Şimdi Ara

Çin'in ilk büyük sodyum iyon bataryalı depolama tesisi hizmete girdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çin'in ilk büyük sodyum iyon bataryalı depolama tesisi hizmete girdi
    Çin, ülkenin ilk büyük sodyum iyon bataryalı enerji depolama tesisini hizmete aldı. Devlete ait kuruluş China Southern Power Grid Energy Storage tarafından inşa edilen tesis Çin'in Nanning şehrinde yer alıyor.



    Fulin Sodyum-iyon Batarya Enerji Depolama İstasyonu, başlangıc aşamasında 10 MWh kapasiteyle hizmet verecek. İleride tamamlandığında 100 MWh kapasiteye ulaşması bekleniyor. Böylelikle 35 bin haneye elektrik sağlanacak ve yılda 50 bin ton karbondioksit emisyonları azaltılacak.



    Pil hücreleri 12 dakikada %90'a şarj olabiliyor



    Tesiste 210 Ah kapasiteli 22 bin adet sodyum iyon pil hücresi yer alıyor. Bu pil hücrelerinin sadece 12 dakikada %90'a şarj olabildiği belirtiliyor. Tesiste kullanılan sodyum iyon pillerin %92 enerji dönüşüm verimliliğine sahip olduğu ve bu oranın %85-95 dönüşüm verimliliğine sahip lityum iyon pillerle benzer olduğu açıklandı.



    Ayrıca Bkz.Sodyum iyon piller nedir, nasıl çalışır? İşte avantajları



    China Southern Power Grid yetkilileri, büyük ölçekli sodyum iyon bataryalı depolamada ileride maliyetlerin %20-30 oranında azaltılabileceğini söyledi. Bunun da, sodyum iyon pilllerin yapısında, üretim sürecinde, malzeme kullanımında ve çevrim ömründe daha fazla iyileştirme yapılarak gerçekleştirilebileceğini ifade ettiler.



    Büyük ölçekli sodyum iyon piller, sodyumun doğada bol bulunması nedeniyle lityum iyon pillere göre maliyet avantajına sahip. Her ne kadar enerji yoğunluğu açısından dezavantaja sahip olsalar da, sabit enerji depolama tesisleri için bu durum büyük bir sorun teşkil etmiyor. Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda kullanımının giderek artması bekleniyor.



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/05/17/china-first-large-scale-sodium-ion-battery/







  • Senin gibilerin kafası ALTYAPI olayına basmaz,
    her alanda gerekli ALT YAPI olmadan hiç bir şey geliştirilemeyeceğini bilmeyenlere LAF ANLATILAMAZ, he deyip geçilir.
    He gülüm he

    HEYKEL, HEYKEL, HEYKEL.
    Çekirdek çitleten eşek heykeli daha bi çağdaşlık belirtisidir.
    Yol, köprü, kavşak, baraj, enerji santralleri ne gerek değilmi?
  • Holeyyy

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Biz anca gidip yol köprü yapalım...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • guzel haber. sodyum ion piller yaygin kullanima girip hacimli uretildikce teknolojisi gelisir. teorik olarak lityumla ayni enerji yogunluguna ulasmasi mumkun degil ama lityumun son 30yildir cok buyuk arastirma ve yatirim aldigini unutmamak gerek. benzer yatirimi sodyum aldiginda performansi ciddi oranda artacaktir, asla yakalayamasa bile lityuma yaklasabilir, elektrikli araclar ve diger kullanimlar acisindan mukemmel alternatif olur. yuksek performans araclar gene lityum kullanirlar ama orta sinif araclar sodyum ion batarya kullanabilirse maliyetler cok komik rakamlara inebilir. keza sodyum bataryada zor bulunan pahali ekzotik elementler yok. sodyum sofra tuzu olarak dunyanin her yerinde ucuza ve kolay temin edilebilen bir kaynak

  • Teknolojik gelişim için iyi bir haber. Ama Çin için bu gibi tesislerden binlerce lazım galiba 😊 malûm nüfusa göre çok minik duruyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Biraz dikkatle bakarsan Çinlilerin de bol bol yol köprü yaptığını göreceksin 😉

