Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cell-im

    süper bilgilendirme olmuş her kafadan bir ses çıkıyordu. bu başlık sayesinde artık Combo'mun dilinden anlayacağım:)

    Alıntıları Göster
    Bugün kötü yakıt kullanımından dolayı motorunu indirdiğimiz yeni bir araçtan bahsedeyim sizlere.

    Motor 1.5 dci Renault motoru.

    Muhtemelen içeriğine farklı kimyasallar katılan yakıt bir silindirde yeterince püskürtülemeyip, şerit halinde piston üstüne mazotu gönderince işte bu sonuç ortaya çıkmış;

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Gördüğünüz gibi diğer üç silindirde bir sorun yok. Ancak kalitesiz yakıt sonucu bir silindirde piston neredeyse tamamen erimiş. Ve muhtemelen bu olay oldukça kısa bir sürede geliştiğinden sürücü hiçbirşey farkedememiş.

    Peki genelde enjektör işemesi tabir edilen, mazotun düzgün püskürtülememesi sorunu hangi durumlarda oluşur?

    Bu sorunu genelde enjektördeki bozukluklar oluşturur. Püskürtme noktalarındaki tıkanıklıklar sonucu mazot düzgün, homojen bir şekilde püskürtülemez ve bir noktada toplanan mazot o bölgede yüksek sıcaklığa ve bunun sonucunda da erimeye sebep olur.

    Enjektör sağlam olsa bile kötü mazot da yeterince homojen püskürtülemez ve bu kötü sonucu hazırlar.

    Bu kalitesiz, ucuz yakıtı kullanarak kar edeceğini düşünen kişi şimdi milyarlar tutan bir masrafa boşu boşuna girdi.

    Siz siz olun yakıtı güvendiğiniz istasyondan alın.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 29 Haziran 2008; 3:42:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bugün kötü yakıt kullanımından dolayı motorunu indirdiğimiz yeni bir araçtan bahsedeyim sizlere.

    Motor 1.5 dci Renault motoru.

    Muhtemelen içeriğine farklı kimyasallar katılan yakıt bir silindirde yeterince püskürtülemeyip, şerit halinde piston üstüne mazotu gönderince işte bu sonuç ortaya çıkmış;

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Gördüğünüz gibi diğer üç silindirde bir sorun yok. Ancak kalitesiz yakıt sonucu bir silindirde piston neredeyse tamamen erimiş. Ve muhtemelen bu olay oldukça kısa bir sürede geliştiğinden sürücü hiçbirşey farkedememiş.

    Peki genelde enjektör işemesi tabir edilen, mazotun düzgün püskürtülememesi sorunu hangi durumlarda oluşur?

    Bu sorunu genelde enjektördeki bozukluklar oluşturur. Püskürtme noktalarındaki tıkanıklıklar sonucu mazot düzgün, homojen bir şekilde püskürtülemez ve bir noktada toplanan mazot o bölgede yüksek sıcaklığa ve bunun sonucunda da erimeye sebep olur.

    Enjektör sağlam olsa bile kötü mazot da yeterince homojen püskürtülemez ve bu kötü sonucu hazırlar.

    Bu kalitesiz, ucuz yakıtı kullanarak kar edeceğini düşünen kişi şimdi milyarlar tutan bir masrafa boşu boşuna girdi.

    Siz siz olun yakıtı güvendiğiniz istasyondan alın.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    mazotlumu dizelmi
    aman uzak olsun .. şu hale bak ya rezalet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: walking-away

    mazotlumu dizelmi
    aman uzak olsun .. şu hale bak ya rezalet

    Alıntıları Göster
    hocam resimler ve bilgiler için teşekkürler,
    peki kötü yakıt sadece mazotlu araca mı zarar verir,
    aynı istasyondan alınan kötü benzin benzinli aracada aynı zararı verir mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bugün kötü yakıt kullanımından dolayı motorunu indirdiğimiz yeni bir araçtan bahsedeyim sizlere.

    Motor 1.5 dci Renault motoru.

    Muhtemelen içeriğine farklı kimyasallar katılan yakıt bir silindirde yeterince püskürtülemeyip, şerit halinde piston üstüne mazotu gönderince işte bu sonuç ortaya çıkmış;

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Gördüğünüz gibi diğer üç silindirde bir sorun yok. Ancak kalitesiz yakıt sonucu bir silindirde piston neredeyse tamamen erimiş. Ve muhtemelen bu olay oldukça kısa bir sürede geliştiğinden sürücü hiçbirşey farkedememiş.

