Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (79. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.463.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten


    quote:

    Orijinalden alıntı: topgear

    S60 Drive ile S60 D3'ün baz Türkiye fiyatlarını vergiden arındırarak karşılaştırdım.
    Vergisiz fiyatta 2000 TL fark çıktı.

    Aynı karşılaştırmayı Almanya fiyatlarıyla yaptım. 7000 TL fark çıktı.

    Özetle, 1.6 motorda %37, 2.0 motorda %60 ÖTV olmasına karşın Türkiye'deki fiyat farkı Volvo Türkiye'nin 1.6 dizel daha çok satılacağı için bu modele vergisiz fiyat üzerinden yaklaşık 2000 Euro ya da 5000 TL'ye yakın (hesap hatam olabilir plaka masrafını dikkate almadan hesabı yaptım) ilave kar payı koyduğunu dösteriyor. Tabi vergileri tatbik edince bu rakam, yani bizim cebimizden çıkan fark daha da büyüyor

    Üstelik D3 otomatik vites! Yani otomatik vites farkını vergisiz 1500 Euro'dan hesaba katsak resmen Drive'ın vergisiz fiyatı D3'ten pahalı!
    Şaka gibi!

    Kimse bu fiyatlarla gidip Drive almasın bence. Bütçeniz el verirse gidin D3 alın. Ben resmen soygun diyorum bu duruma. Drive 85 değil, 75 bin liradan başlamalıydı bence.

    Volvo fiyatlarını BMW veya Audi fiyatlarıyla kıyaslamıyorum. Onlar zaten uçmuşlar. Bir BMW kullanıcısı olarak söylüyorum, özellikle mevcut kasa 316i o parayı kesinlikle haketmiyor. Yeni 180 hp Ford Focus alın daha iyi :)

    Benim kızdığım Volvo'nun kendi araçları arasında sırf daha fazla kar edeceğim diye fiyat dengesini bozması.


    Bunun için üç sene önce konu da açmıştım fakat millet dalga geçmişti.Ya ben anlatamadım yada onlar anlamadı!!!
    Bazı modeller vardı 2000 motorların vergisiz fiyatı 1600 lerden daha ucuzdu
    http://forum.donanimhaber.com/m_25989293/mpage_1/f_/key_//tm.htm#25989293

    Üstüne basarak söylüyorum ;çok çok elzem değilse ben bu fiyatlardan bugün için hangi marka olursa olsun sıfır araba almam..


    Vergiler bu durumda maalesef ama yakın zamandada düşecek gibi gözükmüyor.

    Türkiye'de biliyosun zam yapılmak için en ufak şey kullanılır ama örneğin kur düşünce inidirim yansıtılmaz.Euro ile satış yapan firmalar bile euro düşse bile model yılı zammı,o zammı,bu zammı diye yine belli bir çizgide fiyatları tutarlar.

    Demek istediğim şey şu,

    Otomobil firmalarından önce burada görev tüketiciye düşüyor.Dediğin gibi bu fiyatlardan araba almak çok mantıksız ama öyle bir talep var ki otomobillere bizim milleti bu zamlar etkilemiyor.Araba satışları belirgin olarak düşmedikten sonra bu adamlar bu kozu kullanacaklar.

    Vergilere,zamlara kızıp belki sen araba almazsın,ben araba almam ama alacak 3. kişi mutlaka çıkıyor hemde vakit kaybetmeden.

    1.6 Motorda yapılan fırsatçılığa ise ticaret mantığı açısından sesimi çıkaramıyorum.Talep gören motor seçeneğini adam mümkün olan en yüksek fiyattan satıyor.Asıl kar marjı bu motorlarda çünkü.Kar etmeyi 2000 Dizel motordan beklese firma Türkiye'de batar.Bu fiyat bu yüzden bu kadar yüksek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten


    quote:

    Orijinalden alıntı: topgear

    S60 Drive ile S60 D3'ün baz Türkiye fiyatlarını vergiden arındırarak karşılaştırdım.
    Vergisiz fiyatta 2000 TL fark çıktı.

    Aynı karşılaştırmayı Almanya fiyatlarıyla yaptım. 7000 TL fark çıktı.