  • msegmx M kullanıcısına yanıt

    Nüfuslarına oranla yaparlar kaldı ki Asyada geniş bir ülke. Türkiye ise o kadar nüfusa sahip değil. Biz gereğinden fazla gereksiz köprü ve yol yapıyoruz. ;)


    Yol köprü yapılacağına mallar kara yolu ile taşınacağına demir yolu ile taşınsın? Daha ucuz? Ama itibardan tasarruf olmaz! Çin'in ilk büyük sodyum iyon bataryalı depolama tesisi hizmete girdi 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7CE8B30A3 -- 19 Mayıs 2024; 13:31:50 >
  • Senin gibilerin kafası ALTYAPI olayına basmaz,
    her alanda gerekli ALT YAPI olmadan hiç bir şey geliştirilemeyeceğini bilmeyenlere LAF ANLATILAMAZ, he deyip geçilir.
    He gülüm he

    HEYKEL, HEYKEL, HEYKEL.
    Çekirdek çitleten eşek heykeli daha bi çağdaşlık belirtisidir.
    Yol, köprü, kavşak, baraj, enerji santralleri ne gerek değilmi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • OverClocKing kullanıcısına yanıt
    Alt yapıyı demir yolu ile yap?

    Heykelciliği övdüğümü cehapeli olduğumu nereden çıkardın sayın ak gezen?

    Demir yolu ile tüm ülkeler taşımacılık yapıyor maliyet azaltmak için?

    Aynen yapılan yolları gördük depremde. Yol yabdık yol yabdık gofret gibi dağıldı yollar.

    Asıl bu zihniyet alt yapıdan anlamıyor.

    Maybachlarda mı alt yapıyla alakalı benim hiç maybachım olmadı da?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7CE8B30A3 -- 19 Mayıs 2024; 21:9:5 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • OverClocKing kullanıcısına yanıt

    Atatürk barajını ve FSM köprüsünü akp yaptı diyolaaaa. Çin'in ilk büyük sodyum iyon bataryalı depolama tesisi hizmete girdi 

  • OverClocKing kullanıcısına yanıt
    Tamam yollar var zaten yeterince fazla fazla yol köprü yapmaya gerek yok demir yolunu yapabileceğin çok fazla alan var ak gezen kardeşim.

    Sen onu bunu bırak bana neden yurt dışından hayvancılık için hayvan ithal ediyoruz, neden seka kağıt fabrikamız kapatıldı, tank paleti katarlılara ortak ettik? Katarın teknolojik birikimi mi var ki gidip ortak ettik? He diyeceksin ki paraları var, o paralar sen babasının hayrına mı veriliyor sanıyorsun sen? Katar = ABD.

    İha var siha var hüloooğ gez sağda solda sen. İnsanlar aç dışarıda.

    İnsanlar çöpten yemek topluyor marketin artıklarını topluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7CE8B30A3 -- 19 Mayıs 2024; 14:37:23 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • msegmx M kullanıcısına yanıt

    "anca"

    kelime anlamını biliyorsun değil mi

  • YOL ve KÖPRÜ altyapı yatırımlarının yapılmasına karşı çıkan CEHALET e laf anlatılmaz.

    He denir geçilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • OverClocKing kullanıcısına yanıt
    Puahahahahah.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • OverClocKing kullanıcısına yanıt

    Sana yaw hehe diye bilirmiyim. Çin'in ilk büyük sodyum iyon bataryalı depolama tesisi hizmete girdi 

  • Dünya elektrik üretimi 3 milyar kW, bunun 800 milyon kW'sını Çin üretiyor, düz 1 milyar diyelim.

    Çin şu ana dek batarya depo kullanmadan 1 milyar kW elektriği sorunsuz üretip, sorunsuz kullandığına göre şimdi birden bire bataryanın ne gereği olabilir ?

    Nitekim resime dikkatle bakarsanız sodyum bataryalar fotoşopla eklenmiş yani gerçekte yok ancak varmış gibi gösteriliyor.

    Peki hikaye haber yapmalarının sebebi ne olabilir? Bunun da cevabı aynı resimde gizli. Sağda yüksek gerilim şalt sahası, arkasında yüksek pilonlar görülüyor.