    Peki genelde enjektör işemesi tabir edilen, mazotun düzgün püskürtülememesi sorunu hangi durumlarda oluşur?

    Bu sorunu genelde enjektördeki bozukluklar oluşturur. Püskürtme noktalarındaki tıkanıklıklar sonucu mazot düzgün, homojen bir şekilde püskürtülemez ve bir noktada toplanan mazot o bölgede yüksek sıcaklığa ve bunun sonucunda da erimeye sebep olur.

    Enjektör sağlam olsa bile kötü mazot da yeterince homojen püskürtülemez ve bu kötü sonucu hazırlar.

    Bu kalitesiz, ucuz yakıtı kullanarak kar edeceğini düşünen kişi şimdi milyarlar tutan bir masrafa boşu boşuna girdi.

    Siz siz olun yakıtı güvendiğiniz istasyondan alın.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Bugün kötü yakıt kullanımından dolayı motorunu indirdiğimiz yeni bir araçtan bahsedeyim sizlere.

    Motor 1.5 dci Renault motoru.

    Muhtemelen içeriğine farklı kimyasallar katılan yakıt bir silindirde yeterince püskürtülemeyip, şerit halinde piston üstüne mazotu gönderince işte bu sonuç ortaya çıkmış;

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Gördüğünüz gibi diğer üç silindirde bir sorun yok. Ancak kalitesiz yakıt sonucu bir silindirde piston neredeyse tamamen erimiş. Ve muhtemelen bu olay oldukça kısa bir sürede geliştiğinden sürücü hiçbirşey farkedememiş.

    Peki genelde enjektör işemesi tabir edilen, mazotun düzgün püskürtülememesi sorunu hangi durumlarda oluşur?

    Bu sorunu genelde enjektördeki bozukluklar oluşturur. Püskürtme noktalarındaki tıkanıklıklar sonucu mazot düzgün, homojen bir şekilde püskürtülemez ve bir noktada toplanan mazot o bölgede yüksek sıcaklığa ve bunun sonucunda da erimeye sebep olur.

    Enjektör sağlam olsa bile kötü mazot da yeterince homojen püskürtülemez ve bu kötü sonucu hazırlar.

    Bu kalitesiz, ucuz yakıtı kullanarak kar edeceğini düşünen kişi şimdi milyarlar tutan bir masrafa boşu boşuna girdi.

    Siz siz olun yakıtı güvendiğiniz istasyondan alın.

    Kolay gelsin...

    Saol üstad ibretlik bir görüntü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bugün kötü yakıt kullanımından dolayı motorunu indirdiğimiz yeni bir araçtan bahsedeyim sizlere.

    Motor 1.5 dci Renault motoru.

    Muhtemelen içeriğine farklı kimyasallar katılan yakıt bir silindirde yeterince püskürtülemeyip, şerit halinde piston üstüne mazotu gönderince işte bu sonuç ortaya çıkmış;

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Gördüğünüz gibi diğer üç silindirde bir sorun yok. Ancak kalitesiz yakıt sonucu bir silindirde piston neredeyse tamamen erimiş. Ve muhtemelen bu olay oldukça kısa bir sürede geliştiğinden sürücü hiçbirşey farkedememiş.

    Peki genelde enjektör işemesi tabir edilen, mazotun düzgün püskürtülememesi sorunu hangi durumlarda oluşur?

    Bu sorunu genelde enjektördeki bozukluklar oluşturur. Püskürtme noktalarındaki tıkanıklıklar sonucu mazot düzgün, homojen bir şekilde püskürtülemez ve bir noktada toplanan mazot o bölgede yüksek sıcaklığa ve bunun sonucunda da erimeye sebep olur.

    Enjektör sağlam olsa bile kötü mazot da yeterince homojen püskürtülemez ve bu kötü sonucu hazırlar.

    Bu kalitesiz, ucuz yakıtı kullanarak kar edeceğini düşünen kişi şimdi milyarlar tutan bir masrafa boşu boşuna girdi.

