Şimdi Ara

Hyundai, hidrojen yakıt hücresi için yeni bir tesis kuruyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
2 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai, hidrojen yakıt hücresi için yeni bir tesis kuruyor
    Hyundai, hidrojen teknolojisine yatırım yapmayı sürdürüyor. Şirket, Güney Kore’nin Ulsan kentinde yeni hidrojen yakıt hücresi üretim tesisinin temel atma törenini düzenledi. Bu adım, ülkeyi enerji dönüşümünde küresel bir lider haline getirme hedefinin önemli bir parçası olarak görülüyor.



    Yeni tesis, daha önce içten yanmalı motor şanzımanı üreten fabrikanın bulunduğu 43.000 metrekarelik alanda kurulacak. Bu seçim, Hyundai’nin geleceğin mobilitesine geçişini sembolik biçimde temsil ediyor. 2027’de tamamlanması planlanan tesis, kimyasal işleme ve montaj operasyonlarını entegre ederek yılda 30.000 yakıt hücresi ünitesi üretecek. Tesis, Hyundai Motor Grup’un “Hydrogen for Humanity (İnsanlık İçin Hidrojen)” anlamına gelen HTWO markası altında faaliyet gösterecek.



    Yaklaşık 675 milyon dolarlık yatırım değerine sahip tesis, binek otomobiller, ticari kamyonlar, otobüsler, iş makineleri ve deniz taşıtları gibi çeşitli mobilite uygulamaları için yeni nesil hidrojen yakıt hücreleri ve elektrolizörler üretecek.



    Ayrıca Bkz.Elon Musk, Tesla araçlarının yapay zeka çıkarımı için kullanılabileceğini söyledi



    Tesis, iki temel ürün aracılığıyla Hyundai Motor Grup’u küresel hidrojen teknolojisinde ön safa taşımayı hedefliyor:




    • Yeni nesil hidrojen yakıt hücresi: Hyundai, mevcut modellere kıyasla daha yüksek güç çıkışı ve dayanıklılık sunarken, maliyet rekabetçiliğiyle küresel pazarda liderlik hedefliyor. Yakıt hücreleri, hidrojen ve oksijen arasındaki elektrokimyasal reaksiyonlarla elektrik üreten sistemlerdir ve araçlarda jeneratör görevi görür.

    • PEM elektrolizörler: Kore’de ilk kez üretilecek yüksek verimli polimer elektrolit membran (PEM) elektrolizörleri, sudan karbon emisyonu olmadan yüksek saflıkta hidrojen üretebilen sistemlerdir. Bu teknoloji, küresel net sıfır hedeflerine ulaşmada kritik bir rol oynayacak. Hyundai, yaklaşık 30 yıllık yakıt hücresi geliştirme tecrübesi sayesinde elektrolizör bileşenlerinde %90 oranında yerelleştirme sağladı.



    Üretilen yakıt hücreleri, binek otomobillerden ağır ticari kamyonlara, otobüslerden iş makinelerine ve deniz araçlarına kadar çok çeşitli uygulamalara göre optimize edilecek.



    Törende ayrıca Hyundai Motor Grup ile Koreli otobüs üreticisi KGM Commercial arasında yakıt hücresi tedarikine ilişkin bir mutabakat zaptı imzalandı. Bu anlaşma, tesisin Kore’nin hidrojen ekosisteminin gelişiminde oynayacağı kritik rolü bir kez daha vurguladı.









  • Hidrojen’den herkes kaçıyor Hyundai yatırım yapıyor iyiye işaret değil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • ben bildim bileli hidrojenli araba,ucak,tren vs cikartiyorlar ama daha bi tanesini goren olmadi.muhtemelen bunlar ilgi cekmek icin yapilan sizintilar.belki prototipleri v.s var ama bilfigim kadariyla seri uretim hic bir firmanin urunu yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Bu tarafa kayma olabilir
    Elektrik tek çare değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • gun kullanıcısına yanıt
    Niye herkes kaçsın, başta Toyota var, hatta seri üretim hidrojenli araç üretimi ve satışı var. Avrupa’da bile satılıyor bu model Toyota Mirai

    Karsan, Isızu, Hino Motor’un tırları, Mercedes tırları, BMW yeni hidrojen test motoru. Bunlar hep yeni gelişmeler.

