Bildirim
'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (929. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü,
2 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
-
Merhaba,
2013 model R-design advance paket bir araç alarak aranıza katıldım
Aracı genel olarak beğendim, özellikle yakıtı şaşırttı beni.
Kafamda iki tane soru var, cevaplayacak birileri olursa çok sevinirim.
- Araç özellikle motor soğukken dik yokuşlarda ilk kalkarken çok yavaş gaz yiyor, birkaç metre sonra hızlanıyor. Titreme yok bu arada. Ben araç baya ağır, turbo devreye girene kadar zorlanıyor herahlde dedim kendi kenidme. Bu durum normal midir?
- Aracımda adaptif cruie control var. Ancak pek sağlıklı çalışmıyor, bazen de radar engellendi mesajı geliyor. Ancak arıza vermiyor. Özel bir servise sordum, kalibre edilmesi gerekebilir yada yerinden kaymıştır, düzeltiriz dedi. Sizce elletmeli miyim? Tamponda hafif bir yırtık var onu yaptıracağım gerçi her türlü.
-
Hayırlı olsun. Araç modeli drive ise zaten startstop var demektir. Konsolda düğmesi de olacaktır. Startstop menüsüne girdiniz mi hiç? Orada eğer devrede değilse neden olmadığını gösterir. Genelde ana akü zayıflayınca bu sorun ortaya çıkar. Şarj ya da değişim gerekir. Bir de akü değişimi sonrası ECU sıfırlanmadığında startstop devreye girmiyor. Tecrübeyle sabit. Bir servise uğrayın. Aküyü dışarıdan daha ucuza bulursunuz.quote:
Orijinalden alıntı: 2mmert
Arkadaslar merhaba...
3 ay once 2012 s60 drive advance aldim.. ama hic start-stop un calistigini gormedim.. ana ekranda drive ayarlarinda start stop un karsisinda tik var ama soluk giri renginde... islem yapilamiyor.. sanayide birkac ustaya sordum ama bunlarda star-stop yok dedigerci oldugunu tahmin ediyorum...
bu ozellik olup olmadigini nasil anlarim..
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İlk soru konusunda haklısınız, 1.6 PSA motor bu kasada biraz yoruluyor. Aynı motora sahip focus aracım 350kg daha hafifti, yani focusta dört yetişkini sürekli taşıyormuş gibi oluyor s60. Adaptive Cruise radarının içi kirlenmiş ya da iç kısma böcek vs girmiş olabilir mi? Yapısı nasıl bilmiyorum ama akla gelen bunlar. Tabi ki bir darbe sonucu ayarı bozulmuş da olabilir. Servise gitmek lazım.quote:
Orijinalden alıntı: fresher
Merhaba,
2013 model R-design advance paket bir araç alarak aranıza katıldım
Aracı genel olarak beğendim, özellikle yakıtı şaşırttı beni.
Kafamda iki tane soru var, cevaplayacak birileri olursa çok sevinirim.
- Araç özellikle motor soğukken dik yokuşlarda ilk kalkarken çok yavaş gaz yiyor, birkaç metre sonra hızlanıyor. Titreme yok bu arada. Ben araç baya ağır, turbo devreye girene kadar zorlanıyor herahlde dedim kendi kenidme. Bu durum normal midir?
- Aracımda adaptif cruie control var. Ancak pek sağlıklı çalışmıyor, bazen de radar engellendi mesajı geliyor. Ancak arıza vermiyor. Özel bir servise sordum, kalibre edilmesi gerekebilir yada yerinden kaymıştır, düzeltiriz dedi. Sizce elletmeli miyim? Tamponda hafif bir yırtık var onu yaptıracağım gerçi her türlü.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam benim de SS çalışmıyordu, ana akü zayıflamıştı ve sonrasında servise götürüp şarj ettirdim ama hala çalışmıyor. Bu dediğiniz ECU sıfırlama işlemini yapmadılar sanırım, bunu benim yapmam mümkün müdür? Bir de programsal birşey mi ya da mekanik mi? Yani geçerken servise uğrasam uzun bir işlem mi diye soruyorum.quote:
Orijinalden alıntı: korayesque
Hayırlı olsun. Araç modeli drive ise zaten startstop var demektir. Konsolda düğmesi de olacaktır. Startstop menüsüne girdiniz mi hiç? Orada eğer devrede değilse neden olmadığını gösterir. Genelde ana akü zayıflayınca bu sorun ortaya çıkar. Şarj ya da değişim gerekir. Bir de akü değişimi sonrası ECU sıfırlanmadığında startstop devreye girmiyor. Tecrübeyle sabit. Bir servise uğrayın. Aküyü dışarıdan daha ucuza bulursunuz.
K.
