Şimdi Ara

Mercedes, yeni nesil Sprinter'ın ipuçlarını paylaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mercedes, yeni nesil Sprinter'ın ipuçlarını paylaştı
    Mercedes, 2026’da tamamen yenilenmiş ticari araç ailesini sahneye çıkaracak. Bu yeni dönem, yalnızca sıfır emisyonlu sürüşü değil; yazılım, tasarım ve verimlilikte de büyük bir devrimi temsil ediyor. EQV’nin yerini alacak yeni VLE'nin ardından, lüks sınıfta VLS ve ticari tarafta yeni Sprinter sahaya çıkacak. Tüm araçlar, markanın 800 volt teknolojisi sayesinde çok daha hızlı şarj olabilecek.



    Üçüncü nesil Sprinter 2018’de tanıtıldı. Bir yıl sonra da tamamen elektrikli versiyonu satışa çıktı. 2024’te yapılan makyajda elektrikli Sprinter arkadan itiş düzenine geçti ve verimliliği ciddi şekilde artırıldı.



    Dördüncü nesil Sprinter ailesi ise 2026’da yollara çıkacak. Başlangıçta Mercedes, seriyi tamamen elektrikli hale getirmeyi planlıyordu, ancak küresel pazarın elektrikli araçlara beklenenden yavaş geçişi planları biraz değiştirdi. Marka, artık hibrit ve içten yanmalı motorlara da yeniden alan açıyor.



    Bunun için tamamen elektrikli VAN.EA (Van Electric Architecture) ve içten yanmalı motorlara özel VAN.CA (Van Combustion Architecture) olmak üzere iki yeni platform geliştiriliyor. Bu iki yapı, parçalarının yüzde 70’ini paylaşacak, yani üretim maliyetleri kontrol altında kalırken versiyon çeşitliliği artacak.



    Mercedes, yeni Sprinter’ın ilk tasarım izlerini “The Boulder” adlı heykelsi bir eserle paylaştı. 6,5 metre uzunluğunda, 2,75 metre genişliğinde ve 2,5 metre yüksekliğindeki bu dev blok, gelecekteki Sprinter’ın tasarım diline dair ipuçları veriyor.



    Mercedes, yeni nesil Sprinter'ın ipuçlarını paylaştı
    Heykelde öne çıkan büyük ön ızgara ve uzun motor kaputu, daha klasik ticari araç oranlarını işaret ediyor. Bu, elektrikli bir model için alışılmadık olsa da, yeni mimaride önde küçük bir bagaj (frunk) alanının mümkün olabileceğine işaret ediyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli Maxus DELIVER'ın L2H1 versiyonu Türkiye'de



    Mercedes'in VLE, VLS ve Sprinter dahil tüm yeni araçlarında 800V mimarisine geçiş yapacağı belirtiliyor. Bu da araçların verimliliğini artırırken şarj sürelerini kısaltacak. Örneğin; geçtiğimiz haftalarda kamuflajlı bir VLE prototipi, 1090 kilometrelik mesafeyi sadece 15'er dakikalık iki duraklamayla 13 saatte tamamladı.



    MB.OS ve üçüncü taraf uygulamalar



    Yeni nesil Sprinter, yazılım tarafında da büyük bir adım atıyor. Güncel CLA ve GLC’de kullanılan MB.OS işletim sistemi, ticari araçlara da entegre ediliyor. “Chip-to-Cloud” mimarisi sayesinde araçtaki sensörlerden bulut sistemine kadar tüm süreç tek merkezden yönetiliyor.



    Bu sistem, hem konfor hem de şarj deneyimini iyileştiriyor. Kablosuz güncellemeler (OTA) sayesinde araç, yıllar sonra bile yeni özellikler kazanabiliyor. Ayrıca Mercedes, yeni Sprinter’da üçüncü taraf uygulamalarına da kapı açıyor. Filolar için yönetim yazılımları, bakım takip araçları veya üretkenlik uygulamaları doğrudan araç ekranına entegre edilebilecek.









  • Ne kadar yaratıcı bir lansman, çok heyecanlandım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.