    Özetle, 1.6 motorda %37, 2.0 motorda %60 ÖTV olmasına karşın Türkiye'deki fiyat farkı Volvo Türkiye'nin 1.6 dizel daha çok satılacağı için bu modele vergisiz fiyat üzerinden yaklaşık 2000 Euro ya da 5000 TL'ye yakın (hesap hatam olabilir plaka masrafını dikkate almadan hesabı yaptım) ilave kar payı koyduğunu dösteriyor. Tabi vergileri tatbik edince bu rakam, yani bizim cebimizden çıkan fark daha da büyüyor

    Üstelik D3 otomatik vites! Yani otomatik vites farkını vergisiz 1500 Euro'dan hesaba katsak resmen Drive'ın vergisiz fiyatı D3'ten pahalı!
    Şaka gibi!

    Kimse bu fiyatlarla gidip Drive almasın bence. Bütçeniz el verirse gidin D3 alın. Ben resmen soygun diyorum bu duruma. Drive 85 değil, 75 bin liradan başlamalıydı bence.

    Volvo fiyatlarını BMW veya Audi fiyatlarıyla kıyaslamıyorum. Onlar zaten uçmuşlar. Bir BMW kullanıcısı olarak söylüyorum, özellikle mevcut kasa 316i o parayı kesinlikle haketmiyor. Yeni 180 hp Ford Focus alın daha iyi :)

    Benim kızdığım Volvo'nun kendi araçları arasında sırf daha fazla kar edeceğim diye fiyat dengesini bozması.


    Bunun için üç sene önce konu da açmıştım fakat millet dalga geçmişti.Ya ben anlatamadım yada onlar anlamadı!!!
    Bazı modeller vardı 2000 motorların vergisiz fiyatı 1600 lerden daha ucuzdu
    http://forum.donanimhaber.com/m_25989293/mpage_1/f_/key_//tm.htm#25989293

    Üstüne basarak söylüyorum ;çok çok elzem değilse ben bu fiyatlardan bugün için hangi marka olursa olsun sıfır araba almam..


    Vergiler bu durumda maalesef ama yakın zamandada düşecek gibi gözükmüyor.

    Türkiye'de biliyosun zam yapılmak için en ufak şey kullanılır ama örneğin kur düşünce inidirim yansıtılmaz.Euro ile satış yapan firmalar bile euro düşse bile model yılı zammı,o zammı,bu zammı diye yine belli bir çizgide fiyatları tutarlar.

    Demek istediğim şey şu,

    Otomobil firmalarından önce burada görev tüketiciye düşüyor.Dediğin gibi bu fiyatlardan araba almak çok mantıksız ama öyle bir talep var ki otomobillere bizim milleti bu zamlar etkilemiyor.Araba satışları belirgin olarak düşmedikten sonra bu adamlar bu kozu kullanacaklar.

    Vergilere,zamlara kızıp belki sen araba almazsın,ben araba almam ama alacak 3. kişi mutlaka çıkıyor hemde vakit kaybetmeden.

    1.6 Motorda yapılan fırsatçılığa ise ticaret mantığı açısından sesimi çıkaramıyorum.Talep gören motor seçeneğini adam mümkün olan en yüksek fiyattan satıyor.Asıl kar marjı bu motorlarda çünkü.Kar etmeyi 2000 Dizel motordan beklese firma Türkiye'de batar.Bu fiyat bu yüzden bu kadar yüksek.

    Alıntıları Göster
    Sayın tolbert, Sayın raifkokten,

    Tespitlerinizde haklısınız. Maalesef piyasa koşulları bu şekilde.

    Keşke bu talebi sömürme mantığı yerine, satış adedi üzerinden daha fazla karı hedefleselerdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teodor

    Premium markalarda araç fiyatını euro olarak yazanlar çoğunlukta. Volvo'da bu şekilde yapsa en azından "zam yapan" damgasından kurtulabilir. Ne de olsa bu araçlar euro ile ithal ediliyor. Müşteri de aracın fiyatını takip etmek zorunda kalmaz.

    Alıntıları Göster
    Dogrusu ben gucel S60 fiyatlarini yadirgamiyorum. Bir Volvo modeli Turkiye'de tarihinde gormedigi ilgiyi goruyor. Hayatinda Volvo dusunmemis olanlar bile S60 pesinde. Firmanin kar etmek istemesi normal. Bir ara bana bir Volvo satis yetkilisi 450tl karka S40 sattiklarini soylemisti. Simdi madem ilgi var, kazansinlar. Ekonominin kuralidir talep var ve fakat arz cok yoksa fiyat artar. Ters olan Avro cok artti ve ikisi ust uste geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Dogrusu ben gucel S60 fiyatlarini yadirgamiyorum. Bir Volvo modeli Turkiye'de tarihinde gormedigi ilgiyi goruyor. Hayatinda Volvo dusunmemis olanlar bile S60 pesinde. Firmanin kar etmek istemesi normal. Bir ara bana bir Volvo satis yetkilisi 450tl karka S40 sattiklarini soylemisti. Simdi madem ilgi var, kazansinlar. Ekonominin kuralidir talep var ve fakat arz cok yoksa fiyat artar. Ters olan Avro cok artti ve ikisi ust uste geldi.