Alıntıları Göster
-
Sıfırlama dediğim şey şu, özel serviste bilgisayara bağlayıp yağ değişimi servis uyarısını silmeleri. Ben de altı ay kadar ss olmadan kullandım. Hatta yağ bakımı esnasında ustaya sordum ss çalışmıyor neden olabilir, o da boşver daha iyi diyerek geçiştirdi. Serviste isleri bitirdi kalfalar son kez bilgisayara bağladılar ve teslim ettiler. Oradan çıkınca ilk kırmızı ışıkta ss devreye girdi. Bir sonraki serviste sorarım. Sizin durumunuzda akü hala zayıf olabilir. Belki artık değişme vakti gelmiştir bilmiyorum.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler cevabınız için.quote:
Orijinalden alıntı: korayesque
İlk soru konusunda haklısınız, 1.6 PSA motor bu kasada biraz yoruluyor. Aynı motora sahip focus aracım 350kg daha hafifti, yani focusta dört yetişkini sürekli taşıyormuş gibi oluyor s60. Adaptive Cruise radarının içi kirlenmiş ya da iç kısma böcek vs girmiş olabilir mi? Yapısı nasıl bilmiyorum ama akla gelen bunlar. Tabi ki bir darbe sonucu ayarı bozulmuş da olabilir. Servise gitmek lazım.
K.
Alıntıları Göster
Araç gerçekten çok ağır ve motor&şanzıman ikilisi resmen can hıraç başetmeye çalışıyor ağırlıklaFocus'ta aynı motor s60'a göre kıyasla şahlanıyor resmen.
ACC radarı ile ilgili durumu ben de çözemedim, ulaşılabilecek bir yerde olsa ben kendim temizleyeceğim ama tamponun içinde kalıyor. Darbe almış olabilir belki dediğiniz gibi. Bozulmuşsa yandık o zaman, gerçi hata vermiyor sadece düzgün çalışmıyor
-
arkadaslar elimdeki parcalari tek tek veya toplu olarak satabilirim,
1. 2 adet OSRAM D3S COOL BLUE BOOST orjinal xenon ampul 7000k mukemmel aydinlatma sifir faturali
2. adaptif cruise radar modulu(on tampondaki) son yazilim yuklu flr upgrade yapildi.
3. dvd ve harddiskli navigasyon unitesi(avrupa ve tr haritasi yuklu)serviste veya vdash ile 130liralik yazilim yuklemeyle kullanilabilir senede bir guncelleme geliyor. 2014 ve oncesi rti hazirligi olan araclara uygundur.
4. 2014 sonrasi araclarda kullanilan delikli deri tum araclara uyumlu (v40 haric)r design komple vites grubu tertemiz(vites kulakcigi icin uzerinde guncel modul vardir.)
5. r design paspaslar ayrica siyah kaucuk r design volvo orjinal paspaslar
6. ön kamera genis acili, on tampon aparati, kurulum kablosu cam butonu dahildir. 70 liralik yazilimla araciniza monte edilebilir.
pm atabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filtiarn -- 7 Ocak 2020; 23:51:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tamam hocam öncelikle akü seviyesini kontrol edeyim, seviye normalse ona göre hareket ederim. Ancak bir de soğuk kış günlerinde SS devreye girer mi? Klima vb cihazların çalışma durumuna göre de devreye girmediğini duymuştum da.quote:
Orijinalden alıntı: korayesque
Sıfırlama dediğim şey şu, özel serviste bilgisayara bağlayıp yağ değişimi servis uyarısını silmeleri. Ben de altı ay kadar ss olmadan kullandım. Hatta yağ bakımı esnasında ustaya sordum ss çalışmıyor neden olabilir, o da boşver daha iyi diyerek geçiştirdi. Serviste isleri bitirdi kalfalar son kez bilgisayara bağladılar ve teslim ettiler. Oradan çıkınca ilk kırmızı ışıkta ss devreye girdi. Bir sonraki serviste sorarım. Sizin durumunuzda akü hala zayıf olabilir. Belki artık değişme vakti gelmiştir bilmiyorum.
K. -
-
Başıma gelmedi ama şarj dinamonuzda sıkıntı var gibi bir elektrik ustasına göstermeniz gerek iyi bir usta biliyorsanız ona gidin bence malum servisler çok abartılı fiyatlar çıkartıyor.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Birde akünüz şarj olmadığı için mümkün olduğunca birşey çalıştırdan klima teyp... gideceğiniz mesafe kısa ise dikkatli şekilde gidiniz uzun yol ise yol yardım isteyin iyi akşamlar..
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Eve girerken farkettim araba kilitleyince iç lambalarını kapatmıyormuş, düğmesi açıkta değildi ama anlamadım. bi manuel aç kapa yaptım ancak öyle kapattı kendini. Muhtemelen bu olaydan dolayı oldu diye düşünüyorum, umarım öyledir...
