
    1 saat ve üzeri durumlarda, düzenli olarak harareti, yağ basıncını, yağ sıcaklığını falan kontrol etmen lazım. motor devrini ve bu saydığım şeyleri redline altında tutarsan zarar minimize edilmiş olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seyfülislam

    1 saat ve üzeri durumlarda, düzenli olarak harareti, yağ basıncını, yağ sıcaklığını falan kontrol etmen lazım. motor devrini ve bu saydığım şeyleri redline altında tutarsan zarar minimize edilmiş olur.

    Alıntıları Göster
    bence fabrika verisinde verilen son hızda gidilirse bir sorun olmaz.mesela civicin max hızı 197km/h max gücü 125hp/6500dd
    ama siz bir şekilde 7000dd'da giderseniz (yani 230-240km/h gibi) motor tehlikeye girebilir.benim tahminim bu şekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    bence fabrika verisinde verilen son hızda gidilirse bir sorun olmaz.mesela civicin max hızı 197km/h max gücü 125hp/6500dd
    ama siz bir şekilde 7000dd'da giderseniz (yani 230-240km/h gibi) motor tehlikeye girebilir.benim tahminim bu şekilde.

    Alıntıları Göster
    bence zararlıdır.
    1 saat sürekli yükset devir ve yüksek hız mutlaka zarar verecektir.

    araç mercedes veya bmw ise sorun olacağını sanmam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan dh

    bence zararlıdır.
    1 saat sürekli yükset devir ve yüksek hız mutlaka zarar verecektir.

    araç mercedes veya bmw ise sorun olacağını sanmam

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: erk4n

    bence zararlıdır.
    1 saat sürekli yükset devir ve yüksek hız mutlaka zarar verecektir.

    araç mercedes veya bmw ise sorun olacağını sanmam

    a150 ve volvo s80 veya a8 için durum nasıl




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    quote:

    Orjinalden alıntı: erk4n

    bence zararlıdır.
    1 saat sürekli yükset devir ve yüksek hız mutlaka zarar verecektir.

    araç mercedes veya bmw ise sorun olacağını sanmam

    a150 ve volvo s80 veya a8 için durum nasıl

    Alıntıları Göster
    gidecek yol varmı ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottocu

    gidecek yol varmı ki

    Alıntıları Göster
    Altındaki nascar arabası değil sonuçta , muhakkak bazı parçalara zarar verirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dobest

    Altındaki nascar arabası değil sonuçta , muhakkak bazı parçalara zarar verirsin

    Alıntıları Göster
    Yorumları okurken baya bir şaşırdım.
    1-Bunu denemek için gerekli yolda vardır pistte.Dairesel pistler var,buralarda bu hızlarda denemeler yapılıyor.Ayrıca Almanya da otobanlarda hız sınırlaması yok.Güveniyorsan arabana son süratle git,hemde YASAL
    Türkiyede de yol var.Deneyen deniyor.
    2-Aracınız yeni veya bakımlı ise bu süratlerde kesinlikle uzun süre gidebilirsiniz.Hiç gazdan ayağımı çekmeden birçok araçta en az 1 saat olmak üzere gittik bir sorunlada karşılaşmadık.Kritik üç parametre yağ basıncı ,motor harareti ve lastiklerdir ( hıza uygunluk,basınç ve lastiğin durumu).Ama söyleyeyim gerçekten çok yakıyor.35 lt yakanı gördüm.
    3-Eğer aracınız eski ise bu suratlere kademe kademe çıkarak denemek en iyisidir.Çünkü parçalar eskidiği için çok basit bir parça arıza verebilir.

    Özetin özeti şu, kendinize,arabanıza ve basacakta yol bulabilirseniz neden olmasım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Yorumları okurken baya bir şaşırdım.
    1-Bunu denemek için gerekli yolda vardır pistte.Dairesel pistler var,buralarda bu hızlarda denemeler yapılıyor.Ayrıca Almanya da otobanlarda hız sınırlaması yok.Güveniyorsan arabana son süratle git,hemde YASAL
    Türkiyede de yol var.Deneyen deniyor.
    2-Aracınız yeni veya bakımlı ise bu süratlerde kesinlikle uzun süre gidebilirsiniz.Hiç gazdan ayağımı çekmeden birçok araçta en az 1 saat olmak üzere gittik bir sorunlada karşılaşmadık.Kritik üç parametre yağ basıncı ,motor harareti ve lastiklerdir ( hıza uygunluk,basınç ve lastiğin durumu).Ama söyleyeyim gerçekten çok yakıyor.35 lt yakanı gördüm.
    3-Eğer aracınız eski ise bu suratlere kademe kademe çıkarak denemek en iyisidir.Çünkü parçalar eskidiği için çok basit bir parça arıza verebilir.