    Alıntıları Göster
    Tabiatıyla kaliteli bir ürünün piyasa koşullarına göre fiyatlandırılması normaldir.
    Firmanın tabi ki kar etmesi lazım. Başarılı satış rakamlarını da tebrik ederiz her zaman.
    Volvo'nun diğer modellerinin fiyatlarına bir diyeceğim yok.
    Tek itirazım S60 Drive için belirlenen fiyatadır.
    D3'le kıyaslayınca aradaki fark az geldi bana.

    Ancak bu duruma neden olan bizim bilmediğimiz hususlar olabilir.
    Örneğin üretici firmanın talep ettiği vergisiz fiyat hakikaten yüksek olabilir.

    Yine Almanya fiyatıyla bir kıyaslama yaptım. Almanya'da Drive'ın vergisiz fiyatı 58bin TL'ye tekabül ediyor.
    Bizdeki vergisiz fiyat 53bin TL. Bizdeki vergiler işi bozuyor.
    Sonuçta yapabileceğimiz birşey yok :)

    Bu arada V60 Drive testini okudum bir Fransız web sayfasında. Şehirlerarası yolda iyi, 4. viteste rahat sollama yapılıyor ama şehiriçinde, yokuşta kalkışta vs. alt devirlerdeki cansızlık ve ağır kasa aracı zorluyor yazmışlar. İlgilenenler için özetleyeyim dedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topgear

    Tabiatıyla kaliteli bir ürünün piyasa koşullarına göre fiyatlandırılması normaldir.
    Firmanın tabi ki kar etmesi lazım. Başarılı satış rakamlarını da tebrik ederiz her zaman.
    Volvo'nun diğer modellerinin fiyatlarına bir diyeceğim yok.
    Tek itirazım S60 Drive için belirlenen fiyatadır.
    D3'le kıyaslayınca aradaki fark az geldi bana.

    Ancak bu duruma neden olan bizim bilmediğimiz hususlar olabilir.
    Örneğin üretici firmanın talep ettiği vergisiz fiyat hakikaten yüksek olabilir.

    Yine Almanya fiyatıyla bir kıyaslama yaptım. Almanya'da Drive'ın vergisiz fiyatı 58bin TL'ye tekabül ediyor.
    Bizdeki vergisiz fiyat 53bin TL. Bizdeki vergiler işi bozuyor.
    Sonuçta yapabileceğimiz birşey yok :)

    Bu arada V60 Drive testini okudum bir Fransız web sayfasında. Şehirlerarası yolda iyi, 4. viteste rahat sollama yapılıyor ama şehiriçinde, yokuşta kalkışta vs. alt devirlerdeki cansızlık ve ağır kasa aracı zorluyor yazmışlar. İlgilenenler için özetleyeyim dedim.

    Alıntıları Göster
    Biz vergi diyelim,kur diyelim adamlar Eylül'de bir zam daha yapacakmış.Talep bunalttı anlaşılan.




  • T4 ü olan arkadaslara cok acil bisey sormalıyım. İlgilenirseniz cok sevinirim. Acaba sizdede biraz yol yaptıktan sonra mesela 2-3 km kadar. Arabanın yag çubuğunu çekince o delikten duman geliyormu. Benimkinde baya baya duman geliyor. Hatta stop etttikten sonra bile bisure devam ediyor duman.
  • Arabayı korkumdan suremiyorum. Acil cevap verirseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mumusta

    Arabayı korkumdan suremiyorum. Acil cevap verirseniz sevinirim.
    duman normal, buharlaşan yağ kapalı devre karter havalandırma ile sisteme yeniden giriş yapıyor.. eğer bahsettiğim duman dışında başka bir olaysa yine binmeye devam edin, bir problem olunca araba gerekli uyarıyı yapar,, arabalarınız garanti kapsamında tedirgin olmaya gerek yok diye düşünüyorum.
  • Yani önceki hicbi arabamda boyle bı duman görmedim. Mesela yol yaptım diyelim. Stop ediyorum. Tekrar çalıştırıyorum rolentide , yag çubuğunu çekiyorum , delikten acaip duman cikariyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mumusta