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Herkese merhabalar. 1 ay önce 2014 dizel s60 d2 alarak aranıza katıldım.
İlk volvom. Çok çok memnunum. Maşallah nazar değmesin.
Ama şöyle bir sorunum var. Direksiyonu araç sabitken veya yürür haldeyken sağa sola çevirince teker kısmından, özellikle sağ teker kısmından ses geliyor. Nasıl bir ses derseniz, sanki lastiğin havası çok inmiş de yerde sürünerek dönüyor gibi. Garip bi ses.
Böyle bir sorunla karşılaşan var mı veya bu sorun neyden kaynaklanabilir?
Teşekkür ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öncelikle hayırlı olsun aracınız, daha önceki aracımda (fiat) amortisör takozu kaynaklı direksiyon çevirince ses problemi vardı takozlar değişince çözülmüştü ama volvo'da başına gelmedi forumdan arkadaşlar bilgi vereceklerdir diye tahmin ediyorum.quote:
Orijinalden alıntı: nitroture
Herkese merhabalar. 1 ay önce 2014 dizel s60 d2 alarak aranıza katıldım.
İlk volvom. Çok çok memnunum. Maşallah nazar değmesin.
Ama şöyle bir sorunum var. Direksiyonu araç sabitken veya yürür haldeyken sağa sola çevirince teker kısmından, özellikle sağ teker kısmından ses geliyor. Nasıl bir ses derseniz, sanki lastiğin havası çok inmiş de yerde sürünerek dönüyor gibi. Garip bi ses.
Böyle bir sorunla karşılaşan var mı veya bu sorun neyden kaynaklanabilir?
Teşekkür ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arkadaşlar dışarısı 7-8 derece 10 km kadar yol gittim sakin kullanarak 70-80 km hızla trafik yoktu, aracı garaja parkedip stop ettim radyatör fanı 3-4 dk daha çalışıp durdu. Bu daha önce de oldu yaz günü olsa anlarım ama kış günü bu kadar kısa mesafede radyatör fanı niye çalışıyor pek anlam veremedim, benzer durumla karşılaşan var mı sizlerden de?
2014 D2 otomatik araç bu arada.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TOnale -- 11 Ocak 2020; 23:9:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DPF rejenerasyonu başlayınca filtreye fazladan mazot gönderiliyor ve çok ısındığı için araç yarıda stop ederse fan çalışmaya devam ediyor. Normal birşey. Dün bana da oldu. K.quote:
Orijinalden alıntı: TOnale
Arkadaşlar dışarısı 7-8 derece 10 km kadar yol gittim sakin kullanarak 70-80 km hızla trafik yoktu, aracı garaja parkedip stop ettim radyatör fanı 3-4 dk daha çalışıp durdu. Bu daha önce de oldu yaz günü olsa anlarım ama kış günü bu kadar kısa mesafede radyatör fanı niye çalışıyor pek anlam veremedim, benzer durumla karşılaşan var mı sizlerden de?
2014 D2 otomatik araç bu arada.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracınız hayırlı olsun. Sorun amortisör takozlarından kaynaklı, tannn tann diye helezonları titreten bir ses yapar. Geçtiğimiz kış SKF marka takozlar ile değiştirttim, yeni gibi oldu, hatta direksiyon hafifledi. Direk iyi bir amortisör atölyesine gidin. Mondeo ve focus ile ortak parça, çok pahalı değil. Bir saatte değişir.quote:
Orijinalden alıntı: nitroture
Herkese merhabalar. 1 ay önce 2014 dizel s60 d2 alarak aranıza katıldım.
İlk volvom. Çok çok memnunum. Maşallah nazar değmesin.
Ama şöyle bir sorunum var. Direksiyonu araç sabitken veya yürür haldeyken sağa sola çevirince teker kısmından, özellikle sağ teker kısmından ses geliyor. Nasıl bir ses derseniz, sanki lastiğin havası çok inmiş de yerde sürünerek dönüyor gibi. Garip bi ses.
Böyle bir sorunla karşılaşan var mı veya bu sorun neyden kaynaklanabilir?
Teşekkür ediyorum.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Dpf temizliği hiç aklıma gelmemişti teşekkürler bilgilendirme için, aslında bazı markalarda DPF temizliği devreye girdiğinde gösterge panelinde bunun bildirimi oluyor, volvo'da kullanıcı ikazı olmadan süreç işliyor anlaşılan.quote:
Orijinalden alıntı: korayesque
DPF rejenerasyonu başlayınca filtreye fazladan mazot gönderiliyor ve çok ısındığı için araç yarıda stop ederse fan çalışmaya devam ediyor. Normal birşey. Dün bana da oldu. K.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X