Şimdi Ara

UNİTY 3D JOYSTİCK KAMERA YARDIMI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÖNCELİKLE MERHABA

    BİR TOP PARKUR OYUNU GELİŞTİRİYORUM ELİMDE BOŞ BİR JOYSTİCK DÜŞÜNÜN CANVASIN İÇİNDE BEN BUNUNLA KAMERAYI SADECE SAĞ VE SOLA OLACAK ŞEKİLDE NASIL YÖN VERMESİNİ SAĞLAYABİLİRİM YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVNİRİM YAZLILIMDAN ANLAMIYORUM VARSA ELİNİZDE GÖNDERİN :)

    ROLLER BAL TOPUNU KULLANIYORUM CONTROL FREAK 2 KULLANARAK YÖN VE ZIPLAMA İŞİNİ HALLETİM YANLIZ KAMERA AÇISI SAĞLAYAMIYORUM ÖRNEK VİDEO LİNK KOYAYIM :)
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=bz4nylm62sM

    YARDIM EDENLERE ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER :)

    EĞER BU PAKETİN ÜCRETSİZİ VARSA ELİNİZDE ONUDA KULLANABİLİRİM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gc1dcc2 -- 6 Temmuz 2019; 2:48:40 >







  • Anladığım kadarıyla first person controller gibi bir kamera istiyorsun ama yukarı aşağı oynamayacak. Kamera için bir script yazarsın. Topu bu scripte atarsın. "gameObject.LookAt(top);" bu kodu update içine yazarsan oyunda artık kamera hep topa bakacaktır.

    Top zıpladığında kameranın yukarı bakmaması için x ekseninde rotation'ı kitleyebilirsin.

    Top ileri gittiğinde takip etmesi için de 2 objenin arasındaki mesafeyi hesaplayıp bunu bir Vector3 değişkeninde tutarak translate işlemini yapabilirsin.
  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt
    BAKIN KAMERA TAKİP VAR MAİN CAMERADA KODDA BU ;

    using System.Collections;
    using System.Collections.Generic;
    using UnityEngine;
    public class Kamera : MonoBehaviour {
    [SerializeField]
    GameObject kure;
    Vector3 aradakifark;
    // Use this for initialization
    void Start () {
    aradakifark = transform.position - kure.transform.position;
    //aradaki farkı buluyoruz
    }
    // Update is called once per frame
    void Update () {
    transform.position = kure.transform.position + aradakifark;
    }
    }

    BUNU BİR YERDEN ALIP İNDİRDİM YAZMADIM KOD HAKKIDA BİLGİM YOK
    BENİM DEMEK İSTEDİĞİM BİR JOYSTİCK İLE KAMERAYI SADECE SAĞA VE SOLA OLMAK ÜZERE YÖN VERMEK BAKIN VİDEODA VAR
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=bz4nylm62sM

    ROLLER BAL TOPUNU KULLANIYORUM BU VİDEODAKİ W A S D İLE KONTROLU VAR SPACE İLE SIÇRIYOR BUNLARIDA CONTROL FREAK 2 EKLENTİSİYLE TANITIP BİR KONTROL JOYİSTİCK EKLEDİM BİRDE JUMP BUTONU YAZILIM YAZMADIM CONTROL FREAK 2 YAZARSANIZ YOUTUBEYE EN BAŞTA ÇIKAR NE İŞE YARADIĞI :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gc1dcc2 -- 6 Temmuz 2019; 14:54:50 >




  • float moveCamera = Input.getAxis("Vertical") * 100;
    transform.Translate(moveCamera, 0, 0);

    Bu kodu kamera için yazarsanız olur. Ancak bu bilgisayardaki sağ sol tuşları içindir. Android için sanırım CrossPlatformInputManager.getAxis gibi birşey olacak. Bunu kullanmak için ise Asset Store'dan Cross Platform Input Manager paketini indirmelisiniz.
  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt
    EFENDİM BUNU FARE İÇİN YAPABİLİRMİSİNİZ ANDROİD İÇİN GEREK YOK EĞER SİZ FARE İÇİN YAZARSANIZ BANA GÖNDERİRSENİZ BEN DİREK CONTROL FREAK 2 YE TANITIR JOYSTİCK OLARAK DÖNÜŞTÜRÜRÜM VİSUAL ÇALIŞMIYOR BOZUK MONO DEVOLOP FELANDA O YÜZDEN SİZDEN İSTİYORUM YAZAMADIĞIM İÇİN :) ÖRNEK SAHNELERDE SAMPLE ASSESTE ROLLER BALL OYUNU VAR FARE İLE KAMERA DÖNDÜRÜYOR AMA EKLEDİĞİM ZAMAN ALLAK BULLAK OLUYOR :)
    OK TUŞLARI İÇİNSE OK TUŞLARINDA SOL VE SAĞ YUKARI AŞŞA HAREKETİ ROLLER BALIN KONTROLÜNDE OLDUĞU İÇİN ÇAKIŞIR :) VARSA PCNİZDE UNİTY 3D SAMPLE ASSESTİN İÇİNDE SAMPLE SCENE GİRİN ORDA ROLLER BAL VAR BİR ÇALIŞTIRIN DENEYİN DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLARSINIZ FARE HAREKETİNİ :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gc1dcc2 -- 6 Temmuz 2019; 18:27:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gc1dcc2