    Siz siz olun yakıtı güvendiğiniz istasyondan alın.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    @ 0.B.K

    Allah (c.c.) razı olsun, yanlış kullanım tarzımı düzeltmeye vesile oldunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    hocam resimler ve bilgiler için teşekkürler,
    peki kötü yakıt sadece mazotlu araca mı zarar verir,
    aynı istasyondan alınan kötü benzin benzinli aracada aynı zararı verir mi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam resimler ve bilgiler için teşekkürler,
    peki kötü yakıt sadece mazotlu araca mı zarar verir,
    aynı istasyondan alınan kötü benzin benzinli aracada aynı zararı verir mi


    Benzinli bir araçta bu denli bir hasar oluşmaz. Sıkıştırma oranı düşük olduğundan böylesi bir sıcaklık, böylesi bir yakıcılık oluşmaz. Benzinli araçta en fazla enjektör tıkanır ve araç stop eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam resimler ve bilgiler için teşekkürler,
    peki kötü yakıt sadece mazotlu araca mı zarar verir,
    aynı istasyondan alınan kötü benzin benzinli aracada aynı zararı verir mi


    Benzinli bir araçta bu denli bir hasar oluşmaz. Sıkıştırma oranı düşük olduğundan böylesi bir sıcaklık, böylesi bir yakıcılık oluşmaz. Benzinli araçta en fazla enjektör tıkanır ve araç stop eder.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam resimler ve bilgiler için teşekkürler,
    peki kötü yakıt sadece mazotlu araca mı zarar verir,
    aynı istasyondan alınan kötü benzin benzinli aracada aynı zararı verir mi


    Benzinli bir araçta bu denli bir hasar oluşmaz. Sıkıştırma oranı düşük olduğundan böylesi bir sıcaklık, böylesi bir yakıcılık oluşmaz. Benzinli araçta en fazla enjektör tıkanır ve araç stop eder.




    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cell-im

    süper bilgilendirme olmuş her kafadan bir ses çıkıyordu. bu başlık sayesinde artık Combo'mun dilinden anlayacağım:)

    Alıntıları Göster
    Çok teşekkürler ve değerli bilgiler için O.B.K.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TatanQa

    Çok teşekkürler ve değerli bilgiler için O.B.K.

    Alıntıları Göster
    kardeş 10 numara paylaşım olmuş.. Allah razı olsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polo_R

    kardeş 10 numara paylaşım olmuş.. Allah razı olsun..

    Alıntıları Göster
    çok faydalı bilgiler gerçekten sizin gibi bilgisini paylaşan arkadaşlara ihtiyacımız var çok deneyimli olmayan benim gibi, bazı arkadaşlar gibi

    eline sağlık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rascasse* -- 28 Temmuz 2008; 2:11:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rascasse*

    çok faydalı bilgiler gerçekten sizin gibi bilgisini paylaşan arkadaşlara ihtiyacımız var çok deneyimli olmayan benim gibi, bazı arkadaşlar gibi

    eline sağlık

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rascasse*

    çok faydalı bilgiler gerçekten sizin gibi bilgisini paylaşan arkadaşlara ihtiyacımız var çok deneyimli olmayan benim gibi, bazı arkadaşlar gibi

    eline sağlık


    Zamanında paylaşmıştım.

    Ama artık benden bu kadar.

    Okuyup dua eden, Allah razı olsun diyenden Allah razı olsun.

    Artık anladım ki bu forum hiçbir zaman eskisi gibi olmayacak. Ve hiçbir zaman da bana göre değildi...

    Bundan sonra özelden yardım isteyen arkadaşlar olursa elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım.

    Bu başlığı da daha fazla üst sıralarda tutmanın anlamı yok. Daha gerekli (!) üst konu olmaya layık ve otomobil bölümüne uygun konular var.

    Başlığı silmiyorum. Olur da ihtiyacı olan birisi okur ve istifade eder diye...


    Selametle kalın.

    Hadi eyvallah...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: rascasse*

    çok faydalı bilgiler gerçekten sizin gibi bilgisini paylaşan arkadaşlara ihtiyacımız var çok deneyimli olmayan benim gibi, bazı arkadaşlar gibi

    eline sağlık


    Zamanında paylaşmıştım.

    Ama artık benden bu kadar.

    Okuyup dua eden, Allah razı olsun diyenden Allah razı olsun.

    Artık anladım ki bu forum hiçbir zaman eskisi gibi olmayacak. Ve hiçbir zaman da bana göre değildi...

    Bundan sonra özelden yardım isteyen arkadaşlar olursa elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım.

    Bu başlığı da daha fazla üst sıralarda tutmanın anlamı yok. Daha gerekli (!) üst konu olmaya layık ve otomobil bölümüne uygun konular var.