    Özetin özeti şu, kendinize,arabanıza ve basacakta yol bulabilirseniz neden olmasım.

    Alıntıları Göster
    bu nasıl hortlatmaktır helal olsun.
    tarihe bakmadan üyelere bakıyordum. hiç birini bilmiyordum. en azından obk helisel özdamar falan aradı gözlerim sonra bi baktım 2005.

    konu da 220 ortalama ile giderken pistonlar dağılmış gibi durmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar davids

    bu nasıl hortlatmaktır helal olsun.
    tarihe bakmadan üyelere bakıyordum. hiç birini bilmiyordum. en azından obk helisel özdamar falan aradı gözlerim sonra bi baktım 2005.

    konu da 220 ortalama ile giderken pistonlar dağılmış gibi durmuş.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: edgar davids

    bu nasıl hortlatmaktır helal olsun.
    tarihe bakmadan üyelere bakıyordum. hiç birini bilmiyordum. en azından obk helisel özdamar falan aradı gözlerim sonra bi baktım 2005.

    konu da 220 ortalama ile giderken pistonlar dağılmış gibi durmuş.


    Harbiden. Bari hortlamış ben de yazayım:

    Bence zararlıdır. O kadar kasmamalıdır. Teknik nedenleri yeterince tartışılmış. Ama şundan eminim ki hiçbir araç saatlerce tam gaz gidilsin diye yapılmamıştır. Motor bakımlı olabilir, aracınıza 8000 devir 240km/h ibre koyulmuş olabilir, araç 8000 devre çıkabilir ya da 260 km hız çıkabilir ama amaç o değildir. Deneyip giden arkadaşlar hiçbir zaman araca zarar verip vermediklerinden emin olamazlar çünkü bu uzun vadede çıkar hemen motoru eline almasan da. Ayrıca 1 saat çok uzun bir süre ve bence 5 dk bile tam gaz gidilmemeli. Ne gerek var hem aracı kasmaya hem de insan hayatını riske atmaya. Kaldı ki 220 ile gitsen 5 dk da yaklaşık 20 km yol alırsın. Yollar biter o dakikalar geçmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    quote:

    Orjinalden alıntı: edgar davids

    bu nasıl hortlatmaktır helal olsun.
    tarihe bakmadan üyelere bakıyordum. hiç birini bilmiyordum. en azından obk helisel özdamar falan aradı gözlerim sonra bi baktım 2005.

    konu da 220 ortalama ile giderken pistonlar dağılmış gibi durmuş.


    Harbiden. Bari hortlamış ben de yazayım:

    Bence zararlıdır. O kadar kasmamalıdır. Teknik nedenleri yeterince tartışılmış. Ama şundan eminim ki hiçbir araç saatlerce tam gaz gidilsin diye yapılmamıştır. Motor bakımlı olabilir, aracınıza 8000 devir 240km/h ibre koyulmuş olabilir, araç 8000 devre çıkabilir ya da 260 km hız çıkabilir ama amaç o değildir. Deneyip giden arkadaşlar hiçbir zaman araca zarar verip vermediklerinden emin olamazlar çünkü bu uzun vadede çıkar hemen motoru eline almasan da. Ayrıca 1 saat çok uzun bir süre ve bence 5 dk bile tam gaz gidilmemeli. Ne gerek var hem aracı kasmaya hem de insan hayatını riske atmaya. Kaldı ki 220 ile gitsen 5 dk da yaklaşık 20 km yol alırsın. Yollar biter o dakikalar geçmez.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Harbiden. Bari hortlamış ben de yazayım:

    Bence zararlıdır. O kadar kasmamalıdır. Teknik nedenleri yeterince tartışılmış. Ama şundan eminim ki hiçbir araç saatlerce tam gaz gidilsin diye yapılmamıştır. Motor bakımlı olabilir, aracınıza 8000 devir 240km/h ibre koyulmuş olabilir, araç 8000 devre çıkabilir ya da 260 km hız çıkabilir ama amaç o değildir. Deneyip giden arkadaşlar hiçbir zaman araca zarar verip vermediklerinden emin olamazlar çünkü bu uzun vadede çıkar hemen motoru eline almasan da. Ayrıca 1 saat çok uzun bir süre ve bence 5 dk bile tam gaz gidilmemeli. Ne gerek var hem aracı kasmaya hem de insan hayatını riske atmaya. Kaldı ki 220 ile gitsen 5 dk da yaklaşık 20 km yol alırsın. Yollar biter o dakikalar geçmez.