    Elektrik, o pilonlara asılı kablolar ile atmosferdeki statik elektrik çekilerek üretiliyor bu sayede batarya gibi saklama ünitelerine gerek kalmıyor çünkü atmosferik kendisi aynı zamanda saklama ünitesi görevi görüyor.

    Uzun sözün kısası, bu haber, şu an dünyada üretilen 3-4 milyar kW elektrik üzerine bir hikaye daha anlatma amaçlı.

    Avrupa ve Amerika'da ısınma artık doğalgazla değil, elektrikli ısı pompalarıyla yapılacak şeklinde yasalar cıkıp uygulanmaya başladı. Neerden başladı bu herşeyi elektrikli yapma sevdası?

    Bilmecenin parçalarını birleştirdiğinizde başta elektrik olmak üzere tüm enerji sektöründe bir kandırmaca olduğunu görebilirsiniz.
    Şehrin içinde dev pilonlar. Biri elektriği iletiyor öteki ikisi neden şehrin görüntüsünü bozuyor? Maksat elektrik iletmekse birinden ilet, estetik denilen mühendislik denilen teknik denilen birşey var değil mi?

    Ancak hayır! illa ki 3 tane ayrı pilon hattı ile elektrik iletilecek. Burada bit yeniği var. Neden 3 pilon hattı? Cunku o zaman atmosferik elektrik daha iyi cekiliyor da ondan.

    Bu konu üzerine sonra daha çok yazacağım.

    Çin'in ilk büyük sodyum iyon bataryalı depolama tesisi hizmete girdi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Demiryolu döşüyorlar zaten, hızlı tren haberleri geliyor her gün??


    Binlerce km duble yol, birçok ile hava limanı yaptılar, fena mı oldu?


    Dünyada depremde dağılmayan yol göster!?

  • msegmx M kullanıcısına yanıt

    Ana ağırlık kara yolu değil demir yolunda olmalı.


    Sebebi demiyolu yani raylı sistemler nakliye işlerinde maliyeti inanılmaz düşürüyor. Trenlerin çoğu elektrikle çalışıyor bazıları hibrit yakıt veya benzin kullanıyor.


    Örneğin hayvancılık ürünleri, tarımsal ürünler kara yolu yerine tren ile Türkiye'ye dağıtılsa maliyetler %50 düşer en az.


    Kara yolu her zaman daha pahalıdır.


    Hava limanı yapıldı yapılmasına fakat bizim bunun için ilk önce tren yoluna önem verip kara yolu ve hava limanlarını daha sonraya ertelememiz ve daha çok fabrika açmamız gerekirdi, gidip muhacir ensar kardeşlerimize para dökeceğimize , filipinlere oraya buraya cami açacağımıza yarı iletken fabrikası açabilirdik? İşsizliği azaltabilir, mühendislerimizi Avrupaya Amerikaya kaptırmazdık ve o insanların çoğu geri gelmeyecek. Odtü, Boun, İtü gibi sağlam okullardan mezun en iyi eğitimleri almış insanları harcadılar ve kaçırdılar.


    Depremde gofret gibi dağılmayan yollar var Japonyada, binalarda var. Adamlar 9 şiddetinde deprem görüyorlar buna dayanacak gökdelen, duble yol yapıyorlar. Hasarlı bina olduğunda hemen yıkıp yeniden yaptırıyor devlet. Bizde durum çok farklı.


    Burada bile ne olduğuna dair bir yazı mevcut:




    Çin'in ilk büyük sodyum iyon bataryalı depolama tesisi hizmete girdi
    Çin'in ilk büyük sodyum iyon bataryalı depolama tesisi hizmete girdiwww.cumhuriyet.com.tr
    Deprem sonrası moloz yığınına dönen binalar ‘yasadışı yapıları’ tekrar gündeme getirdi: 'İmar affı öldürdü'
    https://www.cumhuriyet.com.tr/turkiye/deprem-sonrasi-moloz-yiginina-donen-binalar-yasadisi-yapilari-tekrar-gundeme-getirdi-imar-affi-oldurdu-2049411


    Ha şu gerçek bunlara yalan diyebilirsiniz o zaman bu binalar neden yıkıldı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7CE8B30A3 -- 20 Mayıs 2024; 2:16:27 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.