Şimdi Ara

WAN ve Internet ışığı yanmıyor [ACIL YARDIM]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (4 Mobil) - 1 Masaüstü4 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
70.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • DWAN ve Internet ışığı yanmıyor [ACIL YARDIM]ün evde temizlik yapilirken modemin kablolari cikartilmis.. Eski yerlerini bilmedigim icin yerlerine takamadim derken superonlinei aradim. Bana tarif ettikleri sekilde kablolari taktim. Ama taktigim zaman power tusu yaniyor bir de Lan1 lan2 ledleri yaniyor WAN ve Internet ledleri yanmiyor.. Access pointin kablosunu denemek icin WAN kablosuna bagladim ve tepki verdi fakat baglanti olusmadi. Apartmanin kablosunu WAN kismina bagladigimda ise tepki olusmuyor..Ne yapmam gerekir? WAN ve Internet ışığı yanmıyor [ACIL YARDIM]







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    WAN ve İnternet Işığının Yanmaması Sorunu ve Çözümleri

    WAN ve İnternet ışıkları modemde yanmıyorsa internet bağlantın kesilmiş demektir. Bunun birkaç nedeni olabilir:

    • Bozuk Kablolar: WAN bağlantısından sorumlu kabloların (Ethernet veya fiber optik) hasarlı veya gevşek olması soruna neden olabilir. Kabloları kontrol et ve gerekirse değiştir.

    • Arızalı Modem: Modem arızalıysa WAN ışığı yanmayabilir. Modemi kapatıp tekrar açmayı dene. Sorun devam ederse, servis sağlayıcınla iletişime geç.

    • Servis Sağlayıcı Sorunu: Servis sağlayıcıdaki kesintiler veya bakımlar WAN bağlantını etkileyebilir. Sağlayıcının durumunu kontrol et veya onlarla iletişime geç.

    • Eski Modem Firmware'i: Eski modem yazılımı (firmware), WAN bağlantı sorunlarına neden olabilir. Modemin üreticisinin web sitesinden en son firmware sürümünü indir ve yükle.

    • DNS Sorunları: DNS sunucularıyla ilgili sorunlar WAN bağlantını etkileyebilir. DNS ayarlarını otomatik olarak almayı dene veya Google'ın (8.8.8.8 ve 8.8.4.4) veya Cloudflare'in (1.1.1.1 ve 1.0.0.1) genel DNS sunucularını kullan.

    Çözüm Adımları:

    1. Kabloları kontrol et ve gerekirse değiştir.
    2. Modemi kapatıp tekrar aç.
    3. Servis sağlayıcının durumunu kontrol et veya onlarla iletişime geç.
    4. Modem firmware'ini güncelle.
    5. DNS ayarlarını kontrol et ve gerekirse değiştir.

    Yukarıdaki adımları izleyerek WAN ve İnternet ışığı yanmama sorununu çözebilirsin. Sorun devam ederse, daha fazla yardım için servis sağlayıcınla veya bir teknisyenle iletişime geç.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ont cihazından çıkan ethernet kablosunu router ( modem )deki wan yazan yere tak bitti... taki sendeki durumda santral çalışmıyor denebilir... elektriği kesildi yada senin kablo kesildi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tutankenshta -- 21 Mayıs 2017; 12:34:28 >
  • WAN portuna binanın switchinden sizin daireye gelen ethernet kablosu takılacak. Bazı durumlarda eve kadar fiber geliyor ve ufak bir kutuda sonlandırılıyor. Eğer böyle bir durum varsa, o cihazdan çıkan ethernet kablosunu WAN 'a takacaksınız.

    LAN portlarından birine ise evde kullandığınız cihazların ethernet kabloları takılacak.

    Eğer tam tersini yaparsanız, bahsetmiş olduğunuz sıkıntı yaşanabilir.

    Eğer bağlantıları doğru yaptığınız halde WAN ışığı yanmıyorsa, binadaki switchde sorun olabilir.
  • ZeneX Z kullanıcısına yanıt
    Hocam binadaki switchde sorun oldugunu dusunmuyorum tum bina superonline kullaniyor sorun bir tek bizde var. O da kablolari cikardiktan sonra olustu onceden cok iyi calisiyordu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • superonlinei cagiracaktim ama 20 gun sonra simavim var internet olmamasi isime geliyor dogrusu.. sabahtan aksama kadar video izliyorum yoksa. Simavlar bitsin oyle cagiririm artik

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • superonlinei cagiracaktim ama 20 gun sonra sinavim var internet olmamasi isime geliyor dogrusu.. sabahtan aksama kadar video izliyorum yoksa. Sinavlar bitsin oyle cagiririm artik

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • pretendyouloveme kullanıcısına yanıt
    Binadan gelen kabloyu routerın LAN girişlerinden birine takınca ilgili portun LAN ışığı yanıyor mu? Bu şekilde binadaki switch ile arandaki bağlantıda kablo sorunu olup olmadığını anlayabilirsin.

    Gönderdiğin fotoğraflarda WAN 'ın port ışığının yanmadığını görüyorum. Sanıyorum LAN'a taktığında da yanmayacak.

    Eğer taktığın LAN portunun ışığı yanmıyorsa switche giden kabloda sıkıntı var demektir. Veya switchden kablonu çektiler ya da kablonun ucundaki tellerde sıkıntı oldu, veya başka bir şey. Temizlik yaparken çıkartıldı dediğine göre binadan gelen kablonun senin taraftaki ucunda bulunan RJ45 'de sıkıntı olabilir diye düşünürüm. Hatta bir de modemin WAN portunun içindeki tellere bak bakalım yamulma çıkma vs. var mı diye.

    Eğer taktığın LAN portunun ışığı yanarsa, WAN portunun da yanmadığını düşünürsek, bu sefer de routera suç atarım. Sıkıntı olabilir diye. :) Çünkü LAN ışığının yanması demek, binadaki switch ile bağlantın var demektir. Yani kablo çalışıyor demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZeneX

    Binadan gelen kabloyu routerın LAN girişlerinden birine takınca ilgili portun LAN ışığı yanıyor mu? Bu şekilde binadaki switch ile arandaki bağlantıda kablo sorunu olup olmadığını anlayabilirsin.

    Gönderdiğin fotoğraflarda WAN 'ın port ışığının yanmadığını görüyorum. Sanıyorum LAN'a taktığında da yanmayacak.

    Eğer taktığın LAN portunun ışığı yanmıyorsa switche giden kabloda sıkıntı var demektir. Veya switchden kablonu çektiler ya da kablonun ucundaki tellerde sıkıntı oldu, veya başka bir şey. Temizlik yaparken çıkartıldı dediğine göre binadan gelen kablonun senin taraftaki ucunda bulunan RJ45 'de sıkıntı olabilir diye düşünürüm. Hatta bir de modemin WAN portunun içindeki tellere bak bakalım yamulma çıkma vs. var mı diye.

    Eğer taktığın LAN portunun ışığı yanarsa, WAN portunun da yanmadığını düşünürsek, bu sefer de routera suç atarım. Sıkıntı olabilir diye. :) Çünkü LAN ışığının yanması demek, binadaki switch ile bağlantın var demektir. Yani kablo çalışıyor demektir.

    Hocam çok teşekkürler konuyu kapatmayı unutmuşum,
    turkcellden geldiler bizde sorun yokmuş, binada bulunan merkezde sorun varmış. Kabloları falan değiştirdiler düzeldi.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.