    Niye onun için yapılmasın ki ? 1 saat tam gazda çok araç gördüm.Bu kullandığımız araçlarda spor otomobiller değil.Reno 1.2,Fiesta dizel vs.Bakımlarına dikkat ettikten sonra araç gücünün son damlasına kadar sana hizmet eder.Dediğim gibi Almanya da millet bu araçları hız sınırlaması olmayan yollarda kullanıyor.
    Öyle motoru patlayan hiç araba da duymadım çevremde.Sadece basit sorunlar oldu.Onlarda zaten eski araçlardı.Yani beklenen arızalardı diyebilirim ama bakımlı ve yeni araçlar seni yolda hiç bırakmıyor.
    Haa ,ne gerek var dersen o ayrı bir konu.Açıkçası böyle kullanmak insanı aşırı derecede yoruyor ve çok yakıt tüketimine sebep oluyor.Genelde 90-100 cüyümdür.Yakıt tüketimi ve radar meselesi var elbette.Ama bazende hızlı gitmek şart oluyor.Yapacak birşey yok o zamanda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Harbiden. Bari hortlamış ben de yazayım:

    Bence zararlıdır. O kadar kasmamalıdır. Teknik nedenleri yeterince tartışılmış. Ama şundan eminim ki hiçbir araç saatlerce tam gaz gidilsin diye yapılmamıştır. Motor bakımlı olabilir, aracınıza 8000 devir 240km/h ibre koyulmuş olabilir, araç 8000 devre çıkabilir ya da 260 km hız çıkabilir ama amaç o değildir. Deneyip giden arkadaşlar hiçbir zaman araca zarar verip vermediklerinden emin olamazlar çünkü bu uzun vadede çıkar hemen motoru eline almasan da. Ayrıca 1 saat çok uzun bir süre ve bence 5 dk bile tam gaz gidilmemeli. Ne gerek var hem aracı kasmaya hem de insan hayatını riske atmaya. Kaldı ki 220 ile gitsen 5 dk da yaklaşık 20 km yol alırsın. Yollar biter o dakikalar geçmez.


    Niye onun için yapılmasın ki ? 1 saat tam gazda çok araç gördüm.Bu kullandığımız araçlarda spor otomobiller değil.Reno 1.2,Fiesta dizel vs.Bakımlarına dikkat ettikten sonra araç gücünün son damlasına kadar sana hizmet eder.Dediğim gibi Almanya da millet bu araçları hız sınırlaması olmayan yollarda kullanıyor.
    Öyle motoru patlayan hiç araba da duymadım çevremde.Sadece basit sorunlar oldu.Onlarda zaten eski araçlardı.Yani beklenen arızalardı diyebilirim ama bakımlı ve yeni araçlar seni yolda hiç bırakmıyor.
    Haa ,ne gerek var dersen o ayrı bir konu.Açıkçası böyle kullanmak insanı aşırı derecede yoruyor ve çok yakıt tüketimine sebep oluyor.Genelde 90-100 cüyümdür.Yakıt tüketimi ve radar meselesi var elbette.Ama bazende hızlı gitmek şart oluyor.Yapacak birşey yok o zamanda.

    Alıntıları Göster
    Hiç bir şey olmaz özellikle günümüz motor ve yag teknolojisi ile .. Bu konuda en başarılı motorlar özellikle fordun zetec ve honda'nın vtec leri. Defalarca Istanbul-Ankara , Gaziantep - Mersin ve İstanbul- Edirne arasında denenmiş ve test edilmiştir tarafımdan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Hiç bir şey olmaz özellikle günümüz motor ve yag teknolojisi ile .. Bu konuda en başarılı motorlar özellikle fordun zetec ve honda'nın vtec leri. Defalarca Istanbul-Ankara , Gaziantep - Mersin ve İstanbul- Edirne arasında denenmiş ve test edilmiştir tarafımdan.