    Artık hidrojeni üretmek çok daha ucuz ve basit, hidrojen yakıtlı araçlar, pilli arabalardan çok daha gelecek vaadediyor. Arabanın çevreye bıraktığı tek atık saf su. Üstelik elektrikli motorun avantajları da devam ediyor hidrojenli arabalarda.

    Tek sorun pillerde kullanılan madenlerini satmak. Yoksa pilli arabayı niye bu kadar pohpohluyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus01982 -- 1 Kasım 2025; 9:12:19 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • maximus01982 M kullanıcısına yanıt
    Hidrojen pompa fiyatına baktın mı ?

    16 Euro kg’ı ve depo 5.6 kg 600 km gidiyor.
    Tahminen 90 Euro’ya doluyor.

    Şarj fiyatı 0.35 Euro kWh için 600 km için 16 kWh x6

    33 Euro ediyor.

    He birde elektrikli şarj istasyonu 100 bin tane var

    Hidrojen ise 110 tane.

    Evde şarj edebilme imkanını saymıyorum bile.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • gun kullanıcısına yanıt
    Hidrojenin satış fiyatı üretimin çeşitlendirilmesi ve yapılacak arge yatırımları ile hızla düşecektir .

    petrol de ilk çıkarılmaya başladığında üretim maliyetlerinin yüksekliği ve tüketimin olmaması nedeniyle günümüze göre alım gücüne göre ,birim fiyatı aşırı yüksek idi .

    Maliyetler hızla düşebilir ,buna takılmamak lazım ama dünyanın Çin gibi ,ABD gibi yaptığı stratejik kaynak olarak görülmesi lazımdır ki hidrojen çağı başlasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 3 Kasım 2025; 0:36:40 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Petrol görece kolay üretiliyor ve normal şartlarda sıvı bir şey. Hidrojen hem zor, hem doğal değil hemde aşırı uçucu bir şey. Üstelik petrol yanıcı değilken ham halde, hidrojen inanılmaz yanıcı.

    Buda onu kullanması şu anki teknolojimiz ile bile zor hale getiriyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • gun kullanıcısına yanıt
    Petrol mu kolay üretiliyor !!

    İsterseniz hangi aşamalardan sonra üretildiğini siz inceleyin ,ben yazmayayım ayıp olur ...

    Sadece petrol den benzin üretiminde önemli bir aşamasını n altını çizebilirim.Çünkü benzin ile H2 satış fiyatı ve son kullanımı kıyaslanabilir ,Petrol değil .

    Burton petrocraking yöntemi ile 1910 lar öncesi ve sonrası diye ayrılan keskin bir üretim sıçraması vardır .(aynı sıçramayı yapmasını , H2 üretimi için de bekliyoruz )
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cracking_(chemistry)


    1910 öncesi oldukça oransal olarak bir teknoloji olarak az yakıt veya 4 zamanlı motorlar için petrol üretilebiliyor idi .

    Hidrojenin durumu da benzer şekilde üretim aşaması için arge ve teknolojik ilerleme beklemektedir .Maliyetlerin yüksek olması metodtan ve temiz yeşil hidrojenin daha fazla enerji gerektirmesi nedeni iledir .

    Eğer enerji başta elektrik enerjisi üretimi teknolojisinde bir zıplama yaratacak bir aşama olur ise ,üretilecek fazla enerjinin depolanması ve kullanılması için ideal gaz H2 dir .Yeterki enerji MJ olarak ucuzlasın.

    Benzin ile kıyaslandığında çok basit molekül yapısından dolayı geleceğin yakıtı ve enerji saklanması işi H2 ile mümkün olabilecektir.

    Aynı şekilde onlarca değil belki yüzlerce metod ile farklı maliyetlerde üretimi mümkündür ki zaten sizin duyduğunuzun bunlardan birkaçı olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 3 Kasım 2025; 13:25:57 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.