    EFENDİM BUNU FARE İÇİN YAPABİLİRMİSİNİZ ANDROİD İÇİN GEREK YOK EĞER SİZ FARE İÇİN YAZARSANIZ BANA GÖNDERİRSENİZ BEN DİREK CONTROL FREAK 2 YE TANITIR JOYSTİCK OLARAK DÖNÜŞTÜRÜRÜM VİSUAL ÇALIŞMIYOR BOZUK MONO DEVOLOP FELANDA O YÜZDEN SİZDEN İSTİYORUM YAZAMADIĞIM İÇİN :) ÖRNEK SAHNELERDE SAMPLE ASSESTE ROLLER BALL OYUNU VAR FARE İLE KAMERA DÖNDÜRÜYOR AMA EKLEDİĞİM ZAMAN ALLAK BULLAK OLUYOR :)
    OK TUŞLARI İÇİNSE OK TUŞLARINDA SOL VE SAĞ YUKARI AŞŞA HAREKETİ ROLLER BALIN KONTROLÜNDE OLDUĞU İÇİN ÇAKIŞIR :) VARSA PCNİZDE UNİTY 3D SAMPLE ASSESTİN İÇİNDE SAMPLE SCENE GİRİN ORDA ROLLER BAL VAR BİR ÇALIŞTIRIN DENEYİN DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLARSINIZ FARE HAREKETİNİ :)
    www.dosyaupload.com
    CameraController.cs
    https://www.dosyaupload.com/rs5K


    Bunu kamera objesine atarsan artık mouse sağa sola çevirdiğinde kamera da sağa sola dönecek. Bu arada mouse'u da gizledim.




  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt













  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt
    ANLATIMIMDA HATA OLDUĞUNDAN DOLAYI NE YAZIKKİ OLMADI SUÇ BENDE VİDEO EKLEDİM 1. VİDEO SİZİN SCRİPT DENEMEİZ 2.VİDEO BENİM YAPMAK İSTEDİĞİM KODU YAZIP GÖNDERDİĞİNİZ İÇİN AYRI TEŞEKKÜR EDERİM UMARIM VİDEOLAR DAHA AÇIKLAYICI OLUR :)
  • Evet cümlelerin arasına nokta koymayınca anlamak biraz zor oldu :D Şimdi anlamadığım tek bir yer kaldı. Birinci videodaki gibi yürüme ayrı bir joystick ile ve kamera kontrolü ayrı bir joystick ile mi kontrol edilecek ? Yoksa 2. videodaki gibi yürüme WASD ile ve kamera kontrolü joystick ile mi kontrol edilecek ?
  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt
    2.VİDEO ÖRNEK OLSUN DİYE :) 1. VİDEODA GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ KONTROLU VE SIÇRAMAYI AYARLADIM JOYSTİCK OLARAK
    BENİM İSTEDİĞİM SADECE 2.VİDEODAKİ GİBİ JOYSTİCKE KAMERA YÖNLENDİRME İSTİYORUM :)

    YANİ KISACA YÖN KONTROLLERİM TAMAM SADECE EKSİK OLAN OYUNU OYNAYAN KİŞİNİ TOP EKSENİ ETRAFINDA KAMERA İLE YOLA GÖRE BAKMASINI SAĞLAMAK 2.ÖRNEK VİDEO GİBİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gc1dcc2 -- 8 Temmuz 2019; 0:5:28 >
  • gc1dcc2 G kullanıcısına yanıt
    Birde böyle deneyebilir misin
    www.dosyaupload.com
    CameraController.cs
    https://www.dosyaupload.com/nglI


    Yukarı aşağı oynamayacak sadece sağa sola bakacak kamera öyle demiştin. Joystick olayını çok bilmiyorum onu sen hallediyorsun sanırım. Eğer yine olmazsa bana diğer kodlarını at onlara bir bakayım.