    Yani önceki hicbi arabamda boyle bı duman görmedim. Mesela yol yaptım diyelim. Stop ediyorum. Tekrar çalıştırıyorum rolentide , yag çubuğunu çekiyorum , delikten acaip duman cikariyor.
    Hiç dikkat etmedim ilk fırsatta bakar söylerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    Hiç dikkat etmedim ilk fırsatta bakar söylerim.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bir şeyi merak ediyorum. Yeni aracımızda rodaj süresinde ne yapmamız gerekli. Şuan 1300 km deyim. Aracı çok fazla zorlamıyorum. sizce doğrumu yapıyorum. Sadece bir kere deneme amaçlı 180km yaptım okadar. Zaten hep şehir içi kullanıyorum hız yapacak bir güzergahta yok. En azından ilk 3000 km sakinmi kullanmam gerekiyor. bilgi verirseniz sevinirim. Araç T4'dür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman

    Arkadaşlar bir şeyi merak ediyorum. Yeni aracımızda rodaj süresinde ne yapmamız gerekli. Şuan 1300 km deyim. Aracı çok fazla zorlamıyorum. sizce doğrumu yapıyorum. Sadece bir kere deneme amaçlı 180km yaptım okadar. Zaten hep şehir içi kullanıyorum hız yapacak bir güzergahta yok. En azından ilk 3000 km sakinmi kullanmam gerekiyor. bilgi verirseniz sevinirim. Araç T4'dür.

    Alıntıları Göster
    Birçok otomobil üreticisi ve mühendisi artık rodaj diye birşeyin kalmadığını söylüyor. Ben aksi görüşteyim. Yeni araç alsam ilk 2000km yüksek devrilerde kullanmaz, 5000km'ye geldiğinde de yağ ve yağ filtresini değiştirirdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Birçok otomobil üreticisi ve mühendisi artık rodaj diye birşeyin kalmadığını söylüyor. Ben aksi görüşteyim. Yeni araç alsam ilk 2000km yüksek devrilerde kullanmaz, 5000km'ye geldiğinde de yağ ve yağ filtresini değiştirirdim.

    Alıntıları Göster
    S60 1.6 dizel Advance +deri koltuk + 17 jant aracı 3 hafta önce 89.800e almıştım araç şimdi 97-98lerde..

    araçla 3500 km gittim (2000e yakını şehirlerarası) 6.3 gösteriyor yakıt tüketimi.

    Araçla ilgili sorusu olan varsa cevaplayabilirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mumusta

    T4 ü olan arkadaslara cok acil bisey sormalıyım. İlgilenirseniz cok sevinirim. Acaba sizdede biraz yol yaptıktan sonra mesela 2-3 km kadar. Arabanın yag çubuğunu çekince o delikten duman geliyormu. Benimkinde baya baya duman geliyor. Hatta stop etttikten sonra bile bisure devam ediyor duman.


    kendi arabamda böyle birşey görmedim hiç. tahminen yağın fazla ısınması yüzünden oluyor olmalı. bu arabalarda turbo yağla soğutuluyor bildiğim. dolayısı ile sanki fazla basıyormuşsunuz da turbo aşırı ısınıyor ve bu yüzden yağ da fazla ısınıyor gibi geldi bana duyunca..

    ilgili birkaç link aşağıda, tavsiyem acilen servise bir uğrayın:
    www.opelx.com
    404 - File or directory not found.
    http://www.opelx.com/sohbet-alani/15399-aracimda-buhar-var.html

    http://forum.donanimhaber.com/m_14920097/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codew -- 15 Ağustos 2011; 11:18:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eengongo

    S60 1.6 dizel Advance +deri koltuk + 17 jant aracı 3 hafta önce 89.800e almıştım araç şimdi 97-98lerde..

    araçla 3500 km gittim (2000e yakını şehirlerarası) 6.3 gösteriyor yakıt tüketimi.

    Araçla ilgili sorusu olan varsa cevaplayabilirim...

    Alıntıları Göster
    aracın çekişi, hızlanması vs.. açısından bir sorun var mı size göre. yani motor kasayı kaldırmada falan sıkıntı çıkarıyor mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egekaan

    aracın çekişi, hızlanması vs.. açısından bir sorun var mı size göre. yani motor kasayı kaldırmada falan sıkıntı çıkarıyor mu

    Alıntıları Göster
    valla kesinlikle bir sıkıntı yok.. bende daha önce focus 1.6 dizel vardı. volvonun focustan aşağı kalır yanı yok.. zaten turbonun devir aralığı geniş ondan dolayı aracın çekişi gayet iyi.