    Alıntıları Göster
    Ewt zararlıdır.Yüksek devirde kullanılan motorlar çabuk aşınır.Bu nedenle 2. el otomobillerde motor sıkıntısı çok görülüyor(ilk sahibi arabam iyi diye 6000--7000 devirde kullanıyor)
    Kesinilkle yanlış bir uygulama eski bir aracımız var broadway şu an 200.000 km de ve hiçbir motor sorunu olmadı şu güne kadar(rektefiye ye falan ihtiyaç duymadı)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Ewt zararlıdır.Yüksek devirde kullanılan motorlar çabuk aşınır.Bu nedenle 2. el otomobillerde motor sıkıntısı çok görülüyor(ilk sahibi arabam iyi diye 6000--7000 devirde kullanıyor)
    Kesinilkle yanlış bir uygulama eski bir aracımız var broadway şu an 200.000 km de ve hiçbir motor sorunu olmadı şu güne kadar(rektefiye ye falan ihtiyaç duymadı)

    Alıntıları Göster
    3 gün önce otoyolda 45 dakika tam gaz kullandım.4 saat aradan sonra yine 45 dakika tam gaz aralıksız kullandım.
    Normal kullanımla 650 km yol katedilirken tam gaz kullanıldığında 210 km yapılıyor.Acıdım motora,israf ettiğim mazota




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Hiç bir şey olmaz özellikle günümüz motor ve yag teknolojisi ile .. Bu konuda en başarılı motorlar özellikle fordun zetec ve honda'nın vtec leri. Defalarca Istanbul-Ankara , Gaziantep - Mersin ve İstanbul- Edirne arasında denenmiş ve test edilmiştir tarafımdan.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Hiç bir şey olmaz özellikle günümüz motor ve yag teknolojisi ile .. Bu konuda en başarılı motorlar özellikle fordun zetec ve honda'nın vtec leri. Defalarca Istanbul-Ankara , Gaziantep - Mersin ve İstanbul- Edirne arasında denenmiş ve test edilmiştir tarafımdan.

    Hocam Ohv Big Block az devir çeviren motorlarda epey dayanıklıdır, neticede max. devirleri 5000 rpm hacimde var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Hiç bir şey olmaz özellikle günümüz motor ve yag teknolojisi ile .. Bu konuda en başarılı motorlar özellikle fordun zetec ve honda'nın vtec leri. Defalarca Istanbul-Ankara , Gaziantep - Mersin ve İstanbul- Edirne arasında denenmiş ve test edilmiştir tarafımdan.

    Hocam Ohv Big Block az devir çeviren motorlarda epey dayanıklıdır, neticede max. devirleri 5000 rpm hacimde var.

    Alıntıları Göster
    Önce aracı tanımak lazım. Sonra son hızdan ne kastedildiğine bakmak lazım. Ben son hız deyince gazı köküne kadar basıp hiç bırakmamak olarak anlıyorum ki bu son derece zararlı bir eylemdir. Benim kullandığım araca göre. Ancak mesela benim aracın son hızı 160 ben 160 a kadar gelip sürekli 160 la gitsem çok bi zararı olmaz. Tabii yeni nesil araçlarda durum farklı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: troleybus

    Önce aracı tanımak lazım. Sonra son hızdan ne kastedildiğine bakmak lazım. Ben son hız deyince gazı köküne kadar basıp hiç bırakmamak olarak anlıyorum ki bu son derece zararlı bir eylemdir. Benim kullandığım araca göre. Ancak mesela benim aracın son hızı 160 ben 160 a kadar gelip sürekli 160 la gitsem çok bi zararı olmaz. Tabii yeni nesil araçlarda durum farklı olabilir.

    Alıntıları Göster
    genel itibarıyla uzun süreler yüksek devir kullanılacaksa belki bazıları çok kaba bir değerlendirme olarak bulabilir ama devir bandının yarının üstü motor için uzun vadede zararlıdır. Sürekli kullanmak kaydıyla.

    yani basit bir örnek benzinli motor devir saati 8000 rpm ise 4000 -4500 rpm üstünde yüksek viteste motor aşınması fazlalaşacaktır.

    dizel için 6000 rpm gösterge varsa 3000-3500 rpm üstü motor için yıpratıcı olacaktır.

    Not: Yazdıklarım son vites ve en yüksek vites için geçerlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    genel itibarıyla uzun süreler yüksek devir kullanılacaksa belki bazıları çok kaba bir değerlendirme olarak bulabilir ama devir bandının yarının üstü motor için uzun vadede zararlıdır. Sürekli kullanmak kaydıyla.

    yani basit bir örnek benzinli motor devir saati 8000 rpm ise 4000 -4500 rpm üstünde yüksek viteste motor aşınması fazlalaşacaktır.

    dizel için 6000 rpm gösterge varsa 3000-3500 rpm üstü motor için yıpratıcı olacaktır.

    Not: Yazdıklarım son vites ve en yüksek vites için geçerlidir.