    Başlığı silmiyorum. Olur da ihtiyacı olan birisi okur ve istifade eder diye...


    Selametle kalın.

    Hadi eyvallah...


    Alıntıları Göster
    bu bölümde yakıt kampanyaları bonus card falan yada mtv yi daha az ödeyin başlıklı konular kadar önemli we hatta eğitici bir konunun neden hala üst konu olmadığını merak ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rascasse*

    bu bölümde yakıt kampanyaları bonus card falan yada mtv yi daha az ödeyin başlıklı konular kadar önemli we hatta eğitici bir konunun neden hala üst konu olmadığını merak ediyorum

    Alıntıları Göster
    paylaşım için teşekkürler! benim için faydalı bilgi tazelemesi oldu.

    küçük bir ekleme yapmak istiyorum. turbo nun mili yüksek devirde (<290.000rpm) dönmeye mecbur olduğu için bu mil ler genelde seramik rulmanlarla destekleniyor. seramiğin özelliği ısıya dayanıklı olması. turboyu pahalı yapanda bu.
    actuator=çalıştırıcı, işletici



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guru68 -- 28 Temmuz 2008; 10:58:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guru68

    paylaşım için teşekkürler! benim için faydalı bilgi tazelemesi oldu.

    küçük bir ekleme yapmak istiyorum. turbo nun mili yüksek devirde (<290.000rpm) dönmeye mecbur olduğu için bu mil ler genelde seramik rulmanlarla destekleniyor. seramiğin özelliği ısıya dayanıklı olması. turboyu pahalı yapanda bu.
    actuator=çalıştırıcı, işletici

    Alıntıları Göster
    guru 68 seramik rulmanlar hakkında daha detaylı bilgi alabileceğimiz bir link varsa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    guru 68 seramik rulmanlar hakkında daha detaylı bilgi alabileceğimiz bir link varsa sevinirim.

    Alıntıları Göster
    @vezir:http://www.koyo.de/downloads/exsev_dt.pdf - türkçe kaynak yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guru68

    @vezir:http://www.koyo.de/downloads/exsev_dt.pdf - türkçe kaynak yok

    Alıntıları Göster
    Maalesef yüksek maliyet sebebiyle hala turbo'ların büyük bir bölümünde kaymalı yataklar kullanılıyor... Bu arada guru68'in turbolar için verdiği devir biraz yüksek geldi bana?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guru68

    @vezir:http://www.koyo.de/downloads/exsev_dt.pdf - türkçe kaynak yok

    Alıntıları Göster
    teşekkürler guru68,

    aslında turbolarda klasik rulmanlar kullanılmamaktadır yağ basıncı ile yataklanan bir yerde dönerler ama yine de yeni birşey var mı merak etmiştim.Klasik rulmanların 100.000 rpm üstünde çalışması zor bir işlemdir.Ama yaptılar ise helal olsun demekten başka çare yok.

    journal bearing prensibini uzun uzun anlatmak lazım meraklı olanlara ama şimdilik sadece bir link koyayım


    http://www.reliabilitydirect.com/appnotes/jb.html

    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    @vezir:http://www.koyo.de/downloads/exsev_dt.pdf - türkçe kaynak yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Temmuz 2008; 12:07:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    teşekkürler guru68,

    aslında turbolarda klasik rulmanlar kullanılmamaktadır yağ basıncı ile yataklanan bir yerde dönerler ama yine de yeni birşey var mı merak etmiştim.Klasik rulmanların 100.000 rpm üstünde çalışması zor bir işlemdir.Ama yaptılar ise helal olsun demekten başka çare yok.

    journal bearing prensibini uzun uzun anlatmak lazım meraklı olanlara ama şimdilik sadece bir link koyayım


    http://www.reliabilitydirect.com/appnotes/jb.html

    quote:

    Orjinalden alıntı: guru68

    @vezir:http://www.koyo.de/downloads/exsev_dt.pdf - türkçe kaynak yok


    Alıntıları Göster
    yüksek devrin en büyük sakıncası anormal miktarda ısı üretmesidir.Mekanik rulmanlar 50000 rpm civarında teklemeye ve mekanik titreşim nedeniyle dönmemeye karşı direnç yaratmaktadırlar.Keşke yapılsa da bizler de yüksek devirli motorlarda kullanabilsek .Ama 800 dereceye kadar dayanabildiğini linkten okuduğum seramik rulman teknoloji için de soğutma gereklidir bu yüzden journal beraing asla vazgeçilmezler arasındadır. Tüm jet motorlarında turbolarda devir ve güç kullanaan moorlarda yataklar her zmana journal bearing seçilirler ve yağ basıncı kontrol edilerek mil yatağı dengede tutulur aynen bir kayık gibi yağın içinde yüzer. Yağlamada bir problem olduğunda sistem için kara bir kabus başlar ve anında yatak sarma denilen olay vuku bulur.