    Bu arada CapsLock'u açık unutmuşsun




  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt
    UNİTY 3D JOYSTİCK KAMERA YARDIMI

    Kapattım :) Böyle bir hata verdi :)

    UNİTY 3D JOYSTİCK KAMERA YARDIMI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gc1dcc2 -- 8 Temmuz 2019; 18:53:41 >




  • gc1dcc2 G kullanıcısına yanıt
    www.dosyaupload.com
    CameraController.cs
    https://www.dosyaupload.com/j4hs
    Evet yanlış yazmışım.

    Yalnız benim yazdığım kod, mouse sol tıklı iken sağa sola bakmanı sağlıyor. Yani yürüme için joystick eklediğin gibi bunun çalışacağı alanı da belirlemelisin. Yoksa yürürken de ekrana tıkladığın için kamerayı kontrol etmiş olursun istemesende.




  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt
    İlk verdiğiniz scripti tanıtmayı unutmuşum denedim oldu ama top ekrandan çıkıyor ve dönüş hızı çok yavaş üstelik açı yamuk şekilde dönüyor verdiğim ikinci videodaki gibi bir açı verme şansınız varmı efendim :) Onda hem mouse x hem mouse y vardı :) Size tek sağ ve sol dedim ama gene olmadı sadece sağ ve solada olur :)

    Son gönderdiğiniz mouse x olmadığı için çalışmadı onuda söyleyeyim dedim şimdi galiba ilk gönderdiğinizi biraz geliştireceğiz bu arada tekrardan çok teşekkürler yardımınız için :)










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gc1dcc2 -- 8 Temmuz 2019; 21:4:12 >
  • gc1dcc2 G kullanıcısına yanıt
    www.dosyaupload.com
    CameraController.cs
    https://www.dosyaupload.com/j4pD


    Hızlandırdım ve yukarı aşağı bakış ekledim.

    Yamuk dönmesinin sebebi sizin kameranızın dümdüz ileri değil biraz aşağı bakması. Biraz yukarı bakarsa kamera sorun düzelecektir.

    Kameranın yukarı bakmasını istemiyorsanız, kamera fazla sağa veya sola döndüğünde biraz da yukarı bakmasını sağlayabilirim script ile.




  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt
    Efendim çalıştı ama top ekrandan çıkıyordu sorunu şu şekilde çözdüm anlatayım :)

    Standart Assestin içindeki Roller bal sahnesinden Cameras objesini alıp benim sahneme aldım ordan sadece pivotu yakınlaştırıp arasındaki mesafeyi ayarladıktan sonra control freak 2 ile kontrol sağladım cevaplarınız için teşekkür ederim :)
  • gc1dcc2 G kullanıcısına yanıt
    Aynen. Pivotla çözmeyi iyi akıl etmişsin tebrik ederim :)
  • Excalıburr E kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler şimdi tek kalan topun ölümü için onu parçalara ayırmak eğer bilginiz var ise bunada yardım edebilirsiniz iyi günler dilerim :)

    Burada 1. Sorun
    https://forum.donanimhaber.com/unity-3d-top-oyunu-destek--138950091#138966619
  • gc1dcc2 G kullanıcısına yanıt
    Oradaki arkadaş yapabileceğin yolları yazmış. Öncelikle modelleme imkanına göre bu yollardan birini seçmelisin:

    1.Top bir den fazla parcadan olusuyorsa , carpisma aninda child objeleri , topun oldugu kordinatta child olmaktan cikaracaksin gerekirse biraz guc uygulayarak parcalarin dagilmasini saglayabilirsin.

    2.Yol ise Top tek bir kureden olusuyorsa top parcalari adinda bir modele ihtiyacin var , gene carpisma kontrolu yaparak carpisma aninda ,bu parcalari top silip spawn edeceksin,



    3.Yol ise Gene topun bir den fazla objeden olusmasi halinde yapabilecegin bir yol, parcalanma efektini animasyon da yaparsin, carpisma kontrolu ile animasyonu oynatirsin.


    Modelleme biliyorsan 2.yolu öneririm kolaylık açısından. Çarpışma durumunda yapacağımız 2 işlem var destroy ve spawn.
    Tabi burada topun hangi durumlarda öleceğini de bilmem gerek.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.