    Alıntıları Göster
    mesele son hız meselesi değil, motorun kaç devir çevirdiği önemli .

    örnek olarak bmw m5 in son hızı sınırlandırılmamış olsa 320, 250 ile sınırlandırıldığı düşünülürse 7. vitesinde 250 nile giderkenki devri 5500 gibi bir şey olacaktır ki o aracı çok zorlayacak bir devir değil.

    başka bir örnek de v 10 toureg, aerodinamisi kötü olduğu için son hızı düşük, ama motorunun torku inanılmaz, son hızda ki devri 3000.

    keza 5. vitesi çok uzun tutulmuş olup 4500 devirde son hızına erişip daha devir çeviremeyen bir araç için de problem olmayacağı kanaaitindeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    mesele son hız meselesi değil, motorun kaç devir çevirdiği önemli .

    örnek olarak bmw m5 in son hızı sınırlandırılmamış olsa 320, 250 ile sınırlandırıldığı düşünülürse 7. vitesinde 250 nile giderkenki devri 5500 gibi bir şey olacaktır ki o aracı çok zorlayacak bir devir değil.

    başka bir örnek de v 10 toureg, aerodinamisi kötü olduğu için son hızı düşük, ama motorunun torku inanılmaz, son hızda ki devri 3000.

    keza 5. vitesi çok uzun tutulmuş olup 4500 devirde son hızına erişip daha devir çeviremeyen bir araç için de problem olmayacağı kanaaitindeyim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    mesele son hız meselesi değil, motorun kaç devir çevirdiği önemli .




    evet bu konu çok önemlidir.Ancak atlanan bir nokta vardır olayın teknik detaylarına girdiğinizde aynı devirde ve son hızda olup motorun maruz kaldığı veya kalacağı yük yani negatif tork arasında ciddi bir fark olmaktadır.

    Olayı basite indirip örnekleme yöntemini kullanırsak,

    aracın aynı devir ve üst viteste bir yokuş çıkmaya çalıştığını düşünün , eğer motor yeterince güçlü ise gazı belirli bir seviyede tuttarak ve gaz seviyesi ile oynayarak sabit devir veya hız (her ikisi de klasik şanzıman için aynı şey) yakanabilir.

    Şimdi aynı aracın düz yolda kaldığı ekiyi düşününüz , yük faktörü aynı olmamaktadır. İlk örneğimizde motor hem hızını korumak hem de yokuşu çıkmak için fazladan yakıt ve yük altında kalmaktadır.İşte bu tersinir tork yolun şanzıman vasıtasıyla krank ve piston üstüne bir çevirme burkulma yani tork etkisi oluşturmaktadır.Bunu yenmek için motor elemanları ve silindir içinde ektra zengin karışım kullılmakta ve basınç farkı aşınmaya neden olmaktadır.Olay aynı anda birisini pistonu itmeye birisinin de çekmeye benzetirsek daha iyi anlaşılır.Araç ne kadar ağır motor ne kadar güçsüz ve hızınız ne kadar fazla ise tersinir tokun malzeme üstünde etkileri daha fazla aşınmaya neden olmaktadır.

    Aynı şekilde aynı devir çevirse bile farklı hızlarda rüzgarın drag kuvveti aracı drudurmaküzere üstüne büyük bir elin basması gibi yüklenmektedir.Motor bunu sanki araç daha ağırlaşıyor gibi hisseder.Araç hızlandıkça kuvvet çok fazlalasır ve bu etki aracın motor elmanlarını başta krank olmak üzere oldukça yorar. malzeme yorulması denilen şey de bu tür etkilerin mikro düzeyde malzemeyi yorar ve plastik aralık denilen noktaya sokarsa kanser başlar.

    uzun lafın kısası devir öenmlidir ama aracın tekerlerini havaya kaldırırsanız aşınma yok denecek kadar azalır, isterseniz kırmızı kısımda uzun süre tutun farketmeyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transam

    kesinlikle bir zararı yoktur otomobiller belli limitlerle kontrol edilir bu yüzden herşeyi o limitler düzenler
    hararet artmadıkça bir problem yoktur.

    Alıntıları Göster
    Kamyon şoförlerini örnek alabilirsin taş koyuyorlardı falan(Hız sabitleme sistemi çıkmadan) ama o şartlar altında bile milyonlarca km yol yapıyordu.Gerçi sürekli çok yüksek devirde gidersen zararlı ama şöle 3 yada 4 bin devirde 1 saatte gitsen 10 saatte gitsen bişicikler olmaz.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.