    Sehirlerarası 132 km/s cruise ile gittim 6. vites 2500 devire tekabul ediyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eengongo

    valla kesinlikle bir sıkıntı yok.. bende daha önce focus 1.6 dizel vardı. volvonun focustan aşağı kalır yanı yok.. zaten turbonun devir aralığı geniş ondan dolayı aracın çekişi gayet iyi.

    Sehirlerarası 132 km/s cruise ile gittim 6. vites 2500 devire tekabul ediyordu.


    bende de focus dizel var, focusda beni rahatsız eden yol sesini içeri fazla alması, volvo muhtemelen daha iyidir ama, sizin kanaatinizi almak isterim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egekaan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eengongo

    valla kesinlikle bir sıkıntı yok.. bende daha önce focus 1.6 dizel vardı. volvonun focustan aşağı kalır yanı yok.. zaten turbonun devir aralığı geniş ondan dolayı aracın çekişi gayet iyi.

    Sehirlerarası 132 km/s cruise ile gittim 6. vites 2500 devire tekabul ediyordu.


    bende de focus dizel var, focusda beni rahatsız eden yol sesini içeri fazla alması, volvo muhtemelen daha iyidir ama, sizin kanaatinizi almak isterim

    Alıntıları Göster
    ses olarak çok fark var. bendeki focus 2006ydı. Volvo focusa göre baya sessiz. imkanınız varsa öneririm aracı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eengongo

    ses olarak çok fark var. bendeki focus 2006ydı. Volvo focusa göre baya sessiz. imkanınız varsa öneririm aracı..

    Alıntıları Göster
    volvo d3 sahibi arkadaşlardan, hızlanma olarak başka araçla kıyaslama yapan varmı? şundan iyi şundan kötü diye. yazmıstım gecen günde, bir mondeo 2.0 140 dizel ile birbirimizi geçemedik adam ışıkta camı açtı ve dediki bu 163 bg degilmi neden böyle. bende bir anlasam bizim şu 23 bglik fark nerde.

    geçen bir arkdaşım bir olay anlattı. arkadaşı peugeot 207 almış aracın çalışmasında gidişinde bir sıkıntı yokmuş fakat emsallerinden daha hantalmış. aracı dynometreye sokmuş araç 67 bg çıkmış normalde tam hatırlamıyorm ama 90 bg civarı olması gerekiyormuş heralde. servise götürmüşler bayagı bir ugrasmıslar motoru değişmeyi önermişler, kabul etmeyip yokusa sürünce sıfırı ile değişmişler. (Arkadaş anlattı onun yalancısıyım :)) eğer yalansa )
    bayramda mersinde olucam fırsat bulursam aracı dynoya çıkarıcm, düşük çıkacağına inanıyorum. aracı 10000 bakımında servise soktuğumda hız limitörü varsa kaldırmak istiyorum demiştim, bağladılaklarında hız: sınırsız hız mod: normal mod yazıyordu. acep bu normal mod değiştirilemezmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz1281

    volvo d3 sahibi arkadaşlardan, hızlanma olarak başka araçla kıyaslama yapan varmı? şundan iyi şundan kötü diye. yazmıstım gecen günde, bir mondeo 2.0 140 dizel ile birbirimizi geçemedik adam ışıkta camı açtı ve dediki bu 163 bg degilmi neden böyle. bende bir anlasam bizim şu 23 bglik fark nerde.

    geçen bir arkdaşım bir olay anlattı. arkadaşı peugeot 207 almış aracın çalışmasında gidişinde bir sıkıntı yokmuş fakat emsallerinden daha hantalmış. aracı dynometreye sokmuş araç 67 bg çıkmış normalde tam hatırlamıyorm ama 90 bg civarı olması gerekiyormuş heralde. servise götürmüşler bayagı bir ugrasmıslar motoru değişmeyi önermişler, kabul etmeyip yokusa sürünce sıfırı ile değişmişler. (Arkadaş anlattı onun yalancısıyım :)) eğer yalansa )
    bayramda mersinde olucam fırsat bulursam aracı dynoya çıkarıcm, düşük çıkacağına inanıyorum. aracı 10000 bakımında servise soktuğumda hız limitörü varsa kaldırmak istiyorum demiştim, bağladılaklarında hız: sınırsız hız mod: normal mod yazıyordu. acep bu normal mod değiştirilemezmi?

    Alıntıları Göster
    Peki arkadaşlar S60 D3 ün 3 yılda değer kaybı ne kadar olur ? 20-30 bin tl arası mı ?




  • 
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.