    Şimdi eğer birileri seramik olsun başka bir teknoloji olsun meaknik bir rulman geliştirilerse bizim en çok çekindiğimiz yağlama işini de çözmüş olur .yani yağlamaya gerek kalmaz.Ama sadece teoride bir ihtimal olarak böyle bir şeyi bekliyoruz.Bu bir devrim olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yüksek devrin en büyük sakıncası anormal miktarda ısı üretmesidir.Mekanik rulmanlar 50000 rpm civarında teklemeye ve mekanik titreşim nedeniyle dönmemeye karşı direnç yaratmaktadırlar.Keşke yapılsa da bizler de yüksek devirli motorlarda kullanabilsek .Ama 800 dereceye kadar dayanabildiğini linkten okuduğum seramik rulman teknoloji için de soğutma gereklidir bu yüzden journal beraing asla vazgeçilmezler arasındadır. Tüm jet motorlarında turbolarda devir ve güç kullanaan moorlarda yataklar her zmana journal bearing seçilirler ve yağ basıncı kontrol edilerek mil yatağı dengede tutulur aynen bir kayık gibi yağın içinde yüzer. Yağlamada bir problem olduğunda sistem için kara bir kabus başlar ve anında yatak sarma denilen olay vuku bulur.

    Şimdi eğer birileri seramik olsun başka bir teknoloji olsun meaknik bir rulman geliştirilerse bizim en çok çekindiğimiz yağlama işini de çözmüş olur .yani yağlamaya gerek kalmaz.Ama sadece teoride bir ihtimal olarak böyle bir şeyi bekliyoruz.Bu bir devrim olacaktır.

    Alıntıları Göster
    evet seramik rulmanlar ile ilgili bir link veriyorum.teknik açaıklamaları türkçe okuma şansınız olur.

    http://www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv/2001/ocak/hibrit.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: rascasse*

    çok faydalı bilgiler gerçekten sizin gibi bilgisini paylaşan arkadaşlara ihtiyacımız var çok deneyimli olmayan benim gibi, bazı arkadaşlar gibi

    eline sağlık


    Zamanında paylaşmıştım.

    Ama artık benden bu kadar.

    Okuyup dua eden, Allah razı olsun diyenden Allah razı olsun.

    Artık anladım ki bu forum hiçbir zaman eskisi gibi olmayacak. Ve hiçbir zaman da bana göre değildi...

    Bundan sonra özelden yardım isteyen arkadaşlar olursa elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım.

    Bu başlığı da daha fazla üst sıralarda tutmanın anlamı yok. Daha gerekli (!) üst konu olmaya layık ve otomobil bölümüne uygun konular var.

    Başlığı silmiyorum. Olur da ihtiyacı olan birisi okur ve istifade eder diye...


    Selametle kalın.

    Hadi eyvallah...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: rascasse*

    çok faydalı bilgiler gerçekten sizin gibi bilgisini paylaşan arkadaşlara ihtiyacımız var çok deneyimli olmayan benim gibi, bazı arkadaşlar gibi

    eline sağlık


    Zamanında paylaşmıştım.

    Ama artık benden bu kadar.

    Okuyup dua eden, Allah razı olsun diyenden Allah razı olsun.

    Artık anladım ki bu forum hiçbir zaman eskisi gibi olmayacak. Ve hiçbir zaman da bana göre değildi...

    Bundan sonra özelden yardım isteyen arkadaşlar olursa elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım.

    Bu başlığı da daha fazla üst sıralarda tutmanın anlamı yok. Daha gerekli (!) üst konu olmaya layık ve otomobil bölümüne uygun konular var.

    Başlığı silmiyorum. Olur da ihtiyacı olan birisi okur ve istifade eder diye...


    Selametle kalın.

    Hadi eyvallah...





    Üstad kızmakta veya kırılmakta haklısın ancak bence bu bizim gibi gerçekten bir şeyler öğrenmek ve paylaşmak için burada bulunan arkadaşlar için kötü bir durum,konuyu ve forumu bırakmaman temennisi ile




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.